آدرس استادیوم های جام جهانی 2022

آدرس استادیوم های جام جهانی 2022 در قطر

زمان مطالعه 4 دقیقه

جام جهانی 2022 یکی از فشرده ترین جام های تاریخ این مسابقات خواهد بود. همه استادیوم ها در شعاع 55 کیلومتری (35 مایلی) از دوحه قرار دارند که آن را برای هواداران بسیار راحت می کند. برخلاف تورنمنت‌های گذشته، کسانی که برای این رویداد سفر می‌کنند می‌توانند خود را در یک هتل مستقر کنند و در نزدیکی همه استادیوم‌های میزبان مختلف بدون نیاز به پرواز بین شهرها یا سفرهای شبانه باشند. این یک رویا برای تماشاگران است. مکان های باورنکردنی (همه با سیستم های خنک کننده برای مقابله با گرمای بیابان) که بیشتر آنها به طور خاص برای جام جهانی ساخته شده اند، به تجربه اضافه می شود. در این مقاله به بررسی آدرس استادیوم های جام جهانی 2022 در قطر می پردازیم.

خرید از طریق درگاه ویزا و مستر

آدرس استادیوم های جام جهانی 2022

آدرس استادیوم های جام جهانی 2022

آدرس استادیوم های جام جهانی 2022

الخار

ورزشگاه آل بیت

الخور که در 55 کیلومتری شمال دوحه قرار دارد، شهری ساحلی با سواحل، پارک ها و جنگل های حرا فراوان است. این شهر کوچک‌تر است، اما فرصت‌های زیادی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. کرنیش کنار دریا یک پیاده روی خوش منظره را ایجاد می کند و جزیره محبوب بنفش یک منطقه حفاظت شده فوق العاده است که ارزش گشتن را دارد.

استادیوم آل بیت واقعا بی نظیر است. کل سازه توسط یک چادر غول پیکر پوشانده شده است که یادآور چادرهایی است که در طول تاریخ توسط مردم عشایر در منطقه استفاده می شده است. در حالی که به عنوان اشاره ای به گذشته قطر عمل می کند، به آینده نیز نگاه می کند. سطح بالای استادیوم قابل حمل است و قرار است پس از جام جهانی به یک کشور در حال توسعه اهدا شود. ورزشگاه آل بیت با 60000 صندلی یکی از ورزشگاه های بزرگ این مسابقات است و میزبان یکی از مسابقات نیمه نهایی خواهد بود.

الریان

ورزشگاه احمد بن علی

الریان شهری است که علاقه زیادی به ورزش، به ویژه فوتبال دارد. در حالی که این شهر از نظر فنی دومین شهر بزرگ قطر است، در واقع بخشی از منطقه شهری دوحه و نزدیک به تمام جاذبه‌های دوحه از جمله موزه‌های بزرگ، خریدهای در سطح جهانی، انبوهی از رستوران‌ها و مکان‌های فرهنگی و جاذبه‌های فراوان است.

ورزشگاه جدید احمد بن علی میزبان تیم محبوب فوتبال الریان است. مانند بسیاری از استادیوم های جام جهانی 2022، استادیوم الریان با طراحی مدولار با در نظر گرفتن پایداری ساخته شده است. اگرچه استادیوم دارای 40000 صندلی برای مسابقات خواهد بود، اما بسیاری از این صندلی‌ها بعدا حذف و به پروژه‌های دیگر اهدا خواهند شد.

الوکره

ورزشگاه جنوبی

آنچه در ابتدا یک دهکده ماهیگیری و مروارید بود، به یکی از مراکز اصلی شهری قطر تبدیل شده است. الوکره درست در جنوب دوحه واقع شده است و دارای معماری تاریخی فراوانی است. شاید محبوب ترین جاذبه آن Al Wakrah Souq باشد – بازاری با ده ها مغازه و کافه واقع در خط ساحلی.

از نظر زیبایی، ورزشگاه الجنوب یکی از چشمگیرترین ورزشگاه های این مسابقات است. دارای طراحی شیک و تقریباً آینده نگر است. در حالی که بازدیدکنندگان جام جهانی از تماشای فوتبال در طول جام جهانی از ورزشگاه لذت خواهند برد، اما این ورزشگاه فهرستی چشمگیر از امکانات جدید از جمله مدرسه، مسیرهای دوچرخه سواری و دویدن، سالن های ورزشی و رستوران ها را برای افراد محلی در جامعه فراهم می کند.

آدرس استادیوم های جام جهانی 2022

آدرس استادیوم های جام جهانی 2022

استادیوم دوحه

استادیوم بین المللی خلیفه، استادیوم شهر آموزش، استادیوم 974، استادیوم الثومه

دوحه پایتخت قطر یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است. همچنین به عنوان یک مقصد مسافرتی در سطح جهانی روز به روز بیشتر شناخته می شود و جای تعجب نیست که چرا. دوحه تمام مواد لازم برای یک نقطه مهم سفر را دارد: هتل‌های پنج ستاره لوکس، خریدهای باورنکردنی، جاذبه‌های فرهنگی منحصربه‌فرد، و رستوران‌های خلاقانه. این آرامش زندگی ساحلی را با هیجان شهر ترکیب می کند. به جام جهانی اضافه کنید و یک ترکیب خارق العاده خواهید داشت.

ورزشگاه جدید و چشمگیر الثومه در اکتبر 2021 افتتاح شد. این استادیوم که شبیه گاهفیا (پوشش سر بافته شده سنتی عربی است که توسط مردان استفاده می‌شود) طراحی شده است، 40000 صندلی برای مسابقات جام جهانی خواهد داشت، هرچند 20000 صندلی از این صندلی‌ها پس از مسابقات حذف شده و به کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد.

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم بین المللی خلیفه یکی از تنها دو استادیوم موجود است که به عنوان محل برگزاری جام جهانی 2022 خدمت خواهد کرد. این استادیوم 40000 نفری که در سال 1976 ساخته شد، از آن زمان تاکنون چندین مورد بهبود یافته است. اخیراً، یک بازسازی گسترده در سال 2017 تکمیل شد که شامل اضافه شدن یک سیستم خنک کننده پیشرفته برای اطمینان از راحتی تماشاگران و بازیکنان برای مسابقات جام جهانی بود.

استادیوم شهر آموزش

استادیوم شهر آموزش، که در ژوئن 2020 افتتاح شد، در منطقه آموزش شهر دوحه، تنها 7 کیلومتر از قلب دوحه از طریق مترو، واقع شده است. نمای بیرونی خیره کننده استادیوم دارای یک الگوی هندسی پیچیده است که نور را فیلتر و منعکس می کند و برای نمایش الماس در بیابان طراحی شده است.

استادیوم 974 (استادیوم راس ابو عبود)

استادیوم 974 (که قبلاً استادیوم راس ابو عبود نام داشت) اولین استادیوم کاملاً جداشدنی خواهد بود که به عنوان میزبان جام جهانی عمل می کند. به عنوان نمونه ای باورنکردنی از زیرساخت های پایدار، استادیوم در قالب مدولار ساخته شده است که به آن اجازه می دهد تا بعداً در مکان دیگری حمل و جمع آوری شود یا حتی به سازه های کوچکتر تبدیل شود. شماره 974 نشان دهنده کد شماره گیری بین المللی قطر و همچنین تعداد کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در ساخت استادیوم است.

لوسل

ورزشگاه لوسیل (Lusail)

لوسیل یک شهر برنامه ریزی شده است که هنوز در حال توسعه است، تقریباً در 15 کیلومتری (10 مایلی) شمال دوحه. طراحی چشمگیر این شهر شامل تفرجگاه ها، جزایر دست ساز، پارک ها، مناطق مسکونی، مراکز خرید لوکس، زمین های گلف و تعدادی از مناطق تفریحی است. پس از اتمام ساخت و ساز، لوسیل خانه حدود 250000 نفر خواهد بود.

یکی از جاذبه های اصلی شهر، ورزشگاه Lusail است، یک سالن 80000 نفری که محل اصلی برگزاری جام جهانی 2022 خواهد بود. بیرونی ورزشگاه که توسط یک خندق احاطه شده است، بادبان های یک قایق سنتی دوو (dhow) را نشان می دهد. در داخل، استادیوم به گونه ای طراحی شده است که کل زمین سایه داشته باشد و دارای سیستم خنک کننده برای حفظ دمای ایده آل باشد. ورزشگاه لوسل میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین فینال جام جهانی خواهد بود.

roadtrips

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT