مشاهده نتایج جستجوی گوگل برای مکان های مختلف

نحوه مشاهده نتایج جستجوی گوگل برای مکان های مختلف

زمان مطالعه 8 دقیقه

برای اطمینان از رسیدن به اهداف تجاری، باید رتبه بندی موتور جستجو را در بازار هدف بدانید. در این مقاله چند راه برای آن وجود دارد. مشاهده نتایج جستجوی گوگل برای مکان های مختلف را یاد بگیرید.

هر بار که شخصی سوالی را در گوگل وارد می‌کند، موتور جستجو معادله پیچیده ای را برای کشف دقیق آنچه جستجوگر به دنبال آن است، اعمال می‌کند.

همه عوامل در این الگوریتم پیش بینی گنجانده شده است، اما یکی از مهم ترین آنها مکان جستجوگر است. موقعیت مکانی برای گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد.

اما اگر چندین مکان داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اگر در مقیاس ملی یا بین المللی کار کنید چه؟ آیا هنوز هم می‌توانید به اندازه رقبای محلی برای جستجو رتبه بالایی داشته باشید؟

برای پاسخ به این سوالات، به ادامه مقاله مراجعه کنید.

چرا نتایج جستجو بر اساس مکان متفاوت است؟

دلیل اینکه Google مکان را در رتبه بندی های خود فاکتور می‌کند، به این دلیل است: در بسیاری از موارد، افراد محلات مختلف به دنبال نتایج مختلفی هستند.

به عنوان مثال، اگر مشتاق یک موکا لاته هستید، جستجوی گوگل که شما را به یک کافی شاپ در آن سوی کشور هدایت می‌کند چندان مفید نیست. حتی یک نتیجه از آن طرف شهر مفید نیست.

قابلیت های مکان یابی Google بسیار دقیق است و از چندین منبع برای تخمین موقعیت شما استفاده می‌کند. این اطلاعات را در تعیین پاسخ، در نظر می‌گیرد:

  • موقعیت مکانی دستگاه شما (از طریق مکان Wi-Fi، یا GPS، که می‌تواند موقعیت مکانی شما را تا حدود 20 متر مشخص می‌کند).
  • مکان های برچسب گذاری شده شما (یعنی نام هایی که در کنار نشانگرها در Google Maps نشان داده می‌شوند).
  • آدرس خانه ای که به حساب Google شما پیوند داده شده است.
  • فعالیت قبلی در Google.
  • آدرس IP شما.

این اطلاعات به Google اجازه می‌دهد تا تعیین کند شما کجا هستید و چه چیزی در شعاع جستجوی محلی شما قرار دارد. شما و شخصی که در یک بلوک دورتر زندگی می‌کنید، می‌توانید نتایج جستجوی متفاوتی را برای یک عبارت یکسان دریافت کنید.

اکنون در نظر بگیرید که 25٪ از مردم روی اولین نتیجه جستجو کلیک می‌کنند و اکثریت قریب به اتفاق آنها هرگز از صفحه اول خارج نمی‌کنند، و می‌توانید درک کنید که چرا رتبه بندی محلی بسیار مهم است.

برای انجام این کار، بهینه سازی موتور جستجوی شما باید در نقطه مورد نظر باشد، به خصوص اگر تجارت شما به ترافیک فیزیکی بستگی دارد.

چگونه می‌توانید بفهمید که کار می کند؟ می‌توانید سوار ماشین خود شوید و در سراسر شهر (یا کشور) رانندگی کنید و در مکان های مختلف جستجو کنید تا رتبه خود را بررسی کنید، اما این کار خیلی طول می‌کشد.

خوشبختانه Google به شما امکان می‌دهد بدون دور شدن از میز کارتان، ببینید که چگونه رتبه بندی می‌شوید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

یک پارامتر محلی به جستجوی خود اضافه کنید

Google روشی مفید برای بررسی نقشه محلی در مکان های خاص ارائه می‌کند. به سادگی جستجوی خود را در Google انجام دهید، سپس “&near=cityname” را در انتهای URL در نوار جستجو اضافه کنید.

برای مثال، بیایید تصور کنیم که در حال انجام سئو برای یک کافی‌شاپ با شعبه هایی در سراسر شمال غربی اقیانوس آرام هستید، اما در کانزاس سیتی زندگی می‌کنید. نام این کسب و کار خیالی را «Jitters» بنامیم.

می‌خواهید ببینید که رتبه بندی Jitters در سیاتل چگونه است، بنابراین به Google بروید و [کافی شاپ های نزدیک من] را تایپ کنید.

وقتی صفحه نتایج ظاهر شد، به انتهای URL طولانی بروید و “&near=Seattle” را اضافه کنید.

Enter و voila را فشار دهید: شما یک جستجوی محلی از 1800 مایل دورتر انجام داده اید.

تنظیمات منطقه ای خود را تغییر دهید

اگر به دنبال نمای سطح بالاتری از نتایج جستجو برای یک مکان خاص هستید، می‌توانید تنظیمات منطقه ای خود را به صورت دستی تغییر دهید.

به جای ارائه نتایج از آدرس IP شما یا سایر منابع، نتایج جستجو را در سطح کشور به شما می‌دهد.

برای انجام این کار، روی «تنظیمات» در گوشه سمت راست پایین Google.com کلیک کنید و «تنظیمات جستجو» را انتخاب کنید. شما را به صفحه تنظیمات جستجو می‌فرستد.

به پایین بروید و لیستی از تنظیمات منطقه را مشاهده خواهید کرد

منطقه ای را که می‌خواهید برای جستجو استفاده کنید انتخاب کرده و تنظیمات را ذخیره کنید. اکنون نتایج جستجو را از کشوری که انتخاب کرده اید می‌بینید.

در ادامه مثال کافی شاپ، فرض کنید Jitters به تازگی شعبه ای را در لیسبون باز کرده است. شما “پرتغال” را به عنوان منطقه خود انتخاب می‌کنید و به شما امکان می‌دهد رتبه بندی کشتی های دریایی جدید پرتغالی را بررسی کنید.

توجه: اگر پارامتر محلی که قبلاً در مورد آن بحث شد را به URL جستجو اضافه نکنید، نتایج را بر اساس مکان فعلی خود مشاهده خواهید کرد.

موقعیت مکانی محل کار و خانه خود را در Google Maps مدیریت کنید

یکی از چیزهای مهم در مورد جستجوی محلی Google، قابلیت های یادگیری ماشینی آن است.

به طور خودکار مکان هایی را که اغلب بازدید می‌کنید، از جمله خانه و محل کارتان را شناسایی می کند. از آنجایی که عادات رفت و آمد شما را درک می‌کند، می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند و جستجوهای مرتبط تری را در اختیار شما قرار دهد.

البته کامل نیست، گاهی اوقات متوجه نمی‌شود که ماه ها پیش آن شغل را ترک کرده اید. اما تنظیم مکان محل کار و منزل آسان است.

Google Maps را باز کنید، روی منو و سپس مکان های شما کلیک کنید و مکان ها را انتخاب کنید. محل کار یا خانه را انتخاب کنید و آدرس را وارد کنید. روی ذخیره کلیک کنید و همه چیز آماده است.

اکنون می‌توانید با افزودن اصلاح کننده [نزدیک خانه] یا [نزدیک محل کار] به درخواست خود، جستجوهای محلی را از هر مکان انجام دهید.

سابقه موقعیت مکانی را در کنترل حساب Google خود حذف کنید

برخی افراد آن را مانند Big Brother می‌دانند، اما Google موقعیت مکانی شما را ردیابی می‌کند، حتی زمانی که شما به طور فعال از موتور جستجو استفاده نمی‌کنید.

این کار را انجام می‌دهد زیرا از سابقه موقعیت مکانی شما برای کمک به بهبود دقت استفاده می کند.

به عنوان مثال، اگر یادداشت کند که به طور مکرر از یک باشگاه هنرهای رزمی بازدید می‌کنید، به احتمال زیاد مطالبی مرتبط با بوکس را به شما پیشنهاد می‌دهد.

از بسیاری جهات مفید است، اما می‌تواند روند بررسی نتایج جستجو از مکان های مختلف را پیچیده کند.

در سال 2020، گوگل اعلام کرد که تاریخچه موقعیت مکانی کاربران را پس از 18 ماه حذف می‌کند، اما اگر نمی‌توانید آنقدر صبر کنید، حذف آن یا خاموش کردن سرویس آسان است.

به بخش “Location History” در حساب Google خود بروید و می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید.

اگر می‌خواهید از تاریخچه موقعیت مکانی در یک دستگاه استفاده کنید اما در دستگاه دیگر نه، می‌توانید آن را از این صفحه تغییر دهید. می‌توانید به صورت دستی تمام یا بخشی از سابقه موقعیت مکانی خود را از مرورگر یا Google Maps خود حذف کنید.

باید توجه داشته باشید که اگر این اطلاعات را حذف کنید، برخی از اطلاعات شخصی شده مانند توصیه های مبتنی بر مکان هایی که بوده‌اید، گزارش های ترافیک، و آلبوم های Google Photo ایجاد شده به طور خودکار را از دست خواهید داد.

با ابزارهای برنامه نویسی Google Chrome، موقعیت مکانی خود را لغو کنید.

اگر در زمینه فناوری اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید با نادیده گرفتن موقعیت مکانی خود با استفاده از ابزارهای توسعه دهنده در مرورگر کروم، نتایج موتورهای جستجو را بررسی کنید.

برای انجام این کار، DevTools را باز کنید و سپس یک خط فرمان باز کنید. نمایش سنسورها را انتخاب کنید و اینتر را بزنید.

از فهرست «موقعیت های جغرافیایی»، یکی از شهرهای از پیش تعیین شده را انتخاب کنید یا «مکان سفارشی» را انتخاب کنید. اگر دومی را انتخاب کنید، می‌توانید مختصات طول و عرض جغرافیایی را برای موقعیت یابی دقیق وارد کنید.

همچنین می‌توانید «Location Unavailable» را انتخاب کنید تا ببینید وقتی مکان کاربر نامشخص است، سایت شما چگونه کار می‌کند.

تنظیمات مکان را در دستگاه خود تغییر دهید

برخی از دستگاه های تلفن همراه به کاربران اجازه می‌دهند تا مکان خود را در برگه تنظیمات تغییر دهند.

ساده ترین راه برای بررسی نتایج جستجو از یک مکان دیگر استفاده از یک برنامه تغییر GPS است.

تعدادی از این برنامه ها هم در App Store و هم در Google Play در دسترس هستند. اکثراً با استفاده از اپراتور شبکه برای تغییر مکان GPS شما کار می‌کنند، بنابراین به شما امکان می‌دهند از مکان انتخابی خود جستجو انجام دهید.

با ابزار پیش نمایش و تشخیص تبلیغات گوگل آزمایش کنید

ابزار پیش نمایش و تشخیص آگهی Google راهی عالی برای مشاهده نحوه نمایش تبلیغات پولی در جستجوهای محلی است، آیا می‌دانستید که می‌توانید از آن برای مشاهده جستجوهای Google از مکان های مختلف نیز استفاده کنید؟

ابزار را باز کنید و در منوی کشویی مکان را انتخاب کنید. اکنون مکان مورد نظر خود را وارد کنید. شما می‌توانید بر اساس کشور، شهر یا کد پستی مشاهده کنید، بنابراین بسته به نیاز خود می‌توانید نمای سطح بالا یا دقیقی داشته باشید.

همچنین می‌توانید نوع دستگاه را تغییر دهید تا بررسی کنید که آیا در تلفن همراه به اندازه دسکتاپ، عملکرد خوبی دارید یا خیر.

مشاهده نتایج جستجوی محلی با Valentin.app

Valentin.app یک ابزار آنلاین و رایگان است که به شما امکان می‌دهد رتبه بندی موتورهای جستجو را از یک مکان دقیق بدون هیچ ابزار یا منبع داده اضافی بررسی کنید.

استفاده از آن بسیار آسان است. کلمات کلیدی خود را تایپ کنید، منطقه و زبان خود را انتخاب کنید و یک آدرس وارد کنید.

سپس ورودی آدرس شما به موقعیت جغرافیایی تبدیل می‌شود و (همراه با سایر ورودی های شما) به Google ارسال می‌شود.

Valentin.app یک صفحه جستجوی محلی را از Google در یک برگه جدید باز می‌کند.

از VPN برای تغییر مکان خود استفاده کنید

راه دیگر برای حذف داده های مکان از معادله جستجو، تغییر تنظیمات مکان در دستگاه شما است.

یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از (VPN) است.

VPN‌ ها که مدت ها توسط کلاهبرداران (از نوع مجازی) استفاده می‌شد، آدرس IP شما را از طریق سرورهای امن در جای دیگر پنهان می‌کنند.

البته VPN ها کاربردهای قانونی نیز دارند، از جمله محافظت از شما در برابر هکرها، ایمن سازی داده های شما و دور زدن فیلترینگ. همچنین یک راه عالی برای دریافت نتایج جستجو از یک مکان متفاوت هستند.

اشکال انجام این کار این است که اکثر VPN ها فقط تعداد انگشت شماری مکان IP برای انتخاب دارند. بنابراین، اگر به دنبال این هستید که رتبه کافی شاپ شما را در جستجوهای مبتنی بر ونکوور ببینید، ممکن است شانس نداشته باشید.

خودکار کردن ابزارهای محلی بررسی رتبه

ردیابی نتایج جستجو برای یک کسب و کار با دو مکان به تنهایی کار کاملا ساده‌ای است. اما اگر کافی شاپ ما توسط شرکت دیگری خریداری شود و ادعا کند که Jitters را جهانی می‌کند چه؟

برای مدیریت جستجوهای محلی در هر یک از 315 مکان شرکت در سراسر جهان، دیوانه خواهید شد. نیازی به نگرانی نیست، پلتفرم هایی برای حل این مشکل وجود دارند.

این ابزارها که ابزارهای بررسی رتبه نامیده می‌شوند، می‌توانند جستجوهای محلی را خودکار کرده و گزارش هایی تولید کنند تا بتوانید تلاش سئوی خود را بهتر کنید.

برخی از این موارد که ممکن است با آنها آشنا باشید عبارتند از:

  • BrightLocal
  • GeoRanker
  • Whitespark
  • Surfer Local
  • Sitechecker
  • Local Falcon
  • AuthorityLabs
  • ProRank Tracker

موقعیت مکانی همه چیز است

نتایج Google برای افراد مختلف در مکان های مختلف در دستگاه های مختلف متفاوت است. این بدان معنی است که اتخاذ یک رویکرد یکسان برای همه نتایج خوبی ندارد.

با تأکید Google بر جستجوی محلی بسیار مهم است که افراد نزدیک، شما را ببینند. خواه یک مکان واحد را مدیریت کنید، یا یک وبسایت را برای یک کسب‌وکار با چندین مکان مدیریت می‌کنید.

خوشبختانه، لازم نیست واقعاً در آن محله باشید تا ببینید جستجوگران محلی در صفحات نتایج موتور جستجو چه جوابی می‌گیرند. روش های مختلفی وجود دارد که می‌توانید نحوه رتبه بندی خود را در مکان های مختلف ببینید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مهم نیست که کدام یک برای نیازهای شما بهترین است. توانایی تنظیم سئو برای مشتریان هدف در یک منطقه خاص چیزی است که نباید از آن غافل شوید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT