چگونگی تولید محتوا برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریان همیشگی

زمان مطالعه 3 دقیقه

بسیاری از کسب و کارهایی که راه اندازی می‌شوند، برای اینکه بتوانند موفق عمل کنند، باید ملزومات کار را در نظر بگیرند. به طور مثال یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید تبلیغات و نحوه‌ی معرفی برند می‌باشد. بسیاری از صاحبان کسب و کار ترجیح می‌دهند کهإ برای تبلیغات محصول و خدمات خود وب سایت داشته باشند تا با قرار دادن محتواهای ارزشمند در آن وب سایت بتوانند مشتریان را جذب کنند و به این ترتیب فروش خود را افزایش دهند. اما سوالی که وجود دارد این است که چگونه به تولید محتوا بپردازیم که بتوانیم مشتریان وفادار را جذب کنیم؟ در ادامه به چگونگی تولید محتوا برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریان همیشگی می‌پردازیم.

چگونگی تولید محتوا برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریان همیشگی

1 چگونگی تولید محتوا برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریان همیشگی

برای اینکه شما را با چگونگی تولید محتوا آشنا کنیم باید در مورد سه مبحث مهم در این زمینه برای شما عزیزان توضیحاتی را بیان کنیم. این موارد عبارتند از :

  • نمایش محتوا
  • جذب مخاطب
  • تاثیرگذاری محتوا

تولید محتوا به گونه‌ای که به خوبی دیده شود

اگر محتوایی که تولید می‌کنید به گونه‌ای باشد که در آن به کلیه‌ی نیازهای مشتری پاسخ داده شود و برآورد مشتری از آن اینگونه باشد که آن محتوا ارزش بازخوانی توسط دیگر کاربران دارد و آن را برای دیگران ارسال کند، در این صورت آن محتوا به دفعات دیده خواهد شد و این باعث می‌شود که ترافیک سایت شما افزایش یافته و علاوه بر جذب مشتریان وفادار، فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.

تولید محتوا به گونه‌ای که باعث جذب مخاطب شود

2 چگونگی تولید محتوا برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریان همیشگی

توجه داشته باشید که در تولید محتوا اگر بتوانید دقیقا بر روی موارد حساس که احساسات مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد متمرکز شوید، در این صورت شدیدا آن‌ها را درگیر خواهید کرد و نه تنها همواره در ذهن مشتریان ماندگار خواهید بود، بلکه آن‌ها در بیشتر مواقع در مکان‌های مختلف از شما و محصولات و خدمات شما صحبت خواهند کرد و این باعث جذب مخاطبان بیشتر برای شما خواهد شد که خود باعث افزایش فروش می‌شود.

 

از سوی دیگر چنانچه محتواها را هدفمند تهیه کنید یعنی ابتدا مشتریان را ارزیابی کنید، نیازهای آن‌ها را بسنجید و بر اساس نیازمندی‌های مشتریان محتواهایی تهیه کنید که دقیقا برای گروه خاصی از مشتریان شما تلید شده باشد و مشتری با خواندن آن محتوا  متوجه شود که به سوالی که در ذهن دارد پاسخ داده شده و یا مشکل او با ارائه ی خدمات و محصولاتی که شما تولید می‌کنید حل خواهد شد.

تولید محتوا به گونه‌ای که بسیار تاثیرگذار باشد

شما باید تلاش کنید که محتواهایی تولید کنید که بسیار قدرتمند باشد و مخاطب با خواندن آن‌ها بسیار تحت تاثیر قرار گیرد. به این معنا که علاوه بر مطرح کردن مشکل و سپس اراده‌ی راه حل مناسب برای آن، شما باید بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید. به طور مثال، صحبت از خدماتی که ارائه می‌دهید، به همراه ارائه‌ی شواهد و مدارکی که اثبات کننده‌ی صحت ادعای شما باشد، می‌تواند باعث جلب اعتماد مشتری بشود و به این ترتیب نه تنها مشتری را تحت تاثیر قرار داده‌اید، بلکه با اطمینانی که به وی داده‌اید او را به یک مشتری وفادار تبدیل کرده‌اید.

استفاده از SEO

3 چگونگی تولید محتوا برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریان همیشگی

مهمترین قسمت تولید محتوا برای افزایش فروش استفاده از SEO  است. با SEO شما می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب سایت و کار خود بکنید. هنگام استفاده از SEO سایت شما در رتبه بندی‌های گوگل بالاتر می‌آید و این باعث می‌شود افراد بیش‌تری وارد سایت شما شوند. تمرکز ویژه‌ای بر روی کلمات کلیدی داشته باشید و از SEO چند کلمه‌ای برای بیش‌تر دیده شدن استفاده کنید. همچنین ابزار‌های زیادی مانند SEMRush ،MOZ وجود دارد که می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.

حال که با چگونگی تولید محتوا برای افزایش فروش آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT