مقایسه تقویم و دودل

مقایسه تقویم و دودل: ابزار برنامه ریزی بهتر کدام است؟

زمان مطالعه 9 دقیقه

آیا نمی توانید بین تقویم و دودل تصمیم بگیرید؟  مقایسه تقویم و دودل را بخوانید.

مدیریت جلسات و قرار ملاقاتها جنبه مهمی از گردش کار است. و نه تنها ابزار برنامه ریزی مناسب به شما کمک می کند تا شکاف ارتباطی را پر کنید ، بلکه به ساده تر کردن روند به طور کلی کمک می کند.

تقویم و doodle دو ابزار برنامه ریزی آنلاین محبوب هستند. به این ترتیب ، ما تفاوت های ظریف هر دو برنامه را بررسی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب مناسب برای نیازهای برنامه ریزی خود کمک کنیم.

اگرچه وب سایت های بی شماری وجود دارند که به ساده کردن روند برنامه ریزی کمک می کنند ، Calendly یک پلتفرم است که از آن استفاده می کند. این پلتفرم با اتوماسیون این فرآیند کار می کند تا بتوانید زمان مناسب برای ارتباط با مشتریان ، همکاران یا مشتریان خود را با سهولت پیدا کنید.

پس از ورود به سیستم ، می توانید یک برنامه جلسه را سفارشی کنید ، در دسترس بودن خود را مشخص کنید و سپس پیوندی را با هر کسی به اشتراک بگذارید.

تقویم چهار برنامه ارائه می دهد: پایه ، سازمانی ، حرفه ای و تیم ها. برنامه اصلی رایگان است و دسترسی به ابزارهای ساده برای ایجاد و مدیریت برنامه ها را فراهم می کند. برنامه ملزومات ، که ماهانه با 10 دلار صورتحساب می شود ، به شما امکان می دهد رویدادهای بیشتری مانند برنامه های میزبان گروهی ایجاد کنید.

برنامه حرفه ای دسترسی به ویژگی های تیم و همکاری را فراهم می کند و ماهانه 15 دلار صورتحساب می شود. در برنامه تیم ها ، شما برای برنامه ریزی تیم – مانند رزرو دور رابین – برای 20 دلار ماهانه ، ویژگی های جامع دریافت می کنید. سرانجام ، یک برنامه سازمانی برای تیم های بزرگتر وجود دارد و پرداخت متناسب با نیازهای شما است.

بیایید برخی از ویژگی های اصلی Calendly را کشف کنیم:

1. برنامه رایگان

تقویم یک برنامه رایگان با ویژگی های اساسی برای برنامه ریزی ارائه می دهد. شما می توانید برنامه های جلسه ایجاد کنید ، پلتفرم را با تقویم خود ادغام کنید و نظرسنجی های جلسه را بدون هیچ هزینه ای ارسال کنید. از این رو ، اگر به دنبال انجام وظایف برنامه ریزی اساسی بدون ارتکاب به اشتراک هستید ، این یک روش عالی است.

با این حال ، برنامه رایگان شما را به رویدادهای یک به یک محدود می کند. شما همچنین ویژگی های دیگری مانند Analytics و همکاری تیمی را از دست نمی دهید.

2. ادغام متقابل پلتفرم

تقویم در تعدادی از سیستم عامل های وب ادغام می شود. ابتدا می توانید تقویم خود را برای پیگیری در دسترس بودن و به روزرسانی رویدادها به طور خودکار متصل کنید.

همچنین ، می توانید با ادغام سیستم عامل های ایمیل مورد علاقه خود مانند Gmail یا Outlook ، ایمیل های خودکار ، پیگیری ها و یادآوری ها را به مخاطبین خود ارسال کنید. علاوه بر این ، شما می توانید به صورت تقویم با وب سایت خود ادغام شوید تا برای هر کسی که از صفحه شما بازدید می کند ، برای رزرو یک جلسه یا قرار ملاقات راحت تر شود.

علاوه بر این ، اگر شما یک سرویس یا مشاوره پرداخت شده را ارائه می دهید ، تقویم می تواند با بستر پرداخت خود ادغام شود تا بتوانید پرداخت را ایمن دریافت کنید. برای جلسات مجازی ، می توانید نرم افزار کنفرانس ویدیویی مورد علاقه خود را ادغام کنید.

به این ترتیب ، هنگامی که یک جلسه را برنامه ریزی می کنید ، به طور خودکار یک لینک دعوت ایجاد می کند و جزئیات را با شرکت کنندگان به اشتراک می گذارد. به طور کلی ، ادغام Calendly بیش از صد سیستم عامل است ، و می توانید از آنها برای تقویت بهره وری و تقویت گردش کار خود استفاده کنید.

3. اتوماسیون

تقویم نیز هنگام کمک به شما در خودکار کردن وظایف خود می درخشد. به عنوان مثال ، می توانید در یک دوره خاص یک جلسه مکرر را خودکار کنید. این امر نیاز به انجام این کار را هر بار که یک جلسه برگزار می شود ، از بین می برد. همچنین می توانید از ابزارهای Calendly برای جمع آوری بازخورد ، نظرسنجی یا یادآوری استفاده کنید.

با خودکار سازی یک رویداد ، می توانید بر این اساس برنامه ریزی کنید و اطمینان حاصل کنید که گیرندگان شما در طول آن دوره در حلقه باقی می مانند. با این حال ، این ویژگی ها فقط در برنامه های پرداخت شده موجود است.

4- ابزارهای همکاری

اگر در یک تیم کار می کنید ، تقویم برنامه ریزی برای اعضای تیم خود بسیار آسان است. می توانید وظایف را به صورت خودکار اختصاص دهید و تقویم در دسترس بودن هر یک از اعضای تیم را بررسی می کند.

همچنین ، در صورت بروز هرگونه تغییر در برنامه ها ، می توان جلسه ای را به عضو دیگری اختصاص داد. این ویژگی دور رابین آن است که رویدادهای برنامه ریزی شده را در اعضای تیم شما می چرخاند.

علاوه بر این ، شما می توانید به شرکت کنندگان اجازه دهید جلسات بین اعضای تیم مورد نظر خود را برنامه ریزی کنند و جلسات در تقویم هر عضو برنامه ریزی می شود.

سرانجام ، داشبورد Analytics Calendly به شما امکان می دهد تا در مورد فعالیت حساب خود و همچنین روند برنامه ریزی خود بینشی کسب کنید. همچنین می توانید ببینید که اعضا بیشترین و کمترین وقایع را داشته اند.

علاوه بر این ، شما می توانید رویدادها و زمانهای محبوب را مشاهده کنید تا مجدداً برنامه ها و رویدادهای خود را تنظیم کنید.

5. جلسه نظرسنجی

پیدا کردن یک زمان مناسب برای ملاقات ، به ویژه در بین افراد متعدد ، می تواند طولانی مدت ایمیل یا پیام باشد. با این حال ، در تقویم ، می توانید نظرسنجی ایجاد کنید ، زمان جلسه را پیشنهاد دهید و ببینید که کدام یک برای کل خدمه بهترین کار را می کند.

علاوه بر این ، شما می توانید دید هر شخص را مخفی کنید یا زمان پیشنهادی را به عنوان اسلات موقت در تقویم خود رزرو کنید.

ویژگی های کلیدی دودل

Doodle یک بستر برنامه ریزی وب مشابه است که راهی آسان برای تنظیم جلسات شما فراهم می کند ، خواه این یک رویداد یک به یک یا گروهی باشد.

این سیستم در اطراف یک سیستم رای گیری ساخته شده است که به شما امکان می دهد در دسترس بودن خود را تنظیم کرده و از مردم دعوت کنید تا زمان های مناسب برای آنها را انتخاب کنند. همچنین می توانید صفحه رزرو خود را سفارشی کنید تا به کسی اجازه دهید جلسه یا رویداد را در تقویم خود برنامه ریزی کند.

دودل چهار برنامه ارائه می دهد: رایگان ، طرفدار ، تیم و شرکت. اگرچه محدود ، برنامه رایگان به شما امکان می دهد قبل از تعهد مالی ، عملکرد دودل را آزمایش کنید.

برنامه Pro 14.95 دلار ماهانه هزینه دارد و به شما امکان دسترسی نامحدود برای ایجاد نظرسنجی های گروهی ، صفحات رزرو و ایمیل را می دهد. برنامه تیمی که برای تیم ها متناسب با هم افزایی در برنامه های برنامه ریزی است ، 19.95 دلار هزینه دارد.

سرانجام ، برنامه سازمانی برای تیم های بزرگتر با ویژگی های پشتیبانی فروش است. به این ترتیب ، پرداخت بر اساس نیازهای شما سفارشی می شود. بیایید به برخی از ارائه خدمات Doddle شیرجه بزنیم:

1. برنامه رایگان

Doodle مانند تقویم ، برنامه ای رایگان ارائه می دهد ، هرچند با ویژگی های بسیار کمتری. در این طرح ، یک صفحه رزرو و نظرسنجی های گروه نامحدود دریافت می کنید. همچنین ، فقط به یک کاربر محدود می شود و حاوی تبلیغات است.

با این حال ، این می تواند یک راه عالی برای شروع کار بر روی سکو قبل از انتخاب طرحی باشد که مناسب شما باشد.

2. همگام سازی

در doodle ، می توانید تقویم خود را با سکو همگام سازی کنید. از این رو ، در دسترس بودن شما را خودکار می کند و همچنین جلسات برنامه ریزی شده شما را به روز می کند ، خواه یک تقویم Google ، Outlook یا iCloud باشد.

برای انجام این کار ، اتصال یک تقویم را از داشبورد خود انتخاب کنید.

سپس می توانید به تقویم خود وارد شوید و به حساب شما وصل می شود.

3. نظرسنجی گروهی

با یک نظرسنجی گروهی در مورد دودل ، می توانید چندین شرکت کننده را پیوندی برای تعیین زمان ملاقات ارسال کنید که برای آنها بهترین کار باشد. این یک روش مؤثر برای سنجش انتخاب آنها و برنامه ریزی سریع جلسه است.

همچنین ، می توانید مهلت تعیین کنید ، مکان های جلسات را اضافه کنید یا حد شرکت کننده را تعیین کنید. با این حال ، این ویژگی ها فقط با اشتراک PRO در دسترس هستند.

4. جلسات فردی

جلسات انفرادی نیز می تواند در Doodle برنامه ریزی شود. برای ایجاد یک جلسه 1: 1 ، باید توضیحات ، مکان و زمان در دسترس بودن را مشخص کنید.

درست مانند نظرسنجی های گروهی ، شما باید با تعیین مهلت یا ارسال یادآوری ، در یک برنامه حرفه ای مشترک شوید.

5. ادغام و اتوماسیون

بسته به اشتراک خود ، دودل به شما امکان می دهد با تعدادی سیستم عامل ادغام شوید. این موارد از ابزارهای کنفرانس ویدیویی گرفته تا سیستم عامل ها و تقویم های ایمیل.

ادغام ایمیل ، ارسال یادآوری و نظرسنجی از سیستم عامل را به صندوق پستی گیرنده آسانتر می کند. Doodle همچنین می تواند با Google Meet یا Zoom پیوند برقرار کند تا برنامه های ویدیویی را با تیم یا مشتری خود آسان کند.

در نهایت ، این ادغام ها باعث می شود خودکار گردش کار شما را آسانتر کرده و عملکرد Doodle را گسترش دهد.

تقویم در مقابل دودل: حکم ما

تقویم و doodle هر دو ابزار برنامه ریزی عالی هستند که در انتهای مختلف طیف ویژگی هایی که ارائه می دهند خوب عمل می کنند. با این حال ، آنها از جنبه های مختلف از یکدیگر بهتر عمل می کنند.

برای یک ، تقویم یک رابط بسیار تمیزتر ارائه می دهد. حتی در برنامه رایگان آن ، هیچ تبلیغی وجود ندارد. با این حال ، در Doodle ، رابط کاربری کمتر شهودی است ، به خصوص به دلیل حمایت از تبلیغات.

در مورد قیمت گذاری ، هر دو برنامه تقریباً با همان قیمت ها صورتحساب می شوند ، اگرچه Doddle کمی ارزان تر است ، با برنامه های Pro و Teams خود به ترتیب 14 و 19 دلار ، در برابر 15 و 20 دلار Calendly. هر دو سیستم عامل همچنین برای پرداخت سالانه تخفیف ارائه می دهند.

با این حال ، اگر به دنبال سرمایه گذاری در یک بستر برنامه ریزی نیستید ، برنامه رایگان Calendly باید متناسب با نیازهای شما باشد. علاوه بر این ، تقویم ادغام در بیش از صد سیستم عامل را ارائه می دهد و از آن استفاده می کند تا اتوماسیون های مختلفی را انجام دهد. از طرف دیگر ، دودل عمدتاً با کنفرانس های ویدیویی اساسی ، تقویم و سیستم عامل های ایمیل ادغام می شود.

همچنین ، داشبورد Analytics Calendly به آن لبه محکم می بخشد. این ابزاری است که بسیاری از سازمان ها و تیم ها برای ارزیابی عملکرد و بررسی جلسات و برنامه های خود مفید می یابند.

به طور کلی ، Calendly بستر بهتری برای برنامه ریزی با ادغام های قوی ، تجزیه و تحلیل و رابط کاربری تمیز و بدون تبلیغ است. از این گذشته ، برای برنامه ریزی در مقیاس بزرگ مناسب است-که تیم ها و سازمان ها به آن احتیاج دارند.

یافتن ابزار برنامه ریزی مناسب

تقویم و doodle هر دو ابزاری هستند که می توانند به شما در برنامه ریزی جلسات و هر چیز دیگری در بین آنها کمک کنند. خواه برای سازمان شما باشد یا به سادگی برای استفاده شخصی. برای انتخاب ابزار مناسب ، باید گردش کار منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید ، و همچنین کدام ویژگی ها بیشترین اهمیت را برای شما دارند.

با این حال ، سفر در اینجا متوقف نمی شود – زیرا می توانید چندین روش دیگر را برای تولید بیشتر جلسات آنلاین خود کشف کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !