محافظت توسط 3D Secure از پرداخت‌های آنلاین

محافظت توسط 3D Secure از پرداخت‌های آنلاین شما: نحوه عملکرد

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگر تا به حال خرید آنلاین داشته باشید، احتمالاً بدون اینکه متوجه شوید با 3D Secure (یا 3DS) روبرو شده اید. در این مقاله چیزهایی است که شما باید بدانید. محافظت توسط 3D Secure از پرداخت‌های آنلاین را در ادامه توضیح داده ایم.

پرداخت آنلاین ارز

اگرچه پیشرفت‌های تکنولوژیک ممکن است جنبه‌ های منفی داشته باشد، زندگی ما بدون شک به دلیل آن بهبود یافته است. چه کسی می توانست چند دهه پیش تصور کند که بتوانید قبض های خود را پرداخت کنید و خواربار و لوازم الکترونیکی را حتی بدون ترک خانه بخرید؟

اما واقعاً پرداخت آنلاین چگونه کار می کند؟ هنگامی که از کارت اعتباری یا نقدی خود برای خرید آنلاین چیزی استفاده می کنید، مکانیسم هایی که از اطلاعات شما محافظت می کند چیست؟ تا کنون پرکاربردترین آن 3D Secure یا 3DS نام دارد.

3D Secure چیست؟

اگر تا به حال شرایط خدمات یک پلتفرم تجارت الکترونیک را بررسی کرده باشید، احتمالاً با عبارت “ما از 3D Secure نگه داشتن اطلاعات کارت شما استفاده می کنیم” برخورد کرده اید. اما واقعا به چه معناست؟ 3DS چیست و چگونه کار می کند؟

3D Secure اساساً یک پروتکل امنیتی است که برای جلوگیری از کلاهبرداری در تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی که به صورت آنلاین انجام می ‌شود، به کار می ‌رود. Ds به سه حوزه درگیر در مجوز تراکنش اشاره دارد: دامنه اکتسابی، دامنه صادرکننده و دامنه قابلیت همکاری.

دامنه خریدار، تاجر یا بانکی است که تراکنش شما را می پذیرد. همانطور که از نام آن پیداست، دامنه صادر کننده به صادر کننده کارت اشاره دارد. در این میان، دامنه قابلیت همکاری به هر سیستمی اطلاق می شود که امکان ارتباط الکترونیکی بین طرفین درگیر در معامله را فراهم کند.

3DS در سال 1999 توسعه یافت، زمانی که صنعت تجارت الکترونیک هنوز در مراحل ابتدایی خود بود. در سال 2001، ویزا آن را با نام تجاری Verified by Visa (که امروزه به عنوان Visa Secure شناخته می شود) به بازار عرضه کرد. سایر صادرکنندگان کارت، از جمله مسترکارت و امریکن اکسپرس، به زودی دنبال شدند.

3D Secure چگونه کار می کند؟

محافظت توسط 3D Secure از پرداخت‌های آنلاین

محافظت توسط 3D Secure از پرداخت‌های آنلاین

3D Secure در عمل چگونه کار می کند و چگونه به محافظت از اطلاعات کارت اعتباری شما کمک می کند؟ به طور خلاصه، این پروتکل مانند اکثر پروتکل ‌های احراز هویت دو مرحله ‌ای، مانند پروتکل‌ هایی که می‌ توانید در پلتفرم ‌های رسانه ‌های اجتماعی فعال کنید، کار می ‌کند.

بنابراین فرض کنید در حال مرور فروشگاه آنلاین مورد علاقه خود هستید و سبد خرید خود را با انواع کالاها پر می کنید. پس از اتمام، روی دکمه «اقدام به پرداخت» کلیک کرده و اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی خود را وارد کنید. با فعال بودن 3D Secure، به یک صفحه جداگانه (پاپ آپ) هدایت می شوید که از شما می خواهد هویت خود را تأیید کنید و تأیید کنید که صاحب کارت هستید. هنگامی که هویت خود را تأیید کردید (مثلاً با تأیید شماره تلفن خود)، به وب سایت تجاری که در حال خرید بوده اید هدایت می شوید و مجاز به تأیید خرید خواهید بود.

مشکلات 3D Secure چیست؟

مطمئناً فعال بودن 3D Secure بر نداشتن حفاظت در محل ارجحیت دارد، اما خود پروتکل کاملاً کامل نیست و ویژگی پنجره پاپ آپ بزرگترین نقطه ضعف آن است زیرا اشتباه گرفتن یک سایت تقلبی با یک پاپ آپ قانونی نسبتاً آسان است.

در طول سال ها، مجرمان سایبری از انواع مختلف کلاهبرداری های فیشینگ و ترفندهای مهندسی اجتماعی برای سرقت اطلاعات دارندگان کارت استفاده کرده اند.

به عنوان مثال، محققان شرکت امنیت سایبری Gemini Advisory در گزارشی اشاره کردند که عوامل تهدید از تکنیک‌های نوآورانه ‌ای برای دور زدن اقدامات امنیتی 3DS استفاده می‌کنند. این شامل راه‌اندازی صفحات فیشینگ، برقراری تماس‌های کلاهبرداری و استقرار بدافزار در گوشی‌های هوشمند قربانی است.

خوشبختانه، پلتفرم‌های بیشتر و بیشتری به 3D Secure 2.0 تغییر می ‌کنند، نسخه جدید و ارتقا یافته همان پروتکل که نه تنها کاربرپسندتر بلکه ایمن ‌تر است، زیرا از احراز هویت بیومتریک استفاده می ‌کند و مکانیسم‌ های امنیتی قوی دیگری را در اختیار دارد. برای جلوگیری از تقلب.

کارت های اعتباری خود را به صورت آنلاین ایمن کنید

صرف نظر از اینکه فروشگاه آنلاین مورد علاقه شما کدام سیستم امنیتی را ترجیح می دهد، کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت از کارت های اعتباری و نقدی خود هنگام استفاده از آنها در اینترنت انجام دهید. اول از همه، تعیین یک کارت واحد برای خرید آنلاین را در نظر بگیرید – این کار باید در صورت بروز تخلف، آسیب را به حداقل برساند.

علاوه بر این، بررسی کنید که آیا بانک شما کارت‌های اعتباری مجازی موقت ارائه می‌دهد، همیشه احراز هویت چندعاملی را فعال کنید، از پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مطمئن و قابل اعتماد استفاده کنید، نرم‌افزار خود را به‌ روز نگه دارید و روی محافظت قوی ضد بدافزار سرمایه ‌گذاری کنید. در نهایت، با رایج ترین تهدیدات امنیتی خرید آنلاین آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه از آنها اجتناب کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT