کارنکردن دوربین برنامه زوم

معرفی ۵ راه برای حل مشکل کارنکردن دوربین برنامه زوم

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر دوربین زوم شما کار نمی کند در این مقاله ۵ راه برای حل مشکل کارنکردن دوربین برنامه زوم و حل مشکلات احتمالی آموزش داده شده است.

حل مشکل کارنکردن دوربین برنامه زوم

چه یک جلسه با تیم خود داشته باشید، چه برای مشتریان خود صحبت کنید یا در کلاس های آنلاین شرکت کنید، استفاده از زوم امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. از این رو احتمالا شما هم تا به حال در یکی از تماس های خود با مشکلات فنی مانند کار نکردن دوربین مواجه شده اید.

اگر با دوربین زوم خود مشکل دارید، نگران نباشید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیافتد. بنابراین، برای کمک به شما، راه حل های مختلفی را برای رفع این مشکل فهرست کرده‌ایم تا بتوانید هر چه سریع تر آنها را رفع کنید.

  1. آیا دوربین شما به درستی وصل شده است؟

قبل از شروع به تغییر تنظیمات در رایانه خود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید وب کم به درستی به رایانه شما متصل شده است یا اینکه به درستی کار می کند. اگر از یک دوربین خارجی استفاده می کنید، بررسی کنید که آیا آسیب فیزیکی به آن وارد شده است یا خیر. همچنین می توانید آن را به پورت دیگری متصل کنید،همچنین بد نیست بررسی کنید که آیا با رایانه دیگری کار می کند یا خیر.

برای دوربین های بی سیم، مطمئن شوید که بلوتوث هر دو دستگاه شما فعال است و کار می کند. در برخی موارد، وب‌کم‌های بلوتوث در صورتی که باتری آن تمام شود یا به‌طور تصادفی بلوتوث رایانه خود را خاموش کنید، اتصال خود را از دست می‌دهند. تنظیمات خود را بررسی کنید و دستگاه را دوباره وصل کنید.

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، مطمئن شوید که هیچ مانعی در برابر دوربین وجود ندارد. برخی از کاربران فراموش می‌کنند که چیزی را روی دوربین خود چسبانده‌اند، که می‌تواند دلیلی برای این مشکل باشد. اگر مانعی وجود ندارد، برنامه دوربین رایانه خود را باز کنید و بررسی کنید که کار می کند یا خیر. در غیر اینصورت، مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید.

  1. تنظیمات دوربین زوم خود را بررسی کنید

هنگامی که متوجه شدید که دوربین وبکم شما کار می کند، قدم بعدی که باید انجام دهید این است که تنظیمات دوربین برنامه Zoom خود را بررسی کنید.وقتی به جلسه می‌پیوندید، پیامی خواهید دید که می‌گوید: Turn off my video.

کارنکردن دوربین برنامه زوم

کارنکردن دوربین برنامه زوم

اگر این کادر را علامت بزنید، بدون فعال شدن دوربین وارد جلسه می شوید. وقتی در جلسه ای هستید با فشار دادن نماد Start Video در پایین سمت چپ صفحه، دوربین را به صورت دستی روشن کنید. همچنین، می‌توانید Alt + V  را فشار دهید و نگه دارید تا دوربین را روشن کنید.

کارنکردن دوربین برنامه زوم

کارنکردن دوربین برنامه زوم

اما اگر این کادر را علامت نزده‌اید و باز هم دوربین فعال نمی شود، مطمئن شوید که همه برنامه‌هایی که از دوربین شما استفاده می‌کنند، بسته اید. همچنین باید مطمئن شوید که از دوربین مناسب برای تماس خود استفاده می کنید. برای بررسی این موضوع، فلش رو به بالا را در کنار نماد Start Video فشار دهید و دستگاهی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

  1. تنظیمات و مجوزهای دوربین سیستم را بررسی کنید

در برخی موارد، سیستم شما مانع از دسترسی برنامه به دوربین دستگاه شما می شود. اگر به Zoom اجازه استفاده از دوربین سیستم خود را نداده‌اید، حتی اگر تمام تنظیمات برنامه شما درست بوده باشد، دوربین به هیچ وجه روشن نمی‌شود. برای رفع این مشکل باید مجوزهای دوربین را فعال کنید.

کارنکردن دوربین برنامه زوم

کارنکردن دوربین برنامه زوم

حل مشکل کارنکردن دوربین برنامه زوم در ویندوز

 برای باز کردن تنظیمات، کلیدهای Windows + I را فشار دهید و نگه دارید.

 سپس به Privacy > Camera بروید.

 در بخش دوربین، به دنبال گزینه Allow apps to access your camera باشید و مطمئن شوید که متن زیر آن Camera access for this device is on باشد (دسترسی به دوربین برای این دستگاه روشن است). اگر این گزینه غیرفعال است، روی آن کلیک کنید تا روشن شود.

کارنکردن دوربین برنامه زوم

کارنکردن دوربین برنامه زوم

سپس، گزینه Allow apps to your camera را پیدا کنید و مطمئن شوید که سوئیچ روشن است. در غیر اینصورت، آن را روشن کنید.

کارنکردن دوربین برنامه زوم

کارنکردن دوربین برنامه زوم

هنگامی که همه این تنظیمات را فعال کردید، دوباره به جلسه Zoom خود بروید و ببینید آیا دوربین شما کار می کند یا خیر.

حل مشکل کارنکردن دوربین برنامه زوم در Macos

 در دسک‌تاپ Apple، روی منوی Apple menu > System Preferences > Security & Privacy > Privacy tab کلیک کنید.

برای ایجاد تغییرات در تنظیمات، روی نماد قفل موجود در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.  این کار قفل تنظیمات را باز می کند.

 سپس، روی نماد دوربین در سمت چپ کلیک کنید و مطمئن شوید که علامتی در کادر کنار برنامه Zoom وجود دارد تا مطمئن شوید برنامه به دوربین دسترسی دارد.

 در نهایت، Zoom را باز کنید و به جلسه خود بپیوندید تا بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

حل مشکل کارنکردن دوربین برنامه زوم در اندروید

Setting را در تلفن اندرویدی خود باز کنید.

 به apps بروید و روی برنامه Zoom ضربه بزنید.  اگر برنامه zoom وجود ندارد، دوباره «apps» را انتخاب کنید یا «See all apps» را انتخاب کرده و «zoom» را از فهرست انتخاب کنید.

 سپس، Permissions > Cameraرا انتخاب کنید.

 سپس، Allow را انتخاب کنید تا دسترسی به دوربین برای Zoom فعال شود.

 در نهایت، برنامه Zoom را باز کنید، به یک جلسه ملحق شوید و ببینید آیا دوربین کار می کند یا خیر.

حل مشکل کارنکردن دوربین برنامه زوم iOS

 در iPhone یا iPad خود، بهSettings > Privacy  بروید.

 سپس، روی Camera ضربه بزنید تا بررسی کنید کدام برنامه‌ها درخواست دسترسی به این سخت‌افزار را کرده‌اند.

 به دنبال Zoom باشید و مطمئن شوید که دسترسی آن روشن است.

 هنگامی که از روشن بودن دوربین مطمئن شدید، به برنامه Zoom برگردید و بررسی کنید که آیا دوربین شما کار می کند یا خیر.

  1. زوم را به روزرسانی کنید

 به روز رسانی برنامه ها برای اطمینان از اجرای کامل و بدون نقص آنها بسیار مهم است. اگر از نسخه قدیمی زوم استفاده می کنید، این خود می تواند دلیل کار نکردن دوربین شما در طول جلسات باشد. پس از طریق صفحات رسمی اقدام به بروزرسانی آنها کنید.

همچنین می‌توانید برای به‌روزرسانی برنامه از App Store و Play Store خود دیدن کنید.

  1. Zoom را دوباره نصب کنید

اگر همه راه حل های بالا با شکست مواجه شدند، زمان آن رسیده است که برنامه را به طور کامل از دستگاه خود حذف کرده و آن را دوباره نصب کنید.  دانلود یک نسخه جدید از Zoom به شما امکان می‌دهد همه چیز را از نو شروع کنید و هرگونه تغییر یا تنظیماتی را که می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود حذف کنید.  در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

ویندوز

 کلیدهای Windows + R را فشار دهید و نگه دارید تا برنامه Run باز شود. سپس appwiz.cpl را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.  برنامه Zoom را در لیست برنامه های خود انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید. Uninstall را انتخاب کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا آن را از سیستم خود حذف کنید.

کارنکردن دوربین برنامه زوم

کارنکردن دوربین برنامه زوم

در نهایت، آخرین نسخه Zoom،  را دانلود کنید. دستورالعمل های نصب را دنبال کنید و بررسی کنید که آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.

Macos

 Zoom را در لیست برنامه های خود انتخاب کنید.

 سپس، روی آن کلیک کرده و نگه دارید. نماد X در گوشه سمت چپ بالای برنامه Zoom ظاهر می‌شود.

 برای حذف برنامه از رایانه macOS خود، روی X کلیک کنید.

 در نهایت، برنامه Zoom  را دانلود کرده و آن را در رایانه خود نصب کنید. برنامه را باز کنید و بررسی کنید که آیا دوربین کار می کند یا خیر.

اندروید

 برنامه Zoom را فشار داده و نگه دارید تا دکمه Uninstall ظاهر شود.

 در مرحله بعد، روی «Uninstall» کلیک کنید تا برنامه از تلفن شما حذف شود.

 Google Play را باز کنید و Zoom را در کادر جستجو تایپ کنید. Zoom را از نتایج جستجو انتخاب کنید و آن را روی گوشی خود نصب کنید.

 در آخر، برنامه را باز کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

iOS

 برنامه Zoom را فشار داده و نگه دارید.

 روی «Remove App» از منو ضربه بزنید.

 برای تأیید فرآیند، «Delete App» را انتخاب کنید.

 App Store را باز کنید و Zoom را جستجو کنید تا دوباره آن را روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب برنامه، بررسی کنید که آیا دوربین شما کار می کند یا خیر.

حال به احتمال زیاد مشکلات دوربین زوم شما حل شده است

 اگر همیشه از Zoom برای شرکت در جلسات محل کار یا مدرسه و دانشگاه خود استفاده می‌کنید، باید مراحل مختلف عیب‌یابی را یاد بگیرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل فنی ، اقدام به برطرف کردن آن کنید.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT