CDN مربوط به CloudFlare چیست

معرفی CDN مربوط به CloudFlare (کلود فر)

زمان مطالعه 2 دقیقه

CDN) Content Delivery Network)، در حقیقت شبکه‌ای از سرورها در نقاط مختلف دنیا است که محتوای از قبل ذخیره شده وبسایت را بر اساس موقعیت جغرافیایی به نزدیک‌ترین کاربر ارائه می‌کند. باید توجه داشت که CDN جایگزین هاست نمی‌شود و همچنان کاربر باید قبل از CDN سایت خود، سایت را روی یک هاست بالا آورده باشد. در این مقاله به CDN مربوط به CloudFlare می‌پردازیم.

چرا CDN مربوط به CloudFlare شهرت دارد؟

هاست CloudFlare که هاست محبوبی در کل دنیا محسوب می‌شود، به دلیل خدمات CDN عالی و بی‌نظیری که برای شرکت‌های کوچک و سایت‌های مبتنی بر وردپرس ارایه می‌دهد، شهرت یافته است. سرورهای ارایه دهنده CDNهای CloudFlare در نقاط مختلف دنیا پراکنده شده است. حتی CDN های رایگان این سایت از حملات DDOS محافظت می‌شود و اطلاعات آماری ترافیک سایت‌ها را به کاربران خود ارایه می‌دهد.

توجه داشته باشید که به دلیل اینکه CloudFlare خدمات CDN ویژه سایت‌های وردپرسی را ارایه می‌دهد، بیشتر هاست‌های تخصصی وردپرس مانند Siteground (این مقاله را مطالع کنید) به طور رایگان خدمات CDN های CloudFlare را فعال می‌کنند.

در پنل CDNهای CloudFlare به چه خدماتی دسترسی دارید؟

قبل از هر چیز مقاله «راهنمای استفاده از Cloudflare» را مطالعه کنید.

پس از ثبت نام در CloudFlare و همچنین طی کردن مراحل ثبت تمام رکوردهای DNS دامنه سایت شما و تغییر وضعیت نام های سرور (Nameservers) و دریافت Global API Key که به معنی تاییدیه فعال سازی CDN می‌باشد، به پنل سایت دسترسی خواهید داشت.

CDN مربوط به CloudFlare پنل

همانطور که در تصویر مشخص است، خدمات تحلیل آماری (Analytics)، تنظیمات DNS، دریافت SSL رایگان، داده‌های مربوط به امنیت و حملات، تغییرات سرعت سایت پس از CDN، تنظیمان مربوط به Cache، تنظیمات مروبط به مدیریت CDN صفحات و دیگر موارد را دسترسی خواهید داشت. بخش زیادی از این خدمات رایگان است ولی برای استفاده حرفه‌ای‌تر لازم است که مبالغ ناچیزی پرداخت شود.

یکی از مزایای کلود فر، آنالیز و تشخیص حمله ربات است که آسیب پذیری سایت شما را به شدت می‌کاهد و ریسک از دست دادن موقتی یا دایمی سایت را به شدت کاهش می‌دهد.

در صورتی که به دنبال استفاده از خدمات حرفه‌ای CDN مربوط به CloudFlare هستید، پیشنهاد می‌شود برای پرداخت هزینه ارزی این هاست، از خدمات اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT