مدیریت زمان

مدیریت زمان به عنوان یک فریلنسر به صورت موثر

زمان مطالعه 5 دقیقه

در ادامه مدیریت زمان را به عنوان یک فریلنسر یاد بگیرید.

. پروژه های کمتر اما پردرآمد را برای اولویت دادن به کار با کیفیت و جلب رضایت مشتریان، به جای غرق در پروژه های متوسط ​​انجام دهید.

. یک برنامه کاری ایجاد کنید و مانند یک کارمند اداری به آن پایبند باشید تا بهره وری و ساختار در حرفه شغلی خود را حفظ کنید.

نقد درآمد دلاری

. از برنامه های ردیابی زمان و ابزارهای مدیریت پروژه برای مدیریت موثر زمان خود، سازماندهی ماندن و رعایت مهلت های مشتری استفاده کنید.

یکی از بزرگترین چالش های فریلنسر بودن، مدیریت زمان است. در حالی که یک کارمند باید ساعات اداری تعیین شده توسط کارفرمای خود را رعایت کند، یک فریلنسر برنامه خود را تنظیم می کند.

اگرچه این کار راحت است، اما مسئولیت بیشتری را نیز بر دوش شما می گذارد. در این راهنما، به نکاتی می پردازیم که می توانید از آنها برای بهترین استفاده از زمان خود به عنوان یک فریلنسر استفاده کنید.

1. پروژه های کمتر اما سودآور را جستجو کنید

اشتباه رایجی که فریلنسرها مرتکب می شوند این است که هر پروژه ای را که به آنها پیشنهاد می شود بدون توجه به هزینه ای که می دهد انجام می دهند. این در میان تازه کارها رایج تر است، اما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از فریلنسرهای باتجربه این کار را انجام می دهند. و اگر می‌خواهید از ابتدا یک نمونه کار بسازید، ممکن است وسوسه شوید که همین کار را انجام دهید.

با این حال، کاری که در واقع به انجام آن ختم می‌شود این است که تمام وقت آزاد خود را صرف می‌کند و باعث می‌شود نتوانید به هیچ مشتری خدمات خوبی ارائه دهید، زیرا همه آن‌ها می‌خواهند پروژه‌هایشان اولویت‌بندی شوند. این حتی ممکن است منجر به دریافت بازخورد بد از مشتریان ناراضی شود.

راه مؤثرتر برای فریلنسری این است که پروژه های متوسط ​​زیادی نداشته باشید، بلکه پروژه های کمتر و سودآورتر از مشتریان پردرآمد است. به این ترتیب، شما می توانید در یک زمان روی یک پروژه کار کنید و کار با کیفیت ارائه دهید، که در نتیجه مشتریان راضی و نظرات مثبت را به همراه خواهد داشت.

2. یک برنامه کاری تهیه کنید و به آن پایبند باشید

رئیس خود بودن به عنوان یک فریلنسر در واقع یک امتیاز است، اما امتیازی است که سوء استفاده از آن آسان است. به جای اینکه هر زمان که دوست داشتید کار کنید، موفقیت بسیار بیشتری در ایجاد یک برنامه و پایبندی به آن خواهید یافت – درست مانند یک کارمند اداری.

این لزوماً نباید 9 به 5 باشد. به عنوان یک فریلنسر، شما این آزادی را دارید که با برنامه خود انعطاف بیشتری داشته باشید، بنابراین می توانید برنامه سفارشی را تنظیم کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، برنامه‌های زیادی برای ایجاد یک برنامه زمان‌بندی و مدیریت وظایف وجود دارد، بنابراین می‌توانید همه آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک با نیازها و سبک زندگی منحصر به فرد شما مطابقت دارد.

3. از Time Trackers و برنامه های مدیریت پروژه استفاده کنید

به دلیل انعطاف پذیری که دارد، ردیابی درست چند ساعت کار به عنوان فریلنسر سخت می شود. مخصوصاً اگر در موقعیت‌های ناهماهنگ کار می‌کنید، تمایل به استراحت‌های مکرر دارید یا والدین شاغلی هستید که دائماً نیاز به مراقبت از فرزندان خود دارید. در این صورت، استفاده از اپلیکیشن های ردیابی زمان ایده خوبی است.

هر برنامه چیزی منحصر به فرد را در کنار ردیابی ساعات کاری شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، Toggl دارای یک تایمر Pomorodo داخلی و تشخیص بیکاری خودکار است – در حالی که ActiTIME می‌تواند گزارش‌های دقیق تهیه کند و به جمع‌آوری اطلاعات کمک کند. این برنامه‌ها به صورت کراس پلتفرم در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید تقریباً از هر دستگاهی با آن‌ها کار کنید.

در حالی که در آن هستید، فراموش نکنید که با ابزارهای مدیریت پروژه مانند Asana، Trello یا دوشنبه آشنا شوید. همانطور که شغل فریلنسری شما رشد می کند، ناگزیر به ابزارهای استاندارد صنعتی تخصصی برای پیگیری پروژه ها و مهلت های تعیین شده نیاز خواهید داشت.

4. به دنبال راه هایی برای خودکارسازی بخش هایی از گردش کار خود باشید

ممکن است در ابتدا بتوانید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید، اما پس از مدتی، افزایش حجم کاری شما اجازه نمی دهد. بنابراین، عاقلانه تر است که بفهمید چگونه بخش هایی از گردش کار خود را خودکار کنید.

برای مثال، می‌توانید از FreshBooks، Invoicely، یا Invoice Ninja برای ایجاد فاکتورهای حرفه‌ای در چند ثانیه به جای اینکه خودتان در Microsoft Word یک فاکتور متوسط ​​بسازید، استفاده کنید.

به همین ترتیب، می‌توانید از ابزارهای برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی مانند Buffer، Hootsuite یا Sprout Social برای ایجاد و زمان‌بندی پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود برای انتشار در یک زمان خاص استفاده کنید.

اگر می‌خواهید کارها را به سطح بعدی ببرید، می‌توانید از IFTTT یا Zapier برای آزادسازی پتانسیل کامل اتوماسیون استفاده کنید. این برنامه‌ها تقریباً با همه برنامه‌های کاری محبوب مانند Gmail، Excel، Slack، Zoom و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی همگام‌سازی می‌شوند و می‌توانند تقریباً هر چیزی را خودکار کنند.

5. برخی از پروژه های خود را تفویض کنید

اگر متوجه شدید که زمان کافی برای تکمیل تمام پروژه های خود ندارید، می توانید برخی از آنها را به فریلنسرهای دیگر نیز واگذار کنید. سایت‌هایی مانند Fiverr و Upwork مکان‌های عالی برای یافتن فریلنسرهای ماهر تقریباً از هر صنعتی هستند.

قبل از دست دادن حتما نمونه کارها را بررسی کنید. بهتر است فردی را استخدام کنید که کمی گران‌تر، اما باصلاحیت و قابل اعتماد باشد تا فردی ارزان‌قیمت اما بی‌تجربه.

6. از ماتریس آیزنهاور استفاده کنید

ماتریس آیزنهاور یک چارچوب قدرتمند و در عین حال ساده است که به تقسیم وظایف بر اساس اهمیت و فوریت کمک می کند. درست کردن آن واقعاً آسان است. با رسم یک ماتریس 2×2 شروع کنید، دو ستون را به‌عنوان فوری و غیر فوری و دو سطر را به‌عنوان Important و Not Important علامت بزنید.

چهار بخش وظایف را به شرح زیر دسته بندی می کند:

Urgent Not Urgent
Important These tasks are of the utmost priority; do them immediately. These tasks aren’t timely but require a unique skill set; schedule for later.
Not Important These tasks have short deadlines but don’t require much expertise; delegate them. These tasks are unnecessary and uneconomical; delete them.

7. از کار زیاد خودداری کنید و استراحت کنید

مردم معمولاً فریلنسینگ را آرامش‌بخش‌تر و کم استرس‌تر از شغل تمام‌وقت می‌دانند. و در حالی که مقداری حقیقت در این بیانیه وجود دارد، این نیز درست است که – به عنوان رئیس خود – می توانید احساس کنید که برای ادامه کار تحت فشار هستید زیرا شما مستقیماً مسئول موفقیت کسب و کار کوچک هستید.

اگر کنترل نشود، این فشار خود تحمیلی برای کار می تواند منجر به کار بیش از حد شما شود و حتی ممکن است منجر به فرسودگی شغلی شود. به یاد داشته باشید، برای اینکه فریلنسینگ موفق باشد، باید پایدار باشد. بنابراین، به یاد داشته باشید که زمانی که به آن‌ها نیاز دارید استراحت کنید، و اگر لازم است یک روز را در اینجا و آنجا استراحت کنید تا خود را شارژ کنید، این نیز اشکالی ندارد.

به عنوان یک فریلنسر از زمان خود بهترین استفاده را ببرید

به عنوان یک فریلنسر، این بر عهده شماست که زمان خود را مدیریت کنید و خود را پاسخگو نگه دارید. خبر خوب این است که آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست و ابزارها و تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

با این حال، قبل از اینکه شغل خود را ترک کنید و به دنبال شغل آزاد باشید، بهتر است خطرات مرتبط با آن را بیاموزید و به جای ترسیم یک تصویر گلگون، با انتظارات واقع بینانه وارد کار شوید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT