پرداخت ویزای آذربایجان (e-Visa)

پرداخت ویزای آذربایجان (e-Visa) | پرداخت ویزا الکترونیکی (e-Visa) آذربایجان

زمان مطالعه 4 دقیقه

کشور آذربایجان علاوه بر دارا بودن مناظر طبیعی زیبا، در همسایگی ایران قرار دارد و ویژگی‌های مشترک فرهنگی بسیاری با ایران دارد که باعث می‌شود به کشوری مهم برای سفر‌های گردشگری ایرانیان تبدیل شود. تجارت طولانی مدت با بازرگانان ایرانی باعث سفر‌ تجار ایرانی به این کشور شده است. به طوری که مطابق آمار وزارت امور خارجه دولت آذربایجان، درسال ۲۰۱۶ میلادی، ۵۸ درصد به تعداد توریست‌های ایرانی در این کشور افزوده شده است. بنابراین دولت این کشور در جهت آسان نمودن شرایط کسب ویزای آذربایجان، از دی ماه ۱۳۹۵، فرآیند دریافت ویزای موقت کشور آذربایجان جهت سفر‌های گردشگری و تجاری را به ویزای الکترونیکی تغییر داده است. در این مقاله به آموزش پرداخت ویزای آذربایجان (e-Visa) می پردازیم.

پرداخت ویزای آذربایجان (e-Visa)

پرداخت ویزای آذربایجان (e-Visa)

  • ویزای گردشگری: ویزای توریستی کشور آذربایجان ۲ ماه اعتبار دارد که در این مدت می توان حداکثر ۳۰ روز در این کشور اقامت داشت. این ویزا به دو شکل عادی (در سه روز کاری) و فوری (در یک روز کاری) صادر می‌شود. نکته قابل توجه در مورد ویزای توریستی آذربایجان این است که برای شخص همراه، در گذرنامه همسر یا والدین هزینه ویزا رایگان است. پس اگر فرزند فردی در گذرنامه او اضافه شده است، هزینه ویزا برای فرزند رایگان خواهد بود ولی در هر صورت ویزا برای او لازم است صادر شود.
  • ویزای تجاری: این ویزا مختص افرادی است که برای امور کاری یا بازرگانی به آذربایجان سفر می‌کنند.
  • ویزای اعضای خانواده و بستگان: این ویزا مربوط به خانواده افرادی است که با ویزای تجاری در خاک آذربایجان اقامت دارند و مشغول به کار و تجارت هستند.
  • ویزای ویژه: ویزای ویژه مختص شهروندان خارجی است که برای دیدار با خانواده یا دوستان خود به آذربایجان سفر می‌کنند که با دعوتنامه از یک شهروند یا مقیم آذربایجان قابل دریافت است.
  • ویزای ورود دیپلماتیک و یا خدمت: این ویزا برای افرادی که به دلیل ماموریت رسمی دولتی به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند، صادر می‌شود.

همچنین، دولت آذربایجان امتیاز ویژه دریافت ویزای اختصاصی و ۱۵ روزه جمهوری نخجوان را به محض ورود به خاک آذربایجان در اختیار شهروندان ایرانی قرار داده است.

لازم به ذکر است که پرکاربردترین ویزای کشور آذربایجان، ویزای گردشگری است.

ویزای الکترونیکی آذربایجان را از کجا بگیرم ؟

ویزای جمهوری آذربایجان از ۲۱ دی ۱۳۹۵ به صورت آنلاین قابل دریافت است و ظرف سه روز صادر می شود. برای درخواست ویزای آذربایجان می توانید به آدرس evisa.gov.az مراجعه کنید و درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

در سایت evisa.gov.az سه مرحله زیر به ترتیب لازم است انجام شود:

  1. Application: در این مرحله مشخصات فردی و سایر اطلاعات مورد نیاز در فرم های مربوطه و طی مراحلی وارد می‌شود.
  2. Payment: سپس لازم است هزینه ویزای الکترونیکی آذربایجان پرداخت شود. در این مرحله می توانید اطلاعات لازم در مرحله Application را در سایت evisa.gov.az تکمیل نموده و تا پیش از مرحله پرداخت مراحل را تکمیل نمایید سپس لینک صفحه را در فرم ثبت سفارش زیر وارد نمایید و برای پرداخت هزینه ویزا توسط تهران پرداخت، ثبت سفارش کنید.
  3. Download: پس از صدور ویزا و ظرف ۳ روز، ایمیلی حاوی لینک دانلود فایل تصویر ویزا توسط سفارت آذربایجان برای شما ارسال می شود. از این رو در هنگام وارد کردن آدرس ایمیل و بازبینی نهایی، از درستی آدرس ایمیل وارد شده اطمینان حاصل کنید. شما همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک قوانین و مقررات ویزای آذربایجان، در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب نمایید.
پرداخت ویزای آذربایجان (e-Visa)

پرداخت ویزای آذربایجان (e-Visa)

ویزای آذربایجان در دو نوع ویزای عادی به مبلغ ۲۴ دلار آمریکا و ویزای فوری به مبلغ ۵۱ دلار آمریکا صادر می‌شود. با توجه به این‌که امکان مشاهده نوع ویزای درخواست شده و مبلغ آن در هنگام پرداخت مبلغ وجود ندارد، لازم است برای انجام این سفارش ۵۱ دلار اعتبار داشته باشید. پس از پرداخت اگر مبلغ کسر شده برابر با ۲۴ دلار باشد، می توانید معادل ریالی اعتبار باقی مانده خود را در سایت دریافت کنید. همچنین در صورتی که مبلغ کسر شده ۵۱ دلار باشد، اعتبار شما به همین میزان کسر می‌شود. با این شرایط اگر به هر دلیلی مثل انتخاب گزینه فوری توسط شما به اشتباه یا باگ در سایت، مبلغ کسر شده برابر با ۵۱ دلار شود، مسئولیت آن بر عهده شما می‌باشد؛ زیرا هیچ راهی برای ما وجود ندارد که تا پیش از پرداخت، از نوع ویزا و مبلغ مربوطه مطلع شویم و جلوی کسر ۵۱ دلار به جای ۲۴ دلار را بگیریم. پس شما با تکمیل این فرم، مسئولیت بروز چنین مشکلی را بر‌ عهده می‌گیرید و این حق را به ما می‌دهید که مبلغ ۵۱ دلار از اعتبار شما کسر کنیم.

نکاتی درباره دریافت ویزا

  • گذرنامه کلیه متقاضیان در زمان ارائه درخواست باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت تضمینی برای صدور ویزا وجود ندارد.
  • با توجه به اینکه اخیرا زبان فارسی به زبان‌های قابل انتخاب سایت اضافه شده است، شما امکان تغییر زبان به فارسی را دارید تا در زمان تکمیل هریک از بخش‌های application، با خواندن توضیح راهنمای تکمیلی فرم در کادر زرد رنگ سمت راست فرم‌ها، نسبت به تکمیل صحیح فرم اطمینان پیدا کنید.
  • سامانه evisa.gov.az به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است و می‌توانید در طول هفت روز هفته بدون مراجعه به نمایندگی‌های سیاسی کنسولی جمهوری آذربایجان به این سامانه مراجعه و نسبت به اخذ روادید خود اقدام کنید.
  • ویزای جمهوری آذربایجان به صورت آنلاین قابل دریافت است و ظرف سه روز صادر می شود. برای درخواست ویزای آذربایجان می توانید به آدرس evisa.gov.az مراجعه کنید و درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT