استیک کردن اتریوم

معرفی 8 مورد از بهترین مکان ها برای استیک کردن اتریوم

زمان مطالعه 8 دقیقه

اتریوم یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان است، استیک کردن ارزهای دیجیتال نیز یکی از چندین راه پر کاربرد برای کسب سود است. در این مقاله به معرفی 8 مورد از بهترین مکان ها برای استیک کردن اتریوم می پردازیم.

اتریوم (همچنین این ارز به عنوان اتر نیز شناخته می شود) یکی از محبوب ترین و با ارزش ترین سکه ها در بازار ارزهای دیجیتال فعلی است. با این حال، در حالی که این ارز به طور گسترده نیز برای خرید و فروش در دسترس است، باید این مورد را در نظر داشت که هر پلتفرمی برای استیک کردن آن بهترین گزینه نیست. همچنین برخی از شرایط و ضوابط مربوط به استیک کردن این ارز وجود دارد که باید از قبل از آنها آگاه باشید.

بنابراین، قبل از استیک کردن اتریوم چه چیزهایی را باید بدانید و کجا می‌توانید ETH خود را به اشتراک بگذارید؟

استیک کردن اتریوم

اگر می‌خواهید اتر خود را استیک کنید و به یک اعتبارسنج مستقل در شبکه تبدیل شوید، باید میزان 32 عدد ETH داشته باشید، و باید آماده باشید که موجودی اتریوم خود را برای یک دوره ی خاص قفل کنید.

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

این مورد تقریباً در سراسر صنعت مبادلات رمزارزها ثابت است و گاهی اوقات به عنوان یک نیاز تحت عنوان 32 ETH نیز شناخته می شود. اگرچه قیمت اتر روزانه در نوسان است، 32 عدد ETH رقم ناچیزی نیست. علاوه بر نیاز 32 ETH، اعتبار سنج ها همچنین به فضای ذخیره سازی و رم کافی نیز نیاز دارند، که این حجم به ترتیب 250 گیگابایت و 8 گیگابایت می باشد.

اما اعتباردهنده چیست و آیا برای به اشتراک گذاشتن اتریوم باید شما هم یکی از آنها باشید؟

بلاک چین اتریوم با استفاده از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) عمل می کند. این مکانیسم به تایید کننده ها نیاز دارد تا بلاک های جدید را تأیید کرده و بلاک ایجاد کنند، که امنیت بلاک چین را به طور کلی افزایش می دهد. اعتبار سنج ها ذاتا بخش های حیاتی بلاک چین اتریوم هستند و در ازای کار خود پاداش دریافت می کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید صرفاً برای کسب سود، ETH را استیک کنید و علاقه‌ای به اعتبارسنجی ندارید، همیشه می‌توانید به یک استخر سهام نیز بپیوندید. در یک استخر سهام، می توانید مقدار بسیار کمتری از ETH را با سایر اعضای استخر ترکیب کنید تا شانس تأیید یک بلوک و کسب پاداش را برای خود افزایش دهید. امروزه می‌توانید به یک استخر با کسری از اتریوم بپیوندید که این مورد در دسترس ترین حالت استیک کردن است. توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید یک کلاینت ‘Eth1’ یا Mainnet را نیز اجرا کنید.

اکنون که در مورد الزامات استیک کردن ارز اتریوم بحث کردیم، بیایید به بهترین پلتفرم ها برای استیکینگ اتریوم نگاهی بیاندازیم.

سایت Binance

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

بایننس یک صرافی بزرگ رمزنگاری است که در سال 2017 توسط تاجر Changpeng Zhao راه اندازی شد. شما می توانید بیش از 500 سکه را در پلتفرم صرافی بایننس معامله کنید، همچنین می توانید انواع سکه ها و توکن های مختلف از جمله اتریوم را نیز استیک کنید.

بایننس همچنین الزام 32 ETH را برای اعتبارسنج ‌های مستقل الزامی می داند، اما شما می‌توانید ETH خود را در یک استخر فقط با موجودی 0.1 اتریوم نیز به اشتراک بگذارید! بایننس همچنین گزینه “قفل انعطاف پذیر” را ارائه می دهد، به این معنی که می توانید دارایی های خود را در هر زمانی به جای قفل کردن آنها برای یک دوره ثابت، از حالت استیک خارج کنید. اگر تصمیم به خارج کردن دارایی‌های خود دارید، بایننس تضمین می‌کند که روز بعد آن‌ها را به کیف پول «Spot» (کیف پول صرافی شما) برمی‌گرداند.

توجه داشته باشید که صرافی بایننس، BETH (یا Beacon ETH، توکنی از زنجیره بیکن بایننس) را به عنوان تنها اثبات اتریوم سهامدار شما در نسبت 1:1 توکن می کند (بنابراین 1 BETH = 1 ETH). اما به هیچ وجه هیچ هزینه ای برای استیک کردن در این صرافی وجود ندارد، بنابراین می توانید از مزایای کار خود بدون هیچ هزینه ی ناامیدکننده ای بهره مند شوید.

سایت Kraken

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

صرافی Kraken در جولای 2011 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون این صرافی در بین صرافی‌های برتر ارز دیجیتال راه پیدا کرده است. شما می توانید طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را در این پلتفرم بخرید و بفروشید و همچنین اتریوم را نیز استیک کنید.

مانند Coinbase، برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج و سهام مستقل در Kraken به حداقل 32 ETH نیاز دارید، اما این پلتفرم توانایی پیوستن به یک استخر سهام با حداقل 0.0001 ETH را نیز ارائه می دهد. این میزان در حال حاضر تنها کسری از دلار ارزش دارد، که این مورد باعث می‌شود استکینگ اتریوم در Kraken برای کسانی که با بودجه کمتری کار می‌کنند، بسیار قابل استفاده تر باشد.

Kraken برای استیک کردن اتریوم 15 درصد کارمزد دریافت می کند. این یک هزینه اداری است، نه کمیسیون، اما از سود پاداش شما کسر می شود.

سایت RocketPool

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

Rocket Pool یک پروتکل استیکینگ بسیار محبوب اتریوم است که می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای یک صرافی غیرمتمرکز استفاده کنید. با Rocket Pool، می‌توانید اتریوم را در یک استخر به اشتراک بگذارید یا به طور مستقل در حالی که به عنوان یک گره کار می‌کنید، سهامداری کنید. علاوه بر این، برای استیک کردن مستقل در Rocket Pool به 32 عدد ETH نیاز ندارید. در واقع، شما فقط به 16 عدد ETH نیاز دارید، یعنی نیمی از نیاز معمولی در باقی صرافی ها. اما توجه داشته باشید که هنگام استفاده از Rocket Pool، همچنان باید ETH خود را در فرآیند استیک، قفل کنید.

اگر می‌خواهید با استفاده از Rocket Pool یک گره را به اشتراک بگذارید و اجرا کنید، در حال حاضر می‌توانید نرخ پاداشی تا 6.36 درصد در ماه آوریل کسب کنید. اگر می‌خواهید بدون اجرای یک گره استکینگ داشته باشید، می‌توانید نرخ پاداشی در حدود 4.03 درصد در ماه آوریل کسب کنید.

سایت Bitfinex

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

صرافی رمزارز Bitfinex در سال 2013 توسط Giancarlo Devasini و Raphael Nicolle در هنگ کنگ تاسیس شد. اکنون این صرافی یک انتخاب برتر برای خرید و فروش کریپتو در سراسر جهان است و همچنین به دلایلی گزینه ای محکم برای استیک کردن ارز اتریوم است.

اولاً، اگر می‌خواهید بدون اینکه یک اعتبارسنج مستقل باشید، ارز خود را استیک کنید، حداقل شرط لازمی برای میزان ETH وجود ندارد. با این حال، اگر می‌خواهید یک اعتبارسنج به صورت رسمی شوید، Bitfinex از قانون 32 ETH دفاع می‌کند، بنابراین این مورد را در نظر داشته باشید.

میرسیم به بخش کارمزدها در این صرافی. خب هیچ کارمزدی  در این صرافی وجود ندارد! Bitfinex هیچ گونه هزینه ای برای استیک کردن از شما دریافت نمی کند، بنابراین شما دقیقا همان چیزی را که به دست آورده اید دریافت خواهید کرد.

سایت Lido

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

برخلاف بسیاری از پلتفرم های دیگر معرفی شده در اینجا، Lido یک صرافی ارز دیجیتال نیست.  Lido در واقع یک پلتفرم استیکینگ مبتنی بر اتریوم (و همچنین یک سازمان مستقل غیرمتمرکز یا DAO) است که به شما این امکان را می دهد که هر مقدار از اتریوم که مد نظرتان است، را به اشتراک بگذارید.

Lido از استکینگ ETH (stETH) ، که یک توکن ERC20 متصل به اتریوم است، در استخرهای خود استفاده می‌کند. در این صرافی این امتیاز به کاربران در فرآیند staking داده می شود تا اتریومی که سپرده گذاری کرده اند را  نمایان کنند. Lido در حال حاضر نرخ بازدهی سالانه 3.7% را برای استیک کردن رمز ارز Ethereum ارائه می دهد و 10% کارمزد دریافت می کند که از بخش درآمد شما کسر می شود.

سایت eToro

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

اگرچه eToro به عنوان یک پلتفرم معاملات آنلاین معمولی شروع به کار کرد، اما از آن زمان تا به الان رمزارزها را نیز به عنوان دارایی های قابل معامله پذیرفته است. علاوه بر این، می‌توانید از eToro برای استیک کردن اتریوم نیز استفاده کنید. با توجه به اینکه eToro بسیار دقیق است و استفاده از آن نیز بسیار آسان است، می تواند بدون در نظر گرفتن تجربه ی رمزنگاری شما، گزینه ای امن و ساده را برای استیک کردن اتریوم برایتان ایجاد کند.

eToro از یک سیستم طبقه بندی شده برای توزیع جوایز استیک کردن بین کاربران (از برنز تا پلاتینیوم+) استفاده می کند، بنابراین مبلغی که کسب می کنید به سطحی که در آن قرار می گیرید بستگی دارد. شما می توانید با افزایش سرمایه در بخش استکینگ خود در رتبه های بالاتری قرار بگیرید. با این حال، نرخ بازده عمومی برای استیک کردن اتریوم در eToro بین 5 تا 6.25 درصد است. eToro همچنین می‌تواند برای هزینه‌های عملیاتی هزینه‌ای تا ۲۵ درصد نیز دریافت کند.

با این حال، بخش eToro Ethereum staking در این صرافی در حال حاضر در همه جا در دسترس نیست و، متأسفانه، هنوز در ایالات متحده هم در دسترس نیست. این مورد ممکن است در آینده تغییر کند، اما نمی‌دانیم که آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر و همچنین زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.

سایت Coinbase

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

Coinbase یک صرافی رمزنگاری است که در ژوئن 2012 راه اندازی شد و به کاربران اجازه داد تا در آوریل 2021 عملیات استکینگ را انجام دهند. این صرافی یک پلتفرم بسیار محبوب است و اکنون میلیاردها دلار درآمد سالانه دارد. اما چه چیزی این صرافی را به یک انتخاب خوب برای استیک کردن اتریوم تبدیل می کند؟

نکته مهم در مورد صرافی Coinbase این است که اگر در یک استخر استیکینگ انجام داده اید، حداقل میزان ETH برای شما وجود ندارد (اگرچه برای اعتبار سنجی همچنان به حداقل 32 عدد ETH نیاز دارید). شما می توانید از طریق این استخرهای استکینگ، جوایزی در قالب اتریوم نیز کسب کنید.

البته برای جنبه ی منفی این صرافی باید بگوییم که Coinbase بابت هر پاداشی که از طریق استیکینگ به دست می آورید، 25 درصد کمیسیون دریافت می کند. همچنین اگر در خارج از ایالات متحده زندگی می کنید، نمی توانید در Coinbase استکینگ انجام دهید، که این مورد می تواند برای بسیاری از افراد یک عامل محدود کننده باشد.

سایت Poloniex

استیک کردن اتریوم

استیک کردن اتریوم

Poloniex یک صرافی رمزنگاری شناخته شده است که در سال 2014 تأسیس شد. برخلاف بسیاری از پلتفرم های دیگر که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، Poloniex به قانون سهام 32 ETH برای اعتبار سنج ها پایبند نیست، که این مورد در را برای کسانی که صاحب مقادیر زیادی از این ارز نیستند باز می کند.

متأسفانه، Poloniex کارمزد سنگین 25 درصدی را از شما دریافت می کند که از درآمد شما کسر می شود. بنابراین، اگر نمی‌خواهید این نوع کسری را دریافت کنید، صرافی‌هایی را در نظر بگیرید که کارمزد کمتری دریافت می‌کنند  یا اصلاً کارمزدی لحاظ نمی کنند.

اگر روند استیکینگ را به درستی انجام دهید، این عمل می تواند برای شما سود آور باشد 

استفاده از رمز ارز اتریوم یک راه عالی برای کسب پاداش از وجوه استیک شده ی شما است، اما این مورد مهم است که قبل از استیک کردن دارایی های گرانبهای خود بدانید کدام پلتفرم‌ها بهترین تجربه و مزایا را به کاربران خود ارائه می‌دهند. بنابراین، قبل از انتخاب مکان نهایی مد نظر خود برای استکینگ اتریوم، پلتفرم های گفته شده در این مقاله را بررسی بفرمایید.

موفق باشید!

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 21 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT