نحوه جلوگیری از کلاهبرداری های فاکتور پی پال

نحوه جلوگیری از کلاهبرداری های فاکتور پی پال

زمان مطالعه 2 دقیقه

کلاهبرداران همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای سرقت اطلاعات شخصی یا پول شما هستند. در چند ماه گذشته کلاهبرداران با سو استفاده از برند پی پال برای کاربران فاکتورهای جعلی ارسال کرده اند. در ادامه نحوه جلوگیری از کلاهبرداری های فاکتور پی پال را توضیح داده ایم.

نحوه کلاهبرداری

پی پال به فروشندگان امکان ایجاد فاکتور را داده است که برای پرداخت هزینه یک محصول یا خدمات آن را به حساب پی پال مشتری ارسال میکنند.

با این حال به نظر می رسد پی پال نظارتی بر معتبر بودن یا نبودن فاکتورها ندارد. اخیراً کلاهبرداران از فاکتورها برای فریب دادن افراد برای ارسال پول به حساب های دیگر استفاده می کنند. مشخص نیست چه زمانی این روش کلاهبرداری مرسوم شد، اما گزارش هایی وجود دارد که به سال 2020 و قبل از آن بازمی گردد.

این کلاهبرداری شامل ارسال یک ایمیل به یک کاربر پی پال است که به آنها می‌گوید برای چیزی پول پرداخت کند. برای مثال ایمیلی با نام فرستنده «دپارتمان صورت‌حساب PayPal» با پیامی مبنی بر اینکه “1000.00 دلار برای خرید کارت هدیه الکترونیکی Walmart از حساب شما کسر شده است و برای پشتیبانی مشتری تماس بگیرید” برای کاربری ارسال شد.

پیام فیشینگ دیگری که توسط دانشگاه ویرجینیا شناسایی شد شامل 450 دلار برای “BITCOIN CRPTO” با شماره تلفن دیگری بود.

تنها شباهت بین همه پیام‌ها جملات “اینجا فاکتور شماست” یا “فاکتور به‌روزرسانی شد” در بالای ایمیل و دکمه‌ای که روی آن نوشته شده است “مشاهده و پرداخت فاکتور” است.

متأسفانه این موارد در فاکتورهای معتبر نیز وجود دارد. ایمیل‌ها از طریق آدرس ایمیل «[email protected]» مانند سایر نوتیفیکیشن های حساب ارسال می‌شوند و این امر باعث می‌شود که آنها معتبر به نظر برسند.

نحوه جلوگیری از کلاهبرداری های فاکتور پی پال

ساده ترین راه برای جلوگیری از حملات فیشینگ این است که هیچ فاکتوری را برای محصول یا خدماتی که خریداری نکرده اید پرداخت نکنید.

فاکتورها با نوتیفیکیشن های خرید متفاوت هستند. اگر PayPal برای خرید یک کالا برای شما ایمیل تأیید ارسال کرد، ممکن است شخصی اکانت پی پال شما را دزدیده باشد و شما باید فوراً با پشتیبانی مشتری پی پال تماس بگیرید.

به طور کلی اگر ایمیل یا پیامی مبهم در مورد پرداخت‌های PayPal دریافت کردید، به جای کلیک کردن روی لینک پیام به سایت paypal.com (یا برنامه‌های آیفون و اندروید) بروید.

صفحه Activity یا فعالیت در پروفایل پی پال شما، هرگونه پرداخت یا درخواست های اخیر را نشان می‌دهد و می‌توانید با کلیک روی Status > Invoices to pay فاکتورها را بررسی کنید.

امیدواریم که پی پال با سوء استفاده کلاهبرداران از فاکتورها مقابله کند و از حملات فیشینگ جلوگیری کند. علاوه بر پی پال سرویس محبوب انتقال پول Zelle نیز هدف مکرر کلاهبرداران است.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT