سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت) و کسب درآمد دلاری از طریق ترجمه

زمان مطالعه 8 دقیقه

سایت SmartCat (اسمارت کت)

صنعت ترجمه یک بازار در حال توسعه پویا با حجم عظیمی از اطلاعات است که به طور روزانه در حال پردازش است. برای آسان تر شدن روند کار ترجمه، همه ما به ابزارهای نرم افزاری خوب و قابل اعتماد نیاز داریم. سایت SmartCat (اسمارت کت) ابزاری قدرتمند برای مترجمان فریلنسر است که مجموعه کاملی از ویژگی های مورد نیاز برای ترجمه سریع، موثر و با کیفیت را ارائه می دهد. مهمتر از همه این که این ابزار برای مترجمان فریلنسر کاملا رایگان است. با اول پرداخت همراه باشید.

روش کار سایت SmartCat (اسمارت کت)

علاوه بر این، اسمارت کت کمک می کند تا فرایند ترجمه از زمان پذیرفتن کار تا دریافت حقوق به صورت منظم انجام شود. با این حال، از هر معامله بین شما و مشتری شما  10٪ کسر خواهد شد و این مبلغ صرف عملکرد سیستم عامل و بهبود آن می شود. همچنین می توانید خدمات اضافی مانند ترجمه ماشینی و بسته های نویسه خوان نوری (OCR) را خریداری کنید. امکان ایجاد پروفایل مترجم، اضافه کردن اطلاعات شخصی و دریافت پیشنهادات کاری از مشتریانی که در سیستم ثبت شده اند برای شما فراهم شده است. می توانید منابع ترجمه، مانند TM و واژه نامه ها را مدیریت کنید، از فرهنگ لغت داخلی استفاده کنید و بررسی تضمین کیفیت (QA) را مستقیماً از بخش ویرایشگر (یا از داشبورد پروژه) انجام دهید.

ویژگی های سایت SmartCat

پروفایل مترجم در SmartCat

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

شما می توانید در سایت SmartCat پروفایلی را ایجاد کنید و مشخصات شخصی تان را در آن کامل کنید. به طور کلی، می توان اطلاعات زیر را اضافه کرد:

  • موقعیت مکانی
  • زبان مادری
  • خدمات
  • اطلاعات تماس
  • آموزش و تجربه
  • نمونه کارها

در بخش خدمات، می توانید نوع خدمات زبانی که ارائه می دهید را مشخص کنید. این می تواند شامل ترجمه، ویرایش، تصحیح کردن و یا ویرایش نهایی شود. همچنین می توانید زبان مبدا و مقصد، هزینه خدمات به دلار در ازای هر کلمه، زمینه های تخصصی و انواع داکیومنت هایی که با آنها کار می کنید را اضافه کنید.

فرمت های فایل در سایت SmartCat

اسمارت کت همچون دیگر ابزار های حرفه ای از تمام فرمت های اصلی فایل پشتیبانی می کند:

  • فایل های متنی: DOCX ، DOC ، TXT ، RTF
  • فایل های اپن آفیس: ODP ، ODS
  • ارائه های پاورپوینت: PPTX ، PPSX ، PPT ، PPS
  • فایل های سورس: RESX، PO
  • شیت های اکسل: XLSX ، XLS
  • فایل های دو زبانه: TTX
  • صفحات اچ تی ام ال: HTML ، HTM
  • فرمت های ترجمه استاندارد: SDLXLIFF ، XLF ، XLIFF ، TMX
  • تصاویر و فایل های اسکن شده: PDF ، JPG ، TIFF ، BMP ، PNG ، GIF ، DJVU و موارد دیگر

زبان های قابل استفاده در سایت اسمارت کت

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

اسمارت کت از زبان های زیادی پشتیبانی می کند که می توانید در اینجا لیست کامل این زبان ها مشاهده کنید.

داشبورد در سایت SmartCat

بخش داشبورد در اسمارت کت متشکل از 2 قسمت است:
نوار کناری سمت چپ (تب های مخصوص پروژه ها، منابع و مشتریان) و بخش اصلی، که در آن می توانید منابع و پروژه ها را مدیریت کنید.

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

برای ایجاد اولین پروژه روی دکمه “ایجاد پروژه/ Create Project” کلیک کنید، فایلی را بکشید و رها (انتخاب) کنید. در این مرحله، شما می توانید حافظه ترجمه موجود را در فرمت TMX اضافه کنید. روی گزینه “بعدی/Next” کلیک کنید.

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

در صفحه بعد، تنظیمات دقیق پروژه را مشاهده خواهید کرد. نام پروژه، مهلت اتمام، زبان های مبدا و مقصد را تنظیم کنید، از تنظیمات پیشرفته برای ایجاد حافظه ترجمه، واژه نامه، تنظیم تضمین کیفیت و منابع قبل از ترجمه استفاده کنید.

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

ممکن است از ترجمه ماشینی نیز استفاده کنید، اما این یک ویژگی پولی است. روی گزینه “پایان/ Finish” کلیک کنید.

شما اکنون اولین پروژه اسمارت کت را ایجاد کردید. اکنون می توانید در تب پروژه ها به آن دسترسی داشته باشید و تمام جوانب پروژه های ترجمه خود را مدیریت کنید. برای شروع ترجمه، بر روی نام پروژه خود در لیست کلیک کنید و نام فایل خود را در بخش اسناد در صفحه، انتخاب کنید. ویرایشگر اسمارت کت در یک تب جدید در مرورگر باز می شود.
سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

ویرایشگر تمامی موارد ضروری که قبلا در سایر ابزارهای کت مشاهده کرده اید را دارد. در قسمت ویرایشگر، از بالا به پایین، یک نوار ابزار، ابزار جستجو با فیلترها، دو ستون با بخش های SL و TL، کامنت ها، بازنگری و بررسی تضمین کیفیت (QA) را مشاهده خواهید کرد.

نوار کناری سمت راست در بخش ویرایشگر شامل دو بخش است: بخش بالا برای نتایج TM و قسمت پایین دارای اطلاعات کت (Cat)، جستجو و تب های مربوط به دیکشنری ها.

امنیت سایت SmartCat

بسیاری از مترجمان تحت توافقنامه های عدم افشای اطلاعات با داده های محرمانه کار می کنند. جای تعجبی نیست که همه ما نگران حریم خصوصی و امنیت دارایی های ترجمه خود باشیم.

سایت SmartCat در زمینه ی حریم خصوصی و امنیت این گونه گفته است:

تمام دارایی های شما به عنوان یک مترجم، همچون تاریخچه ی ترجمه، واژه نامه ها و سایر جزئیات پروژه هایی که روی آن کار میکنید، همیشه فقط و فقط متعلق به خود شما خواهد بود. این داده ها در اسمارت کت ایمن هستند و هرگز در دسترس سایر کاربران قرار نمی گیرند. روش های رمزگذاری نیز باعث میشوند تا اسناد شما زمان انتقال و در فضای ذخیره سازی ابری حفظ شوند. این سیستم از پروتکل HTTPS استفاده می کند و فقط برای کاربران مجاز قابل دسترسی است. شما تنها مالک منابع خود هستید و فقط شما می توانید مدیریت دسترسی به آنها را داشته باشید.

دسترسی به سایت SmartCat

پلتفرم اسمارت کت نسبتا پایدار بوده و همیشه در دسترس است. عملکرد سایت SmartCat خیلی سریع است: ویرایشگر ظرف 8-10 ثانیه بارگیری می شود، داشبورد حتی با سرعت بیشتری بارگیری می شود که حدود 1-3 ثانیه است (با سرعت اتصال 3 مگابیت در ثانیه). به نظر می رسد که اسمارت کت با عملکرد بسیار خوبی که دارد، نتایج عالی را برای پلتفرم ابری نشان می دهد. ویرایشگر آن هم بدون هیچ مکثی دارای عملکرد مناسبی است. بارگذاری بخش ها و قسمت جستجو و همچنین بخش دیکشنری نیز بسیار سریع است. اما بارگذاری نتایج جستجو به حجم داکیومنت و TM بستگی دارد.

سایت SmartCat دارای طراحی مدرن، کاربر پسند با عملکرد و تنظیمات بسیار آسان است. تیم اسمارت کت موفق به ایجاد یک ابزار ابری با کارایی چشمگیر در پوسته ای کاملا سریع و راحت شده است.

تا به اینجا از عملکرد بسیار خوب اسمارت کت صحبت کردیم. این پلتفرم دارای کلیه ویژگی های ضروری برای سازماندهی فرایند ترجمه از ابتدا تا زمان تحویل می باشد. شما می توانید یک پروفایل ایجاد کنید، مشخصات شخصی خود را ارائه دهید، نرخ ها را تعیین کنید و برای دریافت درخواست های کاری آماده شوید.

شما می توانید اسناد، TM ها و واژه نامه ها را بارگذاری کنید، TM ها و واژه نامه های جدیدی ایجاد کنید، از فرهنگ لغت داخلی استفاده کنید، در بخش های SL و TL جستجو کنید و به بررسی کامل کیفیت ترجمه خود بپردازید. همه ی این ها به شما کمک می کنند تا یک ترجمه با کیفیت بدون اشتباه تایپی و دیگر اشتباهات ارائه دهید.

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

پشتیبانی سایت SmartCat (اسمارت کت)

روند کار در این ابزار بسیار روان است و در واقع نیازی به تماس با پشتیبانی اسمارت کت نخواهید داشت. با این حال، این بخش می تواند شاخص خوبی برای اطمینان از عملکرد آن به حساب بیاید و اعتماد کاربران را به خود جذب کرده است.

منابع (Resources)

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شما می توانید به مدیریت تمام دارایی های ترجمه در تب منابع (Resources) بپردازید. این کار بسیار راحت است. علاوه بر این، ممکن است بخواهید نویسه‌ خوان نوری (OCR) و ترجمه ماشینی را خریداری کنید (اگر قبلا از آن استفاده کرده اید). اسمارت کت دیکشنری های داخلی ABBYY را به صورت رایگان ارائه می دهد، که برای ترجمه عمومی کاملا مناسب است و دیگر نیازی به جابجایی بین پنجره های ویرایشگر و دیکشنری نیست.

نقد درآمد از سایت SmartCat (اسمارت کت)

اسمارت کت به شما امکان می دهد مشاغل مرتبط با ترجمه را پیدا کنید، برای فریلنسرهای دیگری که روی پروژه های شما کار می کنند پول بریزید، جریان اسناد مربوطه را به صورت خودکار درآورید و همچنین از مشتریان خود پول بگیرید. همچنین می توانید برای زبان شناسانی که در اسمارت کت فعالیت می کنند یا هر ابزار اتوماسیون ترجمه دیگری و به مدیران پروژه، متخصصان نشر روی میز (DTP)، تبلیغ نویسان، اصطلاح شناسان و حتی مفسران پول واریز کنید.

هزیه های محاسبه شده پس از دریافت پروژه در SmartCat

  • مشاغل را به فریلنسرها اختصاص دهید.
  • پس از اتمام کارها، آنها را بپذیرید.
  • برای پرداخت هزینه کار های پذیرفته شده فاکتور ایجاد کنید.
  • فاکتور را پرداخت کنید.
  • فریلنسرها ظرف سه روز کاری پول خود را دریافت می کنند.
سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

نحوه ایجاد و پرداخت فاکتور در SmartCat

کارهای پذیرفته شده ای که می خواهید برای آنها پول پرداخت کنید را انتخاب کنید، دکمه “ایجاد فاکتور و پرداخت” را بزنید و فاکتور را با کارت یا وایر ترنسفر پرداخت کنید.

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

همچنین می توانید با استفاده از پولی که مشتریان از طریق اسمارت کت به شما پرداخت کرده اند، یعنی از طریق موجودی اسمارت کت پرداخت خود را انجام دهید.

سایت SmartCat (اسمارت کت)

سایت SmartCat (اسمارت کت)

نقد درآمد از سایت SmartCat

پس از انجام پرداخت، به کلیه فریلنسرها، حتی افرادی که هنوز به تیم شما در اسمارت کت اضافه نشده اند، از این پرداخت اطلاع داده می شود. اگر یک فریلنسر در لحظه دریافت وجه ثبت نام نکرده باشد، یک حساب اسمارت کت برای او به طور خودکار ایجاد خواهد شد.

پس از انتخاب روش پرداخت مورد نظر و پر کردن جزئیات مورد نیاز، فریلنسرها می توانند برای کار هایی که پذیرفته اند پول هایشان را دریافت کنند. پرداخت ها پس از انتخاب روش مورد نظر، ظرف مدت 3 روز کاری به طور خودکار پردازش می شوند. روش های پرداخت موجود در اسمارت کت به کشور محل اقامت بستگی دارد که فریلنسر ها در صفحه نمایه خود آن را مشخص کرده اند. امکان نقد کردن درآمد ها با پی پال نیز در این پلتفرم فراهم شده است. در صورت تمایل به نقد کردن درآمد ارزی خود در این سایت و یا سایر سایت های کسب درآمد فریلنسری با پی پال می توانید از خدمات خرید و فروش پی پال در سایت اول پرداخت استفاده کنید.

نقد درآمد ارزی از سایت SmartCat

کارمزد اسمارت کت برای هر پروژه

اسمارت کت برای هر معامله از 2 تا 8 درصد کارمزد می گیرد که این میزان بسته به حجم کار های پردازش شده، کشور شما و کشور محل اقامت فریلنسر شما متغیر است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT