ترجمه آنلاین رایگان

معرفی بهترین وب سایت های ترجمه آنلاین رایگان | بهترین مترجم آنلاین

زمان مطالعه 7 دقیقه

نیاز به ترجمه سریع یک متن به زبان دیگری دارید؟ وب سایت های ترجمه آنلاین رایگان که در این مقاله معرفی می کنیم یک انتخاب  عالی هستند.

وقتی به ترجمه سریع یک متن به زبان دیگری نیاز دارید کجا می روید؟ چه کار می کنید؟ از دوست خود کمک میگیرید یا به سراغ دیکشنری می روید؟ در این شرایط یک مترجم آنلاین می تواند مفید باشد.

می توانید این مترجم ها را در قالب یک اپ نصب کنید، ولی اگر نمی خواهید یکی از آنها را نصب نکنید، یا اگر شرکت شما اجازه نصب این قبیل برنامه ها را به شما نمی دهد، در این صورت شما با یک چالش روبرو خواهید شد.

وب سایت های ترجمه آنلاین رایگان

ابزارهایی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد برای ترجمه سریع کلمه به کلمه یا جمله به زبان های دیگر مناسب هستند. البته برخی از آنها، ویژگی های دیگری هم ارائه می کنند که آنها را حتی ارزشمندتر می کند.

وقتی بهترین مترجم آنلاین را متناسب با نیازهای خود پیدا کردید، فراموش نکنید که آن را نشانه گذاری کنید تا همیشه در دسترس شما باشد. پس بیایید برخی از بهترین مترجمان آنلاین را که در دسترس عموم هستند باهم بررسی کنیم.

سایت ترجمه آنلاین Google Translate

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

یکی از محبوب‌ترین خدمات ترجمه آنلاین توسط شرکت Google ارائه می‌شود.  و اگر در گوگل به دنبال یک مترجم آنلاین باشید، وب سایت ترجمه گوگل در بالای نتایج جستجوی شما ظاهر می شود.  این به این معنی است که شما مجبور نیستید به دنبال وب سایت دیگری باشید.

 همچنین اگر یک متن طولانی برای ترجمه دارید، وب سایت مترجم گوگل بهترین انتخاب برای شما می باشد. فضای بیشتری برای وارد کردن متن خود دارید و می توانید روش ورودی خود را از میان گزینه های دست خط یا صفحه کلید انتخاب کنید. ویژگی های دیگری که ممکن است برای شما جذاب باشد عبارتند از ذخیره، گوش دادن به متن ترجمه، اشتراک گذاری یا کپی کردن متن.

علاوه بر این، اگر فکر می کنید ترجمه نادرست است، می توانید متن را ویرایش کنید. همچنین  Google Translate بیش از 100 زبان را پشتیبانی می کند.

سایت ترجمه Bing Translator

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

یکی دیگر از نام های بزرگ در میان وب سایت های ترجمه، Bing است که از مترجم مایکروسافت استفاده می کند. شما می توانید زبان ورودی خود را به صورت دستی انتخاب کنید یا از سایت بخواهید به طور خودکار هنگام تایپ آن را تشخیص دهد. اگر میکروفون خود را فعال کنید، می‌توانید متنی را که می‌خواهید ترجمه شود را بخوانید، که اگر نظر من را در رابطه با عملکرد آن می پرسید باید بگویم، راضی کننده است.

پس از تکمیل فرآیند ترجمه، می توانید آن را با صدای بلند با صدای مرد یا زن بشنوید، به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید بازخوردی برای نتیجه ای که گرفته اید ارائه دهید، می‌توانید به ترجمه یک امتیاز مثبت یا منفی بدهید. این مترجم رایگان بیش از 60 زبان را پشتیبانی می کند که از نظر ما آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند.

سایت Translatedict

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

در Translatedict، از ۵۰ زبان پشتیبانی می کند همچنین می توانید از تشخیص خودکار برای گویش خود استفاده کنید. فقط کلمه، عبارت یا متن مورد نظر خود را وارد کنید، زبان ترجمه را انتخاب کنید و دکمه ترجمه را فشار دهید. اکنون می توانید متن ترجمه شده را ببینید و همچنین روی گزینه صدا کلیک کنید تا آن را با صدای بلند بشنوید.

اگر از متن ترجمه برای اهداف خاصی استفاده می کنید، می توانید تعداد کلمات و کاراکترهای آن را در پایین مشاهده کنید. این ویژگی برای برخی شرایط یا مثلا پست های رسانه های اجتماعی که فضای محدودی دارید عالی است.

 Translatedict همچنین زمینه هایی را برای مترجم صوتی و ویژگی متن به گفتار فراهم می کند. بعلاوه ، می توانید در زمینه ترجمه های حرفه ای درخواست کمک کنید و با پر کردن فرم آنلاین ، قیمت دریافت کنید.

سایت Translate.com

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

یک مترجم خوب که از سرویس مایکروسافت استفاده می‌کند، و چیزی حدود بیش از ۳۰ زبان را پشتیبانی می‌کند. می توانید از وویس یا صفحه کلید خود برای وارد کردن متن استفاده کنید، سپس خروجی ترجمه را در قالب متن یا فایل صوتی دریافت کنید.

 اگر فکر می کنید که ترجمه باید بازبینی شود ، می توانید یک ترجمه انسانی با 100 کلمه اول رایگان دریافت کنید.  کافی است روی نماد مخاطب کلیک کرده و وارد شوید یا اگر اولین بار است که از این ابزار استفاده می کنید یک حساب ایجاد کنید.

سایت DeepL Translator

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

DeepL Translator یک ابزار بسیار جالب با تعاریف و گزینه های تکمیل خودکار جمله است.  می‌توانید از بین ۲۶ زبان یکی را انتخاب کنید و وقتی متن ترجمه را دریافت کردید، برای مشاهده جزئیات بیشتر روی کلمه مورد نظر دوبار کلیک کنید.  خوشبختانه این مترجم تقریباً برای همه سیستم‌عامل‌ها، از جمله لینوکس، در دسترس است.

هنگامی که آن کلمه را در ترجمه انتخاب می کنید، یک کادر کشویی با چندین گزینه  مشاهده خواهید کرد.  همچنین می توانید نگاهی به معنی کلمه ای که همزمان در پایین صفحه نمایش داده می شود بیاندازید.  همچنین، نمونه هایی از کلمه مورد نظر را در هر دو زبان ورودی و خروجی مشاهده خواهید کرد.  اگر می خواهید زبانی را که به آن ترجمه می کنید را یاد بگیرید، این ویژگی قطعا برایتان مفید خواهد بود.

سایت PROMT Online Translator

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

مترجم آنلاین PROMT به اندازه سایر مترجمان زبان های مختلف را پوشش نمی دهد.  این مترجم تا به امروز به ۲۲ زبان محدود شده است. اما ویژگی های خوب دیگری نیز دارد.  به عنوان مثال، از ویژگس تشخیص خودکار زبان استفاده می کند و حتی می توانید موضوعی را برای ترجمه انتخاب کنید.

سپس می توانید متن را کپی کنید، جایگذاری کنید، املای آن را بررسی کنید یا به فرهنگ لغت دسترسی داشته باشید. همچنین یک صفحه کلید مجازی هم دارد، بنابراین اگر از این سایت در تبلت استفاده می کنید، استفاده از آن را برای شما ساده تر می کند.  PROMT همچنین نرم افزار ترجمه را ارائه می کند که می توانید آن را خریداری کرده و دانلود کنید. همچنین مترجم آنلاین و رایگان وب سایت نیز به عنوان یک برنامه برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

سایت Collins Dictionary Translator

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

اگر از وب سایت Collins Dictionary Translator برای جستجوی معانی یا مترادف ها استفاده می کنید، به بخش مترجم آنهم نگاهی بیاندازید.  در این مترجم می‌توانید متن را وارد کنید و آن را به بیش از ۶۰ زبان مختلف ترجمه کنید.

 در حالی که این مترجم دارای کمترین امکانات نسبت به سایر رقبا است، ولی نتایج ترجمه ها از منبع مایکروسافت می باشند و یک گزینه کپی برای متنی خروجی  در اختیار دارید. اگر به دنبال یک مترجم ساده در سایتی همراه با dictionary, thesaurus,   و grammar tools هستید، دیکشنری کالینز برای شما مناسب است.

سایت ImTranslator

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

ImTranslator یک سایت عالی برای ترجمه و مقایسه همزمان می باشد. شما در اینجا می توانید یک ترجمه ساده، ترجمه پشتیبان و مقایسه بین مترجمان PROMT، Google و Microsoft را به صورت یکجا دریافت کنید.  این سایت هزاران زبان را پشتیبانی می کند همچنین با سایر مترجمان محبوب مانند Google نیز لینک می شود.

به علاوه اینکه مجموعه‌ای از ابزارهای مفید مانند ابزار Back Translation در اختیار دارد که به‌طور خودکار اعمال می شود، این ابزار به شما کمک می‌کند تا از دقت عمل مترجم اطمینان حاصل کنید.

در هنگام استفاده از این مترجم می توانید از ویژگی هایی مانند automatic language detection, dictionary, spelling,  و  decoder feature with checkmarks استفاده کنید.  یا از گزینه هایی مانند کپی، جای‌گذاری، تبدیل متن به گفتار یا اشتراک‌گذاری ترجمه از طریق ایمیل استفاده کنید.  ImTranslator همچنین دارای نویسه های لهجه ویژه ای است که شامل ارز ، ریاضی و نمادهای شرکت می باشد.

سایت SpanishDict

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

اگر نیاز اصلی ترجمه شما، ترجمه انگلیسی به اسپانیایی است، SpanishDict انتخاب مناسبی برای شما است.  درست در صفحه اصلی، می‌توانید متنی را که میخواهید ترجمه کنید را وارد کنید.

وقتی کادر ترجمه را می بینید، کافی است روی فلش کلیک کنید تا گزینه های لهجه گسترش یابند.  اگر متنی به زبان اسپانیایی دارید و باید آن را به انگلیسی ترجمه کنید، این کاراکترها به داد شما خواهند رسید. همچنین می توانید این کار را برعکس نیز انجام دهید. از دیگر ویژگی های خوب این مترجم  تعاریف و مثال هایی است که همراه با متن خروجی خود مشاهده می کنید.

سایت Reverso

ترجمه آنلاین رایگان

ترجمه آنلاین رایگان

Reverso وب سایتی است که مجموعه ای از فناوری های ارتباطی رایگان را ارائه می کند. در این روش از Neural Machine Translation (NMT) استفاده می کند.  خدمات این ابزار شامل ترجمه، بررسی املا و دستور زبان، فرهنگ لغت و برخی خدمات دیگر می باشد.

با پشتیبانی از بسیاری از زبان های محبوب مانند آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی، چینی، ژاپنی و غیره، به حدود 60 میلیون کاربر فعال خدمات ارائه میکند.  به غیر از ابزارهای ترجمه آنلاین، می توانید افزونه مرورگر آن را نیز نصب کنید.  Reverso همچنین در قالب برنامه برای سیستم عامل های اندروید، آیفون، مک و ویندوز در دسترس است.

اگر که شما بخشی از یک سازمان هستید که به دنبال یک مترجم قوی‌تر می‌گردد، باید Reverso Corporate Translator را امتحان کنید، نسخه پولی و پیشرفته تر نسبت به خدمات ترجمه آنلاین و رایگان.

 بهترین مترجم آنلاین را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید

هر یک از این مترجمان آنلاین معرفی شده در این لیست می توانند کار شما را انجام دهند.  از آنجایی که هر یک از آنها، ویژگی های متفاوتی دارند، در امتحان کردن آن‌ها تردید نداشته باشید، تنها در این صورت متوجه خواهید شد که کدام یک برای شما مناسبتر است.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT