پرداخت هزینه آزمون NAATI

پرداخت هزینه آزمون NAATI

زمان مطالعه 2 دقیقه

آزمون ناتی یک آزمون است که توسط سازمان NAATI (National Accreditation Authority for Translators and Interpreters) استرالیا برگزار می‌شود. این آزمون برای ارزیابی مهارت ترجمه یا تفسیر به زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر استفاده می‌شود. آزمون ناتی شامل بخش‌های مختلفی از جمله ترجمه مکتوب، ترجمه شفاهی و مهارت‌های فنی مربوط به ترجمه است. این آزمون برای کسانی که می‌خواهند به‌عنوان مترجم یا مترجم شفاهی در استرالیا فعالیت کنند، الزامی است. آزمون NAATI در دودسته اصلی برگزار می‌شود که هر کدام ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و توسط دو ممتحن ارزیابی می‌شود. حداقل نمره قبولی برای این آزمون ۶۳ از ۹۰ است. برای پرداخت هزینه آزمون NAATI در ایران می توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت بهرهمند شوید :

پرداخت هزینه آزمون NAATI

آزمون ترجمه و ویرایش (Translation and Editing)

این آزمون به افرادی که ترجمه متون را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند و توانایی ویرایش و اصلاح متون ترجمه شده را دارند، اعطا می‌شود. افرادی که این آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، می‌توانند به‌عنوان ترجمه‌کننده ویرایشگر متون رسمی در زمینه‌های مختلف مانند حقوق، پزشکی، مهندسی و غیره فعالیت کنند.

آزمون تفسیر (Interpreting)

این آزمون به افرادی که توانایی تفسیر شفاهی و بی‌واسطه مکالمات در زمینه‌های مختلف را دارند، اعطا می‌شود. تفسیرکنندگان NAATI معمولاً در مکالمات حضوری یا مکالمات تلفنی بین اشخاصی که زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، فعالیت می‌کنند. این آزمون به آن‌ها امکان می‌دهد تا به‌عنوان تفسیرکننده معتبر در دادگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز مهاجرتی، مراکز آموزشی و سایر مکان‌های مرتبط با تفسیر حرفه‌ای عمل کنند.

پرداخت هزینه آزمون NAATI

پرداخت هزینه آزمون NAATI

آزمون ناتی (Naati) مناسب چه افرادی است؟

آزمون ناتی برای ارزیابی و اعتبارسنجی مترجمین بر اساس سطح توانایی آن‌ها در زبان انگلیسی برای ترجمه متون مختلف از جمله متون قانونی، پزشکی، فنی، علمی و متون عمومی استفاده می‌شود. زبان‌هایی که در آزمون ناتی بررسی می‌شوند عبارت‌اند از:

زبان انگلیسی

زبان‌های دیگر که درخواست‌های مترجمی یا تفسیر به آن‌ها مربوط می‌شود.

هزینه‌های آزمون ناتی (Naati)

هزینه‌های آزمون NAATI ممکن است بسته به نوع آزمون، محل برگزاری، و شرایط مختلف متغیر باشند. در ادامه، هزینه‌های معمولی برای دو نوع اصلی آزمون NAATI (ترجمه و ویرایش و تفسیر) در استرالیا ارائه شده است:

آزمون ترجمه و ویرایش (Translation and Editing):

هزینه ثبت‌نام: معمولاً هزینه ثبت‌نام در آزمون ترجمه و ویرایش NAATI از 100 تا 200 دلار استرالیایی (AUD) می‌باشد.
هزینه آزمون: هزینه واقعی آزمون بسته به نوع و سطح آزمون متغیر است، اما ممکن است از 200 تا 500 دلار استرالیایی (AUD) یا بیشتر باشد.
آزمون تفسیر (Interpreting):

هزینه ثبت‌نام: هزینه ثبت‌نام در آزمون تفسیر NAATI نیز معمولاً بین 100 تا 200 دلار استرالیایی (AUD) قرار دارد.
هزینه آزمون: هزینه آزمون تفسیر معمولاً بیشتر از آزمون ترجمه و ویرایش است و ممکن است به مقدار 500 تا 1000 دلار استرالیایی (AUD) یا بیشتر برسد.
نکته: هزینه‌های آزمون NAATI ممکن است بسته به نوع آزمون، محل برگزاری و سطح موردنیاز متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه‌ها، می‌توانید به وب‌سایت رسمی سازمان NAATI مراجعه کنید یا از طریق مؤسسات آموزشی معتبر اطلاعات لازم را کسب نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT