پی پال چیست

پی پال چیست و چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

بدون شک هیچ سرویس پرداخت آنلاینی به اندازه پی پال شناخته شده نیست. این شرکت از سال 1998 با یک مفهوم ساده وجود داشته است: آنها اطلاعات حساب بانکی و کارت اعتباری را ذخیره می کنند تا مصرف کنندگان بتوانند بدون افشای اطلاعات مالی به بازرگانان، پرداخت های آنلاین ایمن را انجام دهند. پی پال چیست؟

افتتاح حساب پی پال

با گذشت زمان، PayPal ویژگی ‌های بیشتری مانند اعتبار مرتبط با PayPal، کارت ‌های نقدی و اعتباری، امتیازات تجاری تجارت الکترونیک و خدمات انتقال سیمی از طریق Xoom را اضافه کرد. اما پی پال چیست و دقیقا چگونه کار می کند؟ در این مقاله شما را تحت پوشش قرار دادیم تا در مورد همه ی این ها اطلاعات لازم را به دست آورید.

بیایید با این سوال کلیدی شروع کنیم: پی پال چیست؟

پی پال یک شرکت فناوری مالی است که خدمات پرداخت آنلاین را به افراد و مشاغل ارائه می دهد.

خدمات اصلی آن حول محور پرداخت ‌های الکترونیکی می ‌چرخد و به‌ عنوان واسطه‌ ای بین مردم و کسب ‌و کار ها عمل می ‌کند که به شما امکان می‌ دهد برای دوستانتان پول ارسال کنید یا به‌ طور امن آنلاین خرید کنید. پی پال تقریباً در تمام کشور های جهان کار می کند و دارای بیش از 360 میلیون حساب فعال است.

در گروه مادر PayPal شرکت‌ های وابسته نیز وجود دارند که طیف گسترده ‌ای از خدمات مالی مانند وام ‌های شخصی و تجاری و اعتبار را ارائه می ‌دهند.

از آنجایی که بخش بزرگی از تجارت پی پال به تجارت الکترونیک کمک می کند، گروه پی پال همچنین شامل برخی از شرکت هایی است که از بازرگانان و مصرف کنندگان آنلاین پشتیبانی می کنند و بازگشت آسان تر خرید آنلاین و موارد دیگر را تسهیل می کنند.

اعتبار پی پال چیست؟

اعتبار پی پال بخشی از گروه پی پال است که در درجه اول تامین مالی مصرف کننده را برای خرید آنلاین ارائه می دهد. اگر خرید شما واجد شرایط اعتبار PayPal باشد، ممکن است بتوانید هزینه صورتحساب خود را بدون بهره در مدت 6 ماه دریافت کنید.

با این حال، مانند هر محصول اعتباری، پیشنهادات مشمول بررسی واجد شرایط بودن هستند و در صورت عدم پرداخت جریمه ها و سود اعمال می شود.

پی پال چگونه کار می کند؟

PayPal می تواند به شما یک حساب شخصی یا یک حساب برای کسب و کار شما ارائه دهد – بسته به آنچه شما نیاز دارید. در هر دو مورد، قبل از انجام معامله، باید حساب خود را تنظیم و تأیید کنید.

با یک حساب شخصی پی پال، می توانید به خدمات کلیدی زیر دسترسی داشته باشید:

  • پرداخت و دریافت کنید
  • خرید آنلاین امن
  • اعتبار پی پال دریافت کنید
  • حقوق یا سایر پرداخت های خود را به PayPal واریز کنید

مزایای پی پال شامل امنیت و راحتی است. حساب ‌ها تأیید و ایمن می ‌شوند – و شما می ‌توانید فقط با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه به یکی دیگر از کاربران PayPal پرداخت را انجام دهید.

اگر یک فروشگاه آنلاین پرداخت‌ های PayPal را ارائه می ‌دهد – بیشتر آن‌ طور که به طور گسترده پذیرفته شده است – می ‌توانید یک تراکنش امن را از طریق سبد خرید تاجر انجام دهید – فقط کافیست دکمه PayPal را در سایت جستجو کنید.

حساب های تجاری پی پال

به عنوان یک تاجر به یک حساب تجاری PayPal نیاز دارید که مجموعه خدمات کمی متفاوت از جمله موارد زیر را ارائه می دهد:

  • پرداخت آنلاین از طریق یکپارچه سازی وب سایت را بپذیرید
  • پرداخت ها را به صورت حضوری بپذیرید
  • پرداخت به تامین کنندگان و کارکنان
  • مدیریت ریسک و کشف تقلب
  • فرآیند های تجاری را ساده کنید
  • اکانت های تجاری پی پال نیز نسبت به حساب های شخصی کارمزد متفاوتی دارند.

در هر دو حساب شخصی و تجاری، پی پال به عنوان یک واسطه بین پرداخت کننده و گیرنده پرداخت عمل می کند، بنابراین نیازی به تبادل اطلاعات کارت یا حساب بانکی نیست. این برای بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی یک تراکنش سریع است.

آیا شما هم مطمئن نیستید کدام حساب پی پال با نیاز های شما مطابقت دارد؟ راهنمای مقایسه ما بین حساب های شخصی و تجاری پی پال را بررسی کنید.

پرداخت از طریق PayPal چگونه است؟

پس از راه ‌اندازی حسابتان، باید آن را به یک کارت اعتباری یا نقدی یا یک حساب بانکی مرتبط کنید.

برای پرداخت به دارنده حساب PayPal دیگر، کافی است ایمیل یا شماره تلفن او را وارد کرده و جزئیات پرداخت را تأیید کنید.

روش پرداختی را که می ‌خواهید استفاده کنید – برای مثال کارت نقدی خود – انتخاب کنید و PayPal می ‌تواند پول را از حساب شما بیرون بکشد و آن را به حساب PayPal گیرنده، اغلب فوراً واریز کند.

شارژ حساب پی پال

PayPal هنگام دریافت پول چگونه کار می کند؟

هنگامی که شخصی با استفاده از PayPal پرداختی را برای شما ارسال می کند، به طور خودکار به حساب PayPal شما واریز می شود.

اگر قبلاً حساب PayPal ندارید، یک ایمیل یا پیام با پیوندی برای شما ارسال می ‌شود که از شما می‌ خواهد یک حساب ایجاد کنید. روی این کلیک کنید تا حساب خود را راه اندازی کنید و پرداخت PayPal خود را دریافت کنید.

  • با پی پال تنها با چند کلیک می توانید پول به خارج از کشور منتقل کنید.
  • ارسال و دریافت پول به خارج از کشور با هزینه های شفاف و اندک
  • پول را با بیش از 55 ارز نگه دارید و مبادله کنید
  • با اپلیکیشن پی پال در هر کجا که هستید، پول خود را مدیریت کنید
  • جزئیات بانک محلی را با بیش از 10 ارز، از جمله EUR و GBP دریافت کنید

یک کارت نقدی برای حساب پی پال خود دریافت کنید که می توانید از آن در محل فروش یا دستگاه های خودپرداز در سراسر جهان استفاده کنید

برای همه تراکنش‌های خود، نرخ ارز متوسط ​​​​بازار را دریافت کنید

برای افتتاح حساب پی پال به چه چیز هایی نیاز دارید؟

برای باز کردن حساب PayPal باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • سایت یا برنامه دسکتاپ PayPal را باز کنید
  • روی sign up کلیک کنید
  • اگر می ‌خواهید یک حساب شخصی یا تجاری داشته باشید، تأیید کنید و روی شروع به کار ضربه بزنید
  • برای وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، دستورات را دنبال کنید
  • تأیید شوید و کارتان تمام شد
  • اطلاعات دقیق مورد نیاز به نوع حسابی که باز می کنید بستگی دارد.

برای حساب ‌های شخصی، اساساً فقط باید اطلاعات شخصی و تماس خود را وارد کنید، اما برای حساب ‌های تجاری نیز از شما خواسته می ‌شود جزئیاتی درباره شرکت خود ارائه دهید.

برای تأیید حساب خود، همچنین باید یک حساب بانکی یا کارت را پیوند دهید و یک مرحله تأیید را دنبال کنید.

این ممکن است به سادگی ورود به بانکداری آنلاین شما باشد – یا ممکن است شما را ملزم کند که 2 سپرده کوچک دریافت کنید و سپس مبالغ دقیق را در حساب PayPal خود وارد کنید تا ثابت کنید مالک حساب بانکی مورد نظر هستید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما راهنمای کامل گام به گام باز کردن حساب شخصی PayPal را دریافت کنید یا درباره نحوه راه‌اندازی حساب تجاری PayPal اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه باید از پی پال استفاده کنید؟

پس از راه ‌اندازی حساب PayPal، می ‌توانید شروع کنید. در اینجا برخی از راه های کلیدی برای استفاده از حساب PayPal برایتان آورده شده است.

حساب های شخصی

با حساب شخصی پی پال خود می توانید از هر کسی از طریق آدرس ایمیل خود پول دریافت کنید. انتخاب کنید یا پول را در حساب PayPal خود نگه دارید، آن را به حساب بانکی خود منتقل کنید یا از آن برای پرداخت های شخصی و هزینه در PayPal استفاده کنید.

همچنین می ‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل برای هر کسی که حساب PayPal دارد، به صورت آنلاین پول ارسال کنید، یا می‌ توانید با انتخاب نشان ‌واره PayPal هنگام پرداخت، خرید آنلاین کنید. بسته به ترجیح شما، پرداخت ها از روش پرداخت پیوند شده یا موجودی PayPal شما کسر می شود.

پی پال همچنین مجموعه ای از خدمات اضافی حساب شخصی را ارائه می دهد، از جمله گزینه هایی برای پرداخت های منظم مانند حقوق و دستمزد از طریق واریز مستقیم به حساب شما. می توانید پول خود را در برنامه PayPal مدیریت کنید، کارت های پیوندی برای خرج کردن دریافت کنید و حتی سرمایه گذاری کنید.

حساب های تجاری

حساب‌ های تجاری PayPal در بین فروشندگان آنلاین و افرادی که از طریق سایت ‌های بازار جمع ‌آوری می‌ کنند محبوب هستند – اما می ‌توانید از آنها برای فروش آفلاین نیز استفاده کنید.

پس از راه ‌اندازی حسابتان، کسب ‌و کارتان به خدمات تسویه‌ حساب، نام مستعار ایمیل خدمات مشتری و سایر امتیازات تجاری دسترسی خواهد داشت. اما مهم است که از هزینه های کسب و کار خود آگاه باشید.

مشتریان تجاری پی پال همچنین می توانند منابع مالی و وام دریافت کنند، پرداخت ها را انجام دهند و دریافت کنند و موارد دیگر.

آیا می توانید با استفاده از پی پال مورد کلاهبرداری قرار بگیرید؟ با مطالعه ی راهنمای کامل ما درباره کلاهبرداری های پی پال می توانید در این زمینه بیشتر بدانید.

برای استفاده از اکانت پی پال باید هزینه بپردازید؟

برای پاسخ به این سوال، بستگی به این دارد که از پی پال برای چه استفاده می کنید.

پی پال رایگان است اگر:

  • شما در حال خرید از یک فروشگاه آنلاین یا یک مکان فیزیکی هستید
  • شما می خواهید از طریق یک حساب بانکی، حساب AmEx Send یا از موجودی PayPal خود برای خانواده و دوستان (حساب شخصی) در ایالات متحده پول ارسال کنید.

PayPal کارمزد دریافت می کند اگر:

  • کسب و کار شما از PayPal به عنوان یک گزینه پرداخت برای مشتریان، برای ارسال پرداخت ها به تامین کنندگان یا کارکنان استفاده می کند
  • می ‌خواهید از سرویس انتقال فوری PayPal برای رد شدن از زمان‌ های پردازش استاندارد استفاده کنید
  • انتقال پول با کارت اعتباری، کارت نقدی یا کارت اعتباری PayPal
  • استفاده از کارت نقدی پی پال برای تراکنش های خارجی به همراه هزینه های مختلف بارگیری و برداشت
  • شما در حال ارسال پول بین المللی هستید

ماشین حساب کارمزد پی پال را بررسی کنید تا بدانید که هر تراکنش چقدر برای شما هزینه دارد.

خرید با پی پال

جایگزین های پی پال

PayPal برای ارسال پول در داخل ایالات متحده عالی است، اما ممکن است بخواهید این گزینه های جایگزین را برای ارسال پول به خارج در نظر بگیرید – بیایید ببینیم گزینه های دیگر در دسترس شما چیست.

Wise

Wise با پلتفرم آنلاین خود یا برنامه های تلفن همراه با رتبه بالا، نقل و انتقالات بین المللی را در سراسر جهان ارائه می دهد.

آن‌ها از فناوری هوشمند و شبکه پرداخت خود استفاده می‌کنند که بخش «بین‌المللی» انتقال را نادیده می ‌گیرد. این به آنها اجازه می دهد تا بانک ها را در سراسر جهان به هم متصل کنند.

این برای شما چه معنایی دارد؟ این بدان معناست که می توانید با استفاده از Wise تا 6 برابر پس انداز کنید تا با نرخ ارز متوسط ​​​​بازار به صورت بین المللی پول ارسال کنید.

نحوه مقایسه Wise با PayPal را در زیر بررسی کنید:

Skrill

یک جایگزین قوی مستقر در لندن برای PayPal است. آنها انتقال پول در داخل و خارج از کشور را با بیش از 40 ارز ارائه می دهند، اگرچه می خواهید کارمزد تبدیل ارز را بررسی کنید که می تواند نسبتاً زیاد باشد.

می توانید حساب های خود را از طریق برنامه بصری آنها مدیریت کنید و به راحتی وجوه را به حساب های مرتبط برداشت کنید. آنها همچنین یک ویزا کارت پیش پرداخت را ارائه می دهند که هنگام سفر بسیار مفید است.

بین PayPal و Skill سردرگم شده اید؟ راهنمای مقایسه پی پال و اسکریل ما می تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند

Payoneer

Payoneer که در سال 2005 تأسیس شد، برای مدتی یک سرویس پیشرو برای مشاغل تجارت الکترونیک بوده است.

آنها همچنین با ارائه ادغام با پلتفرم های محبوب در این صنایع، تمرکز ویژه ای بر فریلنسر ها، اجاره مقاصد برای تعطیلات و خدمات دیجیتال مارکتینگ دارند.

Payoneer به شما امکان می دهد وجوه موجود در حساب Payoneer خود را به ارز های محلی در بیش از 150 کشور منتقل کنید، اما از کارمزد های آنها آگاه باشید زیرا بسته به منبع انتقال می تواند متفاوت باشد.

پی پال یک سازمان جهانی بزرگ است که طیف بسیار چشمگیری از خدمات را برای مشتریان شخصی و تجاری با تمرکز بر امکان پرداخت آنلاین امن و بدون اصطکاک ارائه می دهد.

از این راهنما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که پی پال انجام می دهد و اینکه چگونه حساب پی پال شما می تواند برای شما کار کند، استفاده کنید. و فراموش نکنید که خدمات، ویژگی ‌ها و مزایای PayPal را با برخی از رقبای محبوب مقایسه کنید تا مطمئن شوید که آنها برای معامله شما مناسب هستند.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه پی پال و نحوه ی کار با آن را به دست آورده باشید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT