پیدا کردن در سنین بالا شغل

پیدا کردن در سنین بالا شغل

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا احساس می کنید که سن و سال شما مانع از یافتن شغل مناسب می شود؟ در این مقاله چند نکته و استراتژی برای غلبه بر پیری و رسیدن به شغلی که می خواهید، گفته شده است. پیدا کردن در سنین بالا شغل را چطور انجام دهیم؟

یافتن شغل در سنین بالا گاهی اوقات باعث ناامنی می شود. این احتمال وجود دارد که احساس کنید شرکت ها ممکن است شما را به دلیل سن شما طرد کنند. با این حال، فضای آنلاین فرصت های بیشتری را برای این قبیل افراد به ارمغان می آورد.

یادگیری مهارت های دیجیتال

در قدم اول شما باید مهارت‌های دیجیتالی خود را تقویت کنید تا گزینه‌های شغلی خود را گسترش دهید. امروزه شرکت‌های بیشتری به کارمندانی نیاز دارند که بتوانند فعالیت های مرتبط با شبکه اجتماعی، هوش مصنوعی، محاسبات ابری، تحقیقات و موارد مشابه را انجام دهند. حتی صنایع سنتی مانند تولید و حمل و نقل به رایانه و اینترنت وابسته هستند.

مهارت های دیجیتال می توانند به دو دسته تقسیم شوند. مهارت‌های دیجیتالی مانند کدنویسی یا امنیت سایبری همان چیزی است که برای انجام مشاغل در بخش فناوری به آن نیاز دارید. اما در صنایع غیر IT نیز به مهارت های دیجیتال نیاز دارید.

ابزارهای اساسی مانند Microsoft Office یا Google Workspace را برای رقابتی شدن بیاموزید. همچنین باید با برنامه های آنلاین برای ایمیل، کنفرانس ویدیویی و پیام رسانی فوری آشنا شوید. برای شروع، بهتر است کمی تحقیق کنید و سپس این برنامه ها را دانلود کنید.

شرکت در دوره های آنلاین

پیدا کردن در سنین بالا شغل

پیدا کردن در سنین بالا شغل

اگر شما از آن دسته افراد هستید که با آموزش های سنتی بهتر یاد می گیرید، دوره های آنلاین را در نظر داشته باشید. پلتفرم‌های یادگیری مانند Coursera، Udemy، Skillshare و edX به شما کمک می‌کنند تا پیشرفت های جدید صنعت خود را دنبال کرده و درک کنید. برای بیشتر این پلتفرم‌ها باید هزینه پرداخت کنید، اما راه‌هایی برای کسب گواهی‌های آنلاین رایگان و تقویت مهارت‌های شغلی نیز وجود دارد.

همچنین شما باید به چند نکته برای انتخاب دوره های آنلاین مناسب برای ارتقاء مهارت های خود توجه کنید. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، ممکن است احساس خستگی و سردرگمی کنید. در ابتدا حرفه خود را در نظر بگیرید و مهارت های لازم را برای موقعیت آن پیدا کنید. سپس یک دوره با یک معلم معتبر را انتخاب کنید. همچنین می توانید طرح کلی دوره و بررسی ها را مشاهدا کنید تا ببینید آیا این کلاس آنلاین برای نیاز های شما مؤثر است یا خیر.

با استفاده از برنامه بررسی مهارت های شغلی NCOA، اهداف شغلی خود را برنامه ریزی کنید

وب سایت The National Coalition on Aging (NCOA) ابزارهای دیجیتالی را برای حمایت از افراد مسن ارائه می دهد تا بتوانند به موفقیت های شغلی دست پیدا کنند. این سرویس شامل Age Well Planner است که در آن مقالات و ابزارهای ارزیابی دیجیتالی را می توانید پیدا کنید. در بخش مشاغل، می‌توانید به طرح بررسی مهارت‌های شغلی، (ارزیابی رایگانی که شما را در مراحل بعدی کاری شما راهنمایی می‌کند)، دسترسی داشته باشید.

طرح بررسی مهارت های شغلی سوالات ساده ای در مورد اهداف شغلی و وضعیت فعلی شما می پرسد. هنگامی که پاسخ های خود را ارسال کردید، سایت نتایج بررسی را به شما نشان می دهد. نتیجه این بررسی حاوی لیستی از کارهایی است که باید انجام دهید که می توانید آنها را حذف یا علامت گذاری کنید.

به دنبال محل کار مناسب باشید

محیط های کاری فعال از هر کارمندی صرف نظر از سن، جنسیت، ناتوانی یا سایر تفاوت ها حمایت می کنند و برای آنها ارزش قائل هستند. این قبیل کسب‌وکارها غالبا بهتر از رقبا عمل می‌کنند. با این حال، همه شرکت ها از این فرهنگ کاری استقبال نمی کنند.

Glassdoor فهرستی از شرکت‌های برتر د این سبک را بر اساس نظرات کارمندان به شما نشان می‌دهد. راه دیگر بررسی شرکت ها مانند فهرست بهترین کارفرمایان در آمریکا ، مجله در Forbes است.

به دنبال مشاغلی باشید که سن و سال در آن تاثیرگذار نباشید

پیدا کردن در سنین بالا شغل

پیدا کردن در سنین بالا شغل

از آنجایی که نمی توان فرهنگ شرکت ها را یک شبه تغییر داد، شما می‌توانید به دنبال مشاغلی باشید که به سن و سال در آنها اهمیت چندانی ندارد. در این مشاغل بدون توجه به تاریخ تولد، می توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید. شما می توانید تا زمانی که از نظر جسمی و ذهنی توانایی دارید تا زمان بازنشستگی کار کنید.

بنابراین در کدام مشاغل سن اهمیت چندانی ندارد؟ معلمی حرفه ای است که سن در آن مهم نیست و این خود یک مزیت است. پس از تدریس به مدت چند سال، ممکن است حتی ارتقا شغلی نیز کسب کنید. گزینه دیگر فریلنسینگ است، جایی که مشتریان بیش از هر چیز به مهارت شما اهمیت می دهند. برای شروع کار، بهترین مشاغل فریلنسری را متناسب با توانایی های خود بررسی کنید.

پروفایل شبکه های اجتماعی خود را بهینه کنید

فرصت های شغلی را که رسانه های اجتماعی ممکن است برای شما به ارمغان بیاورند را از دست ندهید. در حالی که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حواس‌تان را پرت کرده و وقت شما را هدر بدهند، اما از طرفی ابزارهای مفیدی برای یافتن شغل به حساب می آیند. می توانید برای یافتن یک شغل مناسب در لینکدین درخواست دهید، در فیس بوک فعالیت کنید، به انجمن ها و گروه های مختلف و مرتبط ملحق شوید و در بحث ها شرکت کنید تا به شما در یافتن یک شغل عالی کمک کنند.

پروفایل شبکه های اجتماعی خود را بهینه کنید و بر نقاط قوت خود تأکید کنید. اگر مهارت‌ و تجربیاتی برای به اشتراک گذاشتن دارید، آنها را در قالب پست‌هایی به اشتراک بگذارید. عکس ها و کلماتی را که استفاده می کنید با دقت انتخاب کنید. شیوه ای که خود را با آن معرفی می کنید، بر نظرات و تصمیم نهایی کارفرمایان تاثیر بسزایی دارد.

رزومه خود را اصلاح کنید

لازم نیست تمام تجربیات شغلی خود را فهرست کنید. به عنوان مثال، اگر فعالیت های غیر مرتبط با حرفه اصلی خود داشته اید، بهتر است آنها را از رزومه خود حذف کنید. ارسال یک رزومه با مهارت ها و تجربیات ضروری نشان می دهد که شما برای این کار مناسب هستید.

همچنین در مورد ذکر تاریخ رویدادها در رزومه خود هوشمندانه عمل کنید. اگر به تازگی یک دوره آموزشی را برای ارتقاء مهارت های خود گذرانده‌اید، بهتر است که تاریخ آن را درج کنید. با این حال، اگر ده سال پیش اینکار را کرده اید، لازم نیست تاریخ فارغ التحصیلی خود را در رزومه خود ذکر کنید. انجام این کار به شما کمک می کند که سن و سال شما چندان به چشم نیاید.

برای کارآموزی اقدام کنید

پیدا کردن در سنین بالا شغل

پیدا کردن در سنین بالا شغل

دوره های کارآموزی در گذشته فقط برای دانشجویان در دسترس بود. خوشبختانه، امروزه حتی بزرگسالان نیز می توانند برای کارآموزی درخواست دهند. اگر در حال ورود به یک حرفه جدید یا بازگشت از استراحت طولانی مدت هستید، این یک فرصت ارزشمند برای شما می باشد. دوره های کارآموزی به شما کمک می کند تا به مسیر خود بازگردید و مهارت های لازم برای ورود مجدد به کار را به دست آورید. برخی از شرکت‌ها برای بازیابی مجدد توانایی های کارمندان، کارآموزی بزرگسالان را ارائه می‌دهند.

موقعیت های شغلی را به دقت بررسی کنید

پیدا کردن در سنین بالا شغل

پیدا کردن در سنین بالا شغل

قبل از ارسال رزومه، موقعیت شغلی مد نظر خود را به دقت بررسی کنید. گاهی اوقات، دلیل عدم استخدام شما این است که توانایی ها و مهارت های شما برای این موقعیت شغلی، بیش از حد است. فرصت های شغلی را جستجو کنید که با تجربه و مهارت های شما مطابقت دارند.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید شغلی با مسئولیت های کمتر داشته باشید، یا ممکن است بخواهید به یک حرفه جدید وارد شوید. در اینصورت، دلایل خود را به صورت مثبت در رزومه یا در طول مصاحبه شغلی خود بیان کنید.

کارهای جانبی را در نظر بگیرید

در حالی که منتظر یافتن یک شغل ثابت هستید، می توانید به یک کار جانبی مشغول شوید. کار های جانبی می تواند فرصت های سودآوری باشد که به شما انعطاف بیشتری هم می دهد. یک جستجوی ساده در اینترنت بهترین موقعیت های شغلی پاره وقت را برای کسب درآمد اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برخی از مشاغل جانبی حتی می توانند به فرصت های شغلی جدی تبدیل شوند. کسب درآمد از طریق شرکت در نظرسنجی آنلاین یا تماشای ویدیوهای آنلاین ممکن است درآمد پایداری برای شما به همراه نداشته باشد. اما گزینه های دیگری مانند همکاری در یک فروشگاه آنلاین ، مشاوره و مربیگری پتانسیل تبدیل شدن به یک حرفه تمام وقت را دارند.

هنگام جستجوی شغل جدید از سن خود به نفع خودتان استفاده کنید

اینطور نیست که سن و سال هنگام پیدا کردن یک شغل نقطه ضعف شما باشد. حرفه‌ای‌های مسن‌تر به‌طور قابل توجهی باتجربه‌تر بوده و بلوغ لازم را برای ایفای نقش‌های مهم‌تر را دارند. اگر احساس می کنید در بخش مهارت ها کمبود دارید، هیچگاه برای یادگیری دیر نیست. قطعا کارفرمایان از توانایی شما برای سازگاری و انعطاف پذیری قدردانی خواهند کرد.

اگر به دنبال یک شغل جدید هستید، فراموش نکنید که به رزومه خود توجه زیادی داشته باشید. گذشته از نکاتی که در این مقاله ذکر شد، ممکن است بخواهید نکات دیگری را نیز بررسی کنید تا رزومه خود را برای استخدام کنندگان چشمگیرتر کنید.

امتیاز 3/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT