نکته درباره کار کردن فریلنسری

به فکر رفتن به شغل آزاد هستید؟ (5 نکته درباره کار کردن فریلنسری)

زمان مطالعه 6 دقیقه

پس از سه سال کار آزاد تمام وقت، طراح گرافیک جیمز راند بزرگ ‌ترین درس‌های آموخته‌شده خود را به اشتراک می‌گذارد و به هر کسی که قصد جهش را دارد توصیه‌هایی می‌دهد. نکته درباره کار کردن فریلنسری را در ادامه بخوانید.

سه سال پیش، بزرگ‌ ترین ماجراجویی حرفه‌ام را آغاز کردم و برای خودم شروع به کار کردم. من می‌خواستم انعطاف‌ پذیری بیشتری داشته باشم، کنترل بیشتری بر نوع کاری که انجام می‌دهم، و زمان بیشتری برای پیگیری پروژه‌های شخصی داشته باشم. پس از بررسی دقیق، متوجه شدم که بهترین راه برای رسیدن به این اهداف، کار آزاد است.

افتتاح حساب فریلنسری

نقد کردن درآمد ارزی

کار کردن برای خودتان می‌تواند کاری دلهره‌آور به نظر برسد و مطمئناً با فراز و نشیب‌هایی همراه است. اما همچنین هیجان‌انگیز، متنوع و به‌طور خلاقانه رضایت ‌بخش است، و نمی‌توانم تصور کنم که به شکل دیگری کار کنم. اکنون که مدتی است این کار را انجام داده ام، زمان خوبی به نظر می رسد که تجربیات خود را تا به حال منعکس کنم و برخی از چیزهایی را که در چند سال گذشته آموخته ام به اشتراک بگذارم.

COVID-19 چیزهای زیادی را تغییر داده است و نحوه کار ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. کسب‌وکارها هنوز در حال عبور از ابهامات زیادی هستند که ناشی از این همه‌گیری است و رقابت برای مشاغل هرگز به این شدت نبوده است. در همان زمان، کارمندان شروع به ارزیابی مجدد نقش کار در زندگی خود کرده‌اند، و افزایش ناگهانی کار از خانه نشان داده است که تعادل بین کار و زندگی آنها شاید چندان متعادل نباشد.

از بسیاری جهات، هرگز زمان بهتری برای پرش به دنیای فریلنسری وجود نداشته است. و در حالی که این یک تصمیم بزرگ است، ممکن است در نهایت بهترین تصمیمی باشد که تا به حال گرفته اید! بنابراین، اگر به فکر جهش هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

نکته درباره کار کردن فریلنسری

نکته درباره کار کردن فریلنسری

1. تجربه شما مهم است

هیچ زمان مناسبی برای شروع کار برای خودتان وجود ندارد، اما زمانی که به سطح یک طراح ارشد رسیدم، این انتقال را انجام دادم و تجربیاتی که تا آن مرحله در حرفه‌ام کسب کرده بودم، مجموعه‌ای از مهارت‌ها و بسیاری از مهارت‌ها را فراهم کرد. دانشی که قطعاً کارها را آسان می کند.

دانستن نحوه برخورد با مشتریان، نحوه نقل قول و زمان‌بندی صحیح پروژه‌ها، و نحوه ارائه و انتقال واضح کار خلاقانه‌تان می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. همچنین به نقطه‌ای رسیده بودم که علی‌رغم اینکه گاهی اوقات در مورد کارم احساس ناامنی می‌کردم، اعتماد به نفس داشتم که بدون نیاز به مشاوره یا حمایت در پروژه‌ها کار کنم.

اگر در ابتدای کار خود هستید و به شغل آزاد فکر می کنید، به خاطر داشته باشید که ممکن است کمی چالش برانگیزتر باشد.

مدتی را در یک آژانس یا محیط مشابه برای چند سال صرف کنید تا مهارت های خود را توسعه دهید و درک بهتری از نحوه عملکرد یک کسب و کار خلاق ایجاد کنید. و اگر هنوز واقعاً مشتاق هستید که فوراً به تنهایی این کار را انجام دهید، سعی کنید یک شبکه خلاق حمایتی در اطراف خود ایجاد کنید، تحقیقات زیادی در مورد این صنعت انجام دهید و آگاه باشید که برخی از مهارت ها و تجربیات به مرور زمان به دست می آیند.

2. در مورد همه چیز فعال باشید

کار کردن برای خودتان می‌تواند پاداش بی‌شماری داشته باشد، اما همچنین کار سختی است، به خصوص در آغاز. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کنترل خود را به دست بگیرید، خود را مشغول نگه دارید و تا حد امکان فرصت های خود را ایجاد کنید.

پورتفولیوی طراحان گرافیک مستقل خود را برای افراد زیادی (و تعداد زیادی) ارسال کنید. پروژه های شخصی را انجام دهید که نشان دهنده آن نوع کاری است که می خواهید برای انجام آن پول دریافت کنید. به جوامع خلاقی مانند Dribbble کمک کنید. در مورد تخصص های خلاقانه خود مقاله بنویسید. کار خود را در جوایز وارد کنید.

بدانید که بیشتر این تلاش‌ها احتمالاً به هیچ نتیجه‌ای منجر نمی‌شوند، اما همچنان تجربیات ارزشمندی را ارائه می‌دهند. و گاهی اوقات، آنها به یک پروژه جدید شگفت انگیز یا یک لحظه خوشحال کننده منجر می شوند که در تمام هفته لبخند بر لبان شما باقی می گذارد.

نکته درباره کار کردن فریلنسری

نکته درباره کار کردن فریلنسری

3. تمرکز خلاقانه خود را پیدا کنید

یکی از مزایای بزرگ کار کردن برای خودتان این است که می‌توانید دقیقاً همان طراح باشید که می‌خواهید باشید. در مورد کاری که از انجام آن بیشتر لذت می برید فکر کنید. برای جستجوی فرصت های معنادار وقت بگذارید. توجه خود را بر ایجاد مهارت هایی که می خواهید متمرکز کنید. اهدافی را برای کمک به شما در این راه تعیین کنید و کسب و کار خود را با هدف رشد دهید.

هر چند واقع بین باشید – هنوز باید صورت حساب ها را بپردازید! در ابتدا، مهم است که با ایجاد ارتباطات و ایجاد انعطاف پذیری کسب و کار جدید خود، نسبت به هر پروژه ای که در راه شما قرار می گیرد، باز باشید. کمی زمان و حوصله می‌طلبد، اما به زودی می‌توانید انتخاب‌گرتر باشید و توجه خود را بر روی انواع کارهایی که بیشتر از همه لذت می‌برید متمرکز کنید.

همیشه می‌دانستم که می‌خواهم روی پروژه‌های چاپی، اینفوگرافیک‌ها و تصاویر برای مشتریانی که کارشان با چیزهایی مانند علم و محیط زیست مرتبط است کار کنم. وقتی به سه سال گذشته نگاه می‌کنم، می‌توانم پیشرفتی را از بازده عمومی‌تر سال اولم به شش ماه گذشته ببینم، جایی که پروژه‌های من بسیار بیشتر نمایانگر انواع کارهایی هستند که همیشه می‌خواستم انجام دهم. و نوع مشتریانی که من آرزو داشتم با آنها کار کنم.

4. قسمت های خسته کننده را جدی بگیرید

برخی از جنبه های بسیار غیر خلاقانه در راه اندازی کسب و کار شما وجود دارد. پیگیری امور مالی و هزینه‌های خود، ایجاد قراردادهای طراحی مستقل، صورت‌ حساب و پرداخت مالیات، همگی روش‌های نسبتاً غیر جذابی برای گذراندن یک بعد از ظهر هستند. اما اینها همه بخش‌های جدایی‌ناپذیر کار کردن برای خودتان و حفظ کارها به صورت روان هستند. نادیده گرفتن آنها می تواند عواقبی را در پی داشته باشد که به این معنی است که در نهایت باید زمان بیشتری را صرف تمرکز روی آنها کنید.

سازماندهی کنید، از صفحه‌گسترده‌ها برای پیگیری همه چیز استفاده کنید، و وقتی چیزی مربوط به سرپرست ظاهر شد، فوراً روی آن بپرید. انجام این کار در نهایت به معنای زمان کمتری برای فکر کردن به بخش‌های خسته‌کننده و زمان بیشتری برای کار روی چیزهای خلاقانه سرگرم‌کننده خواهد بود!

نکته درباره کار کردن فریلنسری

نکته درباره کار کردن فریلنسری

5. گاهی اوقات هیچ کاری وجود ندارد، و این اشکالی ندارد.

فریلنسینگ من خیلی خوب شروع شد. من چند پروژه خوب را نسبتاً سریع به دست آوردم، و کار ادامه داشت. تا زمانی که نشد. چهار ماه گذشت و همه چیز متوقف شد – من یک ماه کامل کار نکردم و در آن زمان احساس می‌کردم دیگر هرگز کار نخواهم کرد. اما مطمئناً یک روز یک پروژه جدید در صندوق پستی من قرار گرفت و خیلی زود همه چیز دوباره شروع شد.

از زمان های آرام دلسرد نشوید و در صورت امکان، مقداری پس انداز را کنار بگذارید تا در این دوره ها احساس راحتی بیشتری داشته باشید. از آن زمان برای کار روی چیزهای خود، یادگیری یک مهارت جدید یا تمرکز بر جذب مشتریان جدید استفاده کنید. بهتر از این، کمی وقت بگذارید و با دوستان و خانواده وقت بگذارید یا فقط تمام روز نتفلیکس را تماشا کنید.

زمانی که از این واقعیت راحت باشید که کار ممکن است گاهی اوقات کمی پراکنده باشد، متوجه خواهید شد که زمان استراحت در واقع یک هدیه است. و مطمئناً دوره‌هایی وجود خواهد داشت که برعکس آن صادق است، و شما شب‌ها و آخر هفته‌ها را به خاطر پروژه‌ای که در یک دوره شلوغ به دستتان رسیده است، اما برای رد کردن آن خیلی خوب بود، از دست خواهید داد!

نکته درباره کار کردن فریلنسری

نکته درباره کار کردن فریلنسری

به خاطر داشته باشید که چرا این کار را انجام می دهید

کار کردن برای خودتان برای همه مناسب نیست، و مانند هر شغل دیگری، مزایا و معایبی دارد. گاهی اوقات ممکن است کمی انفرادی باشد، که ممکن است برای کسانی که در کار گروهی پیشرفت می کنند دشوار باشد. این انعطاف پذیری زیادی ارائه می دهد، اما برای استفاده حداکثری از آن نیاز به تعهد نسبتاً قابل توجهی دارد. و شما به پوست ضخیم و کمی انعطاف‌ پذیری نیاز دارید— مشکلات مشتری، فیدبک منفی طراحی، و ناامیدی‌های روزمره تنها به شما بستگی دارد.

اما مزایای آن نیز قابل توجه است. دیدن یک ایمیل گمانه زنی به پروژه، هیجان خاصی دارد. احساس غرور بیشتر از اتمام یک پروژه پیچیده، با دانستن اینکه شما نیروی محرک پشت آن هستید. و یک رضایت واقعی که از ایجاد روابط معنادار و پایدار با مشتریان خود حاصل می شود.

با این حال، برای من بهترین چیز این بوده است که ببینم کارم در طول زمان پیشرفت می کند و به آرامی نوع طراح را که همیشه امیدوار بودم بتوانم نشان دهم. در پایان یک روز چالش برانگیز، من به این چیزها و فرصت هایی که در سه سال گذشته ارائه کرده است فکر می کنم و می دانم که به هیچ وجه آن را نخواهم داشت.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT