چگونه یک نویسنده فنی شویم

چگونه یک نویسنده فنی شویم

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا به نوشتن محتوای فنی علاقه دارید؟ در اینجا همه چیزهایی است که برای شروع باید بدانید. چگونه یک نویسنده فنی شویم؟

. نوشتن محتوای فنی شامل تولید انواع مختلف محتوا، مانند پست های وبلاگ و بررسی محصول، به روشی است که برای خوانندگان قابل درک باشد.

. نوشتن محتوای فنی با نوشتن فنی متفاوت است، که شامل ایجاد کتابچه راهنمای کاربر و مستندات مربوط به محصولات یک شرکت است.

. برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای فنی موفق، به مهارت های نوشتاری قوی، توانایی تحقیق در مورد موضوعات پیچیده و توانایی تعامل با کارشناسان صنعت نیاز دارید.

اگر در درک جزئیات فنی پیچیده مهارت دارید و می‌خواهید به مردم کمک کنید تا چنین نکات و داده‌هایی را بهتر درک کنند، نوشتن محتوای فنی ممکن است شغلی ایده‌آل برای شما باشد.

نوشتن محتوای فنی چیست؟

یک نویسنده محتوای فنی محتوا را در قالب پست‌های وبلاگ، مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، بررسی محصول و خرید و راهنمای نهایی برای رسیدن به یک هدف خاص تولید می‌کند. برای دستیابی به هدف خاص از تولید محتوا، باید کمی در مورد تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود و نوشتن با لحن و سبک برند یاد بگیرید.

شما همچنین باید بتوانید جزئیات فنی پیچیده را به زبانی ساده و قابل فهم تجزیه کنید، مختصر بنویسید و از اصطلاحات غیر ضروری رها شوید. می‌توانید برای شرکت‌های SaaS، شرکت‌هایی که نرم‌افزارهای مبتنی بر وب یا محصولات دیگر می‌فروشند، ارزهای دیجیتال، وبلاگ‌های زبان‌های برنامه‌نویسی، اخبار فناوری، وبلاگ‌های آموزشی فناوری، و غیره بنویسید.

اکنون که فهمیدید نویسنده محتوای فنی چیست و چگونه کار می کند، باید بدانید که نویسنده محتوای فنی چیست.

نوشتن محتوای فنی چیست؟

با شروع درخواست برای مشاغل، دو نوع فرصت پیدا خواهید کرد. یکی برای نقش یک نویسنده محتوای فنی برای یک وبلاگ فناوری و دیگری برای نقش یک نویسنده فنی خواهد بود. حتماً می دانید که وظایف این دو سمت تفاوت قابل توجهی دارد.

برخلاف یک نویسنده محتوای فناوری، یک نویسنده فنی مستندات، کتابچه راهنمای کاربر، راهنماهای دستورالعمل و احتمالاً کاغذهای سفید را در مورد محصولات شرکت ایجاد می کند.

مقیاس دستمزد هر یک از نویسندگان نیز متفاوت است. طبق گزارش US News & World Report، یک نویسنده فنی متوسط ​​حقوق سالانه حدود 78 هزار دلار دریافت می کند. با این حال، طبق گفته Zippia، یک نویسنده محتوای فنی سالانه تقریباً 59 هزار دلار درآمد دارد.

اکنون که تفاوت را می دانید، بیایید ادامه دهیم.

سه مهارت مهمی که برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای فنی به آن نیاز دارید

در اینجا لیستی از مهارت هایی است که قطعاً می خواهید برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای فنی موفق داشته باشید.

1. مهارت های نوشتاری راک

هر نویسنده مشتاق باید مهارت های نوشتاری قوی را توسعه دهد. برای گسترش دانش خود در این زمینه می توانید به یک دوره دانشگاهی بپیوندید یا در کلاس های آنلاین نویسندگی شرکت کنید.

در کنار گرامر عالی، برای موفقیت در این زمینه باید چند مهارت دیگر نیز بیاموزید، مانند داستان سرایی، درگیر نگه داشتن خواننده، نوشتن سرفصل های متقاعدکننده و تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان برای اقدام.

2. تحقیق در مورد موضوعات پیچیده

تحقیقات ضعیف منجر به محتوای ضعیف می شود و وقت خوانندگان و مشتریان شما را تلف می کند. بنابراین، توسعه مهارت های خوب تحقیق یک ضرورت است. یکی از بهترین راه‌های تحقیق، یافتن حقایق و اطلاعات از وبلاگ‌های معتبر است.

یعنی وقتی در گوگل جستجو می کنید، باید منبع اطلاعاتی را که استفاده می کنید، بدانید. به نتایج برتر پایبند باشید، اعتبار دامنه وب سایت را بررسی کنید، به ترافیک ماهانه ای که وبلاگ هر ماه دریافت می کند و موارد دیگر نگاه کنید.

برای یافتن این داده‌ها، یکی از افزونه‌های Chrome زیر را دانلود کنید:

. کلمه کلیدی Surfer

. Ubersuggest

. MozBar

در زیر هر نتیجه جستجو، برنامه‌های افزودنی جزئیاتی مانند اعتبار دامنه، ترافیک ماهانه، تعداد کلمات کلیدی در صفحه پیوند داده شده، تعداد کل کلمات، ویژگی‌های صفحه و کل اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی را به شما نشان می‌دهند.

به طور خلاصه، اطلاعات کافی برای ارزیابی اینکه آیا وبلاگ منبع داده قابل اعتمادی است یا خیر.

3. تعامل با کارشناسان صنعت

جدای از تحقیق در گوگل، اگر می‌خواهید محتوای اصلی و عمیقی ایجاد کنید که در جای دیگری در دسترس نیست، ممکن است نیاز به مصاحبه با کارشناسان این حوزه داشته باشید. این افراد می توانند مهندس، محقق، تحلیلگر امنیتی و غیره باشند.

با این حال، رسیدن به این نقطه در تحقیقات شما به زمان و تخصص ارتباطی نیاز دارد. اگر می‌خواهید به یک نویسنده محتوای فنی پردرآمد تبدیل شوید که برای شرکت‌های پیشرو کار می‌کند و نه فقط کارخانه‌های تولید محتوا مانند Upwork، Fiverr یا Craigslist، به این مهارت نیاز دارید.

اگر روی یک وبلاگ خبری فناوری کار می کنید، این یک ضرورت است. بنابراین، یاد بگیرید که چگونه ایمیل هایی بنویسید که پاسخ دریافت کنند و بهترین راه برای تعامل و مصاحبه با یک نفر هستند. یادگیری برخی از مهارت های اضافی کپی رایت هرگز به کسی آسیب نمی رساند.

چگونه بدون تجربه یک نویسنده فنی شوید

اگر چه می تواند کمک کند، اما آموزش رسمی در این زمینه زمانی که شما به دنبال نوشتن فنی هستید، به خصوص برای مشاغل سطح ابتدایی اجباری نیست. اگر می خواهید یک نویسنده فنی بدون تجربه قبلی شوید، اولین قدم این است که واقعاً مهارت را یاد بگیرید و تمرین کنید.

برای انجام این کار، می توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید، دوره های کارآموزی بدون حقوق انجام دهید، یا برای سازمان های غیرانتفاعی بنویسید. به خاطر داشته باشید که از آنجایی که هنوز هیچ مدرکی ندارید، احتمالاً برای حداقل چند ماه درآمدی نخواهید داشت.

در این بین، وظیفه شما این است که مهارت خود را ارتقا دهید، با نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنید، شروع به نوشتن رزومه کنید و نمونه کارها را تهیه کنید که بهترین کار شما را به نمایش بگذارد. پس از حدود شش ماه یا بیشتر، زمانی که فکر می کنید رزومه و نمونه کار مناسبی تهیه کرده اید، زمان آن فرا رسیده است که برای یک شغل ابتدایی درخواست دهید.

دستمزد در ابتدا عالی نخواهد بود، اما توصیه می شود حداقل بخشی از درآمد خود را دوباره سرمایه گذاری کنید و دوره های آموزشی بخرید (توصیه های ما را در زیر ببینید) تا بتوانید به یادگیری و ارتقاء مهارت های خود ادامه دهید. این به شما این امکان را می دهد که در آینده متمایز شوید و برای خدمات خود حق بیمه دریافت کنید.

چگونه وارد نوشتن فنی شویم

پس از دانستن تمام جزئیات ضروری در مورد نوشتن محتوای فنی، باید در مورد نحوه فعالیت خود تصمیم بگیرید: به عنوان یک پیمانکار / مترجم آزاد یا یک کارمند تمام وقت در یک شرکت.

برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای فنی مستقل، احتمالاً نیازی به مدرک خیره کننده در روزنامه نگاری یا تجربه خاصی در بخش فناوری ندارید. با این حال، اگر آن را دارید، یک مزیت است. تنها چیزی که نیاز دارید مهارت هایی است که در بخش قبلی در مورد آنها صحبت کردیم و یک نمونه کار (که کمی در مورد آن بحث خواهیم کرد) و شما آماده هستید.

از سوی دیگر، اگر به دنبال کار تمام وقت در یک شرکت هستید، ممکن است شرایط شرکت را در نظر بگیرید. استخدام کنندگان بیشتر به دنبال فردی با مدرک لیسانس در زبان انگلیسی یا موضوعات مرتبط با ارتباطات هستند. به علاوه، آنها ممکن است تجربه قبلی شما در صنعت فناوری را نیز در نظر بگیرند – به عنوان مثال، علوم کامپیوتر، مهندسی، پزشکی یا موارد دیگر.

اما هر کاری که انجام می دهید، باید یک نمونه کار برای نشان دادن کار خود داشته باشید. استخدام کننده، با وجود مدرک تحصیلی شما، می خواهد بداند که آیا می توانید آنچه را که می گویید ارائه دهید.

در اینجا چند راه برای شروع سفر خود به عنوان یک نویسنده محتوای فنی امروز وجود دارد:

– ثبت نام در دوره های آنلاین یا دانشگاهی را در نظر بگیرید. در اینجا چند مورد از آنها بر اساس رتبه بندی آورده شده است:

. Good with Words: تخصص نگارش و ویرایش ارائه شده توسط دانشگاه میشیگان.

. تخصص بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا، دیویس.

. داستان سرایی و تأثیرگذاری: با تأثیر ارائه شده توسط دانشگاه مک کواری ارتباط برقرار کنید.

– شبکه با حرفه ای ها: اگر می خواهید مشتریان خوبی پیدا کنید یا در یک شرکت معتبر کار کنید، این یکی از بهترین راه ها برای شروع است.

– یک نمونه کار نوشتن فناوری ایجاد کنید: ساده ترین راه برای انجام آن، راه اندازی یک وبلاگ در Medium است. این رایگان است و استخدام کنندگان شما متوجه خواهند شد که شما در واقع می دانید چگونه برای مخاطبان آنلاین بنویسید. در اینجا نحوه ایجاد یک وب سایت نمونه کارها از ابتدا آورده شده است.

– برای مشاغل درخواست دهید: پلتفرم هایی مانند Indeed، Monster، Flexjobs، Career Builder، Nexxt و LinkedIn مکان های عالی برای شروع جستجوی شما هستند.

حرفه خود را در نوشتن محتوای فنی شروع کنید

درست مانند همه چیز، به تلاش مداوم و سرمایه گذاری زمان نیاز دارد. اما باید بدانید که این صنعت روز به روز در حال رشد است.

بنابراین، اگر همیشه عاشق فناوری بوده‌اید و مهارت‌هایی برای آسان‌تر کردن یادگیری فناوری و تصمیم‌گیری مبتنی بر فناوری برای مردم دارید، این شانس شماست. مهارت های مورد بحث در مقاله را کامل کنید، این موضوع را عمیق تر کنید و سفر جدید خود را به سمت نوشتن محتوای فنی آغاز کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT