کاربرد برنامه زوم چیست

کاربرد برنامه زوم چیست | امکانات برنامه Zoom

زمان مطالعه 3 دقیقه

تا قبل از سال ۲۰۲۰ تعداد افراد کمی در دنیا با نام برنامه Zoom آشنا بوند، اما به دلیل شیوع کرونا و نیاز به ارتباطات جلسات کاری کلاس‌های درسی به صورت آنلاین، نرمافزارهایی مانند Adobe connect و Zoom به سرعت محبوب شدند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که کاربرد برنامه زوم چیست و چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

ویژگی‌ها و کاربرد برنامه زوم چیست ؟

کاربرد برنامه زوم چیست گروهی

زوم برنامه‌ای است که امکان برقراری تماس ویدیویی را به‌شکلی بسیار ساده از طریق چند کلیک فراهم می‌کند، شرکت زوم در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و این برنامه به‌ صورت ویژه روی برگزاری جلسات ویدئویی تمرکز دارد. به کمک این برنامه علاوه بر ارتباط صوتی و تصویری با دیگر اعضای گروه، می‌توانید جلسات و وبینار‌های خود را هم ضبط کنید تا بعدا دوباره آنها را ببینید.

اصلی‌ترین دلیلی که باعث توجه زیاد به زوم در سراسر دنیا شده، این است که نرم افزار Zoom امکان برقراری جلسات ویدیویی ۴۰ دقیقه‌ای را با حداکثر ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده، آن‌هم به‌صورت رایگان فراهم می‌کند.

استفاده از زوم بسیار ساده است. در زمانی کوتاه می‌توان جلسات را آغاز کرد یا به آن‌ها ملحق شد. جهت برقراری تماس ویدیویی در Zoom، هیچ نیازی به لاگین کردن چندباره در حساب کاربری ندارید.

راه اندازی و استفاده از زوم چگونه است؟

مراحل استفاده کاربرد برنامه زوم چیست

۱) اپلیکیشن یا نرم افزار دسکتاپی زوم را دانلود و نصب کنید.

۲) در اپلیکیشن sign up کنید و وارد اکانت کاربری خود شوید.

۳) هنگامی که برای اولین بار به صفحه Contacts بروید، می‌توانید شماره همراه خود را به ثبت رسانده و افرادی که در لیست مخاطبین شما از برنامه فوق استفاده می‌کنند را ببینید.

۴) اگر روی گزینه Scheduled یا Host Meeting از منوی اصلی وارد شوید، می‌توانید گروه را راه‌اندازی کنید.

۵) با زدن گزینه Scheduled a Meeting باید وقت جلسه را تعیین کنید. وقت جلسه باید از قبل تعیین شود تا همه، راس ساعت شروع در آن حضور یابند و بدون آن، جلسه گذاری امکان پذیر نیست.

۶) شما به عنوان برگزارکننده جلسه باید شناسه واحد (meeting ID) برای دعوت اعضا را برای دیگران و همکاران ارسال نمایید.

۷) از بالای صفحه وارد قسمت upcoming که بشوید، meeting ID را مشاهده خواهید کرد.

۸) مهمانان دعوت شده باید به قسمت Join a Meeting رفته و بعد از وارد کردن شناسه در ساعت تعیین شده به جلسه بپیوندند.

۹) پس از ورود اعضا به جلسه، امکانات زیادی از قبیل تغییر جهت دوربین، قطع و وصل صدا، خاموش کردن ویدیو و اشتراک گذاری تصویر، طرح و نقطه گذاری روی عکس دسترسی خواهند داشت.

مشکلات برنامه زوم چیست؟

مشکلات کاربرد برنامه زوم چیست

زوم برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها، امکان برقراری تماس را به‌ شکلی بسیار ساده فراهم کرده است. شماری از کارشناسان می‌گویند برقراری تماس از طریق زوم، بیش از اندازه ساده است که امنیت جلسات را به خطر می‌اندازد. برای ملحق شدن به جلسات ویدئویی، هیچ نیازی به وارد کردن رمز عبور مبتنی بر شماره تلفن مجزا ندارید و تنها با meeting ID امکان پذیر است. این موضوع باعث می‌شود افراد وارد جلساتی شوند که هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارند.

بسیاری از افراد وسط جلسه‌ی زوم، شاهد ملحق شدن غریبه‌ها به جلسه بوده‌اند. هکرها ممکن است شناسه دعوت را هک ‌کنند و ID جلسات برگزارشده در Zoom را در انجمن‌های آنلاین فاش کنند تا هر کس که خواست وارد آن‌ها شود.

با وجود این مشکلات، مردم همچنان به استفاده از زوم تمایل زیادی دارند؛ زیرا کار با آن ساده است و خدمات مختلفش به ‌صورت رایگان در دسترس همه قرار می‌گیرد. ما در مقاله‌ای جداگانه به مشکلات نرم افزار zoom پرداخته‌ایم.

پرداخت هزینه خدمات Zoom چگونه انجام می‌شود؟

حالا که متوجه شدید کاربرد برنامه زوم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، باید بدانید که برنامه زوم کاملا رایگان است، مگر آنکه بخواهید برای جمعیت‌های بالای ۱۰۰ نفر جلسه یا کلاس درسی بگذارید، آنگاه نیاز به پرداخت ارزی می‌باشد. برای پرداخت ارزی می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت بهره ببرید.

پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز 3.7/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT