بروکرها وب مانی

کدام بروکرها وب مانی را می پذیرند؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

وب مانی یک سرویس پرداخت دیجیتالی است که توسط پلتفرم های تجارت آنلاین استفاده می شود. تعداد بروکرها یا کارگزارانی که سپرده های وب مانی را می پذیرند در حال افزایش است که عمدتاً به دلیل امنیت و سرعت ارائه شده توسط این سرویس است. از دیگر مزایای پلتفرم های معاملاتی که از وب مانی پشتیبانی می کنند می توان به پذیرش اکثر ارزهای اصلی و توانایی انجام تراکنش های بزرگ با کارمزد 0.8 درصد اشاره کرد. در این مقاله به مزایا و معایب معامله با وب مانی و همچنین برترین بروکرهای وب مانی در سال 2022 میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شارژ بروکر ویندزور

شارژ بروکر

وب مانی چیست؟

WebMoney یک کیف پول الکترونیکی مانند پی پال است و بیش از 45 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و توسط بیش از 100000 فروشنده آنلاین پذیرفته شده است. این شرکت پس از سقوط مالی سال 1998 در روسیه تأسیس شد که منجر به افزایش نیاز به انتقال پول به دلار آمریکا شد. این شرکت اکنون دارای شعبه هایی در سراسر جهان است. شعبه WebMoney Europe LTD در کمبریج بریتانیا واقع شده است.

وب مانی در ابتدا برای اهداف مختلفی از جمله خرید، تامین مالی حساب های کازینو آنلاین، انتقال پول به خارج از کشور یا صرفاً به عنوان جایگزینی برای بانکداری سنتی استفاده می شد. این پلتفرم برای رایانه و موبایل در دسترس است.

تجارت با وب مانی به دلیل کارمزدهای پایین و پروموشن های آن محبوب است. اگرچه ممکن است به اندازه پی پال برای تراکنش های روزمره مفید نباشد، اما افزایش تعداد کارگزارانی که وب مانی را می پذیرند به محبوبیت این سرویس کمک می کند.

مزایای وب مانی

مزایای وب مانی در مقایسه با Perfect Money، Skrill، Neteller، یا MPesa شامل موارد زیر است.

  • رابط کاربری ساده برای استفاده
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال
  • رمزگذاری داده ها برای افزایش امنیت
  • توسط فروشندگان آنلاین در سراسر جهان پذیرفته شده است
  • دریافت پول و افتتاح حساب رایگان است
  • تراکنش های سریع
  • کارمزدهای پایین باعث افزایش تراکنش های منظم و معاملات فارکس میشود
  • کارگزاران بزرگ اغلب از طریق این پلتفرم پروموشن هایی را برای تأمین مالی ارائه می دهند
  • چندین دبیت کارت و کارت اعتباری را می توان به یک حساب وب مانی متصل کرد
  • پشتیبانی از ده ها ارز از جمله دلار آمریکا، پوند انگلیس، یورو و ین

وب مانی همچنین برای تجارت کاملا مناسب است و تا حد زیادی بر بازار B2B متمرکز است. وب‌سایت رسمی وب مانی دارای بخش‌هایی است که به راه‌حل‌های تجاری برای تاجران و خرده‌فروشان و بانک‌های سازمانی مربوط می‌شوند. این ویژگی ها وب مانی را به یک انتخاب سریع و ایمن برای خرده فروشان تبدیل میکند.

معایب وب مانی

وب مانی به عنوان یک کیف پول الکترونیکی برای معامله گران آنلاین دارای معایبی نیز می باشد.

  • کارمزد برای هر تراکنش اعمال میشود
  • کمیسیون نرخ ارز بالاتر در مقایسه با سایر ارائه دهندگان کیف پول الکترونیکی
  • تأییدیه برای افزایش حداکثر مبلغ واریزی و برداشت مورد نیاز است
  • اطلاعات نامشخص در مورد حداکثر و حداقل محدودیت روزانه برای واریز یا برداشت پول

فاقد ماشین حساب کارمزد برای تبدیل ارز. برای مثال اگر نیاز به خرید دلار دارید و می خواهید نرخ دلار را بدانید، قیمتی با احتساب کارمزد به شما اعلام می شود.

اما شاید بزرگترین مشکلی که کاربران گفته اند این است که تراکنش‌ها نهایی هستند و قابل برگشت نیستند. این مشکل خریداران را در معرض ریسک قرار می دهد زیرا اگر کالایی را بخرند و آن را دریافت نکنند، گزینه ای برای برگشت پول وجود ندارد. مگر اینکه فروشنده با خریدار قراردادی داشته باشد، در این صورت میتوان اقداماتی برای برگشت پول انجام داد.

سرعت

پرداخت با وب مانی معمولاً سریع است. وجوه واریز شده به حساب از طریق دبیت کارت و کارت های اعتباری فوراً در دسترس قرار میگیرد. با این حال سرمایه واریز شده از طریق حواله بانکی ممکن است تا پنج روز کاری طول بکشد. کارت‌ها و حساب‌ها برای واریز یا برداشت لازم نیست به نام صاحب حساب باشند، اگرچه برای امنیت بیشتر شرکت ممکن است درخواست تأییدیه داده شود. همچنین امکان واریز فوری به حساب وب مانی از طریق سرویس ها و ارزهای زیر وجود دارد:

  • Qiwi
  • Klarna
  • Trustly
  • M-Pesa
  • Neteller
  • Rapid Transfer
  • ریپل (XRP)
  • بیت کوین (BTC)
  • تتر (USDT)
  • لایت کوین (LTC)
  • مونرو (XMR)
  • اتریوم (ETH)
  • بیت کوین گلد (BTG)

همچنین می‌توانید کارت‌های مجازی پیش‌پرداخت بخرید و حساب WebMoney (WMZ) خود را از هر کجای دنیا شارژ کنید. به عنوان مثال در ژاپن می توانید از کارت هدیه پی پال برای واریز وجوه استفاده کنید.

اگر می خواهید بین وب مانی و مسترکارت یا بایننس تراکنش انجام دهید، ابتدا با مبلغ کمی آن را تست کنید. زیرا انتقال پول از طریق این سرویس نهایی است و امکان بازگشت پول وجود ندارد.

امنیت

این شرکت اقدامات امنیتی زیادی را برای محافظت کاربران انجام داده است. تمام اطلاعات تراکنش ها با رمزنگاری 128 بیتی ایمن شده است. این برنامه تلفن همراه همچنین دارای احراز هویت دو مرحله ای است. یعنی کاربران باید علاوه بر وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور کدی که به گوشی آن ها ارسال می شود را وارد کنند.

این سرویس همچنین از یک روش تایید هویت ویدیویی به نام VideoID استفاده می کند. در این روش کاربران می توانند هویت خود را از طریق تلفن هوشمند یا وب کم با نمایش کارت شناسایی خود تأیید کنند. این روش تأیید سریعتر از مراجعه به دفتر اسناد رسمی یا مرکز تأیید وب مانی است.

واریز و برداشت پول

کارمزد واریز یا برداشت وجه 0.8 درصد است. اما برای تراکنش‌ بین حساب‌های دارای شناسه وب مانی کارمزد دریافت نمیشود و شما میتوانید به راحتی و بدون هزینه پول را از یک حساب به حساب دیگر (مانند حساب تجاری به حساب شخصی) انتقال دهید.

پاسپورت و کیف پول

وب مانی دو نوع پاسپورت را ارائه می دهد که شامل پایه (Alias، Formal، Initial، Personal) و حرفه ای (Merchant، Capitaller، Transact Automation Tool، Developer، Registrar، Service، Guarantor، Operator) است. هر کدام از این پاسپورت دارای ویژگی های مختلفی است. به عنوان مثال پاسپورت فرمال بیشتر توسط فریلنسرها استفاده می شود. محدودیت های مالی بر اساس نوع کیف پولی که انتخاب می کنید تعیین می شود.

وب مانی همچنین 11 کیف پول مختلف را بر اساس نوع ارز ارائه می دهد. سیستم مدیریت کیف پول بسته به سطح امنیت به سه دسته تقسیم Mini، Classic و Light میشود. کیف پول کلاسیک به یک کلید شخصی (e-num) نیاز دارد و برای معامله‌گران با تجربه مناسب‌تر است.

کارمزد و هزینه ها

به غیر از کارمزد تراکنش برای واریز و برداشت وب مانی هزینه دیگری حتی برای عضویت ماهانه یا سالانه ندارد. البته استفاده روزانه از وب مانی برای برداشت و انتقال ممکن است باعث افزایش هزینه های کارمزد شود. برخی از بروکرها نیز برای هر برداشت هزینه ثابتی اعمال می کنند. قبل از باز کردن حساب جزئیات مربوطه را بررسی کنید.

برخلاف سایر ارائه دهندگان کیف پول الکترونیکی وب مانی هزینه عدم فعالیت ندارد. با این حال اگر حساب شما برای بیش از یک سال استفاده نشود، تیم وب نامی ممکن است حساب شما را به حالت تعلیق درآورد. اگر می‌خواهید حساب خود را مجدداً فعال کنید، ممکن است از شما خواسته شود که دوباره مراحل تأیید هویت را انجام دهید.

انتقال پول

این شرکت سرویسی به نام WebMoney Transfer ارائه می دهد که می تواند برای پرداخت های همتا به همتا استفاده شود. این سرویس یک راه حل قابل اعتماد است و حتی شامل یک سیستم امانی نیز می شود. تراکنش ها دارای کارمزد استاندارد 0.8٪ حداکثر تا 50 دلار هستند.

وب مانی همچنین دارای یک صرافی آنلاین است که می توان از آن برای معامله اوراق بهادار مشتقه که توسط دارایی هایی مانند سهام شرکت های دولتی پشتیبانی می شود، استفاده کرد. همچنین امکان معامله ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتر، ریپل، دش و مونرو از طریق صرافی آنلاین INDX وجود دارد.

آیا وب مانی انتخاب خوبی برای معامله گران است؟

وب مانی توسط بسیاری از افراد برای تامین مالی حساب های معاملاتی آنلاین استفاده می شود. همچنین هیچ سطح VIP وجود ندارد. البته کیف‌های امنیتی پیشرفته ای برای استفاده حرفه‌ای در دسترس هستند. کارمزد 0.8 درصدی برای هر تراکنش نیز ممکن است معامله گران را از استفاده از وب مانی منصرف کند. با این حال معامله گران روسی و اروپایی معتقدند که وب مانی راحتی بیشتری نسبت به سایر پلتفرم ها ارائه می دهد.

آیا وب مانی پاداش یا بونوس به مشتریان میدهد؟

این شرکت اغلب پاداش های پولی رایگانی را به مشتریان جدید می دهد. این پاداش یا بونوس به کاربران امکان می‌دهد تا بدون واریز پول سرویس وب مانی را امتحان کنند. همچنین کوپن‌های تخفیفی برای بازی‌های Steam، Xbox، Google Play و AliExpress نیز ارائه میدهد.

در کدام کشورها وب مانی پذیرفته میشود؟

وب مانی در حال حاضر در 94 کشور مختلف فعالیت می کند. همچنین محدودیت‌های جغرافیایی برای استفاده از وب مانی وجود دارد. با این حال این سرویس با اکثر ارزهای اصلی و ارزهای دیجیتال سازگار است.

چگونه می توان حساب وب مانی خود را تامین کرد؟

می توانید به حساب خود از طریق پول نقد، پول الکترونیکی، انتقال پول یا پایانه پرداخت پول واریز کنید. برای تامین مالی حساب خود به صورت آنلاین باید وارد حساب خود شوید، روی تب “Cashier” کلیک کنید و “Deposit” را انتخاب کنید. بعد از دیدن لوگوی WebMoney مبلغ سپرده خود را وارد کنید. در صورت نیاز به سابقه تراکنش، می توانید این اطلاعات را از cashier terminal دریافت کنید.

سیستم وب مانی چگونه کار می کند؟

وب مانی مبتنی بر تعدادی رابط استاندارد است که اغلب در صنعت خدمات مالی استفاده می شود. سرمایه کاربران توسط شرکت هایی که به عنوان ضامن شناخته می شوند، محفوظ می ماند. کاربران می‌توانند حساب‌ها یا کیف پول خود را با هر ضامنی که انتخاب می‌کنند ثبت کنند. هر ضامن ملزم به ارائه اطلاعاتی است که توسط یک سرویس گواهی تایید شده است.

آیا وب مانی مجوز فعالیت در اروپا را دارد؟

از نوامبر 2015 وب مانی دارای مجوز ناظر امور مالی بریتانیا (FCA) است. همچنین در منطقه اقتصادی اروپا کاملاً قابل استفاده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این سرویس برای تأمین مالی حساب‌های معاملات آنلاین روزانه استفاده کنند.

آیا وب مانی به اندازه پی پال امن است؟

بسیاری از سرویس های کیف پول الکترونیکی هر از گاهی با مشکلات کلاهبرداری و هک مواجه می شوند. با اینکه بازپرداخت پول از طریق وب مانی ممکن است دشوارتر از بازگرداندن پول از پی پال باشد، اما این سرویس یک شرکت قانونی با پروتکل های رمزگذاری ایمن است.

چرا همه بروکرها وب مانی را نمی پذیرند؟

برند وب مانی به اندازه PayPal، Neteller یا Skrill شناخته شده نیست با این حال محبوبیت وب مانی در حال افزایش است و لیست کارگزارانی که وب مانی را می پذیرند احتمالا افزایش می یابد.

آیا کارمزدهای وب مانی بالا است؟

کارمزد 8 درصدی وب مانی از پایین ترین کارمزدها در صنعت پرداخت های دیجیتال است. نرخ ثابت کارمزد کاربران را برای استفاده از وب مانی ترغیب میکند. زیرا میتوانند قبل از انجام معامله هزینه ها را ببینند.

چرا باید از وب مانی استفاده کرد؟

سیستم پرداخت وب مانی راحت است و همچنین امنیت بالایی برای حریم خصوصی فراهم می کند. لازم نیست اطلاعات کارت اعتباری یا دبیت کارت خود را با کارگزار به اشتراک بگذارید. در عوض می توانید مستقیماً از حساب وب مانی خود واریز کنید.

کدام کشورها از وب مانی پشتیبانی می کنند؟

می توانید در نیجریه، کنیا، ونزوئلا یا امارات برای وب مانی ثبت نام کنید. این سیستم پرداخت در بسیاری از کشورهای از جمله لبنان، مولداوی، نامیبیا، میانمار، مالزی، ویتنام، ونزوئلا، زامبیا، پاکستان، آفریقای جنوبی، نپال، هنگ کنگ، اوگاندا، اوکراین، سریلانکا، کلمبیا، برونئی، ایران، عراق، زیمباوه، غنا، گرجستان، اردن، جامائیکا، بحرین، کامبوج، تانزانیا، رواندا، اسرائیل، مراکش و قطر در دسترس است. شما نمی توانید از وب مانی در ایالات متحده استفاده کنید.

افتتاح حساب وبمانی

چگونه میتوان یک حساب وب مانی ایجاد کرد؟

فرآیند ثبت نام ساده است. برای عضویت وارد وب سایت رسمی وب مانی شوید، به گوشه سمت راست بالای صفحه بروید و گزینه account sign up را انتخاب کنید، اطلاعات تماس خود را وارد کنید و هویت خود را تأیید کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، نمی توانید موجودی خود را بررسی کنید، می خواهید حساب خود را حذف کنید یا می خواهید شماره کیف پول را بدانید باید با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

از طریق WebMoney Keeper APK موبایل یا با دانلود مستقیم نرم افزار در رایانه میتوانید وارد کیف پول Keeper شوید. Keeper WinPro از چندین سیستم عامل از جمله ویندوز 7 و 10 پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید به عنوان بخشی از ثبت نام Keeper ممکن است نیاز به ایجاد یک کلید Enum داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT