چالش ها و دلایل رد شدن قالب در ThemeForest

چالش ها و دلایل رد شدن قالب در ThemeForest

زمان مطالعه 3 دقیقه

ساخت قالب چند منظور با هدف فروش آن قالب در ThemeForest و کسب درآمد دلاری و درآمد پسیو، می‌تواند بسیار جذاب باشد. با این حال این کار با چالش‌هایی رو به رو است که ممکن است منجربه رد شدن قالب در ThemeForest شود. در این مقاله به تجربه شخصی یک تولید کننده قالب سایت می‌پردازیم.

تجربه شخصی

در فوریه سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی کردم تا با طراحی تم‌های چند منظوره به قصد فروش در ThemeForest فعالیت کنم. من  تجربیاتی از فروش plugin در CodeCanyon داشتم اما باید یک راه حل پیدا می‌کردم زیرا هیچکس علاقه نداشت یک مخلوط از plugin و تم را خریداری کند پس دنبال راه حل گشتم.

سابمیشن اول ( رد شدن قالب در ThemeForest )

رد شدن قالب در ThemeForest بار اول

من در اولین تلاشم به شدت رد شدم. من در ماه اوت بعد از ۴ ماه توسعه‌ی تم، آنرا در سایت قرار دادم اما داوران سایت اینگونه جواب دادند: “ما متوجه شدیم که، ‌‌این محصول از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیست”

نداشتن کیفیت استاندارد یعنی تمام تلاش‌ها فایده‌ای نداشته است. من شکست خورده به مرحله اول برگشتم و تصمیم گرفتم قالب را از ابتدا کامل کنم و تغییراتی با Google Material Design در آن ایجاد کردم. این شیوه از طراحی شانس‌ مرا برای موفقیت دوباره زنده کرد.

تسلیم شدن برای بار دوم (نیازمند بازبینی)

یک ماه بعد در سپتامبر دوباره طراحی را در سایت قرار دادم، ‌‌این بار Soft Rejected پاسخ بود یعنی طراحی نزدیک به فروش است اما نیازمند کمی تغییرات است.

جالب است بدانید که در طول ۸ ماه، ‌‌تم ۲۵ بار بازبینی شد! عکس زیر تعداد بازبینی در هر ماه را نشان می‌دهد.

رد شدن قالب در ThemeForest بازبینی

چند بازبینی برای دوباره نوشتن کدها بود اما باقی ایرادات خود طراحی را شامل می‌شد.‌‌ مشکل بعدی انتخاب اسم مناسب برای تِم بود. زیرا اسم مناسب برای یک قالب باید از نام دیگر تم‌های موجود در سایت کاملا متفاوت باشد. اواخر قصد داشتم در وبلاگ شخصی آنرا به فروش برسانم اما برای آخرین بار در سایت قرار دادم و بالاخره از طرف تیم داوری Envato پسندیده شد.

نکات مثبت قبول نشدن یک تم در ThemeForest

با تمام سختی‌ها و سردرد‌ها، ‌‌این اتفاق تجربیات ارزشمندی به من داد و توانایی‌های من هم افزایش یافتند و توانستم در آینده از آن استفاده کنم. در کنار روند افتضاح بررسی کارها،‌‌ نکات بد دیگری هم در فروش تم در  ThemeForest وجود دارد:

۱) رقابت شدید: هرماه صدها تم برای فروش در ThemeForest قرار می‌گیرند که این بازار را شلوغ می‌‌کند.

۲) بازدیدها: روند ‌‌بازدید‌ها مانند کابوس هستند پس باید صبر ایوب داشته باشید.

 ۳) دسترسی نداشتن به ایمیل مشتری ها: ‌‌شما دسترسی به ایمیل آنها ندارید و نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید.

فروش در Envato یا فروش در یک بازار جدید

سابمیشن اول و رد شدن قالب در ThemeForest

من راه حل را پیدا کردم و آن کار با یک بازار جدید و رقبای Envato و CodeCanyon بود. دو سال پیش شروع به فروش Plugin در CodeCanyon کردم. ‌‌اولین فروش ۱۹ دلار بود و بعد‌ها با آزاد شدن قیمت گذاری توسط Envato، من قیمت ۲۴ دلار را انتخاب کردم‌.‌‌ فروش‌ها خوب بودند تا اینکه به ۶-۸ کپی کار مشابه کار من در هر ماه رسیدند.

در دسامبر ۲۰۱۷ اعلانی از WooCommerce دریافت کردم که می‌گفت در فوریه یا ژانویه بازار جدیدی ایجاد خواهد شد‌ و کار در آن برای تمام فروشندگان آزاد است‌.

‌‌هیجان زده شدم و تصمیم خودم را گرفتم تا از این فرصت جدید استفاده کنم.‌‌ محصول خودم را از CodeCanyon خارج کردم و به WooCommerce منتقل کردم. بازدید‌ها متعادل بودند،‌‌ اما درآمدم ۴ برابر شد!

قیمت خرید هم از ۲۴ دلار به ۱۲۹ دلار برای استفاده یک ماهه افزایش یافت. ‌‌با این افزایش قیمت خوشحالی باورنکردنی داشتم و از WooCommerce ممنون بودم.

نظرات بازدیدکنندگان هم برای افراد بعدی قابل مشاهده بود و خرید یا هرگونه نکات مثبت اعلام شده توسط آنها برای دیگران قابل مشاهده است. روند بازدید و فروش آن در مقایسه به ThemeForest مانند مقایسه رویا و کابوس بود.

اگر برای فروش تم ها در ThemeForest برنامه‌‌ریزی می‌کنید، باید صبور باشید. ‌‌از امتحان کردن بازار‌های دیگر اینترنتی نترسید‌،‌‌ تجربه کسب کنید و شانس‌های مختلف را امتحان کنید. تجربه گرسنگی کشیدن برای چند ماه،‌‌ تجربه خوبی بود و چیزهای زیادی از آن یاد گرفتم ‌‌و آن در حقیقت صبر و تلاش است.

حالا که چالش‌ها و نکاتی درمورد رد شدن قالب در ThemeForest آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود که برای نقد کردن درآمد ارزی خود از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات نقد کردن درآمد ارزی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. محمد مهدی گفت:

    سلام ممنون بابت اینکه تجربیات خودتون رو برای ما به اشتراک گزاشتید.
    ببخشید من یه سوالی از شما دارم اگر قالب در تم فارست با پیام کیفیت و استاندارد رد شود ، منظور از کیفیت طراحی یا همون گرافیک سایت است یا چیز دیگری ؟ و برای استاندارد ها شامل چه چیز هایی میشود؟
    ادرس دمو قالب من :
    است. یه دنیا ممنونتون میشوم اگر کمکم کنید ❤

    1. فرید امیری گفت:

      گاهی اوقات به داور رسیدگی بستگی دارد که سخت گیر باشد یا آسان گیر. با این حال تنها کاری می‌توانید بکنید این است که هم از نظر گرافیک و هم کد نویسی، به قالب‌های معروف خود را نزدیک کنید و امیدوار باشید که اینبار پذیرفته شود.

      1. محمد مهدی گفت:

        متشکرم ❤

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT