لایحه کریپتو در آمریکا

معرفی لایحه کریپتو در آمریکا توسط سناتور این کشور

زمان مطالعه 4 دقیقه

یک لایحه رمزنگاری گسترده و دو حزبی سرانجام روز سه شنبه از سوی سناتورهای آمریکایی سینتیا لومیس (R-Wyo.) و Kirsten Gillibrand (D-N.Y.) صادر شد که به دنبال گسترش مجموعه ای جامع از مقررات در سراسر دارایی های دیجیتال در ایالات متحده هستند و به لابی‌گران صنعت موضوعی قابل بحث داده شد. در این خبر به بررسی لایحه کریپتو در آمریکا می پردازیم.

لایحه کریپتو در آمریکا

لایحه آنها خریدهای کالاها و خدمات در مقیاس کوچک را از باتلاق پیامدهای مالیاتی با معافیت از مالیات بر تراکنش های کمتر از 200 دلار آزاد می کند – به طور بالقوه مسیری را برای یک ارز دیجیتال که بیشتر شبیه یک ارز عمل می کند باز می کند. و همانطور که انتظار می رفت، این قانون اختیارات جدید و حضور فرماندهی را به کمیسیون معاملات آتی کالا اعطا می کند.

این قانون گسترده تلاش می کند تا به مهم ترین سؤالات موجود در دارایی های دیجیتال پاسخ دهد. این قانون فدرال جدیدی را برای استیبل کوین‌ها، مالیات بر پرداخت‌های در مقیاس کوچک و حوزه‌های قضایی تنظیم‌کننده‌ها وضع می‌کند – پاسخی به عدم قطعیت‌هایی که بخش مالی نوپا را از بلوغ باز می‌دارد.
با این حال، تلاش لومیس و گیلیبراند در واشنگتن به عنوان نقطه شروعی برای گفت وگویی که تا قبل از سال آینده به جایی قابل توجه نخواهد رسید، تلقی می شود. این لایحه به چندین لایحه قبلی می‌پیوندد که عمدتاً به دنبال حذف قطعات باریک چشم‌انداز ارزهای دیجیتال بود، مانند فشار اخیر برای قوانین استیبل کوین توسط سناتور پت تومی (R-Pa.). حتی از برخی از آن آثار وام گرفته است

با این حال، این تلاش احتمالاً باید در سال 2023 به چند قسمت تقسیم شود، زیرا در جلسه بعدی کمیته های کنگره می گذرد. با وجود لومیس در کمیته بانکداری سنا که بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار نظارت می کند و گیلیبراند در کمیته کشاورزی که نظارت بر کالاها و CFTC است، قانونگذاران در موقعیت مناسبی برای کمک به بخش های کلیدی قانون هستند.

لایحه کریپتو در آمریکا

لایحه کریپتو در آمریکا

بنا بر سخنان Lummis، قانون نوآوری مالی مسئولیت‌پذیر آن‌ها «شفافیت نظارتی را برای آژانس‌های مسئول نظارت بر بازار دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کند، یک چارچوب نظارتی قوی و متناسب برای استیبل کوین‌ها فراهم می‌کند و دارایی‌های دیجیتال را در قوانین مالیاتی و بانکی ما ادغام می‌کند».

اینها برخی از ویژگی‌های اصلی چیزی است که گیلیبراند به عنوان «لایحه‌ای شاخص» توصیف کرد که «شفافیت را هم برای صنعت و هم برای تنظیم‌کننده‌ها فراهم می‌کند، و در عین حال انعطاف‌پذیری را برای توضیح تحولات مداوم بازار دارایی‌های دیجیتال حفظ می‌کند».
این محدوده بین اوراق بهادار رمزنگاری و کالاها را مشخص می‌کند و به صادرکنندگان توکن اجازه می‌دهد تا از قبل آنچه را که بر اساس «هدف دارایی و حقوق یا اختیاراتی که به مصرف‌کننده منتقل می‌کند» راه‌اندازی می‌کنند، بدانند. بازار پیش بینی شده در این لایحه تحت سلطه کالاها است، از جمله بسیاری از نام های بزرگ در حوزه ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، اتریوم و ده ها توکن دیگر با سهم بازار قابل توجهی که در تعریفی به عنوان “دارایی های جانبی” تحت نظارت CFTC قرار می گیرند. .
طبق خواسته رئیس آژانس، روستین بهنام، قانونگذاران به کمیسیون معاملات آتی کالا در مورد بازارهای نقدی کالاهای کریپتو اختیار خواهند داد. این یک قدرت کلیدی جدید برای ناظر فدرال ایجاد می کند که اکنون دسترسی چندانی به بازارهای نقدی ندارد.
همچنین «شفافیت قانونی مورد نیاز» را در مورد نحوه رسیدگی به دارایی‌های مشتریان پس از خشم اخیر در مورد نفوذ توکن‌های مشتریان به دارایی‌های صرافی در صورت ورشکستگی شرکت ارائه می‌کند – نگرانی‌ای که پس از پیشنهاد Coinbase (COIN) به وجود آمد. امکان در تشکیل پرونده اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار. دولت بایدن نشان داده است که خواهان ترتیبات نگهداری بهتر در هر صورت‌حساب ارزهای دیجیتال است که از کنگره عبور می‌کند.

تلاش Lummis-Gillibrand همچنین از لایحه سال گذشته نماینده پاتریک هنری و دیگران استفاده می کند که به دنبال روشن کردن معنای کارگزار رمزارز بود، به ویژه به امید محافظت از ارائه دهندگان کیف پول، توسعه دهندگان نرم افزار و دیگران در برابر گرفتار شدن توسط برخی الزامات گزارش مالیاتی. .
این لایحه به طور خودکار سازمان خود تنظیمی (SRO) را که بسیاری در صنعت برای آن لابی کرده اند ایجاد نمی کند، اما نیاز به مطالعه SEC و CFTC و پیشنهادی برای شروع آن دارد.
عملیات رمزنگاری تحت نظارت CFTC – طبق این قانون – باید شروع به پرداخت هزینه برای تأمین مالی آژانس کنند، مشابه مدلی که اکنون از SEC پشتیبانی می کند.
سناتورها همچنین یک “محیط” صنعتی را پیشنهاد می کنند که در آن رگولاتورها به شرکت های رمزنگاری اجازه می دهند محصولات جدید را در مقیاس و مدت زمان محدود آزمایش کنند.
با توجه به سقوط چشمگیر اخیر TerraUSD (UST)، یکی از جنبه‌های مورد بررسی دقیق این صورت‌حساب، حرکت آن به سمت «100% ذخیره، نوع دارایی و الزامات افشای دقیق برای همه صادرکنندگان استیبل کوین پرداخت» است. چارچوب جدیدی برای بانک ها و اتحادیه های اعتباری برای انتشار استیبل کوین وجود خواهد داشت، اما ناشران مجبور نیستند به موسسات سپرده گذاری تبدیل شوند. قانونگذاران اصرار دارند که «ناشران استیبل کوین موجود و تازه واردان به بازار فرصت کافی برای رقابت با بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری موجود دارند».
این لایحه همچنین مستلزم افشای مشخصی به SEC از سوی شرکت‌هایی است که از طریق فروش دارایی‌های دیجیتال سرمایه جمع‌آوری می‌کنند. لوئیس کوهن، یکی از بنیانگذاران DLx Law، گفت: این رویکرد تضمین می کند که “شرکت کنندگان بازار و جامعه تنظیم کننده اوراق بهادار ما اطلاعات دقیق و دقیقی درباره دارایی های دیجیتالی که به طور گسترده معامله می شوند، دریافت می کنند، اما به شیوه ای که نوآوری را تشویق می کند.”

منبع:coindesk

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT