مراحل ورود به فرودگاه قطر

مراحل ورود به فرودگاه قطر برای جام جهانی 2022

زمان مطالعه 2 دقیقه

طی ماه‌ها، قطر به تدریج بیشتر محدودیت‌های سفر خود را کاهش داده است. با این حال، این کشور هنوز اقدامات ورودی خاصی دارد که باید از آنها آگاه باشید. از آنجایی که جام جهانی 2022 قرار است در ماه نوامبر در دوحه برگزار شود، در اینجا مراحل ورود به فرودگاه قطر برای جام جهانی 2022 تعیین شده است.

رزرو هتل در قطر برای جام جهانی

مراحل ورود به فرودگاه قطر

جای تعجب نیست که پروازها ساده ترین و سریع ترین روش حمل و نقل هنگام ورود به قطر هستند. با این حال، قبل از بستن چمدان‌های خود، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که پس از ورود به فرودگاه قطر به شما کمک خواهد کرد.

اپلیکیشن اهتراز

مسافرانی که به قطر می‌رسند باید پس از ورود به درگاه‌های ورودی قطر مانند فرودگاه‌ها،این برنامه را بر روی دستگاه‌های تلفن همراه خود دانلود و فعال کنند.

برای انجام این کار، مسافر باید موارد زیر را داشته باشد:

  • سیم کارت یکی از ارائه دهندگان خدمات قطر (Ooredoo یا Vodafone) یا یک سیم کارت بین المللی.
  •   اتصال به اینترنت موبایل.
  • گوشی هوشمند باید از اندروید 6، نسخه های جدیدتر یا IOS 13.5 و نسخه های جدیدتر پشتیبانی کند.
  • برنامه را از طریق Google Play، Apple App Store و یا از هر موتور جستجوی آنلاین، دانلود و نصب کنید.
  • سیم کارت و تلفن های هوشمند برای خرید در حمد (HAMAD) موجود است
  • فرودگاه بین المللی و گذرگاه مرزی ابوسمره در صورتی که مسافر قبل از ورود صاحب آنها نباشد.

تست کووید

پس از ورود به این کشور، ممکن است مقامات فرودگاه به نتیجه آزمایشی مبنی بر عاری بودن مسافر از کووید نیاز داشته باشند. نتیجه آزمایش منفی لازم است و بسته به کشور مبدأ آنها باید حداکثر 48 ساعت قبل از زمان حرکت به دست آید. مقاله ما را بررسی کنید تا در مورد الزامات آزمایش برای کشورهای مختلف بیشتر بدانید.

تعیین وقت سفارت

مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند از ثبت نام اینترنتی اهتراز مستثنی هستند و موظفند حداکثر تا 24 ساعت پس از ورود خود به قطر به کلینیک های خصوصی مجاز برای آزمایش آنتی ژن سریع مراجعه کنند.

آزمایش RT-PCR قبل از سفر برای مسافران دارای ایمنی و غیرایمنی که از کشورهای تحت تدابیر بهداشتی قرمز می آیند لازم است. در همین حال، مسافران غیر ایمن باید در پلت فرم ثبت نام قبل از سفر ثبت نام کنند و آزمایش PCR قبل از سفر خود را ارسال کنند.

تست در فرودگاه

به عنوان یک قاعده کلی، همه مسافرانی که به قطر می‌رسند باید در صورت مشاهده علائم مرتبط با COVID-19 به کلینیک تست COVID-19 در بندر دسترسی مراجعه کنند و اقدامات ایزوله‌سازی لازم را انجام دهند. به گفته وزارت بهداشت، این کلینیک‌های آزمایشی لزوماً در فرودگاه نیستند، بلکه در کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های خصوصی قرار دارند.

مسافران ترانزیتی

مسافرانی که از دوحه عبور می کنند و فرودگاه را ترک نمی کنند، نیازی به ارائه هیچ گونه نتیجه آزمایشی یا گواهینامه بالاتر از الزامات کشور مبدأ یا مقصد خود ندارند.

امتیاز 2.3/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT