محتوای تصویری و تاثیر آن بر سئو

محتوای تصویری و تاثیر آن بر سئو

زمان مطالعه 5 دقیقه

برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی عالی SEO برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. با این حال این تلاش نیازمند داده هایی است که بتوان با استفاده از آن ها توجه مشتریان را جلب کرد. اما اعداد و ارقام می تواند خسته کننده باشد. اینجاست که محتوای تصویری وارد می شود. محتوای تصویری و تاثیر آن بر سئو چگونه است؟

داده های بصری (Data visualization) به معنی ارائه داده‌ها در قالب بصری و استفاده از نمودارها و نقشه‌ها برای بیان یک داستان است.

در نتیجه ارتباط با داده ها آسان تر میشود. بدون محتوای تصویری برای استخراج بینش، روندها و الگوها، شانس دریافت پشتیبانی از سایر بخش ها به شدت کاهش می یابد. به طور خلاصه محتوای تصویری باعث میشود مخاطب پیام داده‌ها را بهتر درک کند.

انواع محتوای تصویری

قبلا ساده‌ترین راه برای محتوای تصویری افزودن اطلاعات به صفحه‌گسترده اکسل و تبدیل آن به نمودار، گراف یا جدول بود. این روش هنوز نیز قابل استفاده است اما در چند دهه اخیر چند روش دیگر به وجود آمده است. روش های جدید به کاربران امکان می‌دهند تا تصاویر دقیقی از داده‌ها ایجاد کنند، از جمله:

  • نمودارهای بولت یا گلوله ای
  • نمودارهای متحرک
  • نمودار درختی (Radial trees)
  • نمودارهای تعاملی
  • ابرهای حبابی (Bubble clouds)
  • هنر داده ها
  • نقشه های حرارتی
  • داشبوردها
  • اینفوگرافیک
محتوای تصویری و تاثیر آن بر سئو

محتوای تصویری و تاثیر آن بر سئو

نحوه انتخاب نوع محتوای تصویری مناسب

نوع محتوای تصویری مناسب را برای برقراری ارتباط موثر پیام خود انتخاب کنید. قبل از شروع موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • پیام کلیدی را مشخص کنید و آن را در یک جمله کوتاه خلاصه کنید.
  • داده‌هایی را که برای برقراری ارتباط با پیام خود نیاز دارید پیدا کنید و همچنین برای واضح تر کردن این پیام آن را ساده کنید.
  • نوع داده های خود را در نظر بگیرید، مانند داده های مقایسه ای، روندها، الگوها، توزیع و داده های جغرافیایی.
  • در نظر بگیرید که چه نوع نمایشی از داده ها ساده تر است و توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
  • مانند تمام محتوای وب، محتوای بصری داده ها باید برای همه کاربران قابل دسترسی باشد.
  • اطلاعاتی را که باید در محتوای بصری گنجانده شود را مشخص کنید.

اهمیت محتوای تصویری

شرکت های مدرن از طریق ماشین لرنینگ حجم عظیمی از داده ها را تولید می کنند. اطلاعات باید مرتب، فیلتر و توضیح داده شوند. شناسایی سریع الگوها و روندها در استراتژی سئو با استفاده از محتوای تصویری آسان است. محتوای تصویری انتقال اطلاعات را آسان و سریع تر می کند. بنابراین برای کسب و کار و سهامداران مزایای متعددی دارد.

طراحی ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی عبارت ساده ای است که بیان میکند چرا مشتری باید محصول یا خدمات شما را انتخاب کند. بیان اینکه چگونه و چرا محصولات شما خوب هستند برای سهامداران یا مشتریان راحت است، اما درک آنچه شما می گویید برای همه افراد آسان نیست.

محتوای تصویری یک استراتژی عالی است که می تواند خرید را افزایش دهد. این استراتژی همچنین می تواند ترافیک سایت را به فروش تبدیل کند و به موفقیت یک کسب و کار کمک کند.

ارتباطات سریع تر و آسان تر

همه کسب و کارها به دنبال تبلیغ محصولات خود به مردم هستند. اما تعداد کمی از مردم برای خواندن کلمات وقت می گذارند. شما میتوانید پیام را به محتوای بصری که ارائه و درک آن آسان است، تبدیل کنید. افراد بیشتری روی داده های بصری تمرکز می کنند تا روی متن. تصاویر بصری به جلب توجه و متقاعد کردن مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه کمک می کند. در نتیجه این کار منجر به موفقیت یک کسب و کار میشود.

الگوها و روندها را تحلیل کنید

صنایع تجاری به الگوها و روندهای خاصی بستگی دارند. این وظیفه شماست که بر اساس الگوها و روندهای بازار تصمیم بگیرید. محتوای تصویری کل فرآیند شناسایی فرصت های فعلی و آینده به طور خلاصه بیان میکند. این داده ها همچنین به صاحبان مشاغل کمک می کند تا تصمیمات بهتری با توجه به موقعیت بازار بگیرند.

انگیزه دادن به اعضای تیم

موفقیت کسب و کار به تلاش اعضای تیم بستگی دارد. هر یک از اعضای سازمان زمانی که شرکت شما گام هایی در جهت توسعه برمیدارد خوشحال می شوند. محتوای تصویری می‌تواند به شناسایی موقعیت اولیه کسب‌ و کار و مسیر حرکت آن کمک کند. این فرآیند می‌تواند به اعضای تیم انگیزه دهد تا بیشتر تلاش کنند و باعث پیشرفت کسب‌ و کار شما شوند.

بهبود تجربه مشتری

محتوای تصویری نقش مهمی در بهبود تجربه مشتری دارد. داده ها روند اطمینان از رضایت مشتریان و پوشش دادن نیازهای آنها را آسان می کند. در واقع محتوای تصویری شکل‌دهی، فیلتر کردن و جداسازی داده‌ها را بر اساس تقاضا آسان می‌کند.

بصری سازی داده ها و سئو

داده های سئو به طور قابل توجهی بر حجم جستجوی کلمات کلیدی تاثیر می گذارد که به رتبه بندی سایت کمک می کند. حجم جستجوی کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که بازدیدکنندگان یک کلمه کلیدی خاص را در یک بازه زمانی خاص جستجو می کنند. این اصطلاح همچنین به تعداد افرادی که به یک کلمه کلیدی علاقه دارند اشاره دارد.

داده های SEO همچنین برای ترافیک ارگانیک در جنبه های مختلف بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. مورد دوم تعداد افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند. یکی از مهمترین معیارهای سئو سرعت بارگذاری صفحات است که یک عامل رتبه بندی مهم در جستجو است.

بازدیدکنندگان سایت زمانی زیادی را برای لود شدن صفحه صرف نمیکنند. علاوه بر این سرعت صفحه نیز بر موقعیت شما در موتور جستجو تأثیر می گذارد.

استفاده از محتوای تصویری برای بهبود سئو

محتوای تصویری می تواند به نمایش حجم جستجو برای مجموعه کلمات کلیدی مختلفی که می خواهید در کمپین بعدی خود استفاده کنید کمک کند. ابزارهای محتوای تصویری نیز می توانند تجزیه و تحلیل دقیقی از سایت شما از نظر سئو ارائه دهد. ارائه محتوا در نمودارها و جدول ها به مخاطب کمک می کند تا تمام جنبه های کمپین سئو را درک کند.

ارتقای قابلیت های سئو

محتوای تصویری می تواند به چندین روش به ارتقای استراتژی های SEO شما کمک کند. این روش ها شامل موارد زیر است :

تحلیل رقابتی

کار بر روی استراتژی سئو به معنای ارزیابی کاری است که رقبا انجام می دهند. تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا نیازها را شناسایی کنید یا مواردی را بهبود دهید. محتوای مصور می تواند به شما کمک کند:

  • قدرت رسانه های اجتماعی رقبا را تعیین کنید.
  • رقبای اصلی را برای یک کلمه کلیدی پیدا کنید.
  • پروفایل بک لینک رقبا را تجزیه و تحلیل کنید
محتوای تصویری و تاثیر آن بر سئو

محتوای تصویری و تاثیر آن بر سئو

آنالیز بک لینک

محتوای تصویری همچنین به شما در ایجاد یک کمپین لینک سازی موثر کمک می کند. آنالیز موارد زیر ضروری است.

  • بک لینک مکان های جغرافیایی
  • کیفیت بک لینک ها
  • توزیع انکر تکست بک لینک. ( Anchor text متن قابل کلیک در یک بک لینک است.)

خلاصه ای از موارد گفته شده

محتوای تصویری یکی از موارد حیاتی در موفقیت هر فعالیت تجاری است. در واقع محتوای تصویری تبدیل اطلاعات به صورت بصری است که درک آن برای مخاطبان ساده تر شود. هر چیزی که بتواند حجم زیادی از داده ها را در اینفوگرافیک ها، نمودارها و جدول ها متراکم کند، یک استراتژی موفق است.

واضح است که استفاده از محتوای تصویری در بازاریابی دیجیتال قابلیت های SEO را نیز ارتقا می دهد. در حالت کلی محتوای تصویری نقش مهمی در توسعه کسب و کار و تصمیمات سئو دارد.

منبع: searchenginejournal

امتیاز 4.9/5 - از 8 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT