هزینه های ایجاد سایت

هزینه های ایجاد سایت تجارت الکترونیک در 2023

زمان مطالعه 8 دقیقه

دو راه اصلی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین وجود دارد، یکی استفاده از سایت ساز تجارت الکترونیک و دیگری استخدام یک شرکت توسعه وب است. روشی که انتخاب می کنید تأثیر زیادی بر هزینه فروشگاه آنلاین شما دارد. هزینه های ایجاد سایت فروشگاهی چقدر است؟

سایت سازهای تجارت الکترونیک معمولاً کم هزینه ترین راه برای ساخت یک فروشگاه آنلاین هستند. استفاده از پلتفرم های رایگان و منبع باز جذاب است، اما در نهایت در صورت داشتن نیازهای خاص، هزینه هاست، تم ها، افزونه ها و حتی کمک یک توسعه دهنده را پرداخت می کنید، که همه اینها می تواند هزینه کل شما را افزایش دهد.

سازندگان وب سایت تجارت الکترونیک برای موارد زیر بهترین گزینه هستند:

  • افرادی که دانش فنی کمی دارند
  • افرادی که نیاز به ساخت سریع وب سایت دارند

هزینه های سازندگان وب سایت تجارت الکترونیک بسته به اینکه فروشگاه های خرده فروشی دارید یا خیر، می توانند از 39 دلار در ماه تا 399 دلار در ماه متغیر باشند. با این حال میانگین قیمت وب سایت تجارت الکترونیک برای فروشگاه های جدید، بدون احتساب ارزش سهام، حدود 39 دلار در ماه هزینه خواهد داشت!

هزینه های رایج برای وب سایت های تجارت الکترونیک

  • هاستینگ
  • فرایند پرداخت
  • هزینه های طراحی وب سایت تجارت الکترونیک
  • توسعه سفارشی سازی
  • افزونه ها
  • هزینه های کسب و کار
  • مجموع هزینه های یک وب سایت تجارت الکترونیک

میزبانی

هزینه های میزبانی وب سایت می تواند متفاوت باشد و قیمت ها از 2.49 دلار در ماه شروع می شود و تا 1000 دلار یا بالاتر می رود. این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند میزان ترافیک فروشگاه شما و هرگونه خدمات اضافی مانند پشتیبان گیری خودکار که ممکن است به آن نیاز داشته باشید. هر وب سایتی برای ذخیره فایل های خود نیاز به هاست دارد. شما همچنین به یک نام دامنه نیاز دارید.

دو نوع هاست وجود دارد که معمولاً توسط برندهای تجارت الکترونیک استفاده می شود:

میزبانی پلتفرم تجارت الکترونیک SaaS

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مانند Shopify نیازی به نصب، مدیریت یا میزبانی دامنه به تنهایی ندارند. هر چیزی که نیاز دارید در هزینه اشتراک ماهانه شما گنجانده شده است.

هاست ایمن با هر طرح Shopify ارائه می شود که شامل موارد زیر است:

  • پهنای باند نامحدود : در صورت دریافت ترافیک بیشتر، لازم نیست نگران پرداخت بیشتر باشید.
  • انطباق با PCI سطح 1 : داده های مشتری را ایمن نگه می دارد
  • سرورهای سریع و به‌روزرسانی‌های فوری : هرگز آخرین ویژگی‌ها را از دست نخواهید داد.
  • گواهی SSL : برای جلوگیری از کلاهبرداری و جلب اعتماد مشتری
  • یک سیستم مدیریت محتوای قابل اعتماد برای مدیریت محتوای سایت
  • ارسال ایمیل نامحدود

شما فقط باید یک نام دامنه را جداگانه خریداری و ثبت کنید. می توانید دامنه های موجود را از طریق ایجاد کننده نام دامنه Shopify پیدا کنید و تجارت الکترونیک خود را سریع شروع کنید.

هزینه ها از حدود 11 دلار در سال شروع می شود، اما بسته به دامنه سطح بالایی که انتخاب می کنید، می تواند تا 81 دلار در سال افزایش یابد.

وب سایت تجارت الکترونیک خود میزبان

برخی از سازندگان وب سایت تجارت الکترونیک مانند WooCommerce (یک افزونه برای وردپرس) و Magento رایگان هستند. اما برای مدیریت فایل های خود و خرید دامنه باید یک حساب کاربری در یک ارائه دهنده میزبانی تجارت الکترونیک داشته باشید.

برخی از هزینه هایی که هنگام میزبانی وب سایت خود باید پرداخت کنید عبارتند از:

  • یک حساب میزبانی تجارت الکترونیک که از 7.99 دلار در ماه شروع می شود
  • یک نام دامنه، که می تواند حدود 14.99 دلار در سال هزینه داشته باشد
  • گواهی SSL که از 69 دلار در سال شروع می شود

برخی از هاست های وب مانند Bluehost وجود دارند که خدماتی را با نام دامنه رایگان و گواهی SSL با قیمت 2.75 دلار در ماه ارائه می دهند.

یکی از اشکالات این است که با رشد فروشگاه تجارت الکترونیک باید برنامه میزبانی خود را برای مدیریت افزایش ترافیک ارتقا دهید. اگر در نهایت یک وب سایت با حجم بالا داشته باشید، خود میزبانی می تواند بیش از 1000 تا 2000 دلار در ماه برای شما هزینه داشته باشد.

برآورد هزینه هاست:

  • SaaS-hosted : حداقل 39 دلار در ماه با میزبانی نامحدود.
  • Self-hosted : بین 2.75 تا 2000 دلار در ماه با ارتقاء تدریجی.

فرایند پرداخت

پردازشگر پرداخت شرکتی است که معاملات را مدیریت می کند تا خریداران بتوانند محصولات شما را خریداری کنند. هر فروشگاه تجارت الکترونیکی باید یک فروشگاه برای پرداخت از کارت های اعتباری، کارت های نقدی و سایر گزینه های پرداخت هوشمند داشته باشد.

هزینه های پردازش پرداخت به طرحی که با پلتفرم تجارت الکترونیک خود دارید بستگی دارد. به عنوان مثال برنامه Shopify Basic دارای هزینه پردازش برای پرداخت های کارت اعتباری آنلاین 2.9٪ به اضافه 30¢ در هر تراکنش است. طرح Advanced Shopify دارای هزینه 2.4٪ است. اگر به صورت حضوری پرداخت می کنید، کارمزد کمتر است زیرا ریسک کلاهبرداری کمتری وجود دارد.

هر طرح Shopify همراه با Shopify Payments است که به شما کمک می کند فوراً فروش را شروع کنید. پس از فعال کردن Shopify Payments می‌توانید کارت‌های اعتباری و سایر درگاه‌های پرداخت محبوب مانند Shop Pay، Apple Pay و G Pay را بپذیرید.

ارائه Shop Pay به عنوان گزینه پرداخت باعث می‌شود مشتریان بتوانند با اطلاعات پرداخت و آدرس ارسال ذخیره شده پرداخت را انجام دهند.

پس از افزودن Shop Pay برند لباس زیر زنانه LIVELY شاهد افزایش میانگین ارزش سفارش برای مشتریانی بود که از آن گزینه پرداخت استفاده می‌کردند، در مقایسه با مشتریانی که از روش‌های مختلف پرداخت استفاده می‌کردند. مشتریان Shop Pay نیز بیش از 35٪ بیشتر از مشتریانی که از Shop Pay استفاده نمی کنند خرید کرده اند.

هزینه های طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

آیا می دانستید که حدود 50 میلی ثانیه (0.05 ثانیه) طول می کشد تا کسی در مورد وب سایت شما نظر بدهد؟ خریداران بر اساس اعتماد خرید می‌کنند و برند شما می‌تواند به ایجاد این اعتماد کمک کند.

پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند Shopify دارای قالب هایی هستند که می توانید به راحتی از آن در سایت خود استفاده کنید. این قالب ها یک راه سریع و مقرون به صرفه برای شروع به کار هستند. Shopify Themes ابزارهای داخلی را برای سفارشی کردن ظاهر فروشگاه، رنگ ها، سبک و سایر تنظیمات ارائه می دهد.

با این قالب ها می توانید صفحات زیر را ایجاد کنید :

  • صفحه نخست
  • صفحات محصول
  • سبد خرید
  • صفحه پرداخت
  • سوالات متداول
  • درباره صفحات

Shopify Themes بیش از 100 تم رایگان و پولی را ارائه می دهد و شما به راحتی می توانید فروشگاه خود را طراحی کنید.

می‌توانید تم‌ها را بر اساس دسته‌هایی مانند محصولات ویدیویی و سه‌بعدی، تصاویر بزرگ، موجودی‌های بزرگ، سبک مینیمالیستی، سرگرم‌کننده و موارد دیگر پیدا کنید. هزینه تم ها از صفر دلار تا بالای 180 دلار است.

توسعه سفارشی

هزینه های توسعه وب سایت تجارت الکترونیک مربوط به طراحی، استقرار و نگهداری فروشگاه شما برای نیازهای تجاری خاص است. صاحبان فروشگاه می توانند با توسعه دهندگان برای ایجاد ویترین فروشگاهی سفارشی یا تغییر تم های Shopify کار کنند.

قیمت ها بسته به خدماتی که نیاز دارید متفاوت است. برخی از آژانس های توسعه مانند OuterBox بیش از 100000 دلار برای یک کار دریافت می کنند. سایر آژانس های Shopify بسته به میزان کار می توانند بین 5000 تا 20000 دلار هزینه داشته باشند.

اگر به طراحی سفارشی یا کار توسعه نیاز دارید، بازار Experts Shopify را بررسی کنید. می‌توانید فریلنسرها و آژانس‌هایی را پیدا کنید که توسعه تم سفارشی را با هزینه کمتری نسبت به استخدام یک توسعه‌دهنده داخلی ارائه می‌دهند. قیمت ها از 550 دلار شروع می شود.

افزونه

تقریباً غیرممکن است که یک نرم افزار تجارت الکترونیک بتواند نیازهای هر تجارت الکترونیکی را برآورده کند. شما میتوانید چند ویژگی به وب سایت خود اضافه کنید.

بهترین نرم افزار تجارت الکترونیک به شما امکان می دهد برنامه هایی را به فروشگاه خود اضافه کنید تا عملکرد تجارت الکترونیک آن را گسترش دهید و تجربه کاربری را بهبود بخشید. برخی از افزونه ها رایگان و برخی پولی هستند که می تواند هزینه ایجاد فروشگاه آنلاین شما را افزایش دهد.

فروشگاه App Shopify هزاران برنامه دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و Shopify نیز برنامه های رایگان زیادی دارد. افزونه های مختلفی برای ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جستجو و سئو وجود دارد.

قیمت برنامه های پولی متفاوت است. اکثر آنها به صورت اشتراک ماهانه در دسترس هستند. همچنین می‌توانید برنامه‌های خصوصی که مخصوص فروشگاه شما ساخته شده‌اند را اضافه کنید. این برنامه‌ها روی سرور دیگری ذخیره و اجرا می‌شوند، اما می‌توانید کلیدهای Shopify API را برای دادن مجوز دسترسی به برنامه ایجاد کنید. برنامه های سفارشی بسته به تجربه و نرخ توسعه دهنده شما می توانند بیش از 5000 دلار هزینه داشته باشند.

هزینه های کسب و کار

بودجه همیشه دارای اهمیت زیادی است. شما می توانید یک وب سایت تجارت الکترونیک را با حداقل 100 دلار راه اندازی کنید، اما احتمالاً باید بیش از این هزینه کنید تا تجارت خود را به حرکت درآورید.

طبق آخرین تحقیقات اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک حدود 40000 دلار در سال اول خود خرج می کنند که 9 درصد آن به نیازهای کسب و کار آنلاین اختصاص می یابد. (فروشندگان Shopify به طور متوسط 38000 دلار خرج می کنند، در حالی که فروشندگان غیر Shopify حدود 41000 دلار هزینه می کنند.)

کسب سود برای کسب و کار آنلاین زمان می برد. مهم است که پلتفرم تجارت الکترونیکی را انتخاب کنید که کل بودجه شما مصرف نکند و ابزارهایی را که برای موفقیت نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد.

مجموع هزینه های یک وب سایت تجارت الکترونیک

قیمت وب سایت تجارت الکترونیک بسته به عوامل مختلفی مانند طراحی، سفارشی سازی و پلتفرمی که انتخاب می کنید متفاوت است. در زیر هزینه های تقریبی برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک آورده شده است:

ثبت دامنه: 10 تا 30 دلار در سال

میزبانی وب: 5 تا 250 دلار ماهانه (بسته به برنامه میزبانی و ارائه دهنده)

گواهیSSL : صفر دلار (به صورت رایگان با برخی از ارائه دهندگان هاست) تا 200 دلار در سال

پلتفرم تجارت الکترونیک:

منبع باز (WooCommerce، Magento یا PrestaShop): دانلود بدون هزینه

راه حل های میزبانی شده (Shopify، BigCommerce یاWix)20 تا 300 دلار ماهانه، بر اساس برنامه و ویژگی ها

طراحی و توسعه وب سایت:

تم های از پیش ساخته شده: 0 تا 200 دلار

طراحی و توسعه سفارشی: 2000 تا 20000 دلار + بسته به پیچیدگی، ویژگی ها و عملکرد مورد نیاز

هزینه های اضافی:

هزینه های درگاه پرداخت: بسته به ارائه دهنده (پی پال، استریپ، پرداخت فروشگاه) و حجم تراکنش متفاوت است.

بازاریابی و تبلیغات دیجیتال: بسته به بودجه و استراتژی متفاوت است

نگهداری و پشتیبانی وب سایت: بر اساس میزان پشتیبانی مورد نیاز متفاوت است

همین الان یک تجارت الکترونیک موفق بسازید

همانطور که گفتیم هزینه راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک زیاد نیست. پس از خرید یک نام دامنه برای راه اندازی تجارت الکترونیک فقط باید 39 دلار در ماه برای یک فروشگاه آنلاین استاندارد با Shopify پرداخت کنید. اگر می‌خواهید ویژگی‌های سفارشی اضافه کنید یا برنامه‌های پولی را اضافه کنید، می‌توانید کل هزینه را افزایش دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT