چرا تا پایان سپتامبر اتریوم به 2500 دلار می رسد

زمان مطالعه 3 دقیقه

بعد از اینکه ارزش دارایی بومی شبکه بلاکچین اتریوم یعنی اتر (ETH) ماه ژوئن 2022 (خرداد ماه) تا مرز 885 دلار سقوط کرد، این ارز رمزنگاری شده در مسیر بهبود قرار گرفته و ارزش آن بیش از دو برابر شده است. اکنون، این ارز با تکیه بر یک سری شاخص های تکنیکال و فاندامنتال، به حرکت قاطعانه ای به سوی منطقه 2500 دلاری در ماه آگوست (مرداد و شهریور) چشم دوخته است. در این پست به بررسی این سوال می پردازیم : چرا تا پایان سپتامبر اتریوم به 2500 دلار می رسد ؟

اتریوم به 2500 دلار می رسد ؟

بخش بزرگی از رالی فعلی اتر، نتیجه نزدیک شدن به زمان هاردفورک « Merge» می باشد؛ ارتقای شبکه ای که در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) پروتکل بلاکچین اصلی اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر می‌دهد. در همین حال، تغییر به PoS نقش ماینرها را با جایگزینی آنها با اعتبار سنج ها در زنجیره حذف می کند. همین نگرانی یک ماینر چینی به نام Chandler Guo را بر آن داشته است تا با فعال نگه داشتن نسخه PoW اتریوم، در برابر Merge مقاومت کند.

 اتریوم به 2500 دلار می رسد

اتریوم به 2500 دلار می رسد

در نتیجه این اقدام، بروز شکاف زنجیره ای امکان پذیر خواهد بود. Guo قبلاً نسخه خود از زنجیره اثبات کار اتریوم را تحت عنوان “ETHPoW” در کنار توکن اصلی آن یعنی “ETHW” نامگذاری کرده است. علاوه بر این، برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال قبلاً این توکن را لیست کرده‌اند که در صورت لزوم، همین کار را انجام دهند.

البته باید توجه داشت که بعد از تقسیم زنجیره، دارندگان فعلی اتر، مقدار مساوی از این توکن را از زنجیره های جدید دریافت خواهند کرد. این اتفاق می تواند به نوبه خود، تقاضای اتریوم را در بازار افزایش دهد و قیمت آن را در آستانه هاردفورک به مرز 2500 دلار برساند.

فیلیپینگ صعودی

در طول روند بهبود اخیر، اتر با اطمینان به سمت محدوده مقاومتی 1625 تا 1975 دلار افزایش یافت. اکنون جفت ارز ETH/USD تلاش می کند این محدوده را به یک منطقه حمایتی قوی تبدیل کند، این اتفاق می تواند منجر به کف سازی قوی در این ناحیه شده و حرکتی صعودی به سمت تراز 2000 دلار و سطوح بالاتر از آن را در پی داشته باشد.

 اتریوم به 2500 دلار می رسد

اتریوم به 2500 دلار می رسد

در این حالت، نزدیکترین هدف صعودی اتر، میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای (EMA 50) در حدود تراز 2340 دلار و پس از آن، شکست مقاومت خط روند نزولی چند ماهه در حدود 2500 دلار خواهد بود.

افزایش شتاب در جریان سرمایه گذاری های نهادی

هدف صعودی 2500 دلار به واسطه افزایش اخیر جریان سرمایه های ورودی به صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر اتریوم تقویت می شود.

گفتنی است که این محصولات سازمانی در هفته منتهی به 5 آگوست (14 مرداد) بیش از 16.3 میلیون دلار سرمایه جذب کرده اند. جالب است که این معیار برای بیت کوین با خروج سرمایه به ارزش 8.5 میلیون دلار در همان دوره همراه بوده است که نشان دهنده یک سوگیری و برتری قوی برای اتر در مقابل بیت کوین می باشد.

 اتریوم به 2500 دلار می رسد

اتریوم به 2500 دلار می رسد

به طور کلی، همانطور که قبلاً اشاره شد، نزدیک شدن به زمان هاردفورک Merge به عنوان کاتالیزور اصلی صعود اتر طی چند هفته اخیر شناخته می شود.  ولی احتمال می رود پس از ارتقاء به PoS در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، یعنی زمانی که معامله‌گران به طور بالقوه شروع به «فروش اخبار» می‌کنند، اتر شاهد اصلاحات شدید قیمتی باشد.

منبع: cointelegraph

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT