آشنایی با ارز اولانچ (Avalanche) و ویژگی های آن

زمان مطالعه 3 دقیقه

۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ نقطه اوج مجموعه‌ای از ایده‌ها بود که در سال ۲۰۱۸ در مورد چگونگی ایجاد یک پلت فرم قرارداد هوشمند که مقیاس پذیر است و کارایی بالایی را ارائه می‌دهد، به چاپ رسید. این ایده اولانچ بود و هست، این ارز یک شروع برای اینترنت مالی است، زیرا اولانچ بازارهای مالی را دموکراتیزه می‌کند و تمام بسترهای بلاک چین را با هم پیوند می‌دهد. در ادامه به معرفی ارز اولانچ می‌پردازیم.

ارز اولانچ (Avalanche)

2 آشنایی با ارز اولانچ (Avalanche) و ویژگی های آن

ارز اولانچ یک بلاک چین منبع باز است که نیازهای توسعه دهندگان و کاربران را برطرف می‌کند. با استفاده از آن، می‌توان بلاک چین جدیدی ایجاد کرد که بر اساس قواعدی که توسعه دهنده تعیین کرده است، اجرا شود. دارایی‌های جدید را می‌توان ایجاد و کدگذاری کرد تا از پارامترهای خاص و محدودیت‌های معاملاتی تبعیت کند. و قراردادهای هوشمند مقیاس پذیر و dApps به واقعیت تبدیل می‌شوند.

Ava Labs، توسعه دهندگان Avalanche، گفته است که این اولین بلاک چین است که می‌تواند قراردادهای هوشمند را مدیریت کند و همچنین تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه انجام دهد. در زیر ما در مورد Avalanche و چگونگی ایجاد قراردادهای هوشمند و تأمین مالی غیر متمرکز در آینده می‌پردازیم.

چه چیزی Avalanche را خاص می‌کند؟

1 آشنایی با ارز اولانچ (Avalanche) و ویژگی های آن

بسیاری از علاقه مندان به بلاکچین، ارز اولانچ را شبیه اتریوم می‌دانند، زیرا این یک پلتفرم بلاک چین منبع باز است که به هر کسی امکان می‌دهد قراردادهای هوشمند بنویسد و به کار گیرد و برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد کند. با این حال یک تفاوت کلیدی وجود دارد که باعث می‌شود ارز اولانچ خاص باشد.

Avalanche به عنوان پلتفرمی توسعه یافت که به هر کسی اجازه می‌دهد بلاک چین خود را بسازد. این دستگاه به صورت ماژولار و قابل تنظیم ایجاد شده است و امنیت، مقیاس پذیری و عملکرد بالا را به یک پلتفرم قرارداد هوشمند می‌آورد. این چهار ویژگی منحصر به فرد پلت فرم اولانچ را در نظر بگیرید:

مدولار: اولانچ این امکان را برای هرکسی فراهم می‌کند که از بلوک‌های سازنده این پلتفرم برای ایجاد یک بلاک چین استاندارد استفاده کند که می‌تواند عمومی یا خصوصی باشد و مخصوص برنامه است. این زنجیره‌های تازه ایجاد شده نیز قابلیت همکاری دارند و در یک شبکه مشترک بلاک چین وجود دارند. اولانچ یک اکوسیستم بلاک چین است و می‌تواند بدون نیاز به محدودترین مخرج مشترک سیستم، برآورده شود.

سفارشی سازی: Avalanche یک توسعه دهنده کنترل کاملی بر نحوه رفتار قراردادهای هوشمند دارد. آنها می‌توانند کنترل کنند که چه کسی می‌تواند dApp را مشاهده و با آن تعامل داشته باشد، چه کسی می‌تواند آن را کنترل کند و با کدام ماشین مجازی یا زبان برنامه نویسی اجرا می‌شود. و امکان ایجاد برنامه‌های مالی غیر متمرکز از طریق ایجاد دارایی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. اینها دارایی‌های دیجیتالی پیچیده‌ای هستند که شامل قوانین سفارشی خود هستند.

مقیاس پذیر و ایمن: بلاک چین Avalanche از مکانیسم اجماع Proof-of-Stake (PoS) برای محافظت Sybil از بلاک چین استفاده می‌کند. این سیستم PoS به دهها هزار اعتبارسنج معتقد است که در سیستم صحبت کرده و از مقاومت شبکه در برابر حملات، قوی و قابل اعتماد اطمینان حاصل می‌کند.

عملکرد بالا: ارز اولانچ یک خانواده جدید از پروتکل‌ها ایجاد کرده است که آن را “خانواده برفی” می‌نامد که به همه زنجیره های ساخته شده بر روی Avalanche امکان انجام هزاران تراکنش در ثانیه را می‌دهد. همچنین این زنجیره‌ها را قادر می‌سازد تا معاملات خود را در عرض چند ثانیه به جای چند ساعت نهایی کنند.

حال که با ارز اولانچ آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT