چگونه https را فعال کنیم؟

چگونه https را فعال کنیم؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

چگونه https را فعال کنیم؟ این سوال دغدغه بسیاری از مالکان وبسایت‌هایی است که امنیت اطلاعات کاربران برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد و همواره به دنبال جلب اعتماد مخاطب هستند. امنیت اطلاعات یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای موفقیت پلتفرم‌های آنلاین در فضای اینترنت محسوب می‌شود. یکی از راه‌های اصلی تضمین امنیت اطلاعات کاربران، فعال کردن پروتکل HTTPS با استفاده از گواهی SSL معتبر است. در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه HTTPS را برای وب‌سایت خود فعال کرده و گواهی SSL معتبر برای پلتفرم آنلاین خود تهیه کنید.

خرید گواهی SSL؛ انتخاب مناسب‌ترین گواهی براساس نیاز

برای پاسخ به سوال «چگونه https را فعال کنیم» ابتدا باید یک گواهینامه امنیتی متناسب با نیازهای خود داشته باشید. ارائه‌دهنده‌ای معتبر مانند برتینا را به‌منظور خرید ssl برای سایت انتخاب کنید و سپس باتوجه‌به نوع پلتفرم آنلاین خود یکی از انواع گواهینامه‌های ssl را بخرید. گواهی‌های امنیتی ssl در سه سطح OV ،EV و DV توسط ارائه‌دهندگان مختلف عرضه می‌شوند. مشخصات هرکدام از این سطوح به شرح زیر هستند:

  • گواهینامه استاندارد (Domain Validated – DV): مناسب برای وبلاگ‌ها و سایت‌های کوچک است و فقط نیاز به احراز هویت مالکیت دامنه دارد.
  • گواهینامه تایید شده سازمانی (Organization Validated – OV): برای دریافت این نوع از گواهینامه ssl نیاز به تایید اطلاعات سازمان خود توسط ارائه‌دهنده گواهی ssl دارید. این گواهی مناسب برای سایت‌های تجاری است که نیاز به حفظ امنیت اطلاعات کاربران دارند.
  • گواهینامه تمام اعتبار (Extended Validation – EV): گواهی EV فرآیند تأیید هویت گسترده‌تری دارد.

اگر دامنه‌های فرعی دارید باید برای پوشش آن‌‌ها توسط گواهی ssl خریداری شده، گواهینامه وایلد کارت نیز تهیه کنید. اگر اطلاعی درباره ssl موردنیاز خود ندارید، نگران نباشید! ارائه‌دهندگان معتبر گواهی SSL برای انتخاب نوع گواهی مناسب، شما را راهنمایی خواهند کرد.

نصب گواهی ssl؛ گرفتن https برای سایت

پس از دریافت گواهینامه SSL، برای فعال کردن https، نیاز است که گواهینامه را روی سرور وب‌سایت خود نصب کنید. فرآیند نصب ممکن است بسته به تنظیمات سرور و پلتفرم مدیریت محتوا متفاوت باشد. معمولاً، باید فایل‌های گواهینامه را از طریق پنل مدیریت سرور بارگذاری کرده و مسیرهای مرتبط را در تنظیمات سرور مشخص کنید.

برای نصب گواهی SSL، باید یک فایل CSR (Certificate Signing Request) بسازید. این فایل شامل اطلاعات مهمی مثل نام دامنه شما خواهد بود. برای ایجاد CSR، معمولاً می‌توانید از ابزارهای مدیریت سرور خود استفاده کنید یا دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده گواهی را دنبال کنید.

اگر نیاز است در سایت خود از اطلاعات بسیار مهم و حساسی محافظت کنید، علاوه‌بر گواهی SSL، ممکن است نیاز به سرور اختصاصی داشته باشید. برای تهیه بهترین سرور اختصاصی متناسب با نیازهای خود باید کانفیگ آن را بررسی کنید. برتینا یکی از ارائه‌دهندگان سرورهای اختصاصی با بهترین شرایط و امکانات است. برای مشاهده کانفیگ سرورهای اختصاصی برتینا وارد سایت آن شوید.

نصب گواهی ssl برای وردپرس؛ استفاده از پلاگین Really Simple SSL

برای نصب گواهی ssl روی وردپرس ابتدا باید افزونه Really Simple SSL را دانلود و روی وردپرس خود اینستال کنید. پس از فعال‌سازی این افزونه، در بخش Settings گزینه‌ای برای SSL، فعال‌ می‌شود. افزونه Really Simple SSL کلیه خطاهای مرتبط با نصب SSL در وب‌سایت شما را شناسایی و آن را رفع می‌کند. این افزونه به صورت خودکار عملیاتی انجام می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • بررسی عملکرد گواهی SSL
  • تنظیم وردپرس برای تغییر URLها با استفاده از https
  • برطرف کردن برگه‌ها یا ساب‌دامین‌هایی که با پروتکل HTTP بارگذاری می‌شوند.

اگر از پلاگین‌های کش مانند راکت استفاده می‌کنید، پشنهاد می‌کنیم پس از نصب نسبت به حذف کش این افزونه‌ها اقدام کنید.

برای بالابردن عملکرد وبسایت وردپرسی باید از هاست پرسرعت لینوکس یا هاست وردپرس استفاده کنید. برای مشاهده و خرید این سرویس‌های هاستینگ با آپتایم ۹۹.۹٪ وارد وبسایت برتینا شوید.

مزایای استفاده از پروتکل https به‌جای http؛ پروتکل امنیتی

HTTPS پروتکل امنیتی است که اطلاعات درحال انتقال بین کاربر و سرو را رمزگذاری می‌کند. ازاین‌رو، اعتماد کاربران نسبت به پلتفرم آنلاین شما افزایش خواهد یافت. اگر کاربران به سایت شما اعتماد کنند، همیشه مخاطب و کاربر شما می‌مانند. ازاین‌رو، رتبه شما در موتور جستجو گوگل بهبود خواهد یافت. در واقع، گواهی ssl به صورت غیر مستقیم بر بهبود رتبه گوگل شما تاثیر خواهد داشت.

ازسوی‌دیگر اگر سایت شما پروتکل امنیتی https نداشته باشد، با کلیک کاربر روی آن، پیش از نمایش سایت یک اخطار امنیتی به کاربر نمایش داده می‌شود. معمولا کاربران با مشاهده این اخطار از سایت خارج می‌شوند. در نتیجه اگر گواهی ssl نداشته باشید، کاربران بسیاری را از دست خواهید داد.

فعال کردن https با استفاده از گواهی ssl معتبر برتینا

در این مقاله به پرسش «چگونه https را فعال کنیم» پاسخ دادیم. استفاده از HTTPS و گواهی SSL امری ضرور برای افزایش امنیت و اعتماد کاربران به سایت شماست. از طریق مراحلی که در این مقاله شرح داده شد، این اهداف امنیتی را می‌توانید به‌راحتی دنبال کنید. با‌توجه‌به نوع و اندازه کسب‌وکار خود، گواهی SSL مناسب را باید انتخاب و نصب کنید.

برای خرید گواهینامه ssl باید از ارائه‌دهندگان معتبر این گواهی امنیتی را تهیه کنید. برتینا یکی از ارائه‌دهندگان معتبر گواهی ssl است که شما را در رابطه با انتخاب بهترین نوع این پروتکل امنیتی راهنمایی می‌کند. برای خرید انواع گواهی ssl با پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته وارد وب‌سایت برتینا (bertina.ir) شوید.

این مطلب جنبه تبلیغاتی داشته و اول پرداخت هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با ندارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT