قیمت بین کوین در زمان کرونا

احتمال افزایش شدید قیمت بیت کوین در زمان کرونا

زمان مطالعه 3 دقیقه

درست یک ماه پیش، همزمان با شیوع ویروس کرونا در چین و تدابیر سختگیرانه این کشور، قیمت بیت‌کوین از ۱۰ هزار دلار به چهار هزار دلار کاهش یافت تا جایی که ارزهای دیجیتالی که به عنوان یک سرمایه پایدار و مطمئن در نظر گرفته می‌شد، زیر سوال رفت. در همان زمان در مقاله‌ای تحت عنوان «تاثیر کرونا بر بورس و ارزهای دیجیتال» توضیح داده شد که چین، به لطف برق و منابع ارزان، حدود ۶۵ درصد از استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده است و خیلی از صرافی‌های چینی هم فعالیت خود را محدود کردند و این عامل بر سقوط ارزش ارزهای دیجتال تاثیر گذاشت. اکنون بعد از یک ماه، قضیه کاملا فرق کرده و احتمال افزایش شدید قیمت بیت کوین در زمان کرونا وجود دارد.

چرا افزایش قیمت بیت کوین در زمان کرونا پیش‌بینی می‌شود؟

سه دلیل عمده وجود دارد که حدس زده می‌شود در خرداد ماه یا حتی زودتر، قیمت بیت کوین شروع به افزایش کند:

۱) افزایش هش ریت (HashRate) بیت کوین

هشت ریت قیمت بیت کوین در زمان کرونا

فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های زیادی از چین بعد از قرنطینه دوباره سرگرفته شده است و مراکز ماینر‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند. همین دو روز گذشته هش ریت (HashRate) بیت کوین ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است. نرخ هش بیت کوین از ۹۱,۲۹۰,۵۸۲ تریلیون هش بر ثانیه در ۴ آوریل (۱۶ فروردین) به ۱۲۱,۰۲۹,۱۸۱ تریلیون هش بر ثانیه در ۶ آوریل (۱۸ فروردین) رسیده است. البته این رابطه منطقی است چرا که هش ریت از یک سو نشان دهنده هزینه تولید بیت کوین برای ماینرهاست و از سوی دیگر امنیت کلی شبکه بیت کوین را نشان می‌دهد. این اعتماد غیرمتمرکز یکی از مهم ترین ویژگی‌های بیت کوین است، که تاثیر مثبتی بر ارزهای دیجیتال دارد.

۲) نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving)

Bitcoin Halving چیست قیمت بیت کوین در زمان کرونا

همانطور که در مقاله « Bitcoin Halving چیست و تاریخ آن در ۲۰۲۰ کی می‌باشد؟» توضیح داده شده است، به ازای هر ۲۱۰ هزار بلاک استخراج شده، Bitcoin Halving رخ می‌دهد که به طور معمول هر ۴ سال رخ داده است. شرکت‌های بسیاری بر اساس تبادلات و استخراج بیت‌کوین‌های دنیا، تاریخی را برای ماه May سال ۲۰۲۰ حدس زده‌اند، شما می‌توانید با ورود به سایت bitcoinblockhalf.com برآورد تقریبی Bitcoin Halving بعدی را مشاهده کنید. پس از هاوینگ بیت کوین،  پاداش به استخراج کننده‌ها کم می‌شود در نتیجه مانند طلا که کم یاب‌تر می‌شود، با توجه عرضه و تقاضا، ارزش بیت‌کوین احتمالا افزایش خواهد داشت.

۳) قیمت بیت کوین در زمان کرونا تحت تاثیر وضعیت دلار

قیمت بیت کوین در زمان کرونا

در حال حاضر ۶ آوریل (۱۸ فروردین)، وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا به شدت بالا گرفته است، درنتیجه بخش زیادی از فعالیت‌های اقتصادی آمریکا تحت شعاع این قضیه قرار دارد و حدس زده‌ می‌شود که آمریکا و بقیه دنیا وارد رکود اقتصادی شدیدی شوند که ارزش دلار کاهش یابد و جمعیت زیادی روی طلا یا ارزهای امن‌تر سرمایه‌گذاری کنند. حدس زده می‌شود که با کمتر شدن ارزش دلار، ارزهای دیجیتال برای تبادلات بین‌المللی بیشتر از گذشته مورد استقبال قرار گیرد.

در صورتی که قصد ورود به حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارید، پیشنهاد می‌شود قبل از هر چیز مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال و نکات کلیدی که باید توجه کرد» را مطالعه کنید. همچنین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید از مجموعه اول پرداخت اقدام نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT