مانگا و انیمه

چگونه تمام مانگا و انیمه خود را با MyAnimeList ردیابی کنیم

زمان مطالعه 5 دقیقه

چه بخواهید انیمه یا مانگا را ردیابی کنید، جواهرات پنهان را کشف کنید، یا افرادی با علایق مشابه خود را بیابید، MyAnimeList همه چیزهایی را که نیاز دارید دارد.

آیا شما از طرفداران انیمه هستید که نمی توانید به یاد داشته باشید چه برنامه هایی را قبلا دیده اید یا چه قسمتی را متوقف کرده اید؟ شاید شما یک مانگاخوان مشتاق باشید که به دنبال کشف خواندن بعدی خود هستید؟ با وجود هزاران عنوان برای انیمه و مانگا که توجه شما را جلب می کند، پیگیری همه گزینه ها می تواند دشوار باشد.

خوشبختانه، MyAnimeList یک سرویس کاملا رایگان است که می تواند به شما در انجام همه این کارها کمک کند.

MyAnimeList چیست؟

MyAnimeList (MAL) یک پایگاه داده آنلاین با هزاران عنوان انیمه و مانگا است. به عنوان یک برنامه تلفن همراه یا یک وب‌سایت در مرورگر شما موجود است، می‌توانید از MAL برای پیگیری همه چیز استفاده کنید، از نمایش‌هایی که تماشا می‌کنید تا مانگایی که تصمیم به رها کردن آن دارید.

اما این فقط نوک کوه یخ است. MyAnimeList مکانی عالی برای ارتباط با سایر اوتاکوها (افراد شیفته انیمه و مانگا)، دریافت توصیه ها، دیدن داغ ترین برنامه ها و موارد دیگر است.

برنامه مناسب MAL برای iPhone و Android در دسترس است، اگرچه می‌توانید دانلود را نادیده بگیرید و در صورت تمایل مستقیماً به وب‌سایت دسترسی پیدا کنید.

دانلود: MyAnimeList برای اندروید | iOS (رایگان)

نحوه استفاده از MyAnimeList برای ردیابی انیمه و مانگا

در حالی که می‌توانید کتابخانه عظیم MAL را بدون حساب مرور کنید، باید یکی برای پیگیری انیمه و مانگا خود ایجاد کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری، می توانید روی ذره بین در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا شروع به جستجوی عناوین بر اساس نام کنید یا صفحه اصلی وب سایت را برای تعداد زیادی گزینه بررسی کنید.

با اپلیکیشن MAL، می‌توانید روی نماد تقویم در پایین صفحه کلیک کنید تا انیمه‌های این فصل را ببینید.

هنگامی که عنوانی را پیدا کردید که مورد علاقه شماست، روی آن کلیک کنید تا آن را به لیست خود اضافه کنید. می‌توانید وضعیتی مانند تماشا، تکمیل، برنامه‌ریزی برای تماشا، در انتظار یا حذف شده به آن اختصاص دهید.

بسته به وضعیتی که اختصاص داده‌اید، نوار رنگی متفاوتی ظاهر می‌شود: سبز برای تماشا، آبی برای تکمیل، خاکستری برای برنامه‌ریزی برای تماشا، زرد برای On-Hold و قرمز برای Dropped.

اگر چیزی را اضافه می‌کنید که قبلاً خوانده‌اید یا تماشا کرده‌اید، می‌توانید به آن امتیازی از 10 بدهید – شاهکار تا 1 – وحشتناک. MyAnimeList به طور خودکار تاریخ شروع و پایان شما را برای شما تنظیم می کند، اما می توانید به صورت دستی تاریخ ها را در صورت نیاز تغییر دهید.

همچنین می توانید برای ردیابی آسان، قسمت یا حجمی را که در حال حاضر در آن هستید انتخاب کنید. اگر صحبت از آسان شد، آیا می‌دانستید که می‌توانید از طریق کرانچی رول، انیمه را روی نینتندو سوییچ تماشا کنید؟ ما صدای آن را دوست داریم.

نحوه کشف انیمه جدید در MyAnimeList

راه های مختلفی برای یافتن انیمه و مانگا جدید وجود دارد که ممکن است از آنها لذت ببرید. برای این برنامه، می‌توانید به یک باشگاه بپیوندید (در ادامه در مورد آن بیشتر خواهد شد) و توصیه‌هایی را بخواهید، بخش فصلی را مرور کنید تا ببینید چه چیزی پخش می‌شود، یا برای دیدن انیمه‌های پرطرفدار، 10 انیمه برتر، که اخیراً اضافه شده‌اند و موارد دیگر به Discover بروید.

این وب سایت گزینه های بیشتری را در مورد کشف ارائه می دهد. یکی از بهترین ویژگی‌ها، بخش توصیه‌ها است، که در آن می‌توانید عناوین را بر اساس آن‌هایی که قبلاً دوست دارید، انتخاب کنید. این توصیه ها توسط طرفدارانی مانند شما نوشته شده است.

می‌توانید برای مرور انواع مختلفی از ژانرها، از دسته‌بندی‌های معمولی مانند «فانتزی» و «اکشن» تا ژانرهای بسیار دقیق مانند «CGDCT» (دختران ناز در حال انجام کارهای زیبا) روی «جستجوی انیمیشن» یا «جستجوی مانگا» کلیک کنید. در هر ژانر، می توانید اطلاعات مربوط به هر عنوان را در یک نگاه مشاهده کنید، مانند میانگین امتیاز، تعداد قسمت ها و میانگین طول هر قسمت.

هنگامی که در جستجوی نمایش جدیدی هستید، قطعاً ارزش آن را دارد که به وب سایت دسترسی پیدا کنید. هنگامی که نمایشی را پیدا کردید که به آن علاقه دارید، بررسی کنید که آیا در وب سایتی وجود دارد که می توانید انیمه را به صورت آنلاین به صورت رایگان تماشا کنید.

سایر ویژگی های MyAnimeList که ارزش بررسی را دارد

MyAnimeList چیزهای بیشتری از ردیابی وجود دارد. وب‌سایت MAL فروشگاه یک‌جای شما برای اخبار، نظرسنجی‌ها، همکاری‌ها و موارد دیگر است. بیایید نگاهی بیندازیم به چند مورد که می‌توانید در وب‌سایت MyAnimeList بیابید.

1. جوامع

به دنبال کسی هستید که با آن شخصیت مورد علاقه خود را بجوید؟ یا شاید شما می خواهید چند توصیه منتخب از علاقه مندان همفکر داشته باشید؟ مطمئناً می خواهید برگه بحث MyAnimeList را در برنامه یا بخش انجمن در وب سایت بررسی کنید.

در اینجا انواع باشگاه ها را پیدا خواهید کرد. علائق شما هر چه باشد، مطمئناً باشگاهی برای آن وجود خواهد داشت. بنا به دلایلی، همه باشگاه ها در برنامه نمایش داده نمی شوند، بنابراین اگر نمی توانید باشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید، بهتر است از وب سایت استفاده کنید.

2. اخبار در مورد صنعت

MyAnimeList مکانی عالی برای مطلع شدن از همه چیزهایی است که در دنیای انیمه و مانگا اتفاق می افتد. برگه Industry در وب‌سایت MAL همه چیز را از اخبار گرفته تا رتبه‌بندی شخصیت‌ها و افراد تأثیرگذار دارد.

صفحه اصلی گهگاه اخباری مانند انیمه های موردانتظار برای بررسی دارد. باز هم، وب سایت MAL بهترین گزینه شما برای به روزترین اخبار و مقالات است.

3. اطلاعات در مورد صداپیشگان مورد علاقه شما

آیا تا به حال انیمه ای را تماشا کرده اید و قسم خورده اید که قبلا صدای شخصیت خاصی را شنیده اید؟ با MyAnimeList، شما به سادگی باید نام نمایش را جستجو کنید تا لیست دقیقی از تمام صداپیشگان پیدا کنید. با کلیک کردن بر روی یک بازیگر به شما این امکان را می‌دهد که تمام نقش‌های دیگر صداپیشگی او را با تصاویر شخصیت‌های او برای راحتی مشاهده کنید.

MyAnimeList به شما امکان می دهد صداپیشگان مورد علاقه خود را “مورد علاقه” انتخاب کنید. موارد دلخواه شما را می توان در بخش افراد نمایه شما مشاهده کرد.

4. چالش ها و رویدادهای دیگر

آیا در مسیر مطالعه گیر کرده اید؟ چرا به چالش خواندن مانگا 2023 MyAnimeList ملحق نمی شوید؟ MAL همچنین یک چالش برای تماشای انیمه و لیگ انیمه فانتزی برای کسانی که دوست دارند کمی رقابت دارند، دارد. بخش MALxJapan همچنین رویدادها، کلاس‌ها و هدایایی را ارائه می‌دهد، بنابراین حتماً به طور منظم توقف کنید.

دنیای انیمه و مانگا در دستان شما

MyAnimeList یک سرویس عالی است که به شما امکان می دهد تمام مانگا و انیمه های خود را ردیابی کنید، به کلوپ ها بپیوندید و در بحث ها شرکت کنید، توصیه هایی برای عناوین جدید دریافت کنید و موارد دیگر.

اکنون که می‌دانید چگونه تمام مانگا‌هایی را که می‌خواهید بخوانید و انیمه‌هایی را که می‌خواهید تماشا کنید پیگیری کنید، احتمالاً مشتاق هستید که مدتی را با شخصیت‌های مورد علاقه خود بگذرانید. آیا می دانستید مکان های زیادی برای خواندن مانگا به صورت آنلاین به صورت رایگان وجود دارد (از نظر قانونی، ممکن است اضافه کنیم)؟

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT