بهترین جایگزین های Zoom

بهترین جایگزین های Zoom برای ویدئو کنفرانس کدامند؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

برنامه Zoom یکی از برنامه‌های مورد استفاده برای ویدئو کنفرانس است که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. این برنامه راه اندازی و میزبانی (هاستینگ) تماس‌های ویدیویی را آسان می‌کند. اما با توجه به نگرانی‌های اخیر درباره امنیت و حفظ حریم خصوصی در مورد Zoom، ممکن است بخواهید یک جایگزین بهتری برای Zoom را تست کنید. همه این برنامه‌های پیشنهادی برای برقراری تماس ویدیویی با خانواده و دوستان یا داشتن کنفرانس با همکارانتان هنگام دورکاری، بسیار مناسب و عالی هستند، پس با معرفی بهترین جایگزین های Zoom برای ویدئو کنفرانس همراه شوید.

شایان ذکر است که اگرچه همه این نسخه‌ها رایگان هستند، اما برخی از آنها در صورت نیاز شما، به ویژگی‌‌های اضافی نیز به طور موقت دسترسی دارند. لیست زیر شامل برنامه‌هایی است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به ثبت نام از برنامه استفاده کنید (اگرچه ممکن است برخی از آنها سیستم میزبان را ملزم به ثبت نام کنند).

لیست بهترین جایگزین های Zoom برای ویدئو کنفرانس

۱) Cisco Webex

cisco-webex-بهترین جایگزین های Zoom

ویژگی های اصلی:

  • حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده
  • جلساتی به طول ۵۰ دقیقه
  • ویژگی‌هایی مانند اشتراک صفحه، پس زمینه‌های مجازی، روم‌های جانبی و پیام رسانی نامحدود

Webex یک برنامه مناسب برای ویدئو کنفرانس است که مدتها است وجود دارد. این شرکت در اصل در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و سپس توسط Cisco در سال ۲۰۰۷ خریداری شد. گرچه از آن به عنوان یک اپلیکیشن تجاری یاد می شود و همچنان بر ارائه خدمات به شرکت‌ها متمرکز است، اما نسخه رایگان بسیار خوبی دارد که ارزش بررسی دارد ؛ به خصوص اینکه ویژگی‌های نسخه freemium را از ۵۰ به ۱۰۰ شرکت کننده گسترش داده است. با استفاده از طرح اولیه رایگان این برنامه، می‌توانید جلساتی به طول ۵۰ دقیقه داشته باشید. این برنامه اشتراک گذاری صفحه، پس زمینه‌های مجازی، امکان ذخیره ضبط‌ها در کامپیوتر خود، روم‌های جانبی، پیام رسانی نامحدود و امکان جستجوی پیام‌های شما را نیز فراهم می‌کند.

علاوه بر نسخه رایگان، Webex همچنین یک نسخه پولی را با قیمت ۱۲ دلار در هر ماه، به ازای هر مجوز نیز ارائه می‌دهد. نسخه پولی این برنامه، قابلیت‌های دیگری از جمله فضای ذخیره سازی ابری، ضبط صورت جلسه‌ها، شماره گیری، تماس با هر کسی با استفاده از شماره تلفن، پست صوتی تصویری، ضبط MP4 و موارد دیگر را نیز ارائه می دهند.

۲) Skype Meet Now

بهترین جایگزین های Zoom SKYP

ویژگی های اصلی:

  • Skype ضبط های مکالمات را حداکثر تا ۳۰ روز ذخیره می‌کند
  • می‌تواند پس زمینه را محو کند (اگر برنامه را داشته باشید)
  • اشتراک گذاری ارائه‌ها را امکان پذیر می‌کند

یکی دیگر از پخش کننده‌های طولانی مدت در فضای ویدئو کنفرانس Skype است که از زمان انتشار نسخه بتا در سال ۲۰۰۳، به لطف کیفیت بالای صوتی و تصویری‌اش، یک پلتفرم اصلی برای مکالمه‌های بین دو نفر بوده است. ویژگی Meet Now این برنامه، (که با انتخاب دکمه Meet Now در سمت چپ برنامه دسکتاپ این برنامه قابل دسترسی است) ویدئو کنفرانس را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید برای ایجاد یک اتاق کنفرانس رایگان به وب سایت Skype مراجعه کنید – بدون نیاز به دانلود برنامه.

۳) Jitsi Meet

jitsi-meet-بهترین جایگزین های Zoom

ویژگی های اصلی:

  • حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده
  • با Slack ، Google و Microsoft ادغام می‌شود
  • اشتراک گذاری صفحه
  • استفاده رایگان و شروع آسان جلسات

Jitsi Meet یک پلتفرم منبع باز است که به شما امکان می‌دهد با رفتن به سایت، نوشتن نامی برای اتاق جلسات خود و کلیک کردن روی Start Meeting، جلسه‌ای آنلاین را به سرعت و به راحتی ایجاد کنید. اگر مهارت فنی بیشتری دارید و می‌خواهید راهکار اختصاصی خود را داشته باشید، می‌توانید Jitsi Videobridge را بررسی کنید. با این حال، لازم به ذکر است که نسخه وب این برنامه برای اکثر مردم رضایت بخش است، زیرا بسیاری از ویژگی‌های موجود در برنامه‌های معروف‌تر، مانند رمزگذاری end-to-end، اشتراک گذاری صفحه‌ها، ادغام برنامه‌ها، و صوت و تصویری HD را ارائه می‌دهد.

Jitsi Meet همچنین برای سیستم عامل های iOS و Android ارائه می‌شود.

۴) Google Meet

google-meet بهترین جایگزین های Zoom

ویژگی های اصلی:

  • حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده
  • حداکثر ۲۴ ساعت طول مکالمه برای یک تماس
  • حداکثر طول مکالمه ۱ ساعته برای جلسات گروهی سه نفر یا بیشتر

گوگل اعلام کرد که ابزار حرفه‌ای ویدئو کنفرانس خود را با عنوان Meet (به صورت رایگان) در اختیار همه قرار می دهد، تا بتواند با Zoom و دیگر رقیبان در حال افزایش با شرکت‌هایی مانند Facebook رقابت کند. در ابتدا، Google Meet محدود به مشتریان G Suite Enterprise بود اما اکنون شرایط آن تغییر کرده است، و هر کسی که دارای یک حساب Gmail باشد می‌تواند از این برنامه برای گفتگو با حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده استفاده کند.

تماسهای گروهی به ۶۰ دقیقه محدود می‌شود، مگر اینکه شما آن را ارتقا دهید. شما همچنین می‌توانید به ویژگی های نسخه پولی آن مانند اشتراک گذاری صفحه، طرح بندی قابل تنظیم، کپشن های سربسته و قابلیت دعوت از شرکت کنندگان خارجی دسترسی خواهید داشت.

۵) Microsoft Teams

microsoft-teams بهترین جایگزین های Zoom

ویژگی های اصلی:

  • حداکثر ۳۰۰ شرکت کننده (فقط برای مدت زمان محدودی، اما مایکروسافت هنوز تاریخ انقضایی برای آن ذکر نکرده است). هر چند اگر منقضی شود، به حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده بر می‌گردد.
  • می‌تواند پس زمینه را محو کند.

Microsoft Teams که از بهترین جایگزین های Zoom برای ویدئو کنفرانس است، به مشاغل اجازه می‌دهد تا همه مکالمات، فایل‌ها، جلسات و برنامه‌ها را در یک فضای کاری مشترک ذخیره کنند، و به راحتی می‌توانند از دستگاه خود به آنها دسترسی داشته باشند.

Teams به شما این امکان را می‌دهد که پروژه‌ها را در لحظه از طریق ویرایش فایل تکمیل کنید و آن را به اشتراک بگذارید و از همه مهمتر اینکه، می‌توانید بصورت رو در رو با صوت و تصویری با کیفیت HD ارتباط برقرار کنید و همچنین از هر کجا که هستید به جلسات بپیوندید. علاوه بر این، با Teams می‌توانید به صورت خصوصی یا گروهی چت کنید، در کانال‌های طراحی شده ارتباط برقرار کنید، مکالمات را ذخیره کنید، اعلان ها را شخصی سازی کنید و همچنین مکالمات را جستجو کنید. نسخه پولی این سرویس نیز وجود دارد، اما نسخه رایگان هم بسیاری از ویژگی‌هایی را که برای همراه شدن با همکاران خود نیاز دارید، مانند اشتراک گذاری صفحه، برنامه های یکپارچه و پیام رسانی نامحدود را در خود دارد.

۶) Talky

talky بهترین جایگزین های Zoom

ویژگی های اصلی:

  • راه اندازی فوق العاده آسان
  • به ثبت نام نیاز ندارد
  • حداکثر شش شرکت کننده

Talky یک برنامه ساده چت تصویری است که می‌توانید در عرض چند ثانیه برای ایجاد تماس ویدیویی از آن استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه به هیچ نوع ثبت نامی احتیاج ندارید، به سادگی نامی را برای گروه خود انتخاب کنید و لینک را برای دوستان خود ارسال کنید. همچنین می‌توانید در حالی که منتظر هستید دوستان یا همکارانتان در تماس حاضر شوند، صفحه خود را به اشتراک بگذارید و حتی برای گذراندن وقت خود بازی Lander را انجام دهید. تنها نکته منفی این است که در هر تماس تنها به شش نفر محدود هستید.

حالا که با بهترین جایگزین های Zoom برای ویدئو کنفرانس آشنا شدید، اگر شما قصد استفاده از خدمات پریمیوم این پلتفورم‌ها را دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT