تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

9 افسانه و تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX رد شد

زمان مطالعه 6 دقیقه

پیروی از افسانه ها و باورهای غلط طراحی UI/UX می تواند مانع رشد حرفه ای شما شود. تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX را بشناسید.

مانند هر صنعت دیگری، صنعت UI/UX مملو از مغالطه‌های بسیاری است که طراحان را تحت تأثیر قرار داده و باعث می‌شود پروژه‌های طراحی از اهداف اصلی خود خارج شوند. حتی ممکن است ناآگاهانه به برخی از این باورهای غلط در مراحل مختلف حرفه خود پایبند بوده باشید.

بنابراین، مهم است که حقیقت را در مورد آنها کشف کنید، چه یک طراح تازه کار یا یک کهنه کار. در این مقاله، افسانه‌ها و باورهای غلط رایج UI/UX را از بین می‌بریم. در نهایت، شما قادر خواهید بود بین ادعاهای بی اساس و آنچه در طراحی UI/UX قابل دستیابی است، تفاوت قائل شوید.

1. UI/UX یک مسیر شغلی آسان است

از ایده‌پردازی گرفته تا اجرا، ایجاد یک رابط کاربری عالی و تجربه بسیار دشوار است و حداقل نیاز به طوفان فکری دقیق دارد. این مسیر شغلی پیاده روی در پارک نیست، زیرا برای برتری در طراحی UI/UX به ترکیبی از مهارت های نرم و فنی نیاز دارید.

در حالی که مهارت‌های نرم می‌توانند ذاتی باشند، تسلط بر ابزارها و مهارت‌های فنی لازم، مانند قالب‌بندی سیمی و نمونه‌سازی، نیاز به زمان، تلاش و منابع دارد. علاوه بر این، شکار شغل در صنعت UI/UX به دلیل رقابتی و اشباع بودن بازار، یک تعقیب غاز وحشی است.

شما باید در هر مرحله از راه برای یادگیری – گذراندن دوره های حرفه ای مختلف – سرمایه گذاری کنید تا در صنعت مرتبط بمانید. بنابراین، مهم نیست که چگونه UI/UX به نظر برسد، مشاغل UI/UX چالش برانگیز هستند.

2. فضای سفید در طراحی یک هدر است

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

فضاهای سفید یا منفی معمولاً زباله در نظر گرفته می شوند زیرا عناصر طراحی “ملموس” را در خود جای نمی دهند. خب این کاملا درست نیست. فضاهای سفید باعث می‌شود که طراحی برای چشم راحت‌تر به نظر برسد و خوانایی و درک بهتری را ممکن می‌سازد.

علاوه بر این، طبق گفته بنیاد طراحی تعاملی، فضاهای سفید برای ایجاد یک رابط کاربری پاسخگو ضروری هستند. بنابراین، اگر تا به حال فضاهای سفید را دست کم گرفته اید، ممکن است بخواهید دوباره فکر کنید.

3.تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX: طراحی همه چیز درباره کاربر است

البته، کاربر باید نقطه کانونی شما در هنگام توسعه یک رابط کاربری و تجربه خوب باشد. با این حال، یک طراحی UI/UX خوب، اهداف و نیازهای شرکت را نیز در نظر می گیرد. کاربران ممکن است همیشه ندانند چه می‌خواهند، اما هر صاحب کسب‌وکاری می‌داند که باید سود به دست آورد و در صنعت خود جذابیت اصلی را به دست آورد.

بنابراین، تمرکز کامل روی کاربر در حالی که نیازهای تجاری را نادیده می گیرد، می تواند برای شرکتی که برای آن طراحی می کنید مضر باشد. از این رو، برای داشتن یک رابط کاربری پاسخگو و طراحی تجربه کاربری منسجم، سعی کنید تعادلی بین اهداف تجاری و نیازهای کاربر ایجاد کنید.

4. طراحان UI/UX باید هنری باشند و طرح ها باید از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشند.

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

یکی از رایج ترین افسانه ها در مورد طراحی UI این است که صرفاً به زیبایی شناسی و زیبا جلوه دادن چیزها می پردازد. با این حال، در معنای واقعی، UI/UX به چیزهای بیشتری نیاز دارد، مانند تحقیق، برنامه ریزی، توسعه محتوا و حتی علوم کامپیوتر. این شامل ایجاد طرح‌بندی‌های بصری و اطمینان از تعاملات یکپارچه با عناصر مختلف طراحی اساسی است.

علاوه بر این، یک طراح UI/UX باید قابلیت استفاده، دسترسی، اهداف تجاری و نیازهای کاربر نهایی را قبل از گنجاندن عناصر هنری در نظر بگیرد. بنابراین، در حالی که داشتن مهارت‌های هنری می‌تواند جذابیت بصری یک طرح را افزایش دهد، آنها تنها بخشی از مجموعه مهارت‌های گسترده‌تری هستند که یک طراح UI/UX به آن نیاز دارد.

به عبارت دیگر، هنری بودن یا داشتن طرح‌های زیبا و جذاب اجباری نیست، اما برای ایجاد تمایز با طرح‌های شما ارزشمند است.

5. UI و UX قابل تعویض هستند

اکثر مردم، حتی شرکت های استخدام کننده، فکر می کنند که از آنجایی که UI و UX با هم نوشته شده اند، یکسان هستند و نتایج یکسانی دارند. با این حال، در واقعیت، تفاوت های زیادی بین UI و UX وجود دارد، حتی اگر می توانید در هر دو مهارت داشته باشید.

طراحی UX به کل تجربه کاربر با یک محصول خاص از ابتدا تا انتها اشاره دارد. طراحان UX در حین تعامل با محصول، تجربیات کاربری موثر، کارآمد و لذت بخشی ایجاد می کنند. آنها همچنین در تعیین شخصیت کاربر و نقاط درد و جمع آوری بینش های ارزشمندی که تصمیمات کلی طراحی محصول را تعیین می کند، مهارت دارند.

برعکس، طراحی UI به رابط بصری یک محصول دیجیتال و نحوه تعامل کاربران با آن اشاره دارد. طراحان رابط کاربری بین عناصر طراحی مانند آیکون ها، دکمه ها و پالت های رنگی تقارن ایجاد می کنند. علاوه بر این، نقش اصلی طراحان رابط کاربری ایجاد یک رابط منسجم، جذاب و بصری جذاب است که تجربه کاربر را افزایش می‌دهد.

بنابراین، در حالی که UI و UX اغلب توسط اکثر طراحان و غیر طراحان به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند، رشته های متمایز با نقش ها و مسئولیت های متفاوت هستند.

6. طراحی UI/UX یک کار یکباره است

اکثر مردم، به‌ویژه صاحبان مشاغل، طراحی UI/UX را به‌عنوان یک کار یک‌باره اشتباه می‌گیرند که پس از راه‌اندازی محصول، می‌توان آن را از لیست خارج کرد. با این حال، از نظر عملی، طراحی UI/UX یک فرآیند تکراری است که نیاز به بهبود مداوم دارد. هم طراحان و هم محصولات طراحی شده نیاز به توسعه مداوم دارند تا مرتبط باقی بمانند.

این به این دلیل است که ترجیحات کاربر تکامل می‌یابد، فناوری پیشرفت می‌کند و رقابت هر صنعتی همیشه در حال رشد است. بنابراین، برخلاف تصور عمومی، طراحی UI/UX یک پروژه یک بار مصرف نیست، بلکه یک فرآیند توسعه بی پایان است.

7. طراحی UI/UX برای تیم طراحی به تنهایی است

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

با توجه به اینکه کار تیمی نقش مهمی در موفقیت هر کسب و کاری ایفا می کند، طراحی UI/UX را می توان از منظری چند رشته ای و بین عملکردی مورد بررسی قرار داد. اگرچه طراحان UI/UX مسئول اجرای طراحی محصول هستند، اما می توانند با سایر بخش های شرکت برای توسعه محصولات و خدمات با کیفیت و پاسخگو همکاری کنند.

آنها همچنین می‌توانند با هم طوفان فکری کرده و عملکرد محصول را بررسی کنند، زیرا هیچ کس انحصار دانش را ندارد. این باعث تقویت فرهنگ کاری شرکت می شود.

8. طراحان UI/UX باید نحوه کدنویسی را بدانند

این افسانه نشان می دهد که برای طراحی رابط های کاربری و تجربیات کاربر، طراحان باید بدانند چگونه با استفاده از زبان های طراحی مانند CSS کد بنویسند. در واقعیت، این نادرست است، زیرا طراحان UI/UX دارای طیف وسیعی از مهارت‌ها فراتر از کدنویسی هستند که به آنها کمک می‌کند تا طرح‌های محصول عالی را توسعه دهند.

اگرچه یادگیری کدنویسی به عنوان یک طراح UI/UX مزایای زیادی دارد، اما به این معنی نیست که مهارت در کدنویسی برای عملکرد به عنوان یک طراح اجباری است.

9. یک اندازه مناسب برای همه طراحی UI/UX

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX

اکثر مردم، اعم از طراحان و غیر طراحان، بر این باورند که در طراحی‌های UI/UX، به‌ویژه در پلتفرم‌های مختلف، یک‌اندازه است. یعنی طراحی UI/UX برای یک وب سایت می تواند برای یک اپلیکیشن موبایل استفاده شود.

در حالی که الهام گرفتن از طرح های موجود اشتباه نیست، استفاده از یک طرح به کلمه به کلمه در پلتفرم های مختلف ممکن است بر تأثیر طراحی شما تأثیر بگذارد.

کاربران موبایل و وب سایت نیز نقاط درد متفاوتی دارند، حتی برای یک سازمان. بنابراین، بهتر است این تصور را کنار بگذارید و بر روی طراحی پروژه های طراحی خود برای برآورده کردن نیازهای کاربران نهایی تمرکز کنید.

تصور نادرست رایج در طراحی UI/UX: اقلام کلیدی

. مشاغل UI/UX چالش برانگیز هستند و به ترکیبی از مهارت های نرم و فنی و همچنین یادگیری مداوم و سرمایه گذاری در توسعه حرفه ای نیاز دارند.

. فضای سفید در طراحی برای خوانایی و درک مطلب و همچنین ایجاد یک رابط کاربری پاسخگو مهم است.

. طراحی UI/UX خوب، نیازهای کاربر و اهداف تجاری را با در نظر گرفتن اهداف کاربر و شرکت متعادل می کند.

با ذهنیت مناسب به UI/UX نزدیک شوید

برای درک بهتر صنعت و پویایی آن، حذف افسانه ها و تصورات غلط رایج در مورد UI/UX ضروری است. ما اکثر آنها را از بین برده ایم تا در نتیجه نگهداشتن آنها روی شغل خود تأثیر منفی نگذارید.

علاوه بر این، توسعه حرفه ای مستمر را در اولویت قرار دهید تا بتوانید به طور مداوم در صدر بازی های طراحی خود بمانید. می‌توانید در دوره‌های طراحی UI/UX شرکت کنید و در کنفرانس‌های طراحی شرکت کنید تا بتوانید جزئیات خاصی در مورد صنعت UI/UX را یاد بگیرید، بیاموزید و دوباره یاد بگیرید.

امتیاز 3/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT