ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی

بهترین ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی 2023

زمان مطالعه 16 دقیقه

با این 16 ابزار شگفت‌انگیز AI Photo برای ایجاد، بهبود یا اصلاح عکس‌های خود بازی کنید. شماره 7 تضمین شده است که ذهن شما را منفجر می کند! ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی را در ادامه بشناسید.

ایجاد عکس‌های هوش مصنوعی یا استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ویرایش عکس ممکن است علمی تخیلی به نظر برسد، اما همه ما در سال ۲۰۲۳ از آن استفاده می‌کنیم.

خرید با ویزا کارت

از حذف پس‌زمینه تصویر گرفته تا بهبود ظاهر یک عکس تنها با یک کلیک، هوش مصنوعی هم قدرتمند و هم در دسترس است.

در این راهنما، 16 مورد از هیجان‌انگیزترین ابزارهای هوش مصنوعی را برای عکاسان کشف خواهید کرد که به ما کمک می‌کنند در زمان صرفه‌جویی کنیم یا به سادگی بیشتر سرگرم شویم!

بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی برای ویرایش عکس رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر ارزش سرمایه گذاری را دارند – واقعاً کاری که آنها می توانند انجام دهند باورنکردنی است.

هوش مصنوعی اینجاست که بماند و فناوری عکاسی با هوش مصنوعی بهتر و بهتر می شود.

(همین مورد در حال حاضر برای ابزارهای ویدئویی هوش مصنوعی و نرم افزار ویرایش عکس با هوش مصنوعی اتفاق افتاده است.)

ما واقعاً در زمان‌های هیجان‌انگیزی زندگی می‌کنیم – ChatGPT آخرین مدرک این موضوع است.

16 ابزار مجهز به فناوری هوش مصنوعی برای عکاسان

1.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی Luminar Neo: نرم افزار ویرایش تصویر هوش مصنوعی

قوی ترین لباس Luminar همیشه ویرایش عکس با هوش مصنوعی بوده است.

در آخرین به‌روزرسانی ویرایشگر عکس هوش مصنوعی Luminar Neo، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از ابزارها را پیدا خواهید کرد که عکس‌های شما را در کوتاه‌ترین زمان با نتایج چشم‌گیر بهبود می‌بخشند.

در اینجا بهترین ویژگی های Neo است که عکاسی با هوش مصنوعی را در خود جای داده است:

. Mask AI به شما این امکان را می دهد که به راحتی قسمت های خاصی از تصویر را برای انجام تنظیمات انتخابی انتخاب کنید. حداکثر 9 عنصر را شناسایی می کند: آسمان، آب، زمین طبیعی، زمین مصنوعی، کوه ها، ساختمان ها، وسایل نقلیه، مردم و گیاهان. همچنین می توانید ماسک را به خوبی تنظیم کنید.

. AI Sky نه تنها آسمان را برای شما جایگزین می کند، بلکه بازتاب های مربوطه را نیز ایجاد می کند و صحنه را برای مطابقت با آسمان جدید دوباره نور می دهد. Augmented Sky اشیایی مانند پرندگان یا ماه را درج می کند و آنها را با صحنه مطابقت می دهد.

. Portrait Bokeh AI پس‌زمینه پرتره‌های شما را برای ایجاد افکت بوکه تغییر می‌دهد.

. ابزار Relight AI تصویر شما را مجدداً ترسیم می کند و فضایی سه بعدی را برای پخش طبیعی نور و تغییر نور عکس اصلی بازسازی می کند.

. ترکیب AI تصویر شما را برش داده و صاف می کند تا بهترین کادر بندی ممکن را به شما ارائه دهد.

. هوش مصنوعی حذف پس‌زمینه پرتره از Mask AI برای حذف خودکار پس‌زمینه عکس‌های پرتره شما استفاده می‌کند.

. Face AI چهره و ویژگی‌ها را تشخیص می‌دهد و به شما امکان می‌دهد با ابزارهای یک کلیک ویرایش عکس را انجام دهید. همچنین هوش مصنوعی بدن برای پرتره های تمام بدن وجود دارد.

. Remove Powerlines AI خطوط برق را از آسمان مناظر شهری شما حذف می کند. برای لکه ها و گرد و غبار عمومی تر، یک ابزار هوش مصنوعی نیز وجود دارد.

Luminar Neo همیشه ویرایشگر تصویر هوش مصنوعی مورد علاقه من بوده است.

این یک ابزار هوش مصنوعی عالی برای ویرایش عکس کارهای شخصی و حرفه ای من است، با ویژگی های آسان برای استفاده و تنظیمات پیشرفته برای تنظیمات دستی دقیق تر.

بررسی کامل Luminar Neo ما را برای بررسی عمیق تر این نرم افزار چشمگیر برای ویرایش تصاویر خود ببینید.

: مولد تصویر هوش مصنوعی Artsmart.ai 2.

ArtSmart یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی با کاربری ساده است که می تواند هر چیزی را که تصور کنید با کمتر از 1 سنت در هر تصویر ایجاد کند.

برای هر کسی که عادت دارد صدها دلار برای یک تصویر یا طراحی گرافیکی سفارشی بپردازد، ArtSmart یک راه فوق العاده است که نه تنها در هزینه خود صرفه جویی می کند، بلکه فرآیند را بسیار سریعتر می کند.

همچنین با بهترین وب‌سایت‌های عکس استوک رقابت می‌کند و به شما کمک می‌کند به جای اتلاف وقت در پیمایش هزاران تصویر احتمالی، دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید ایجاد کنید.

جدا از استفاده از دستورات متنی برای تولید تصاویر هوش مصنوعی، ArtSmart دارای مجموعه ای از ویژگی های سرگرم کننده و مفید دیگر نیز می باشد:

. Upscale: از هوش مصنوعی برای تبدیل تصاویر با وضوح پایین به گرافیک با وضوح بالا استفاده کنید.

. Inpainting: از یک قلم مو برای افزودن، حذف یا جایگزینی اشیاء در یک تصویر استفاده کنید.

. نقاشی بیرونی: خلاقیت خود را با ادامه دادن یک تصویر فراتر از مرزهای اصلی آن گسترش دهید.

. آهنگ ها: آواتارهای هوش مصنوعی با کیفیت بالا تولید کنید.

. حذف پس‌زمینه: پس‌زمینه هر تصویر را در چند ثانیه حذف کنید.

. PoseCopycat: ژست شخصیت را از تصویر دیگری کپی کنید یا تصویر خود را برای استخراج ژست آپلود کنید.

. PosePerfect: یک اسکلت دیجیتال را برای کنترل مطلق بر نحوه ژست گرفتن شخصیت به راحتی دستکاری کنید.

برای شرکت‌ها، می‌توانید از API ArtSmart برای محتوای AI تولیدی خود هاست شده نیز استفاده کنید.

برای عکاسان، یکی از ویژگی‌های مفید «Camera Setup» است که به شما امکان می‌دهد دوربین‌های مختلف، لنزها، نور و تنظیمات نوردهی را آزمایش کنید تا کنترل تصویر نهایی را در دست بگیرید.

3.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی Topaz Gigapixel AI: افزایش وضوح تصویر

Gigapixel AI یک تقویت‌کننده عکس با هوش مصنوعی توپاز است که برای ارتقاء تصاویر شما تا 600% طراحی شده است – این باعث می‌شود آن را در بین سایر ابزارهای تصویری هوش مصنوعی در سال 2023 منحصر به فرد کند.

اگر تا به حال سعی کرده اید یک عکس را بزرگ کنید (رزولوشن تصویر را افزایش دهید)، می دانید که انجام این کار چقدر دشوار است و در نهایت با یک تصویر پیکسلی و با کیفیت پایین مواجه نمی شوید – به خصوص اگر سعی کنید بسیار فراتر از اندازه اصلی بروید.

هوش مصنوعی گیگاپیکسل از یادگیری عمیق برای بهبود کیفیت و بهبود جزئیات عکس‌های شما استفاده می‌کند و آن‌ها را ارتقا می‌دهد. به این ترتیب، تصاویری را ارائه می دهد که به نظر می رسد با وضوح بالاتر گرفته شده اند.

می‌توانید از هوش مصنوعی گیگاپیکسل برای بزرگ‌ نمایی و برش جزئیات از عکس اصلی خود استفاده کنید و آن را بهبود ببخشید تا آماده چاپ یا اشتراک‌گذاری باشد. همچنین می‌توانید تصاویر خود را واضح کنید، از شر مصنوعات فشرده‌سازی خلاص شوید و موارد دیگر.

می توانید هوش مصنوعی گیگاپیکسل را به عنوان یک برنامه مستقل نصب و استفاده کنید، اما همچنین می توانید آن را در جریان کار خود در لایت روم و فتوشاپ قرار دهید.

برای مثال‌های بیشتر درباره نحوه استفاده از این فناوری هوش مصنوعی در عکس‌های خود، بررسی گیگاپیکسل ما را ببینید.

4. : Aftershootحذف و ویرایش تصویر با هوش مصنوعی

Aftershoot یک مدیر عکس است که از هوش مصنوعی برای خودکار کردن بخش خسته کننده مجموعه های بزرگ تصاویر استفاده می کند.

همانطور که می دانید، کشتار بخشی از تجارت عکاسی است. این بسیار وقت گیر است و می تواند بسیار کسل کننده باشد – مگر اینکه آن را خودکار کنید.

با استفاده از Aftershoot می‌توانید پارامترها (ستاره‌ها و رنگ‌ها) را انتخاب کنید. سپس، حساسیت را از کم به شدید در دسته‌های مختلف تنظیم کنید – مانند گروه‌بندی موارد تکراری، حذف عکس‌های تار، و غیره. حالا اجازه دهید برنامه بقیه کار را انجام دهد.

در پایان، می توانید قبل از صادرات یا صادرات مستقیم عکس ها، حذف را بررسی و اصلاح کنید. Aftershoot کاملاً ایمن است زیرا عکس های شما را در جایی آپلود نمی کند – به صورت محلی روی رایانه شما کار می کند.

اخیرا Aftershoot ابزار هوش مصنوعی ‘Edits’ را برای عکس ها معرفی کرده است که به شما کمک می کند تصاویر خود را حتی سریعتر ویرایش کنید.

Edits به جای تکیه بر دستکاری تصویر هوش مصنوعی، از کاتالوگ لایت روم موجود شما یاد می گیرد تا تصاویر شما را مانند یک «پیش تنظیم هوشمند» تنظیم کند.

بررسی Aftershoot ما را ببینید تا ببینید حذف عکس با هوش مصنوعی تا کجا پیش رفته است و چگونه می توانید از ابزارهای آن استفاده کنید.

5. Adobe Photoshop CC: نرم افزار ویرایش عکس با ابزارهای هوش مصنوعی

Adobe Photoshop یک برنامه قدرتمند ویرایش عکس است که برای چندین دهه استاندارد صنعت بوده است. اگرچه بلافاصله وارد بازار هوش مصنوعی نشد، اما با هر ارتقاء تعداد ابزارهای هوش مصنوعی را به طور مداوم افزایش داده است.

در اینجا برخی از ابزارهایی که هوش مصنوعی را در خود جای داده اند آورده شده است:

. Content-Aware Fill – با استفاده از پر کردن محتوا آگاه می‌توانید اشیاء ناخواسته را از عکس حذف کنید و فتوشاپ فضاها را پر می‌کند و اطلاعات پیکسل‌های دیگر را جمع‌آوری می‌کند.

. انتخاب سریع / انتخاب شی / انتخاب موضوع – با استفاده از این ابزارها می توانید به راحتی و به سرعت عناصر موجود در عکس های خود را انتخاب کنید.

. لبخند – در داخل فیلتر Liquify، یک ابزار تشخیص چهره وجود دارد که امکان شناسایی چهره و ویژگی های فرد در پرتره را فراهم می کند. شما می توانید آنها را به صورت جداگانه با استفاده از لغزنده تغییر دهید. یکی از این ابزارها شما را قادر می سازد تا سوژه خود را لبخند بزنید.

. Generative Fill AI – اشیاء، پس زمینه و موارد دیگر را فقط با تایپ کردن ایجاد کنید. پرکننده تصویر هوش مصنوعی روی استروئیدها!

و اینها برخی از فیلترهای عصبی جدید هستند:

. صاف کردن پوست – دارای لغزنده های Blur و Smoothness برای روتوش پرتره ها است.

. انتقال سبک – می توانید رنگ، سبک و بافت را از یک عکس به عکس دیگر منتقل کنید. شما همچنین می توانید سبک یک نقاش را انتخاب کنید و سبک او را روی عکس خود اعمال کنید.

. Depth Blur – شما می توانید یک اثر واقعی از عمق میدان باریک روی هر تصویری ایجاد کنید.

. Colorize – این فیلتر برای افزودن رنگ به عکس های سیاه و سفید است.

فیلترهای عصبی را به دو دسته Featured، Beta و Wait List تقسیم می‌کنید.

فیلترهای تایید شده که تمام استانداردهای Adobe را برآورده می کنند، برجسته هستند. فیلترهای بتا برای آزمایش در دسترس هستند، بنابراین نتایج همیشه قابل پیش بینی نیستند.

فیلترهای فهرست انتظار هنوز در حال توسعه هستند و هنوز در دسترس نیستند – می‌توانید درباره آنها بیشتر بدانید و روی دکمه من علاقه‌مندم کلیک کنید تا به مورد علاقه خود رأی دهید.

6.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی Remove.bg: حذف پس زمینه با هوش مصنوعی

اگر به دنبال حذف کننده پس زمینه ای هستید که از هوش مصنوعی برای استفاده تنها با یک کلیک استفاده کند، Remove.bg برای شما مناسب است. به سادگی تصویر خود را آپلود کنید و بگذارید جادوی خود را انجام دهد. شما می توانید با رتبه بندی تصویر به دست آمده به بهبود آنها کمک کنید.

می توانید پیش نمایش (رزولوشن پایین) یا نسخه HD را دانلود کنید. حساب رایگان برای استفاده شخصی یا آزمایش توصیه می شود زیرا فقط یک اعتبار و 50 پیش نمایش به شما می دهد.

برای استفاده تجاری، می‌توانید یک طرح اشتراک دریافت کنید – آن‌ها پنج انتخاب از 40 اعتبار تا 2800 دارند، یا می‌توانید در حین حرکت پرداخت کنید، که به نظر می‌رسد برای هر عکس گران‌تر است.

7. Generated.Photos:AI عکس افراد

اگر به یک مدل تولید شده با هوش مصنوعی نیاز دارید، می توانید با استفاده از generated.photos یک مدل ایجاد کنید. شما با یک تصویر تصادفی پیشنهاد شده توسط وب سایت شروع می کنید و تغییرات مورد نیاز خود را ایجاد می کنید.

شما می توانید انواع چیزها را تغییر دهید، از رنگ چشم گرفته تا احساسات، از سن تا ژست سر، و در نهایت با یک فرد کاملاً متفاوت روبرو شوید.

در حالی که شما نیازی به انتشار مدل ندارید زیرا آنها افراد واقعی نیستند، برای استفاده از تصاویر به مجوز نیاز دارید زیرا دارای حق چاپ هستند. در این مورد، مجوز بیان می‌کند که اگر برای استفاده شخصی باشد، آن‌ها رایگان هستند، اما باید با پیوندی به وب‌سایت نسبت دهید، و آنها به 512×512 محدود می‌شوند.

برای استفاده تجاری، می توانید مشترک برنامه ماهانه ای شوید که امکان دانلود با کیفیت بالا را به 15 می دهد، یا می توانید به صورت عمده خرید کنید. برای گزینه آخر، هرچه بیشتر بخرید – قیمت پایین تر است.

به عنوان مثال، از 1 تا 20 عکس، هزینه هر عکس 2,99 دلار است – با این حال، با افزایش خرید، قیمت به 1 دلار برای هر تصویر در هنگام خرید بیش از 1000 می رسد. برای طرح های پولی، نیازی به نسبت دادن.

8.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی Deepart.io: با استفاده از هوش مصنوعی عکس ها را به اثر هنری تبدیل کنید

Depart.io سایتی است که از هوش مصنوعی برای اعمال جلوه سبک آثار هنری بر روی عکس شما استفاده می کند. استفاده از آن واقعا آسان است. فقط عکس را آپلود کنید، سبک را انتخاب کنید و ارسال کنید.

اگر این کار را صرفاً برای سرگرمی انجام می دهید، می توانید هر تعداد عکسی که می خواهید انجام دهید. پس از ارسال، در صف قرار می گیرد و در ابعاد 500*500 با واترمارک به شما تحویل داده می شود.

اگر می‌خواهید برای تبدیل عکس‌ها به نقاشی از صف رد شوید، می‌توانید 199 دلار بپردازید و تصویر خود را در کمتر از 15 دقیقه دریافت کنید. اگر می خواهید تصویری با وضوح بالاتر و بدون واترمارک داشته باشید، بسته به اندازه، 19 یا 59 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

برای مشاهده نمونه کارهایی که می توانید بسازید، می توانید به گالری کاربر مراجعه کنید. همچنین، می توانید با ایجاد رایگان شروع کنید و سپس فقط آنچه را که دوست دارید خریداری کنید.

9. Topaz DeNoise AI: حذف نویز تصویر

DeNoise AI محصولی از شرکت Topaz است که برای حذف نویز از تصاویر استفاده می شود. مانند همه برنامه های توپاز می توان از آن به تنهایی یا داخل لایت روم و فتوشاپ استفاده کرد.

نویز یک مشکل بزرگ در عکاسی است. این ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که از ISO بالا یا سرعت شاتر طولانی استفاده می کنید – و دوربین های قدیمی حتی حساس تر هستند. بنابراین، این مشکلی است که اکثر عکاسان و دوستداران عکاسی باید با آن روبرو شوند. معمولاً در پس‌زمینه و مناطق تاریک‌تر بدنام‌تر است.

اکثر نرم‌افزارهای ویرایش عکس ابزاری برای حذف نویز از عکس‌های شما دارند، اما همیشه کافی نیست و وضوح عکس را از دست می‌دهد.

اینجاست که هوش مصنوعی برای عکاسی می تواند به شما کمک کند.

DeNoise AI از یادگیری عمیق برای تمایز بین جزئیات عکس و نویز واقعی استفاده می کند. به این ترتیب، از از دست دادن وضوح جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا جزئیات را از عکس های پر سر و صدا بازیابی کنید.

10.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی Lensa: برنامه ویرایش تصویر تلفن با هوش مصنوعی

Lensa یک برنامه ویرایش عکس است که از هوش مصنوعی برای ارائه راه حل های ساده برای نتایج خیره کننده استفاده می کند. به عنوان مثال، می توانید یک پرتره را با یک ابزار جادویی یک ضربه روتوش کنید. همچنین می‌توانید ویرایش را با اسلایدرها برای رنگ کردن لب‌ها، سفید کردن دندان‌ها و غیره تنظیم کنید.

همچنین می توانید پس زمینه را جایگزین و محو کنید و همچنین پیش زمینه و پس زمینه را جداگانه ویرایش کنید. همچنین دارای فیلترها و قاب هایی برای لذت بردن از تصاویر خود و ایجاد هنر دیجیتال با استفاده از نرم افزار است.

Lensa برای آیفون و اندروید در دسترس است و با خریدهای درون‌برنامه‌ای که از 1.99 دلار تا دسترسی نامحدود با قیمت 49.99 دلار قیمت دارند، رایگان است.

11. Topaz Sharpen AI: تصاویر را با هوش مصنوعی تیز کنید

یکی دیگر از راهکارهای عالی توپاز، هوش مصنوعی شارپن است. احتمالاً می‌دانید که داشتن عکسی که دوست دارید و وقتی آن را در رایانه باز می‌کنید تار می‌شود چقدر خسته‌کننده است.

متأسفانه، تاری می تواند به دلیل لرزش دوربین، حرکت سوژه، لنز یا فیلتر بد و غیره رخ دهد. بنابراین، اگر منشا تاری متفاوت است – راه حل نیز باید باشد.

به همین دلیل است که هوش مصنوعی شارپن با هر ویرایشگر عکسی که به سادگی ابزاری برای شارپ کردن ارائه می دهد متفاوت است. هوش مصنوعی به نرم افزار اجازه می دهد حرکت را تشخیص دهد و اینکه آیا دوربین یا سوژه در حال حرکت است.

همچنین فوکوس از دست رفته و نرمی لنز را شناسایی می کند و جزئیات عکس شما را بازیابی می کند. می توانید نمونه های قبل و بعد را در صفحه آنها بررسی کنید و قبل از خرید نسخه آزمایشی رایگان را دانلود کنید.

می توانید از آن به عنوان یک برنامه مستقل استفاده کنید یا آن را در لایت روم و فتوشاپ ادغام کنید. بررسی هوش مصنوعی Sharpen ما را ببینید و یک کد اختصاصی بگیرید.

12.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی This Person Does Not Exist: مولد صورت تصادفی

اگر نیازهای خاصی ندارید و به سادگی به یک فرد تصادفی تولید شده توسط هوش مصنوعی نیاز دارید، سعی کنید از This Person Does Not Exist: Random Face Generator استفاده کنید.

شما نمی توانید نتایج را تغییر دهید یا جزئیات بیشتری بخواهید، به سادگی صفحه را بارگیری کنید و یک چهره تصادفی دریافت کنید. اگر آن را دوست ندارید، فقط آن را تازه کنید و نتیجه متفاوتی بگیرید.

کنترل زیادی به شما نمی دهد، اما از شما چیزی هم نمی خواهد. این مولد چهره کاملا رایگان است و شما می توانید هر تعداد عکس را که دوست دارید دانلود کنید و برای هر هدفی از آنها استفاده کنید.

اگر دانش آن را دارید، می توانید به الگوریتم دسترسی پیدا کنید و کنترل را به دست آورید زیرا همه آن منبع باز است. پیوند کد و مجموعه داده را در تب الگوریتم از منو پیدا خواهید کرد.

13. Deep Nostalgia:انیمیشن عکس با هوش مصنوعی

فناوری Deep Nostalgia دارای مجوز MyHeritage است که به شما امکان می‌دهد هر عکسی را که آپلود می‌کنید متحرک کنید و ویدیوهای با کیفیت بالا تولید کنید.

اگرچه با هر عکسی (رنگی یا سیاه و سفید) کار می کند، اما هدف آن بازیابی تصاویر قدیمی خانواده است – این تصاویر اغلب کوچک یا آسیب دیده هستند. به همین دلیل، همین ویژگی Deep Nostalgia را با MyHeritage Photo Enhancer ترکیب می کند تا تصویری با کیفیت بهتر برای کار با آن داشته باشید.

در این زمان، می‌توانید هر بار فقط یک چهره را متحرک کنید – بنابراین، در یک عکس گروهی، باید انتخاب کنید که کدام یک را می‌خواهید. البته می توانید برای هر فرد در پرتره انیمیشن های جداگانه بسازید.

برنامه یک توالی ژست را بر اساس موقعیت صورت انتخاب می کند. با این حال، اگر می خواهید آن را تغییر دهید، این امکان پذیر است. به سادگی منوی کشویی را باز کنید، و می توانید از هر یک از گزینه های نمایش داده شده انتخاب کنید.

شما می توانید تصاویر خود را در عرض 10 تا 20 ثانیه متحرک کنید. سپس، می‌توانید ویدیوی خود را به اشتراک بگذارید. اگر اشتراک ندارید، یک واترمارک روی ویدیوهای خود و تعداد محدودی تصویر خواهید داشت. اگر اشتراک داشته باشید، دسترسی نامحدود خواهید داشت و واترمارک نخواهید داشت.

14.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی ImagenAI: ویرایش عکس با هوش مصنوعی

ImagenAI از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند عکس‌های خود را به صورت دسته‌ای ویرایش کنید. این باعث می‌شود که نرم‌افزار فوق‌العاده مفیدی برای هرکسی که حجم بالایی از عکس می‌گیرد – مخصوصاً عکاسان عروسی و رویدادها – باشد.

رها کردن هوش مصنوعی در ویرایش مستلزم یک جهش ایمانی است، اما ImagenAI از تصاویر شما یاد می‌گیرد – 5000 مورد از آنها را به طور دقیق می‌آموزید که در داشبورد آن آپلود می‌کنید تا بتواند تنظیمات برگزیده ویرایش شما را بفهمد.

با اینها، نمایه‌ای ایجاد می‌کند که با هر تصویر جدیدی که به آن می‌دهید، به روز می‌شود و تکامل می‌یابد، یا از طریق تصاویری که برای ویرایش آپلود می‌کنید، یا از طریق تصاویری که خودتان ویرایش کرده‌اید و در پلتفرم آپلود کرده‌اید.

هرچه بیشتر از ImagenAI استفاده کنید، بیشتر می‌تواند یاد بگیرد که چگونه به نظر می‌رسد تصاویرتان را دوست دارید. بررسی ImagenAI ما را بررسی کنید تا آن را در عمل ببینید.

15. Adobe Firefly: مولد هنر هوش مصنوعی

Adobe Firefly یک مدل هوش مصنوعی نسل هنری است که توسط Adobe ساخته شده است که با وجود اینکه در مراحل اولیه خود قرار دارد، فوق العاده هیجان انگیز است.

این ابزار به طور یکپارچه در اکوسیستم Adobe جاسازی می شود، بنابراین کاربران محصولات Adobe مانند Photoshop و Illustrator می توانند آثار هنری پیکسلی را بدون ترک برنامه های مورد علاقه خود ایجاد کنند.

ترفند اصلی آن دستکاری و تولید تصاویری است که کاربر به عنوان دستورات متنی وارد می کند، اما همچنین می تواند جلوه های بصری را برای متن نوشته شده ایجاد کند.

Adobe وعده داده است که به زودی، Firefly ویژگی های بیشتری مانند تولید وکتورهای سفارشی و ایجاد هنر سه بعدی را ارائه خواهد کرد.

Firefly نسبت به مولدهای مشابه هوش مصنوعی «ایمن‌تر» است، به این معنا که فقط به کتابخانه موجود Adobe Stock برای مراجع متکی است.

Adobe Firefly به جای جستجوی کل وب برای یافتن تصاویر مرجع و قرار گرفتن در معرض نقض احتمالی حق نسخه برداری، از طرح های دیگران استفاده نمی کند.

16.ابزارهای عکاسی با هوش مصنوعی: DragGan: این ویرایشگر عکس رایگان است

DragGan مخفف کلمه Drag Your Generative Adversarial Network است.

این یک ابزار AI رایگان منبع باز برای ویرایش تصویر است که به کاربران اجازه می دهد تا با کشیدن نقاط روی یک تصویر، تصاویر را دستکاری کنند.

این به شما امکان می دهد کارهای باورنکردنی مانند تغییر حالت چهره سوژه، تغییر پست یا حتی اضافه کردن یا حذف اشیا انجام دهید.

DragGan کاربر پسند است و برای مبتدیانی که تجربه کمی در ویرایش تصویر دارند، قابل دسترسی است.

به لطف فناوری محاسباتی پیشرفته خود، DragGan تصاویر فوق العاده واقعی ایجاد می کند و به شما امکان می دهد ویژگی ها را در یک محیط سه بعدی ویرایش کنید، مانند اینکه در حال مدل سازی یک شی فیزیکی هستید.

جذاب ترین مزیت DragGan این است که یک ابزار کاملاً رایگان هوش مصنوعی برای ویرایش عکس ها است.

اگر به دنبال چیزی هستید که با فیلترهای هوش مصنوعی فتوشاپ بدون هزینه اشتراک رقیب باشد، DragGan سخت است.

تنها جنبه منفی برای کاربران مک است زیرا فقط برای دانلود در لینوکس و ویندوز در دسترس است.

سوالات متداول فناوری عکس هوش مصنوعی

تشخیص تصویر هوش مصنوعی چیست؟

تشخیص هوش مصنوعی به نرم افزار اجازه می دهد تا عکس را تجزیه و تحلیل کند و اشیاء موجود در آن را شناسایی کند. نه تنها پرتره یا منظره بودن آن را تشخیص می‌دهد، بلکه می‌تواند افراد روی آن و موارد دیگر را نیز تشخیص دهد. قابلیت ها و دقت به هر نرم افزار بستگی دارد.

عکس های تولید شده با هوش مصنوعی چگونه کار می کنند؟

عکس های تولید شده با هوش مصنوعی تصاویری هستند که از ابتدا ایجاد می شوند. از یک شبکه متخاصم مولد استفاده می کند – که در سال 2014 توسط Ian Goodfellow اختراع شد و به دو شبکه عصبی تقسیم می شود. یکی از آنها تصویر را تولید می کند و دیگری از تمام داده های جمع آوری شده از میلیون ها عکس برای ارزیابی واقعی بودن آن استفاده می کند. هنگامی که امتیاز به عقب برگشت، قسمت اول می تواند آن را بهبود بخشد و آن را برای ایجاد یک عکس با هوش مصنوعی اصلی هر چند بار که لازم است دوباره ارسال کند.

بهبود عکس هوش مصنوعی چیست؟

ابزارهای بهبود عکس هوش مصنوعی از فناوری هوش مصنوعی برای روتوش تصاویر شما به سادگی با آپلود یا ارائه ابزارهای یک کلیک استفاده می کنند. اکثر برنامه‌ها و برنامه‌های ویرایش عکس از ابزارهای بهبود عکس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

چگونه بفهمم یک تصویر هوش مصنوعی است؟

با پیشرفت فناوری، تشخیص عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی دشوارتر می‌شود – بنابراین ممکن است این نکات در برخی مواقع منسوخ شوند. در حال حاضر، پس‌زمینه‌ها معمولاً بد به نظر می‌رسند – و اگر متنی در آن وجود داشته باشد، غیرقابل کشف خواهد بود. در پرتره ها، چشم ها ممکن است هتروکروماتیک یا متقاطع باشند و دندان ها ناهموار و عجیب به نظر برسند. مو همچنین در بیشتر مواقع هدیه است زیرا باعث ایجاد توده های تصادفی می شود یا موهای بلند به طور غیر طبیعی صاف به نظر می رسند.

همه از چه برنامه عکس هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

Lensa برنامه عکاسی مرسوم با هوش مصنوعی است (#lensa را در اینستاگرام ببینید) که مردم از آن برای تبدیل سلفی‌های خود به آواتار یا پرتره‌های فوق سبک استفاده می‌کنند.

برای مدتی، لنزا در صدر جدول «عکس و ویدیو» در اپ استور بود، اما اخیراً سقوط کرده است.

کلمات پایانی

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، ابزارهای موجود برای عکاسان قدرتمندتر می شوند و انتخاب ها نیز افزایش می یابد.

امیدواریم در این مقاله چیزی پیدا کرده باشید که گردش کار شما را سریع‌تر و آسان‌تر کند.

هوش مصنوعی برای عکاسان موضوعی جذاب و اغلب بحث برانگیز است – بنابراین نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید. ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT