چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر به دنبال این هستید که پس از یک وقفه طولانی دوباره وارد نیروی کار شوید، ممکن است استرس زا و دشوار باشد. در اینجا نحوه یافتن شغل پس از وقفه شغلی آمده است. در ادامه می خوانید که چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم؟

نقد درآمد ارزی

آیا پس از وقفه شغلی به دنبال شغل هستید؟ خواه برای تشکیل خانواده، مراقبت از یکی از عزیزان خود مرخصی گرفته باشید یا به سادگی به دنبال فرصت های دیگر باشید، بازگشت به نیروی کار می تواند یک چالش باشد. علت بیکاری را در رزومه خود چگونه توضیح می دهید؟ و چگونه کارفرمایان را متقاعد می کنید که هنوز گزینه مناسبی برای این شغل هستید؟

در حالی که ممکن است شرکت ها با وقفه های شغلی مشکل داشته باشند، راه هایی وجود دارد که می توانید وقفه شغلی خود را به فرصتی برای یافتن شغل مناسب تبدیل کنید. اگر یک وقفه شغلی گرفته اید و نمی دانید از کجا شروع کنید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در جستجوی شغل کمک می کند.

به پلتفرم ها و گروه های رسانه های اجتماعی بپیوندید

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای کمک به شما برای یافتن شغل هستند. دوران کاریابی با خواندن آگهی های روزنامه و بازدید از ساختمان های فیزیکی گذشته است. فرصت های شغلی زیادی توسط استخدام کنندگان در رسانه های اجتماعی ارسال می شود. بیشتر فرآیند استخدام ممکن است در رسانه های اجتماعی نیز اتفاق بیفتد. مدیران استخدام ممکن است به دنبال نامزدها بگردند، شرح شغل را ارسال کنند و مصاحبه را از طریق رسانه های اجتماعی برنامه ریزی کنند.

گفته می شود، شما می توانید شبکه اجتماعی مناسب را برای شکار شغل خود انتخاب کنید. برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که می توانید به آنها ملحق شوید عبارتند از:

لینکدین: با بیش از 850 متخصص در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و از تأثیرگذاران برتر لینکدین بیاموزید.

فیس بوک: به گروه های فیس بوک بپیوندید که به شما در ارتقاء مهارت یا ارتقای فرصت های شغلی در منطقه شما کمک می کنند.

اینستاگرام: یک صفحه اینستاگرام باز کنید تا خدمات خود را تبلیغ کنید، از دیگر تولیدکنندگان محتوا الهام بگیرید و از فرصت های شغلی به روز شوید.

توییتر: شرکت‌ها و شخصیت‌های مرتبط در صنعت خود را دنبال کنید تا هشدارهایی در مورد فرصت‌های شغلی دریافت کنید، با کارشناسان تعامل داشته باشید و محتوای مرتبط را بخوانید تا به شما کمک کند بینش تازه‌ای کسب کنید.

پروفایل آنلاین خود را به روز کنید

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

اگر آخرین به ‌روزرسانی شما آخرین باری بود که شغلی را در اختیار داشتید، وقت آن است که پروفایل خود را به ‌روزرسانی کنید. شما می خواهید به عنوان یک کاندید مناسب برای فرصت های شغلی، به خصوص در سایت های شغلی بزرگ مانند LinkedIn، Indeed، و Glassdoor دیده شوید.

در این مقاله بخش هایی وجود دارد که باید در به روز رسانی خود بگنجانید:

  • از یک عکس حرفه ای به روز استفاده کنید.
  • اطلاعات تماس خود مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را به روز کنید.
  • وب سایت و نمونه کار خود را اضافه کنید.

اگر پروفایل حرفه ای در این پلتفرم ها دارید، شبکه های رسانه های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام را ادغام کنید.

استخدام کنندگان، همکاران/کارفرمایان قبلی، دوستان، صاحبان مشاغل و مربیان در صنعت خود را اضافه کنید.

بخش مهارت‌ها یا گواهی‌های خود را به‌ روزرسانی کنید تا مهارت‌های جدیدی را که ممکن است در طول استراحت کسب کرده‌اید منعکس کند.

همچنین بهتر است صادق باشید و بخش استراحت شغلی را به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید. وقفه شغلی خود را به عنوان فصلی برای کسب مهارت ها معرفی کنید، بنابراین استخدام کنندگان می توانند به جای آن سال های بدون کار، روی توانایی های شما تمرکز کنند. به عنوان مثال، سفر به خارج از کشور ممکن است به شما در بهبود مهارت‌های بین فردی کمک کرده باشد که می ‌تواند در یک سازمان چند فرهنگی ارزشمند باشد. یا ممکن است مراقبت از نوزاد به شما کمک کرده باشد که یاد بگیرید چگونه زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

شرکتی را بیابید که به کارگران مسن فرصت می دهد

کارول فیشمن کوهن، بنیانگذار و مدیر عامل iRelaunch، در یک سخنرانی چشمگیر در TED به “راه اندازی مجدد” حرفه ای توصیه های عملی می دهد: درخواست برای کارآموزی بزرگسالان را در نظر بگیرید. ما فکر می‌کنیم که کارآموزی فقط برای متخصصان جوان قابل اجرا است، اما ظاهراً امروزه برخی از شرکت‌ها، آمازون و اکسنچر، فرصت‌هایی را نیز در اختیار متخصصان ماهر و با تجربه می‌ گذارند تا پس از وقفه شغلی به سر کار بازگردند و حرفه خود را از سر بگیرند.

اگر نمی توانید کارآموزی بزرگسالان را پیدا کنید، می توانید به دنبال شرکت های فراگیرتری باشید که به دلیل سن یا تجربه تبعیض قائل نمی شوند. شرکت‌هایی را که برنامه تعهد کارفرمایان را با AARP امضا کرده‌اند، یک سازمان غیرانتفاعی که به مردم این امکان را می‌دهد تا با افزایش سن انتخاب کنند که چگونه زندگی کنند را بررسی کنید. شرکت‌های موجود در فهرست AARP، مانند Airbnb، Lenovo و Shutterstock، متعهد هستند که همه متقاضیان را بدون در نظر گرفتن سن در نظر بگیرند.

یک رزومه مبتنی بر مهارت یا ترکیبی ایجاد کنید

در حالی که فرمت های رزومه زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، یک رزومه مبتنی بر مهارت یا ترکیبی ممکن است بهترین گزینه بعد از وقفه شغلی باشد. شما می توانید به نمونه هایی از سه قالب اصلی رزومه نگاه کنید که رزومه ترکیبی چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

یک رزومه مبتنی بر مهارت به جای سوابق کاری، مهارت ها و مدارک شما را برجسته می کند. اگر شکاف هایی در سابقه شغلی خود دارید یا اگر در حال تغییر شغل هستید، می تواند مفید باشد. رزومه ترکیبی ترکیبی از یک رزومه زمانی و مبتنی بر مهارت است. این فرمت همچنین می‌تواند مفید باشد اگر در سابقه شغلی خود شکاف دارید و به شما امکان می‌دهد مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید و در عین حال مروری زمانی از سابقه کاری خود ارائه دهید.

مهارت های خود را ارتقا دهید

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

اگر می خواهید در رشته خود مرتبط بمانید، باید مهارت بیشتری داشته باشید. حتی اگر احساس می کنید برای مدت طولانی از نیروی کار خارج شده اید، برای یادگیری یا به روز رسانی مهارت های خود خیلی دیر نیست. از فرانسیس 42 ساله ای که در CNBC Make It حضور داشت، الهام بگیرید، که شغل خود را به عنوان مهندس برق رها کرد و دو سال بعد به عنوان خالق یوتیوب به کار بازگشت. با دسترسی به پلتفرم‌های آموزش آنلاین مانند edX و Coursera، اختراع مجدد خود آسان ‌تر است.

هنگامی که یادگیری آنلاین را شروع می کنید، هدف خود را در نظر بگیرید. آیا شما یک حسابدار هستید که می خواهد آخرین فناوری حسابداری را یاد بگیرد؟ سپس می توانید به دنبال یک دوره تخصصی مانند گواهینامه حرفه ای حسابداری Intuit باشید که با نرم افزار حسابداری QuickBooks Online به شما تمرین عملی می دهد. یا شاید می خواهید مهارت های نرم خود را بهبود ببخشید؟ سپس می توانید همدلی و هوش عاطفی در محل کار را در edX امتحان کنید.

به حلقه اجتماعی خود اطلاع دهید

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

چگونه بعد از وقفه شغلی شغل پیدا کنیم

اگر قصد دارید پس از وقفه شغلی به سر کار بازگردید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که حلقه اجتماعی خود را در جریان قرار دهید. خانواده و دوستان شما می توانند راه را برای فرصت های شغلی نشان دهند، اما از شبکه آنلاین خود نیز غافل نشوید. شما هرگز نمی دانید کدام یک از مخاطبین شما می تواند شما را به شغل بعدی تان برساند!

اگر مدتی است که در جریان نبوده‌اید، ویژگی‌های مختلف سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین و فیس‌بوک را بررسی کنید، که به شما کمک می‌کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید. می‌توانید از این پلتفرم‌ها برای ارسال پیامی با کلمات مثبت یا ارسال پیام فوری به استخدام‌کنندگان، صاحبان مشاغل یا کارمندان سازمان‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها کار کنید، استفاده کنید.

شکست شغلی خود را به یک فرصت تبدیل کنید

شکار شغل بعد از وقفه شغلی ممکن است باعث شود شما احساس ضعف کنید. با این حال، منابع و سیستم های پشتیبانی زیادی در حال حاضر برای کمک به شما در یافتن شغل مناسب در دسترس هستند. شاید شما فقط به استراتژی های جدید و دیدگاه بهتر نیاز دارید. با ابزار و طرز فکر مناسب، وقفه شغلی نقطه ضعف نخواهد بود. حتی ممکن است فرصتی برای شما باشد تا شبکه سازی کنید، مهارت بیشتری کسب کنید، در یک شرکت فراگیر کار کنید و بهترین شغل خود را تا کنون بدست آورید.

شاید مطمئن نیستید که بعد از وقفه شغلی برای چه شغلی اقدام کنید. شاید حتی به تغییر شغل فکر کنید. همچنین ممکن است علاقه مند باشید که بدانید چگونه می توانید در هر مرحله از سفر حرفه ای خود شغل خود را با موفقیت تغییر دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT