نحوه فروش در AliExpress

نحوه فروش در AliExpress

زمان مطالعه 4 دقیقه

علی اکسپرس (AliExpress) یک بازار آنلاین جهانی و معروف است که در بسیاری از کشورها در دسترس است. این شرکت زیرمجموعه کمپانی چینی علی بابا (Alibaba) است و کاربران زیادی دارد. بین دسامبر 2021 و مه 2022 این وب سایت بیش از 2.7 میلیارد بازدید کننده داشته است. وب سایت AliExpress ژانویه 2022 بیشترین بازدیدهای خود را داشته است. به همین دلیل فروش کالا در AliExpress میتواند سود زیادی داشته باشد.

خرید از علی اکسپرس

بیشتر فروشندگان AliExpress چینی هستند اما به مرور زمان تعداد فروشندگان خارجی این بازار در حال افزایش است. در این مقاله به نحوه فروش در AliExpress میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه فروش در AliExpress

آیا می توانم در کالایی را AliExpress بفروشم؟

شرط اصلی فروش در AliExpress محل کسب و کار شما است. AliExpress در چین شروع به کار کرد، اما از آن زمان در حال گسترش بازار خود در سراسر جهان است. از اواسط سال 2022 فروشندگان در روسیه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، برزیل، یا سرزمین اصلی چین می‌توانند به بازار AliExpress بپیوندند.

AliExpress به خوبی در حال گسترش است و به زودی کشورهای دیگر (مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا) نیز مجاز به فروش در AliExpress خواهند شد.

برای فروش در AliExpress باید با توافقنامه عضویت پلتفرم باز جهانی Alipay موافقت کنید و شرایط استفاده را دنبال کنید.

چگونه می توان یک حساب کاربری AliExpress باز کرد؟

اولین قدم برای شروع فروش در AliExpress افتتاح حساب AliExpress است. برای این کار به اطلاعات تماس شرکت، شماره مالیات شناسایی بر ارزش افزوده یا VAT و پروانه بهره برداری نیاز دارید. همچنین به اطلاعات یک نماینده قانونی شرکت نیاز است.

برای ثبت نام از طریق صفحه ” Join” مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا کشور (و ثبت مالیات) خود را انتخاب کنید. در حال حاضر فقط کشورهای روسیه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، برزیل و چین میتوانند ثبت نام کنند.
  • سپس باید ایمیل خود را وارد کنید، یک رمز عبور را انتخاب کنید و ایمیل را از طریق یک لینک تأیید کنید.
  • پس از تایید ایمیل اطلاعات شرکت را وارد کنید. این اطلاعات شامل نوع شرکت (مسئولیت محدود، خصوصی یا سهامی)؛ نام شرکت، آدرس، ایمیل و شماره تلفن؛ مشخصات شماره ثبت مالیات و گواهی ثبت مالیات (یا معادل آن) است.
  • سپس باید مشخصات شخصی نماینده قانونی شرکت را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کامل، آدرس ایمیل، شماره تلفن، ملیت، تاریخ تولد و شماره پاسپورت یا کارت شناسایی است.
  • با وارد کردن این اطلاعات ثبت نام باید کامل انجام شود. قبل از اینکه بتوانید فروش را شروع کنید باید منتظر تاییدیه AliExpress باشید. این تاییدیه دو تا سه روز کاری طول میکشد.

چگونه فروشگاه AliExpress خود را ثبت کنیم؟

هنگامی که ثبت نام حساب شما تایید شد می توانید شروع به راه اندازی فروشگاه آنلاین خود کنید. راه اندازی فروشگاه شامل چهار مرحله اصلی است:

مرحله 1: ثبت دسته محصولات

اولین مرحله ثبت نام این است که دسته بندی محصولاتی را که میخواهید بفروشید انتخاب کنید. AliExpress دسته بندی متنوعی از محصولات را ارائه میدهد. برای این کار وارد صفحه category enrolment شوید. به سادگی دسته ها و زیردسته های محصولات خود را انتخاب کنید. سپس لیست کالاها را برای هر کدام دانلود کنید. در این لیست ها محصولاتی را که می فروشید انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد برای نشان تجاری و برند تجاری درخواست دهید.

مرحله 2: هزینه پرداخت سالانه

پس از انتخاب محصولاتی که می‌فروشید، باید راه‌اندازی و طرح پرداخت خود را تأیید کنید. گزینه های مختلفی با هزینه های سالانه به شما ارائه می شود. گزینه مورد نظر خود را انتخاب و تأیید کنید.

مرحله 3: مدیریت فروشگاه

در مرحله بعد باید هویت و جزئیات فروشگاه خود را تنظیم که شامل ایجاد یک نام تجاری برای فروشگاه و پر کردن اطلاعات فروشگاه است. در اینجا میتوانید لینک وب سایت دیگری را نیز قرار دهید.

مرحله 4: محصولات را اضافه کنید

در این مرحله فروشگاه شما راه اندازی شده و آماده برای استفاده است. آخرین مرحله اضافه کردن محصولات است. محصولات بر اساس دسته‌ها و لیست های انتخاب شده است. می‌توانید جزئیات، توضیحات و عکس‌های محصولات را اضافه کنید. همچنین باید حداقل مقدار سفارش، تخفیف، هزینه و زمان تحویل، قوانین مرجوعی و مکان محصول را مشخص کنید.

هزینه فروش در AliExpress چقدر است؟

هزینه های فروش در AliExpress کاملا مشخص است. شما فقط باید برای محصولاتی که می فروشید کارمزد پرداخت کنید. هیچ هزینه ای برای اضافه کردن محصولات یا مدیریت فروشگاه وجود ندارد.

شما باید یک کمیسیون ثابت به عنوان درصدی از کل قیمت فروش پرداخت کنید. این نرخ بر اساس دسته محصولات متفاوت است، اما به طور کلی بین 5٪ و 8٪ است. نرخ برخی از دسته ها عبارتند از:

  • وسایل خانه: 5%
  • لوازم خانگی: 5%
  • لوازم الکترونیکی مصرفی: 5٪ تا 8٪
  • مد و اکسسوری: 5% تا 8%
  • ورزش: 5% تا 8%
  • محصولات کودک: 8%

مزایا و معایب فروش در AliExpress

مزایا :

  • شما می توانید از مخاطبان زیادی که قبلاً از AliExpress بازدید کرده اند برای رشد پایگاه مشتریان خود استفاده کنید.
  • شما می توانید محصولات خود را در بسیاری از کشورها بفروشید.
  • طیف گسترده ای از دسته بندی ها را می توانید برای فروش انتخاب کنید. می توانید هر محصول قانونی را بفروشید.
  • هیچ محدودیتی برای نوع یا تعداد یا محصولاتی که می توانید بفروشید وجود ندارد.
  • AliExpress می تواند با چندین فروشگاه آنلاین دیگر ادغام شود.
  • کارمزد فقط برای اقلام فروخته شده دریافت می شود.

معایب :

  • فقط برای فروشندگان ساکن روسیه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، فرانسه یا چین در دسترس است.
  • در AliExpress رقابت بالا است. زیرا فروشندگان و محصولات زیادی در این سایت وجود دارند.
  • اضافه کردن محصولات سفارشی ممکن است دشوار باشد.
  • محصولاتی را نمی توانید در AliExpress بفروشید. این محصولات شامل غذا، کتاب و محصولات صوتی است.
امتیاز 1.5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT