آپدیت وبمانی ۲۰۲۳

آپدیت وبمانی ۲۰۲۳

زمان مطالعه 4 دقیقه

با گسترش اینترنت پرسرعت، اکثر کسب و کارها به فضای آنلاین روی آوردند و کاربران نیز به دلیل راحتی در انجام امور در بسیاری از موارد خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. در حقیقت، سیستم‌های پرداختی نظیر وب مانی به کاربران اجازه می‌دهند که بدون برداشت مستقیم از بانک و به واسطه یک کیف پول پرداخت ارزی آنلاین خود را انجام دهند. در این پست به بررسی جدیدترین آپدیت وبمانی ۲۰۲۳ می پردازیم.

شارژ کیف پول وبمانی

آپدیت وبمانی ۲۰۲۳

وب مانی یک سیستم پرداخت بین المللی است که برای ارسال یا دریافت پول در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت وبمانی از سال 1998 کار خود را در کشور روسیه آغاز کرد. وب مانی ادعا می‌کند که در حال حاضر بیش از 40 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. وبمانی رقیب خیلی قدرتمندی برای پی پال به شمار می‌رود ولی خیلی از سایت‌های فروشگاهی درگاه وب‌مانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا برای خرید کالا یا خدمات از آن استفاده کنند. علاوه بر این، برخی از سایت‌های فریلنسری، دستمزد کاربران خود را به حساب وب‌مانی او واریز می‌کنند. شما همچنین می‌توانید با دریافت شماره حساب وب مانی یک شخص برای وی پول ارسال کنید. وب مانی یکی از بزرگترین سیستم‌های پرداخت ارزی روسی از لحاظ تعداد کاربران به شمار می‌رود. به گفته مسئولان شرکت، روزانه حدود 300 هزار نفر از وبمانی استفاده در سراسر جهان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، حدود 100 هزار فروشگاه اینترنتی از درگاه وب مانی پشتیبانی می‌کنند که در نوع خود رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

آپدیت وبمانی ۲۰۲۳

آپدیت وبمانی ۲۰۲۳

انواع سطح حساب وب مانی

وب مانی سطوح کاربری متفاوتی به کاربران خود ارائه می‌دهد. به طور کلی، برای سرویس انتقال وجه سه مدل سطح یا به اصطلاح پاسپورت تعریف شده است که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

مستعار (Alias) : اولین سطح کاربری در وبمانی سطح مستعار نام دارد. زمانی که برای اولین بار در وبمانی افتتاح حساب می‌کنید، سطح مستعار برای حساب شما تعیین می‌شود. این حساب محدودیت‌های زیادی دارد، برای مثال شما در طول روز فقط می‌توانید 100 دلار تراکنش داشته باشید و امکان نگه‌داری بیش از 300 دلار در کیف پول وجود نخواهد داشت.

فرمال (Formal) : شما با ثبت اطلاعات هویتی و ارسال یک اسکن با کیفیت از پاسپورت می‌توانید حساب وبمانی خود را تا سطح فرمال احراز هویت کنید. سقف تراکنش در این نوع حساب تا 3,000 دلار رسیده و می‌توانید تا 10,000 دلار در کیف پول خود نگه‌داری کنید. پس از ارسال اسکن مدارک و ثبت اطلاعات هویتی معمولاً حدود 48 ساعت طول می‌کشد تا حساب کاربری شما ارتقا پیدا کند. نکته جالب توجه این است که برخی از کاربران ایرانی فاقد پاسپورت با ارسال اسکن کارت ملی توانسته‌اند در این سیستم پرداختی احراز هویت کنند.

حساب شخصی (Personal) : حساب شخصی یا همان پرسونال بهترین حساب وب مانی محسوب می‌شود که در آن هیچ سقف مشخصی برای نگه‌داری دارایی یا انتقال وجه وجود ندارد. این حساب بیشتر برای کسب و کارهای آنلاین پیشنهاد می‌شود. درخواست برای تایید این سطح از حساب کاربری حدود 50 دلار هزینه دارد. پس از ارسال درخواست باید به صورت حضوری و با در دست داشتن مدارک هویتید به یکی از نمایندگان رسمی وب‌مانی مراجعه کنید. برخی از کاربران خاطر نشان کرده‌اند که اخیراً احراز هویت وبمانی به این شکل است که با شما تماس می‌گیرند و باید با چند دقیقه‌ای با نمایندگان آن‌ها صحبت کنید.

وب مانی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

شما با وب‌مانی می‌توانید انواع دارایی‌ها را منتقل کنید. به طور کلی کیف‌پول‌هایی که کاربر می‌تواند در وب‌مانی بسازد به شرح زیر است:

WMZ : کیف پول دلار ایالات متحده امریکا WMZ نام دارد که بیشترین کاربرد را برای کاربران ایرانی دارد. هر WMZ معادل 1 دلار امریکا است.
WME : کیف پول یورو (EUR)
WMR : کیف پول روبل روسیه (RUB)
WMU : کیف پول گریونا اوکراین (UAH)
WMB : کیف پول روبل بلاروس (BYR)
WMK : کیف پول قراقستانی (KZT)
WMV : کیف پول دانگ ویتنام (VND)
WMX : کیف پول بیت کوین. هر WMX معادل 0.001 BTC است.
WMH : کیف پول بیت کوین کش (BCH)
WML : کیف پول لایت کوین (LTC)
WMG : کیف پول طلا
توجه داشته باشید که با ساخت هر یک از کیف‌پول‌های بالا در حساب وبمانی خود، یک آدرس شخصی مربوط به آن کیف پول خواهید داشت که می‌توانید آن را به فرد فرستنده بفرستید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خرید یا پرداخت از طریق وب مانی باید آدرس کیف پول مرتبط را وارد نمایید. برای مثال، اگر قصد خرید دلار وب مانی دارید باید آدرس کیف پول WMZ را به صرافی بدهید. امکان ساخت کیف پول دلاری وبمانی برای همه کاربران امکان‌پذیر است اما برای ساخت برخی از کیف پول‌های دیگر باید شرایط خاصی داشته باشید. مثلاً برای ساخت کیف پول یورو باید حتما در منظقه یورو حضور داشته باشید.

آپدیت وبمانی ۲۰۲۳

آپدیت وبمانی ۲۰۲۳

کارمزد تراکنش‌های وب مانی چقدر است؟

سیستم پرداختی وب مانی برای هر تراکنش کارمزدی معادل 0.8 درصد کل مبلغ پرداختی را به عنوان Fee یا کارمزد از حساب کاربر کسر می‌کند. البته، این کارمزد سقف مشخصی دارد و در بیشترین حالت بیشتر از 50 دلار نخواهد شد. سقف کارمزد یورو نیز در حال حاضر 50 دلار و برای تراکنش‌های بیت کوین حدود 0.005 بیتکوین است. خبر خوب این است که در برخی اوقات کارمزد تراکنش وب مانی صفر است. در صورتی که انتقال وجه بین کیف پولهایی با WMID یکسان باشد. علاوه بر این، اگر انتقال پول بین کاربرانی که در سطح بالاتری از احراز هویت (WebMoney Passport) هستند انجام شودف کارمزد صفر است. اگر بخواهید کمتر از 500 واحد دانگ ویتنام انتقال دهید نیز نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت.

امتیاز 1/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT