مجمع

مجمع عمومی اقتصاد ،نام 12 کشور با سواد دنیا را منتشر کرد

زمان مطالعه 5 دقیقه

مقدمه

برای هرکس می تواند جالب و قابل توجه باشد که با سوادترین مردم دنیا در کدام کشورها زندگی می کنند. سازمان ملل متحد و مجمع جهانی اقتصاد، هرساله یک لیست منتشر می کنند که به این امر اختصاص دارد.این لیست بر اساس شاخص کیفیت دسترسی عمومی به تحصیلات و مهارت های دانش بنیان تعلق دارد.

بر اساس آخرین گزارش این مجمع 12 کشور مختلف دنیا را در صدر با سوادترین مردم کره زمین قرار داده است که بر اساس این شاخص ها طبقه بندی شده اند.

این 12 کشور کدامند

استونی

شاید برای شما نیز جالب باشد که این کشور اروپای شرقی که هنوز هم توسعه یافته نیست در رتبه دوازدهمین کشور با سواد دنیا قرار دارد. اگر چه از نظر مجمع اقتصاد، این کشور ضعیف است، اما ضریب دسترسی مردم به آموزش عالی در نسبت با بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپای غربی بسیار بالاتر است.

مجمع
استونی

سنگاپور

این کشور تنها کشور آسیایی می باشد که در لیست 12 عددی با سوادترین مردم دنیا قرار دارد. به طور کلی از نظر ضریب دسترسی مردم به آموزش های عالی در این کشور بسیار بالا می باشد و در کل چهارمین کشور دنیا از لحاظ دانش مهارتی جمعیت است.

مجمع
سنگاپور

این مطلب را از دست ندهید :
آموزش زبان و ده مقصد برتر دنیا جهت دوره های زبان خارجه

اتریش

رتبه ای که مجمع عمومی اقتصاد برای کشور اتریش در این گزارش در نظر گرفته، جایگاهی بهتر از رتبه دهم نیست. کشور اتریش، با توجه به جایگاه ویژه ای که برای فعالان اقتصادی دنیا بعنوان یک کشور توسعه یافته دارد، یکی از بهترین کشورها از نظر ضریب دسترسی مردم به تحصیلات عالی است.

مجمع
اتریش

اسلونی

این کشور نیز یکی دیگر از کشورهای اروپای شرقی است که بر اساس این گزارش ضریب دسترسی مردم به تحصیلات عالیه بالا می باشد. لذا این کشور از نظر سطح سواد با کشورهای با سواد دنیا مقایسه می شود و رتبه آن از خیلی از کشورهای اروپای غربی بالاتر است.

مجمع
اسلونی

سوئد

شاید کمی عجیب به نظر برسد که بر اساس گزارش مجمع عمومی اقتصاد، سوئد رتبه ای بهتر از هشتم دریافت نکرده است. این کشور همچنین در بین کشورهای اسکاندیناوی جایگاهی بهتر از جایگاه چهارم کسب نکرده است. مجموعه اول پرداخت این افتخار را دارد که کلیه پرداخت های مربوط به سفارت سوئد را انجام دهد.

مجمع
سوئد

شما می توانید جهت اخد ویزای این کشور و مراحل آن در سایت سفارت سوئد مراجعه فرمایید.

نیوزلند

این کشور تنها کشور قاره استرالیا می باشد که مجمع عمومی اقتصاد آن را به عنوان هفتمین کشور با سواد دنیا شناخته است. جالب است بدانید که هنوز اقتصاد این کشور بر پایه دامداری و دامپروری است. پایتخت این کشور شهر ویلینگتون می باشد، اما شهر دانشجو پذیر و مهاجر پذیر آن اوکلند است.

مجمع
نیوزلند

آلمان

خب بسیار واضح است که بزرگترین کشور قاره اروپا و قدرتمندترین اقتصاد این قاره باید جایگاه خوبی در سطح سواد داشته باشد. بر اساس گزارش مجمع، جایگاه این کشور، ششمین کشور با سواد دنیا است. جالب است بدانید هزینه تحصیل در این کشور بسیار ارزان و در مواقعی حتی رایگان می باشد.

مجمع
آلمان

دانمارک

این کشور سی و چهارمین کشور توسعه یافته جهان است. از لحاظ اقتصادی، قدرت بالایی دارد و از لحاظ آزادی های اجتماعی نیز دارای رتبه بسیار بالایی است. مجمع عمومی اقتصاد رتبه این کشور را پنجمین کشور با سواد دنیا نامیده است.

مجمع
دانمارک

ایالات متحده آمریکا

جالب است بدانید که قدرت اول اقتصاد دنیا دارای بیش از 40 میلیون فقیر است. اما این موضوع باعث نشده است که مجمع، در گزارش سالیانه خود نام این کشور را به عنوان یک کشور غیر اروپایی در سر لیست قرار ندهد. دسترسی مردم به آموزش عالی در این کشور بسیار بالا می باشد و هر ساله دولت در تلاش است تا هزینه های آموزش را حتی الامکان پایین بیاورد.

مجمع
نیویورک

سوییس

این کشور را به عنوان قانونی ترین کشور دنیا می شناسیم. اما جالب است بدانید این کشور دارای بیشترین جمعیت آموزش دیده ماهر است. اما از لحاظ ضریب دسترسی به آموزش عمومی در رتبه سوم قرار دارد. لوزان یکی از شهرهای معتبر این کشور از لحاظ دانشگاهی است و رتبه دانشگاه های این شهر بسیار بالا می باشد.

مجمع
سوییس

فنلاند

اگر شما نیز شگفت زده شدید که این کشور در مقام دوم قرار گرفته است باید بگویم که طبیعی است. فنلاند با بیش از هزاران مراکز آموزش عالی، نسبت به جمعیت کمی که دارد این امکان را فراهم ساخته که دسترسی به این مراکز آموزشی برای مردم اغلب رایگان یا کم هزینه باشد.

مجمع
فنلاند

نروژ

و اما رتبه اول این گزارش، تعلق می گیرد به کشور نروژ که در شمال اروپا قرار دارد. تقریبا تمام آمارهای مربوط به رفاه و توسعه یافتگی در اروپا، به این کشور مقام نخست را اعطا می کندد. در سطح جهانی نیز این کشور به سرعت رکوردهای توسعه یافتگی و رفاه را در نوردیده است.

مجمع
نروژ

شما جهت پرداخت هزینه وقت سفارت یا ویزا، می توانید با کارشناسان اول پرداخت مشورت کرده و یا جهت ثبت سفارش اقدام نمایید.

امتیاز 5/5 - از 9 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT