۱۰ کتاب برتر واقعیت افزوده برای کودکان

معرفی ۱۰ کتاب برتر واقعیت افزوده برای کودکان

زمان مطالعه 4 دقیقه

واقعیت افزوده (AR) نه فقط برای سرگرمی است، بلکه براش آموزش کودکان هم قابل استفاده می‌باشد. با گذر زمان کاربرد‌های این فناوری بیشتر هم خواهد شد. در این مقاله با ۱۰ کتاب برتر واقعیت افزوده برای کودکان آشنا خواهیم شد.

کار این نوع از کتاب‌ها به همراه استفاده از تکنولوژی‌های دیگر این است که مانند تلفن های هوشمند یا کنسول‌های بازی با اجرای یک برنامه، محتوی به صورت‌های مختلف مانند ویدیو یا تصاویر سه بعدی نمایش داده می‌‌شوند.

کتاب های واقعیت افزوده (AR) چگونه کار می‌کنند؟

کتاب برتر واقعیت افزوده برای کودکان

کتاب های واقعیت افزوده نمونه‌های کپی شده دیجیتالی از کتاب‌های چاپی هستند. در استفاده از این فناوری،‌‌ برنامه‌های جانبی در حین اجرای کتاب مطالب اضافه را نیز نمایش می‌دهد. این برنامه‌ها امکان کار با هوش مصنوعی را هم دارند. محتوی‌های موجود در کتاب به هر صورت امکان استفاده دارند مانند متن،‌‌ عکس‌،‌‌ فیلم و دیگر کارهای گرافیکی.

۱۰ کتاب برتر واقعیت افزوده برای کودکان کدام است؟

۱) کتاب Jack Hunter:The French Connection (جک شکارچی)

این سری کتاب با کاراکتر اصلی یعنی Jack Hunter برای کودکان توسط Martin King در ژانر ماجراجویی نوشته شده است.  ماجرا از آن قرار است که یک پسربچه ۱۳ ساله زندگی عادی دارد اما با یک آدم ربایی به همراه خانواده‌اش به دنیایی سراسر ماجراجویی و جاسوسان روس برده می‌شود.

کتاب در سه نوع جلد کاغذی، جلد سخت و نسخه دیجیتالی برای سنین ۱۱-۱۴ سال تالیف شده است.

۲) کتاب آموزشی Animal Kingdom (پادشاهی حیوانات)

این مجموعه اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد موضوع کتاب آموزشی است و مطالبی در مورد طبیعت را به کودکان می‌‌گوید‌‌. این شرکت قصد دارد ۴ کتاب دیگر درمورد حشرات و زندگی در اقیانوس منتشر کند.

کتاب مطالبی در مورد حیوانات آورده است و زمانی که از تلفن هوشمند استفاده شود،‌‌ انیمیشن هر کدام از حیوانات ظاهر می‌شود. ‌‌این کتاب‌ها علاوه بر اطلاعات مفید ، تجربه و سرگرمی نیز می‌باشد.

۳) کتاب Storm: Wild Weather and Other Forces of Nature (طوفان: هوای وحشی و نیروهای دیگر طبیعت)

کتاب برتر واقعیت افزوده برای کودکان جذاب

این کتاب در سال ۲۰۱۵ توسط ناشر Sinasour برای سنین ۶-۸سال منتشر شد تا بتوانند بدترین آب و هوای سطح زمین را بشناسند.

هر صفحه یکی از بلایای طبیعی را معرفی می‌کند از تندباد‌ها تا زلزله و با استفاده از تلفن همراه طوفان و آتشفشان‌ها هم اضافه می‌شوند. سونامی‌ها هم با گرافیک قابل قبولی ساخته شده‌‌‌اند.

۴) کتاب An Elephant in our Garden (یک فیل در باغ ما)

داستان در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و در مورد یک دختر کوچک و خانواده و باغشان است که یک فیل وارد آن می‌شود. نویسنده کتاب Patrick E. McLeod و تصاویر توسط Jeffery M.Arnold ترسیم شده است.

۵) کتاب Color Alive Series-Augmented Reality Colorong Books (سری کتاب های زیتونی با رنگ های طبیعی)

با استفاده از برنامه Crayola و توسعه دهنده‌ی DAQRI، کودکان می‌توانند تصاویر مشهور و عکس‌هایی از موجودات تخیلی را رنگ آمیزی کنند این کتاب نسخه سه بعدی هم دارد. ‌‌یهترین شاخصه کتاب افزایش خلاقیت در کودکان است.

۶) کتاب Red cell,white cell a STEM Based Augmented Reality Book (گلبول قرمز،گلبول سفید: کتابی تکمیل کردنی واقعیت افزوده)

واقعیت افزوده برای کودکان جذاب علوم

مولف کتاب Micheal Brown کودکان را به دنیای میکروسکوپی سلول های خونی می‌برد. زمانی که یک تلفن هوشمند یا تبلت بر روی صفحه قرار می‌گیرد جزئیات بدن را به نمایش می‌گذارد.

۷) کتاب Rocks in My Socks:Children’s Story Book with 3D Augmented Reality Activities (صخره ها در جوراب های من(کتاب داستان کودکان با طراحی ۳ بعدی)

تصاویر کتاب توسط Pamela Dennison و Darren Lutz در سال ۲۰۱۲ انجام شد، ‌‌داستان در مورد Gracie دایناسور صورتی است که بازدیدکنندگان خطرناکی در جوراب‌هایش دارد‌. این کتاب بیشتر از دیگر کتب از واقعیت افزوده استفاده کرده و ساعت‌های متمادی می‌‌توان با آن سرگرم شد‌.

۸) کتاب Horrible Hauntings: An AR Collection no Ghosts and Ghouls (داستان فراموش‌‌نشدنی وحشتناک واقعیت افزوده از ارواح و غول ها)

مانند پادشاهی حیوانات تصویرسازی‌ها صورت گرفته است البته با این تفاوت که از دنیای واقعی فاصله میگیرید و وارد خیالات می‌شوید.‌‌ بعد از اتصال تلفن هوشمند برای ۴ ساعت می‌توانید هیجان و ترس را تجربه کنید.

۹) کتاب Tagme3D: AR Books

از علم تا فراطبیعه و از بدن انسان تا دایناسور‌ها همگی بر پایه دانستنی‌ها استوار بودند. اما این سری از کتاب‌ها با خوانندگان جوان امروزی کمک می‌کند، تا با استفاده از تلفن همراه علاوه بر سرگرمی زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. با استفاده از برنامه‌های مخصوص بازی زبان‌های دیگر مانند کره‌‌ای، ‌‌چینی‌، ‌‌ژاپنی، ‌‌روسی،‌‌ آلمانی و دیگر زبان ها نیز قابل استفاده می‌شوند.

۱۰) کتاب  Sleep Sweet  (خواب شیرین)

Sleep Sweet واقعیت افزوده برای کودکان

این کتاب متفاوت از کتب پیشین است و تفاوت در شیوه اجرا آن است. مولف آن Julianne Black است و از داستان‌های قبل خواب است و با برنامه Spellbound اجرا می‌‌شود‌. ‌‌این برنامه با توجه به محتوا‌ها و مطالب مختلف عناوین متفاوتی نیز دارد. ‌‌این کتاب در حال تبدیل شدن به استاندارد AR برای تمامی کتاب‌ها است.

حالا که با ۱۰ کتاب برتر واقعیت افزوده برای کودکان آشنا شدید، اگر بخواهید این نوع کتاب‌های دیجیتال را از سایت‌های خارجی برای فرزندان خود تهیه نمایید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT