شغل برتر UI/UX

8 شغل برتر UI/UX برای تخصص

زمان مطالعه 7 دقیقه

به دنبال شغلی پردرآمد و پر تقاضا در طراحی هستید؟ در اینجا برخی از مشاغل UI/UX وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شغل برتر UI/UX را بشناسید.

پس از تسلط بر اصول UI/UX، تخصص گام بعدی برای اکثر طراحانی است که به دنبال چالش هستند. با این حال، مانند انتخاب رشته فناوری مناسب، تصمیم گیری در مورد یک حوزه تخصصی می تواند بسیاری از طراحان را دچار مشکل کند.

علاوه بر این، پیشبرد حرفه خود در جهت صحیح مستلزم دانش قوی در زمینه های مختلف طراحی است. به این ترتیب، شما به درستی مجهز هستید تا بهترین مسیر شغلی UI/UX را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

1.شغل برتر UI/UX: طراح محصول

طراحی UI/UX اغلب با طراحی محصول جایگزین می‌شود، که ممکن است شما را در مورد تفاوت‌های این دو فکر کنید. در حالی که آنها شباهت هایی دارند، مسئولیت های یک طراح محصول بسیار جامع تر است.

برای ایجاد موفقیت آمیز یک محصول، چندین فاکتور و استراتژی باید اجرا شود. طراحان محصول این استراتژی ها را طراحی می کنند و بر هر مرحله از توسعه محصول، از ایده پردازی اولیه تا برندسازی و ارائه نظارت دارند.

البته، این شامل طراحی بصری و قابلیت استفاده آن نیز می شود، اما برخلاف طراحان UI/UX، یک طراح محصول موفقیت همه جانبه محصول را تضمین می کند. ترکیب طراحی محصول با مهارت های اساسی UI/UX شما را قادر می سازد تا محصولات استثنایی ایجاد کنید که نیازهای مشتری، سازمانی و بازار را برآورده می کند.

علاوه بر مهارت‌های UI/UX، طراحی محصول مستلزم درک مدیریت پروژه و آگاهی بازار برای پیش‌بینی پاسخ مصرف‌کننده است. شما همچنین به دانش فنی کاملی در مورد نحوه عملکرد محصول خود نیاز دارید و باید بتوانید با این فرآیند ارتباط برقرار کنید.

در مورد مزایای حقوق، ZipRecruiter بیان می‌کند که این الزامات سنگین دریافت غرامت کافی با میانگین حقوق سالانه 138874 دلار در ایالات متحده است. توجه داشته باشید که این ارقام به موقعیت مکانی، کارفرما و مهمتر از همه به تجربه شما بستگی دارد.

2.شغل برتر UI/UX: طراح تعامل (Interaction)

آیا تا به حال برنامه یا وب سایتی پس از تعامل با آن، شما را شگفت زده کرده است؟ دستیابی به این واکنش در هر کاربری وظیفه یک طراح تعامل است، بنابراین اگر به خصوص از طراحی برای تجربه کاربری لذت می برید، این نقش را در نظر بگیرید.

طراحان تعامل تجربه کاربری محصولات دیجیتال را بهبود می‌بخشند و بر تولید محصولی فراگیر و بسیار تعاملی تمرکز می‌کنند. کار در این زمینه شامل استفاده از ویژگی هایی مانند انیمیشن و لمسی برای درگیر کردن کامل کاربر و افزایش فیدبک و عملکرد محصول است.

توجه به جزئیات کیفیت بسیار مهمی در ایجاد ویژگی‌های ریز تعامل چشمگیر است. شما همچنین به درک عمیقی از جریان کاربر و طراحی کاربر محور نیاز دارید. حالا بیایید در مورد درآمد مورد انتظار شما صحبت کنیم. ZipRecruiter بیان می کند که میانگین طراح تعامل در ایالات متحده سالانه حدود 105510 دلار درآمد دارد.

3. معمار اطلاعات

یک طرح خوب باید اطلاعات را به درستی منتقل کند، در غیر این صورت بدون توجه به کیفیت جلوه های بصری، هدف آن شکست می خورد. معماران اطلاعات بررسی می کنند که پیام یک طرح واضح و مختصر است و محتوای زیاد یا عناصر طراحی را حذف می کند.

کاربر معمولی دامنه توجه کوتاهی دارد. بنابراین، معماران اطلاعات، محتوا را طوری ساختار می‌دهند که ابتدا اطلاعات حیاتی را منتقل می‌کنند و به دنبال آن مواردی که اهمیت کمتری دارند. شما همچنین ترتیب نمایش اطلاعات روی یک محصول و چیدمان تمام عناصر بصری را برای به حداکثر رساندن رضایت کاربر تعیین خواهید کرد. این مهارت که به عنوان سلسله مراتب محتوا شناخته می شود، برای هر معمار اطلاعات ضروری است.

اساساً این نقش مستلزم مهارت در سازماندهی اطلاعات، برچسب‌گذاری و طبقه‌بندی است. علاوه بر این، برای همکاری نزدیک و کارآمد با طراح رابط کاربری، به مهارت های همکاری خوب نیاز دارید. طبق ZipRecruiter، متوسط ​​حقوق برای این نقش در ایالات متحده حدود 119,368 دلار در سال است و کارشناسان تا 175,000 دلار دستمزد دریافت می کنند.

4.شغل برتر UI/UX: طراح رابط

این معروف ترین بخش طراحی UI/UX است و اگر عاشق فرآیند طراحی خلاقانه هستید، برای شما بهترین است. این متخصصان که بیشتر طراحان رابط کاربری (UI) نامیده می شوند، ظاهر و تصاویر نرم افزار را برنامه ریزی و ایجاد می کنند. مانند طراحی اساسی UI/UX، شامل استفاده از تئوری رنگ، تایپوگرافی و سایر عناصر طراحی برای ساخت سایت هایی با زیبایی شناسی است.

بنابراین، چه چیزی شما را از طراحان رابط کاربری تازه کار و سطح متوسط ​​متمایز می کند؟ به عنوان یک طراح رابط حرفه ای، کار شما فراتر از طراحی طرح بندی است، زیرا ترجیحات کاربر و قابلیت استفاده را در نظر می گیرید. علاوه بر این، شما همچنین مسئول اطمینان از یکپارچگی بین ورودی‌های طراح تعامل و تحلیلگر UX و طراحی نهایی خود هستید.

به گفته ZipRecruiter، متوسط ​​طراح رابط در ایالات متحده سالانه حدود 106351 دلار درآمد دارد. صرف نظر از این، شما همیشه می توانید شرکت های فناوری را هدف قرار دهید که هزینه های بسیار بالاتری دارند.

5. UX Writer

صفحات فرود متعددی با استفاده از متن مختصر و متقاعد کننده، خلاصه ای کلی از محصول دیجیتال را در یک نگاه به شما ارائه می دهند. در حالی که سازماندهی این متون عمدتاً به معماران اطلاعات اختصاص دارد، ساخت آنها کار نویسنده UX است.

نویسندگان UX مسئول تمام هشدارهای محتوای نوشته شده و رابط محصول هستند. از سرصفحه ها، کپی ها و توضیحات، نویسندگان UX به دقت متن را تنظیم می کنند تا ارتباط و درک را بدون حذف از زیبایی شناسی محصول افزایش دهند. برخلاف دیگر تخصص‌های طراحی، این نقش شامل محتوا و کپی‌رایتینگ است، بنابراین اصلاح مهارت‌های نوشتاری شما ضروری است.

طبق ZipRecruiter، این نقش به طور متوسط ​​سالانه 80647 دلار در ایالات متحده جذب می کند. با این حال، با افزایش ارزش و مکان، می توانید تا 138000 دلار سفارش دهید.

6. شغل برتر UI/UX: استراتژیست UX

طراحی بدون توجه خاص به کاربران و پیش‌بینی نیازهای آن‌ها احتمالاً محصولی را به همراه خواهد داشت که با آن‌ها همخوانی ندارد. بنابراین، چه کسی کاربر را در حالی که از منافع کسب و کار به طور همزمان محافظت می کند، نمایندگی می کند؟ استراتژیست UX در اینجا وارد بازی می شود.

تخصص در استراتژی UX به این معنی است که تحقیقات کاربر نقش اصلی شماست. شما واسطه بین طراح و کاربر هستید. در اینجا، کاربران بالقوه محصول را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنید، مشکلات آنها را برجسته می‌کنید و راه‌حل‌هایی را با استفاده از محصول خود پیشنهاد می‌کنید.

قبلاً دیدیم که چگونه طراحان محصول استراتژی محصول را توسعه می‌دهند، که این سؤال را مطرح می‌کند: “آیا این نقش‌ها شبیه هم هستند؟” جواب کوتاه، نه است. در جایی که طراحان محصول عمدتاً به کل محصول توجه دارند، استراتژیست های UX صرفاً بر بهبود تجربه کاربر تمرکز می کنند. ZipRecruiter گزارش می دهد که این نقش شغلی به طور متوسط ​​سالانه 136412 دلار جذب می کند.

7. تحلیلگر UX

یک رابط کاربری زیبا و یک طراحی تعاملی جذاب ممکن است لحظه ای جالب باشد، اما قابلیت استفاده محصول باعث وفاداری کاربر می شود. محصولی که استفاده از آن دشوار است باعث ناامیدی کاربران می شود و در نهایت منسوخ می شود.

جلوگیری از این اتفاق وظیفه یک تحلیلگر UX است. مسلح به نکات و نکات استراتژیست قابلیت استفاده، این حرفه ای اجرای و اثربخشی آنها را برای کاربر تضمین می کند. علاوه بر این، به عهده گرفتن این نقش شغلی به این معنی است که شما در درجه اول مسئول درخواست و اجرای بازخورد خواهید بود.

با این مسئولیت‌ها، باید توانایی‌های خود را در همدلی، تسلط بر ابزارهای تست قابلیت استفاده و تکرار توسعه دهید. در نهایت، ZipRecruiter تخمین می زند که تحلیلگران UX در ایالات متحده حدود 111497 دلار در سال درآمد دارند.

8.شغل برتر UI/UX: استراتژیست دسترسی

نرم افزارها و محصولات دیجیتالی نیز باید برای افراد معلول قابل دسترسی باشد و برخی مقررات باید به آنها امکان دسترسی آسان را بدهد. به عنوان یک استراتژیست دسترسی، تجربه کاربری عالی را برای افراد دارای معلولیت تضمین می کنید.

مانند تحلیلگر UX، استراتژیست های دسترسی اغلب فیدبک درخواست می کنند و محصول را تکرار می کنند، اما با تمرکز لیزر بر مناسب افراد معلول. مهمتر از آن، شما باید در مورد دستورالعمل ها و قوانین ناتوانی فعلی آگاه باشید و به شدت به آنها پایبند باشید.

به عنوان مثال می‌توان به نسبت دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) و قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) اشاره کرد. طبق گفته ZipRecruiter، استراتژیست های دسترسی در ایالات متحده می توانند حدود 72577 دلار درآمد داشته باشند و متخصصان برتر سالانه تا 112500 دلار درآمد دارند.

شغل UI/UX خود را با تخصص بیشتر کنید

تخصص در هر یک از مشاغل فوق راهی عالی برای افزایش دانش، توانایی های UI/UX و درآمد شماست. اما، قبل از ورود به هر یک از این زمینه ها، مطمئن شوید که پایه و اساس خود را در طراحی اولیه UI/UX مستحکم کرده اید و بر مهارت های فنی لازم تسلط دارید. اگر این کار را انجام ندهید باعث می‌شود که بیهوده مسیر تخصص خود را طولانی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT