وام بدون ضامن

هر آنچه باید درباره دریافت وام بدون ضامن بدانید!

زمان مطالعه 6 دقیقه

وام بدون ضامن چیست؟

وام بدون ضامن همیشه جز سوالات پرتکراری است که متقاضیان از مشاورین مالیچه می‌پرسند. شاید یک دلیل مشخص آن، این است که بسیاری از متقاضیان وام، امکان داشتن یا پیداکردن ضامن معتبر برای وام خود را ندارند. بنابراین دریافت وام بدون ضامن یا سفته، موضوع پراهمیتی شده که ما در این مقاله به شرح آن می‌پردازیم. وام بدون ضامن چیست؟

وام بدون ضامن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سوال مهمی که وجود  دارد این است که اگر وام بدون ضامن  به معنی ارائه وام، بدون معرفی ضامن است پس چه تضمینی برای بانک، برای فرد متقاضی وام وجود دارد؟ بانک‌ها برای مشتریان خوش‌حساب خود که دارای رتبه اعتباری بالا نزد بانک هستند و سوابق بانکی خوب در سیستم بانکی کشور دارند امکان وام بدون ضامن را فراهم آورده اند. بانک‌ها موظفند وام‌های خرد یعنی تا سقف 200 میلیون تومان را به مشتریان خوش حساب خود که دارای شرایط زیر هستند بدون ضامن، ارائه کنند:

  • شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی
  • شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های دولتی
  • شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود.

آیا مشاغل آزاد می‌توانند وام بدون ضامن دریافت کنند؟

وام بدون ضامن ویژه مشاغل آزاد ابتدا توسط بانک ملت از طریق سامانه فرابانک انجام شد. اما قرار شد بعد از اجرای مرحله اول پرداخت وام بدون ضامن به کارمندان و مستمری‌بگیران، افراد دارای شغل آزاد که دارای رتبه اعتباری بالایی هستند در مراحل بعدی نیز وام بدون ضامن دریافت نمایند.

شرایط پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

بانک مرکزی به اجرا‌شدن پرداخت وام بدون ضامن به متقاضیان توسط بانک‌ها به صورت پیگیرانه‌ای سخت می‌گیرد. اما با این حال هنوز بانک‌ها از پرداخت فوری وام بدون ضامن شانه خالی کرده و شرایط زیر را برای پرداخت وام بدون ضامن در نظر گرفته‌اند:

  • دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق امکان‌پذیر است.
  • دریافت وام تا ۲۰۰ میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته لازم دارد.
  • دریافت وام فقط از بانکی که حقوق دریافت می‌شود ممکن است.
  • مبلغ وام بر اساس رتبه اعتباری فرد متغیر بوده و توسط بانک تعیین می‌شود.
  • مبلغ اقساط ماهانه وام بدون ضامن قطعا باید کمتر از حقوق دریافتی باشد.
  • سود وام بدون ضامن در بانک‌ها ۱۸ درصد است.
  • اگر فرد حقوق را از بانک قرض الحسنه دریافت می‌کند باید سود کمتری برای وام پرداخت نماید.

کدام بانک‌ها وام بدون ضامن می‌دهند؟

اگر حقوق شما توسط توسط یکی از ۱۳ بانک زیر پرداخت می‌شود و  مشمول شرایط دریافت وام بدون ضامن هستید، می‌توانید 50 تا 100 میلیون تومان، وام بدون ضامن دریافت کنید. این بانک‌ها عبارتند از:

  • توسعه صادرات ایران
  • کشاورزی
  • صنعت و معدن
  • مسکن
  • سپه
  • تجارت
  • رفاه کارگران
  • توسعه تعاون
  • قرض‌الحسنه مهر ایران
  • پست بانک ایران
  • ملت
  • صادرات
  • ملی
وام بدون ضامن چیست

وام بدون ضامن چیست

در ادامه به شرایط وام بدون ضامن بانک ملی، آینده و بانک شهر می‌پردازیم. اما چنانچه سوالات بیشتری در مورد وام بدون ضامن 1402 در ذهنتان دارید می‌توانید با مشاورین صبور مالیچه تماس بگیرید و از آنها درباره مصوبات وامی سال جدید راهنمایی بخواهید. با کمال میل پاسخگوی سوالات شما هستند.

شرایط وام بدون ضامن بانک ملی چیست؟

وام بدون ضامن بانک ملی بعد از اعتبارسنجی به شرح زیر در جدول آمده است:

وام بدون ضامن چیست

وام بدون ضامن چیست

شرایط وام بدون ضامن بانک شهر چیست؟

وام بدون ضامن بانک شهر از طریق اعتبارسنجی صورت می‌پذیرد. فقط مشتریانی ا که از قبل در این بانک دارای حساب و دارای امتیاز و میانگین حساب مناسب هستند می‌توانند جهت بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. سقف این وام ۵۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۳۶ ماهه است.

تمامی مراحل ثبت و درخواست این وام از طریق اپلیکیشن همراه شهر پلاس انجام می‌گردد و اطلاعات و شرایط بیشتر این تسهیلات در این اپلیکیشن آمده است.

  • سود وام بدون ضامن بانک شهر : ۱۸ %
  • نیاز به سپرده: دارد
  • حداکثر زمان بازپرداخت: ۳۶ ماه
  • نوع ضمانت: اعتبار‌سنجی

 

شرایط وام بدون ضامن بانک آینده چیست؟

در بین طرح‌های متنوعی که در ارائه وام در بانک آینده وجود دارد، طرح جهاد کالا جزو دسته وام بدون ضامن بانک آینده هستند.

طرح جهاد کالا بانک آینده: افراد رده A متقاضی وام ۱۰۰ میلیونی  فقط با ارائه چک یا سفته  بدون ضامن،  وام دریافت کنند.

طرح بهارانه: از بهمن ۱۴۰۱ بانک آینده برای صاحبان خوش حساب خود طرح بهارانه را در نظر گرفته است. وام بدون ضامن 1402 شامل مشتریانی است که دارای میانگین حساب ۳ تا ۴ ماهه هستند. که به ترتیب می‌توانند ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد مبلغ سپرده خود وام دریافت کنند. البته سقف دریافتی این وام ۳۰۰ میلیون تومان است که مشتریانی که دارای رتبه  A در این بانک هستند بدون ضامن و فقط با چک می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند گردند.  سود این وام ۱۸ درصد و مهلت بازپرداخت آن ۲۴ ماه است.

طرح طراوت: این طرح خرید کالا از فروشگاه‌های طرف قراداد بانک آینده است. اعتبار خرید کالا بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. فروشگاه‌های سرشناس طرف قرارداد اغلب فروشگاه‌های ایران مال هستند. اگر یک ماه پس از دریافت، این وام را تسویه کنید سودی به آن تعلق نمی‌گیرد. بازپرداخت ۱۲ ماهه سود ۱۲ درصدی و بازپرداخت۲۴  ماهه سود ۱۵ درصدی و برای بازپرداخت ۳۶ ماهه سود ۱۸ درصدی است.

اگر صاحب سپرده بلند مدت شتاب یا آینده ساز باشید نیازی به معرفی ضامن ندارید و فقط با مسدود‌کردن سپرده می‌توانید  وام  بدون ضامن بانک آینده را دریافت کنید. اگر صاحب سپرده بلند مدت نباشید می‌توانید با ارائه ضامن  و کسر از حقوق اقدام نمایید.

طرح آینده داران بانک آینده:

آخرین و جدیدترین طرح بانک آینده که جز وام بدون ضامن 1402 محسوب می‌شود.  بین یک میلیون تا ۴۰ میلیون می‌توانید کارت خرید کالا از ایران مال را دریافت کنید. تمامی حساب‌های پس‌انداز بلند مدت، کوتاه مدت، قرض‌الحسنه، جاری و واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گسترش فردای ایرانیان، حکم ضامن برای شما را دارد. همچنین کارمندان با ارائه معرفی‌نامه از محل کار خود نیز می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند و این معرفی‌نامه به عنوان ضامن است.  بازپرداخت وام ۶ ماهه، سود ۷ درصد و برای بازپرداخت ۱۲ ماهه سود ۲۳ درصد دارد.

با این طرح می‌توانید با سقف وام حداقل ۱ میلیون و حداکثر ۴۰ میلیون تومان از فروشگاه‌های ایران مال خرید کنید.

سود این تسهیلات کاملا بستگی به دوره بازپرداخت آن دارد به شکلی که با بازپرداخت ۶ و ۱۲ ماه بترتیب سود تسهیلات ۷ و ۲۳ درصد است.

اعتبارسنجی دریافت وام بدون ضامن چگونه است؟

اعتبارسنجی یا همان رتبه اعتباری نشان‌دهنده میزان پایبندی و رفتار فرد در انجام تعهدات مالی خود از جمله بازپرداخت وام، پرداخت قبوض، پرداخت مالیات است. پرداخت به موقع اقساط تسهیلات و تعهدات مالی رتبه اعتباری خوب را به همراه خواهد داشت. در سامانه اعتبارسنجی www.mycredit.ir می‌توان رتبه اعتباری حساب را درخواست نمود و ثبت کرد.
قبل از دریافت وام بدون ضامن ابتدا باید رتبه اعتباری فرد مشخص شود. بعد از استعلام رتبه اعتباری یک گزارش کامل از روند فعالیت فرد در بانک‌ها و موسسات مالی قابل دسترسی و بررسی است. فرد به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برد و می‌تواند نکات منفی را برطرف کند.

اقساط وام بدون ضامن چقدر است؟

سود بازپرداخت وام بدون ضامن بانک‌ها به جز بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۸ درصد است و حداکثر بازپرداخت ۳۶ ماهه است. در نتیجه اگر فردی۵۰ میلیون تومان وام بگیرد باید ماهانه یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان و اگر ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد باید ماهانه ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان قسط پرداخت کند. همچنین باید نامه کسری از حقوق برای شاغلین برای وام ۵۰ میلیونی ۶۵ میلیون و برای وام ۱۰۰ میلیونی، ۱۳۰ میلیون تومان باشد.

وام بدون ضامن در قسطا چگونه است؟

یکی از وام‌های بدون ضامن بانک آینده است که  با سفته الکترونیکی یا چک این وام اعطا می‌شود. در قالب کارت اعتباری از سه میلیون تومان تا سقف 20 میلیون تومان از سایت GHESTA.IR می‌توان وام خرید کالا با عنوان وام بدون ضامن با سفته الکترونیکی دریافت کرد. به صورت آنلاین در این سایت اعتبارسنجی و دریافت سفته الکترونیکی انجام می‌شود مبلغ درخواستی شما واریز می‌شود. می‌توان با دریافت کارت از همه فروشگاه‌های سراسر کشور به صورت اینترنتی یا حضوری خرید کرد و بعد از آن اقساط را واریز نمود.

وام بدون ضامن در بانکینو چگونه است؟

اگر می‌خواهید بدانید آیا وام بدون ضامن بدون چک و سفته دست‎یافتنی است؟ باید بگوییم بله. بانک خاورمیانه در طرحی به نام وامینو تا سقف 10 میلیون تومان وام فوری ارائه می‌کند. باید در بانکینو عضو شده و اپلیکیشن آن را دریافت نمود. یکی از خدماتی که بانیکنو ارائه می‌دهد وامینو است و همان وام فوری بدون ضامن به حساب می‌آید. اعتبار حساب فرد طی چند ماه بر طبق معدل حساب در بانکینو محاسبه می‌شود. با کسب امتیاز رفته رفته بر اعتبار او افزوده می‌شود. وقتی امتیاز وی 100 شود فرد می‌تواند وام ضروری 10 میلیون تومانی با سود 2درصد دریافت نماید.

جمع‌بندی

خرج و مخارج بس زیاد و شرایط اقتصادی بس دشوار. کمتر کسی است که بتواند وام بدون ضامن بانکی دریافت کند و این کار را انجام ندهد. چرا که حتی اگر با آن، سرمایه‌گذاری مفیدی هم انجام گیرد تصمیم خوبی است. در سال جدید وام بدون ضامن 1402 کمک‌کننده است. در این مقاله به توضیحاتی اجمالی در مورد وام بدون ضامن بانک‌ها اشاره شد. خوشحالیم که شما در این مسیر اطلاعاتی را بدست آوردید. سایت مالیچه سایتی درباره ثبت آگهی‌های انواع وام است. به صورت خاص شما اگر متقاضی وام بدون ضامن هستید با ثبت آگهی وام بدون ضامن می‌توانید از مشاوره یا اخذ وام بدون ضامن به هدف خود برسید. یا در قسمت دسته‌بندی آگهی‌ها، آگهی وام بدون ضامن دیگران را پیدا کرده و مطالعه و پیگیری نمایید.

این مطلب جنبه تبلیغاتی داشته و اول پرداخت هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با ندارد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT