بهترین سایت برای فروش آنلاین موسیقی

9 تا از بهترین سایت برای فروش آنلاین موسیقی سهام در سال 2023

زمان مطالعه 11 دقیقه

موفق ترین فروشندگان می توانند هر ماه هزاران دلار به عنوان حق امتیاز اولیه و حتی بیشتر از حق امتیاز عملکرد به دست آورند. فروش آنلاین موسیقی را در ادامه آموزش داده ایم.

در این پست، ما به شما کمک می کنیم تا با اشتراک گذاری بهترین سایت های فروش موسیقی در سال جاری، شروع به کار کنید.

شماره 1 – وب سایت خودتان

بهترین مکان برای فروش موسیقی سهام از طریق وب سایت خودتان است. و شما می توانید آن وب سایت را با Selfy در کمتر از یک ساعت بسازید.

دلیل اینکه ایجاد وب سایت خود بهترین گزینه است این است که به شما امکان می دهد 100٪ پولی را که از طریق فروش مجوز موسیقی به دست می آورید حفظ کنید.

ببینید، بسیاری از فروشندگان موسیقی سهام، ترجیح می‌دهند از طریق یک واسطه مراجعه کنند و آهنگ‌های خود را از طریق کتابخانه‌ها و بازارهای موسیقی سهام شخص ثالث به جای سایتی که دارند، بفروشند.

اما مشکل این است که آن کتابخانه‌ها معمولاً بخش عظیمی از درآمد شما – اغلب به اندازه 50 تا 65٪ یا بیشتر – را به عنوان کاهش می‌دهند. بنابراین شما فقط کسری از درآمدی را که در هر فروش می توانید به دست آورید، بدست خواهید آورد.

اما وقتی موسیقی سهام را از طریق فروشگاه تجارت الکترونیک خود می فروشید، همه آن را حفظ می کنید.

و مزایای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، هنگامی که شما از طریق سایت خود می فروشید، هیچ دروازه بان وجود ندارد، بنابراین برای آپلود موسیقی خود مجبور نخواهید بود از طریق یک دسته حلقه ها بپرید. و شما کنترل کامل بر همه چیز از جمله قیمت گذاری دارید، بنابراین می توانید آنچه را که می خواهید شارژ کنید.

ساختن وب سایت موسیقی سهام خود آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. Sellfy هر آنچه را که نیاز دارید را از جعبه به شما می دهد. فقط ثبت نام کنید، موسیقی سهام خود را به عنوان محصولات دیجیتال آپلود کنید، قیمت خود را تعیین کنید و سپس ویترین فروشگاه خود را به دلخواه سفارشی کنید.

از آنجا، می‌توانید ترافیک را به سایت خود هدایت کنید و از ابزارهای فروش داخلی Selfy (از جمله بازاریابی ایمیلی، تخفیف‌ها، فروش‌های بالا و غیره) برای تبدیل این ترافیک به مشتریان پولی استفاده کنید.

شماره 2 –فروش آنلاین موسیقی در Shutterstock

شاتر استوک احتمالاً محبوب ترین کتابخانه سهام در جهان است. این مکان بیشتر به عنوان مکانی برای تهیه تصاویر استوک بدون حق امتیاز شناخته می شود، اما می توانید از آن برای فروش موسیقی استوک، جلوه های صوتی و موارد دیگر نیز استفاده کنید.

چیزی که در مورد Shutterstock عالی است، محبوبیت آن است. به عنوان ارائه‌دهنده پیشرو رسانه سهام، ترافیک و فروش بیشتری نسبت به هر کتابخانه دیگری دارد. در طول دهه گذشته، Shutterstock بیش از یک میلیون مجوز فروخته و بیش از یک میلیارد دلار به مشارکت کنندگان خود پرداخت کرده است.

برای تبدیل شدن به یک مشارکت کننده موسیقی، باید حداکثر 5 آهنگ اصلی خود را برای بررسی به Shutterstock ارسال کنید. آنها باید در فرمت MP3 آپلود شوند و شما باید 100٪ از حق چاپ را داشته باشید.

اگر Shutterstock موسیقی استوک شما را دوست داشته باشد و بخواهد آن را به کاتالوگ خود اضافه کند، حقوق را با مبلغ قابل توجهی برای هر آهنگ خریداری خواهد کرد.

خبر خوب این است که این بدان معناست که حتی اگر هیچ مشتری شاتر استوک به موسیقی سهامی که شما ارائه کرده اید مجوز ندهد، تضمین می کنید که پول دریافت خواهید کرد. اما خبر بد این است که وقتی موسیقی سهام خود را به Shutterstock فروختید، دیگر مالک حقوق نخواهید بود، بنابراین هیچ پرداخت اضافی از فروش در بازار Shutterstock دریافت نخواهید کرد.

با این حال، آهنگسازان وابسته به PRO هنوز هم می توانند 100٪ از سهم نویسنده از حق امتیاز اجرا را دریافت کنند اگر/زمانی که موسیقی آنها در پخش عمومی پخش شود.

شماره 3 – AudioJungle

AudioJungle شعبه صوتی Envato Market است. این شرکت توسط همان شرکت Envato Elements اداره می شود، اما بر اساس مدل مبتنی بر اشتراک کار نمی کند.

در AudioJungle، کاربران نمی‌توانند مانند Elements برای اشتراک و دانلود هر قطعه موسیقی سهامی که می‌خواهند به صورت رایگان پولی بپردازند—آن‌ها باید آهنگ‌های موسیقی سهام را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. و به نویسندگان کاهشی از درآمد هر فروش جداگانه پرداخت می شود.

قیمت‌ها از مسیری به مسیر دیگر متفاوت است، اما به نظر می‌رسد که بیشتر در حدود 20 تا 35 دلار کاهش می‌یابد. با این حال، برخی از آهنگ ها با قیمتی کمتر از 5 دلار به فروش می رسند (مخصوصاً زمانی که تخفیف های تبلیغاتی وجود دارد).

می‌توانید موسیقی بدون حق امتیاز را تقریباً در هر جایگاهی در AudioJungle بفروشید، اما چیزهایی که بهترین فروش را دارند بیشتر آهنگ‌های «شرکتی» هستند. به نظر می رسد هر چیزی که الهام بخش/انگیزه به نظر برسد دستوری برای موفقیت است.

علاوه بر موسیقی استوک، می‌توانید فایل‌های صوتی دیگری از جمله کیت‌های موسیقی، جلوه‌های صوتی، آرم‌ها و تورفتگی‌های موسیقی و موارد دیگر را نیز در AudioJungle بفروشید.

شماره 4 – برکه5

Pond5 یکی از بهترین بازارها برای مبتدیان است که می توانند موسیقی سهام خود را در آن آپلود کنند. استانداردهای کیفیت معقولی دارد و سعی در ایجاد صدای خاصی ندارد، بنابراین پذیرفته شدن نسبتاً آسان است.

Pond5 ترتیبات غیر انحصاری و غیر دائمی را ارائه می دهد. بنابراین شما در یک پلتفرم قفل نشده اید و می توانید آهنگ های خود را حذف کنید یا بعداً آنها را در سایت های دیگر آپلود کنید.

و این یک بازار بسیار فعال با حجم مناسبی از ترافیک است که فروش را آسان تر می کند.

شما می توانید از طریق حق امتیاز و پاداش های ارجاع درآمد کسب کنید. هنگام فروش موسیقی سهام شما، 35٪ به عنوان سهم حق امتیاز خود را به خانه می برید، که مقدار زیادی نیست. اما علاوه بر آن، شما همچنین می توانید از طریق ارجاع کسب درآمد کنید.

وقتی شخصی را به پلتفرم ارجاع می دهید، 30٪ اضافی در اولین خرید موسیقی خود و 15٪ برای خریدهای بعدی برای یک سال به دست خواهید آورد. آن را به حق امتیاز اضافه کنید، و در واقع می توانید تا 65٪ از قیمت فروش را به دست آورید.

چیز دیگری که ما در مورد Pond5 دوست داریم این است که از منظر برندینگ عالی است. این یکی از تنها بازارهای بورسی است که به شما امکان می دهد ویترین فروشگاه خود را برای نمایش کار خود ایجاد کنید.

و کاملا قابل تنظیم است. می توانید عکس روی جلد و تصویر نمایه خود را تغییر دهید، بیوگرافی خود را بنویسید، مجموعه های انتخاب شده خود را راه اندازی کنید و دسته های اجتماعی خود را از یک فضا نمایش دهید.

جدا از فروش موسیقی سهام خود از طریق بازار Pond5، می توانید از Pond5 Publishing نیز برای دریافت حق امتیاز اجرا از طرف خود استفاده کنید.

شماره 5 –فروش آنلاین موسیقی در Roqstar

Roqstar یک بازار صوتی فوق العاده است که نرخ های حق امتیاز بسیار سخاوتمندانه ای را ارائه می دهد. درصد بسیار بالاتری از هر فروش را نسبت به بسیاری از رقبای خود به سازندگان می پردازد.

اگر برای یک حساب رایگان Roqstar ثبت نام کنید، می توانید حداکثر 10 محصول را در بازار آنها آپلود کنید (نه فقط موسیقی موجود، بلکه نمونه بسته ها، پیش تنظیم ها، بیت ها و انواع دیگر محصولات صوتی) و بلافاصله شروع به فروش کنید.

کاربران رایگان 70 درصد پولی را که از طریق فروش به دست می‌آورند نگه می‌دارند، و شما بلافاصله پس از خرید پرداخت می‌شوید.

و اگر به یکی از برنامه های اشتراک ماهانه پولی Roqstar ارتقا دهید، 100٪ از فروش خود را با کارمزد صفر حفظ خواهید کرد. به‌علاوه، مجموعه‌ای از ویژگی‌های برتر از جمله ابزارهای پایه‌سازی طرفداران Roqstar را نیز باز خواهید کرد.

نکته جالب دیگر در مورد Roqstar این است که به شما امکان می دهد عضویت را بفروشید. بنابراین اگر می‌خواهید، می‌توانید دسته‌ای از آهنگ‌های مختلف استوک را در فروشگاه Roqstar خود آپلود کنید و در ازای پرداخت‌های مکرر اشتراک ماهانه، به همه آنها دسترسی داشته باشید.

شماره 6 – صدای اپیدمی

Epidemic Sound یک پلتفرم موسیقی مدرن و بدون حق امتیاز است که به ویژه در بین YouTubers، استریمرها و تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی محبوب است.

موسیقی از Epidemic Sound هر روز 1.5 میلیارد بازدید در YouTube دریافت می کند و هر ماه در صدها میلیون پخش پخش می شود، که به شما ایده خوبی درباره محبوبیت آن می دهد. بنابراین به طور طبیعی، این مکان عالی برای فروش موسیقی سهام شماست.

آنها یک قرارداد مجوز غیر انحصاری انعطاف‌پذیر ارائه می‌کنند و برای آهنگ‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند، پیش‌پرداخت‌های سخاوتمندانه پرداخت می‌کنند. و همه حق‌الامتیازها با هنرمند 50/50 تقسیم می‌شود.

علاوه بر حق امتیاز و پرداخت‌های اولیه، می‌توانید بر اساس نسبت آهنگ‌هایتان که در پخش‌کننده Epidemic Sound پخش می‌شوند، سهمی از پاداش 2 میلیون دلاری Soundtrack دریافت کنید.

شماره 7 -فروش آنلاین موسیقی در  عناصر Envato

Envato Elements یک بازار مبتنی بر اشتراک است که در آن کاربران می‌توانند موسیقی، ویدیو، جلوه‌های صوتی، عکس‌ها، قالب‌ها و موارد دیگر را بدون حق امتیاز پیدا کنند.

مانند Shutterstock، Envato Elements بسیار محبوب است، با بیش از 2 میلیون مشتری در هر سال و بیش از یک میلیارد دلار درآمد جامعه.

این سایت بر اساس مدل سهم درآمد کار می کند. 50٪ از درآمد خالص Envato از فروش اشتراک به نویسندگان آن (افرادی که محتوایی مانند موسیقی سهام ایجاد می کنند و آن را در بازار آپلود می کنند) و 50٪ دیگر به پلتفرم می رسد.

بنابراین، به عبارت دیگر، شما موسیقی سهام خود را در ازای هزینه تعیین شده در Envato Elements نمی فروشید، مانند آنچه ممکن است در جاهای دیگر انجام دهید.

در عوض، هنگامی که آن را آپلود کردید، به صورت رایگان برای همه مشترکین Envato Elements در دسترس است. بر اساس تعداد دفعات بارگیری موسیقی سهام شما، بخشی از درآمد اشتراک پلتفرم به شما پرداخت خواهد شد. هرچه آهنگ های شما محبوب تر باشد، درآمد بیشتری خواهید داشت.

توجه: طبق صفحه نویسنده خود، Elements در حال حاضر برنامه های نویسنده را از سازندگان صدا در زمان نوشتن نمی پذیرد. با این حال، من همچنان توصیه می‌کنم مراقب آن باشید، زیرا تصور می‌کنم اگر تصمیم بگیرند می‌توانند از محتوای جدید جدید استفاده کنند، ممکن است در آینده برنامه‌هایی را باز کنند.

شماره 8 – PremiumBeat

PremiumBeat یکی دیگر از سایت های محبوب موسیقی سهام است که متعلق به Shutterstock است. این یک بازار ممتاز و مدیریت‌شده است که در آن می‌توانید موسیقی و جلوه‌های صوتی بدون حق امتیاز بخرید و بفروشید.

یکی از چیزهایی که ما در مورد PremiumBeat دوست داریم این است که روند برنامه چقدر ساده است.

فقط کافی است به صفحه هنرمند جدید آنها بروید و یک فرم کوتاه را پر کنید تا موسیقی خود را برای بررسی ارسال کنید. کمتر از دو دقیقه طول می کشد.

در صورت پذیرش، می توانید فروش آهنگ های خود را در PremiumBeat به صورت انحصاری شروع کنید. اما متأسفانه، آنها هیچ موسیقی را به صورت غیر انحصاری نمی پذیرند، بنابراین اگر آهنگ های خود را در PremiumBeat بفروشید، نمی توانید همان آهنگ ها را در جای دیگری نیز بفروشید. این را در نظر داشته باشید.

شماره 9 –فروش آنلاین موسیقی در جامندو

Jamendo بازار دیگری است که کاربران می توانند مجوزهای موسیقی سهام بدون حق امتیاز را بفروشند

بیش از 9000 هنرمند در Jamendo حضور دارند که بسیار زیاد به نظر می رسد، اما در واقع کمتر از بسیاری از پلتفرم های دیگر است که باعث می شود رقابت کمتری داشته باشد و فروش آسان تر شود.

آنها تقسیم درآمد معقولی را ارائه می دهند که تا 65٪ به هنرمندان تعلق می گیرد. و تنوع خوبی از موسیقی در سایت وجود دارد. این همه صدای جینگ‌های شرکتی و موسیقی موقت نیست: آهنگ‌های واقعا خلاقانه و اصلی نیز وجود دارد.

Jamendo همچنین خدمات شناسه محتوا را ارائه می دهد. ویدیوهایی را در YouTube که از موسیقی سهام شما بدون اجازه استفاده می‌کنند، پیدا کرده و کسب درآمد می‌کند تا حداکثر 80 درصد از درآمد تبلیغات را دریافت کنید.

فروش سهام موسیقی آنلاین سوالات متداول

قبل از پایان، در اینجا به برخی از سوالات متداول درباره کسب درآمد از فروش موسیقی پاسخ داده شده است.

موسیقی سهام چیست؟

موسیقی استوک یک موسیقی از پیش ضبط شده است که به عنوان بخشی از یک کتابخانه موسیقی بزرگ فروخته می شود. برخلاف موسیقی سنتی، این موسیقی در دسترس است. این به طور خاص برای یک فیلم یا نمایش تلویزیونی سفارش یا ساخته نشده است.

مزایای فروش موسیقی سهام چیست؟

فروش موسیقی سهام می تواند راهی فوق العاده برای کسب درآمد به عنوان یک نوازنده باشد. در اینجا برخی از بزرگترین مزایا ذکر شده است:

فروش آسان. با استفاده از موسیقی استوک، نیازی نیست که برای فروش، تبلیغات زیادی انجام دهید یا کار زیادی برای ایجاد پایگاه هواداران انجام دهید، مانند زمانی که موسیقی سنتی می‌فروشید.

مانع ورود کم برای گذران زندگی به عنوان یک تولید کننده موسیقی، نیازی به داشتن زمان یا پول زیادی برای سرمایه گذاری ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آهنگ های خود را بسازید و در کتابخانه سهام انتخابی خود آپلود کنید و چک های خود را پس از ورود نقد کنید.

تمام مالکیت آهنگ های خود را حفظ کنید. با موسیقی سهام، شما معمولاً مجوزهای غیر انحصاری برای استفاده از موسیقی خود را به مشتریان اعطا می کنید. به این ترتیب، می‌توانید همان آهنگ را بارها و بارها به هر تعداد مشتری که می‌خواهید بفروشید و تمام مالکیت حق نسخه‌برداری اصلی را حفظ کنید.

درآمد غیرفعال بلند مدت بسیاری از فروشندگان موفق موسیقی سهام گزارش می دهند که هر ماه هزاران دلار حق امتیاز اجرا از محل قرار دادن موسیقی خود به دست می آورند، که برای آنها یک جریان درآمد غیرفعال سودآور برای سال های طولانی فراهم می کند.

توجه: اگر می‌خواهید در این مسیر بروید، امکان فروش موسیقی سهام تحت مجوزهای انحصاری نیز وجود دارد، اما این کمتر رایج است. هنگامی که موسیقی سهام را تحت مجوز انحصاری می فروشید، معمولاً می توانید مبلغ بسیار بیشتری را شارژ کنید، اما نمی توانید دوباره آن را به دیگران بفروشید.

موسیقی استوک خوب چه صدایی دارد؟

اکثر افرادی که موسیقی استوک را از فروشگاه خریداری می کنند دقیقاً می دانند که به دنبال چه چیزی هستند. به عنوان مثال، تولیدکنندگان تلویزیون ممکن است برای استفاده در یک صحنه خاص، موسیقی استوک بخرند و احتمالاً می‌خواهند که با حال و هوای آن صحنه مطابقت داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، موسیقی استوک خوب باید حال و هوای روشنی داشته باشد. باید یک احساس خاص را منتقل کند که با یک صحنه ایده آل مناسب باشد.

موسیقی استوک خوب نیز شروع، میانه و پایان مشخصی دارد و باید هر چهار بار یا بیشتر تکامل یابد. روی ملودی های ساده تمرکز کنید و از پیچیدگی بیش از حد خودداری کنید زیرا موسیقی استوک اغلب بر روی دیالوگ قرار می گیرد.

در بیشتر موارد، می‌خواهید موسیقی استوک خود را کوتاه نگه دارید (15 تا 60 ثانیه) و مطمئن شوید که قابل پخش است. با این حال، شما می توانید آهنگ ها / سازهای کامل را به عنوان موسیقی سهام نیز بفروشید.

سایت های استوک موزیک چقدر پرداخت می کنند؟

وقتی موسیقی سهام می فروشید، معمولاً حق امتیاز/هزینه همگام سازی اولیه به شما پرداخت می شود.

مبلغی که از قبل به شما پرداخت می‌شود به قیمتی که برای موسیقی خود می‌گیرید و بریدگی سایتی که از طریق آن می‌فروشید بستگی دارد.

برخی از افراد مجوزهای موسیقی سهام را با قیمتی اندک به ازای هر آهنگ تا 50 دلار به بالا می فروشند.

پس از آن، کتابخانه موسیقی سهام ممکن است 50 تا 70 درصد کاهش یابد. بنابراین به طور متوسط، احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید که در هر فروش حدود 10 تا 15 دلار درآمد کسب کنید.

با این حال، در کنار حق‌الامتیاز اولیه، ممکن است بتوانید حق‌الامتیاز بک‌اند (که گاهی اوقات حق‌الامتیاز اجرا نامیده می‌شود) در زمانی که موسیقی‌تان به‌صورت عمومی اجرا می‌شود، دریافت کنید. در ایالات متحده، باید موسیقی خود را در سازمان های حقوق اجرا (PROs) مانند ASCAP و BMI ثبت کنید تا حق امتیاز اجرا به دست آورید.

موسیقی استوک در مقابل موسیقی بدون حق امتیاز: تفاوت چیست؟

موسیقی بدون حق امتیاز موسیقی است که مشتریان می توانند با پرداخت هزینه اولیه مجوز آن را دریافت کنند و سپس بدون پرداخت حق امتیاز اضافی از آن استفاده کنند.

از سوی دیگر، موسیقی استوک فقط موسیقی است که برای صدور مجوز در دسترس است. لزوماً همیشه بدون حق امتیاز نیست (اگرچه اغلب چنین است)

روی چه ژانر موسیقی سهامی باید تمرکز کنم؟

برخی از محبوب ترین ژانرهای موسیقی سهام عبارتند از سینماتیک، شرکتی، محیط، خوشبین و EDM. اما تقریباً برای هر ژانری که فکرش را بکنید خریدارانی وجود دارند. و هرچه ژانر جایگاه بیشتری داشته باشد، رقابت کمتری خواهد داشت.

بنابراین توصیه من این است که اگر تازه شروع به کار کرده اید، زیاد به این ژانر وابسته نشوید. فقط هر موسیقی را که از ساختن آن بیشتر لذت می برید بسازید و اگر بعد از این واقعیت متوجه شدید که تقاضای زیادی برای آن وجود ندارد، به سراغ چیز دیگری بروید.

انتخاب بهترین سایت ها برای فروش آنلاین موسیقی استوک

به این ترتیب جمع بندی ما از بهترین مکان ها برای فروش موسیقی سهام پایان می یابد.

همانطور که می بینید، گزینه های زیادی وجود دارد، اما بهترین گزینه شما این است که سایت تجارت الکترونیک خود را با Selfy بسازید و از آن برای فروش مستقیم موسیقی سهام به مشتری استفاده کنید. به این ترتیب، هیچ واسطه ای برای نگرانی وجود ندارد و شما تمام درآمد فروش خود را حفظ می کنید.

اگر ترجیح می دهید از طریق یک کتابخانه یا بازار موجود بفروشید، توصیه می کنیم با Shutterstock شروع کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT