قیمت بیت کوین کریسمس ۲۰۲۴

پیش بینی قیمت بیت کوین کریسمس ۲۰۲۴ : رالی بابانوئل

زمان مطالعه 3 دقیقه

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات در تقویم میلادی، جامعه ارزهای دیجیتال در مورد یک پدیده سالانه معروف به نام «رالی بابانوئل» غرق در هیجان است. در این پست به پیش بینی قیمت بیت کوین کریسمس ۲۰۲۴ می پردازیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین کریسمس ۲۰۲۴

در این میان، پتانسیل رشد قابل‌توجهی برای بازار در سال جاری وجود دارد که از تلاقی عواملی مانند افزایش احتمالی سرمایه‌گذاری نهادی، وضوح نظارتی و بهبود موقت در شرایط اقتصاد خرد، ناشی می‌شود.

این هفته، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نشست ماقبل آخر خود را برای سال ۲۰۲۳ انجام داد و تصمیم گرفت نرخ بهره فعلی را حفظ کند. تورم ایالات متحده کاهش قابل‌توجهی را نشان داده و از بالاترین میزان خود در ۹٫۱ درصد در ژوئن ۲۰۲۲ به نرخ فعلی ۳٫۷ درصد کاهش یافته است، که عمدتاً به افزایش قاطعانه نرخ بهره فدرال رزرو نسبت داده می‌شود.

علی‌رغم موفقیت غیرقابل انکار در مهار تورم، نگرانی زیادی در مورد احتمال رکود ناشی از افزایش نرخ بهره برای یک دوره طولانی وجود دارد. در نتیجه، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در مورد مدیریت تورم موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کند. این تغییر رویکرد به طور بالقوه می‌تواند احساسات بازار را بهبود بخشد و مسیر را برای رشد بازار در پایان سال هموار کند.

افزایش سرمایه‌گذاری نهادی

آخرین بازار صعودی عمدتاً ناشی از افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران نهادی بود. موسسات مالی بزرگ و صندوق‌های تامینی بیت کوین را نه به عنوان یک دارایی سوداگرانه، بلکه به عنوان یک پوشش در برابر تورم و یک ابزار ذخیره ارزش، تلقی کردند.

علاوه بر این، معرفی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، به سرمایه‌گذاران نهادی دسترسی آسان‌تری به بازار داد. از این رو، انتظار می‌رود که فصل آینده، شاهد هجوم سرمایه‌های نهادی بزرگ‌تری به حوزه کریپتو باشیم.

عاملی که می‌تواند شتاب بیشتری را به این چشم‌انداز تزریق کند، تایید اولین صندوق قابل‌معامله در بورس اسپات بیت ‌کوین است که انتظار می‌رود در ماه ژانویه اتفاق بیفتد.

افزایش وضوح نظارتی

با رشد قابل‌توجه بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، توجه رگولاتورهای سراسر جهان به این صنعت جلب شد. برخی از کشورها ممنوعیت‌های آشکاری را برای بازار کریپتو اعمال کردند، در حالی که برخی دیگر با توسعه چارچوب‌های نظارتی لازم، رویکرد سنجیده‌تری را در پیش گرفتند.

در یک تصمیم مهم و پس از چند سال درگیری حقوقی، یک قاضی ایالات متحده حکم داد که فروش ریپل در صرافی‌ها، آن را در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌دهد و این یک پیروزی قانونی بزرگ برای بخش ارزهای دیجیتال است.

از طرفی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده دو شکایت را علیه صرافی‌های بایننس و کوین بیس آغاز کرده است. صرف‌نظر از نتایج نهایی، این اقدامات می‌توانند وضوح نظارتی بیشتری را برای صنعت کریپتو به ارمغان بیاورند.

منتظر رالی بابانوئل باشیم؟

جامعه ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر تایید احتمالی ETF اسپات بیت کوین، بهبود عوامل اقتصادی و چارچوب‌های نظارتی شفاف‌تر است. در میان این عوامل مثبت، بازار رمزارزها برای یک فصل تعطیلات پرحادثه آماده می‌شود و احتمال این وجود دارد که کریمس امسال هم شاهد رالی بابانوئل برای بیت کوین باشیم.

در همین راستا، شرکت ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی Matrixport هم با استناد به داده‌های تاریخی پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین همچنان می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

بر اساس نمودار زیر، در هفت سال از ۱۳ سال گذشته، بیت کوین حداقل ۱۰۰ درصد رشد در ۱۰ ماه اول داشته است. در همان هفت سال، قیمت بیت کوین در هشت هفته پایانی هم به طور متوسط تا ۶۵ درصد افزایش یافته است.

با توجه به اینکه در سال جاری نیز، قیمت بیت کوین تا ۱۰۸ درصد افزایش یافته، تیم Matrixport پیش‌بینی می‌کند که قیمت این ارز دیجیتال ممکن است با یک رشد ۶۵ درصدی دیگر، تا پایان امسال به ۵۶ هزار دلار برسد.

بیت کوین کریسمس ۲۰۲۴

بیت کوین کریسمس ۲۰۲۴

البته توجه به این نکته بسیار مهم است که نتایج گذشته، هرگز تضمینی برای تکرار آنها در آینده نیست.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT