بازی روبلاکس (Roblox)

معرفی کامل بازی روبلاکس (Roblox) | کسب درآمد از بازی روبلاکس

زمان مطالعه 4 دقیقه

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به کسب درآمد از بازی کردن هستید، بهتر است با مفهوم بازی روبلاکس (Roblox) آشنا شوید. امروزه بازی روبلاکس یکی از تجربه‌های متفاوت و جذاب دهه اخیر گیمینگ و کسب درآمدی شناخته شده است؛ در این بازی کاربران قادر هستند که با انجام فعالیت‌های خواسته‌شده در بازی آیتم‌هایی دریافت کنند و در آخر برای کسب درآمد آن‌ها را بفروشند.

بازی روبلاکس (Roblox)

بازی روبلاکس(Roblox)، یک بازی ویدیویی در سبک بازی سازی(Game Creation) است که در سال 2006 میلادی توسط شرکت Roblox Corporation طراحی شد. ممکن است سوالی در ذهنتان ایجاد شود که سبک بازی سازی به چه معنا است؟ بازی روبلاکس یک پلتفرم ساخت بازی آنلاین است و به این معنا است که کاربران می‌توانند از طریق آن با برنامه‌نویسی به ساخت بازی‌ها ویدیویی بپردازند و یا از بازی‌هایی که دیگر کاربران در این پلتفرم ایجاد کرده‌اند، بهره ببرند. این پلتفرم مستقل توسط دیوید باسوکی(David Baszucki) و اریک کسل (Erik Cassel) در سال 2004 طراحی شد و که سال 2006 به انتشار گزاشته شد. در روبلاکس، بازی‌ها مختلفی در سبک‌های گوناگونی عرضه شده‌اند که تمام آن‌ها توسط سایر کاربران ایجاد شده‌اند.

داستان بازی روبلاکس

همانطور که گفته شد، روبلاکس در واقع یک بستر آنلاین برای ساخت بازی توسط کاربران است؛ در نتیجه نمی‌توان داستان مشخصی برای آن در نظر گرفت؛ از این جهت می‌توان بازی روبلاکس را یک بازی منحصر به فرد نسبت به دیگر بازی‌های متاورسی دانست. در پلتفرم روبلاکس کاربران می‌توانند به کمک موتور بازی‌سازی Roblox Studio بازی‌های ویدیویی با سلیقه شخصی خود را بسازند و با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. این موتور بازی‌سازی، همانطور که از اسمش پیداست یکی از زیرمجموعه‌های شرکت روبلاکس به شمار می‌رود.

زبان برنامه‌نویسی این پلتفرم، یک زبان منحصر به فرد به نام Lua است که کاربران می‌توانند از این طریق بازی‌های جدیدی در محیط روبلاکس ایجاد کنند. در بازی روبلاکس کاربران این امکان را دارند که آیتم‌ها و عناصر درون بازی که محصولات سازندگان نام دارد را خریداری کرده و آن‌ها را تغییر دهند؛ البته در نظر داشته باشید این آیتم‌ها به شکل Game Pas ارائه می‌شوند و کاربران فقط یکبار امکان خرید آن‌ها را دارند.

بازی روبلاکس (Roblox)

بازی روبلاکس (Roblox)

سالانه حدود 20 میلیون بازی ویدیویی به کمک موتور بازی‌سازی Roblox Studio ساخته می‌شود که معمولا رده سنی کودک را دارند. کاربرانی که قصد دارند از بازی روبلاکس کسب درآمد کنند، بهتر است بدانند که در این پلتفرم سود حاصل از فروش محصول بین شما و کمپانی روبلاکس تقسیم می‌شود.

گیم پلی روبلاکس

در بازی روبلاکس هم مانند بازی استار اطلس، کاربران می‌توانند درون بازی آیتم‌هایی برای ظاهر آواتار خود خریداری کنند که این امر موجب ارزشمند شدن کارکتر آن‌ها خواهد شد. به عنوان مثال می‌توانید لباس‌های متفاوت و جذابی درون بازی خریداری کنید و در صورت نیاز آن‌ها را بفروشید. البته توجه داشته باشید که فقط کاربرانی که عضویت دائم(Permium) بازی روبلاکس را داشته باشند می‌توانند اقدام به فروش لباس‌های خود کنند؛ بنابراین اگر عضویت دائم ندارید، زیاد برای لباس‌ها و تزئین کارکتر خود هزینه نکنید.

بازی روبلاکس (Roblox)

بازی روبلاکس (Roblox)

همچنین آیتم‌های تزئینی نظیر اعضای بدن، لوازم مختلف و پکیج‌هایی در بازی روبلاکس وجود دارد که فقط ادمین‌ها قادر به فروش آن‌ها هستند؛ چنانچه می‌خواهید آیتم‌های خود را در این بازی به فروش بگذارید، باید یک اکانت رسمی روبلاکس تهیه کنید.

ویژگی های بازی روبلاکس 

  • اکثر بازی‌های روبلاکس، ماجراجویی هستند و همانطور که می‌دانید سبک ماجراجویی یکی از محبوب‌ترین مدل بازی‌ها حال حاظر به شمار می‌رود.
  • استفاده از یک محیط گرافیکی 3D.
  • امکان ساخت بازی‌های متنوع.
  • خرید و فروش آیتم‌های درون بازی.
  • داشتن یک محیط جذاب و مفرح.
  • اجرای صدها بازی متنوع.
  • امکان ساخت کاراکترهای منحصر به فرد.

ارز دیجیتال Robux

پلتفرم روبلاکس یک راه کسب درآمدی در حوضه ارزهای دیجیتال است؛ چرا که در این بازی کاربران می‌توانند با فروش آیتم‌ها و بخش‌های مختلف بازی خود به سود چشمگیری دست یابند. توکن روبلاکس، روباکس(Robux) نام دارد و در حال حاظر ارزش قیمتی هر صد روباکس معادل حدودا 1 دلار است که حدود 35 سنت از این سود به خالق بازی تعلق می‌گیرد.

نحوه دانلود بازی روبلاکس

بهترین روش برای دانلود و تهیه بازی روبلاکس، سایت رسمی روبلاکس است. در حال حاظر پلتفرم روبلاکس برای سیستم عامل‌های Android, ios, windows و Xbox ارائه شده است که کاربران می‌توانند با مراجعه به وبسایت روبلاکس آن‌ را دانلود کنند.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Roblox

  • سیستم عامل: ویندوز 7
  • پردازنده اصلی: Intel Celeron D 430
  • حافضه رم: 1GB
  • کارت گرافیک:  AMD Radeon HD
  • حافظه ذخیره‌سازی: 1GB

بهترین سیستم برای طراحی و بازی Roblox

  • سیستم عامل: ویندوز 7 به بالا
  • پردازنده اصلی: Intel Core i3-2120
  • حافضه رم: 4GB
  • کارت گرافیک: AMD Radeon R7 240
  • حافظه ذخیره‌سازی: 1GB

نحوه کسب درآمد از بازی روبلاکس

روش‌های کسب درآمدی از موضوع جالب‌تری است که در ادامه شما را با نحوه کسب درآمد از بازی روبلاکس و آموزش این بازی آشنا خواهیم کرد. اگر مقاله سندباکس چیست را مطالعه کرده باشید، از اهمیت خرید و فروش آیتم‌های درون بازی باخبرید؛ در نتیجه یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازی روبلاکس، طراحی و فروش آیتم‌ها است. بنابراین اگه بتوانید برنامه‌نویسی Lua را یاد بگیرید می‌توانید سود قابل توجه‌ای را به دست آورید. در حال حاظر طراحان آیتم‌های بازی روبلاکس سالانه بیش از 100 هزار دلار از این طریق درآمد دارند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT