کانال جذب مشتری

5 کانال جذب مشتری برای رشد پایگاه مشتریان

زمان مطالعه 10 دقیقه

این چند سال برای بازاریابان کسب و کارهای کوچک سخت بوده است. به عنوان مثال، تورم باعث گردیده بسیاری از برندها مشتریان وفادار خود را از دست بدهند، مشتریان به سمت جایگزین های مقرون به صرفه تر رفته اند. علاوه بر این، 24٪ از رهبران کسب و کار در نظرسنجی ویژگی های کسب و کار کوچک 2023 Software Advice می گویند که رقابت بر سودآوری تأثیر منفی می گذارد.

کانال های جذب مشتری مناسب می تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان گزینه بهتری برای تغییر برند مشتریان متمایز کنید. ما پنج کانال اکتساب و تکمیل کننده ابزارهای فنی را برای شروع شما مشخص کرده ایم.

1: رسانه های اجتماعی

به عنوان یک بازاریاب کسب و کار کوچک، می خواهید برند خود را تقویت کنید، مورد توجه قرار بگیرید و در نهایت فروش و درآمد بیشتری را به همراه داشته باشید. رسانه های اجتماعی یک راه محبوب و موثر برای دستیابی به این اهداف هستند. در واقع، 40 درصد از بازاریابان در نظرسنجی چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی ما در سال 2023 می‌گویند که برای تعامل با مشتریان جدید یا بالقوه، سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم یا برنامه رسانه اجتماعی جدید را در نظر دارند.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مقوله‌ای گسترده بوده که تقریباً برای هر نوع کسب‌وکاری، از فعالیت‌های پزشکی گرفته تا سازمان‌های غیرانتفاعی، مناسب می باشد. آنچه بیشتر اهمیت دارد پلتفرم و نحوه استفاده از آن است. جدول زیر چندین پلتفرم محبوب و موارد استفاده بهینه از آنها را فهرست می کند.

عکس

جدول

چگونه در شبکه های اجتماعی متمایز شویم

یکی از راه‌های متمایز کردن کسب‌ وکارتان این است که شخصی را در استراتژی محتوا پشت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود ماهر کنید. چهل و یک درصد از رهبران بازاریابی در نظرسنجی بازاریابی آینده نگر ما در سال 2023 می‌گویند که بیشترین شکاف بین مهارت‌های موجود و مهارت‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تجاری‌شان در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی داخلی یا برون سپاری بازاریابی رسانه های اجتماعی به شخص ثالث می تواند به تضمین پست های ثابت، افزایش آگاهی از برند و افزایش تعامل کمک کند. همچنین می تواند به بازاریابان شما کمک کرده تا مخاطبان هدف شما و علایق، دوست نداشتن و علایق آنها را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موثر درک کنند. اما اگر استخدام شخصی در حال حاضر مورد توجه نیست، توصیه می کنیم در ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری نمایید.

ابزارهای فنی برای شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی

نرم افزار بازاریابی رسانه های اجتماعی با ساده کردن وظایفی مانند فرآیندهای تایید و انتشار برنامه ریزی شده و با سرعت بخشیدن به تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش دهی، حجم کاری را کاهش می دهد. این می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک ‌تری که نمی‌توانند شخص ثالثی را استخدام کنند، در بهبود استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود کمک کند. در اینجا درباره نرم افزار بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر بدانید.

2: ایمیل

ایمیل مارکتینگ – استفاده از ایمیل برای ارائه و بهینه سازی پیام های بازاریابی – راهی موثر برای جذب مشتری بالقوه می باشد. این به این دلیل است که ایمیل‌ها را می‌توان به راحتی از طریق سرفصل‌های جذاب، توصیه‌های سفارشی یا پیشنهادات فقط برای مشترکین شخصی‌سازی کرد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مشتریان ایمیل را در بین سه کانال ارتباطی برتر خود برای برندهایی که هنوز از آنها خرید نکرده اند، رتبه بندی می کنند.

ایمیل می تواند توسط طیف گسترده ای از کسب و کارها استفاده شود، چه در حال فروش محصول یا خدمات یا تولید محتوا باشید. این به ویژه برای مارک هایی مناسب است که به دنبال موارد زیر هستند:

با پایگاه مشتری خود اعتماد ایجاد کنید: وقتی مشترکین محتوای شخصی و مرتبط دریافت می کنند که مستقیماً با نیازها و علایق آنها صحبت می کند، احتمال بیشتری دارد که با ایمیل های شما درگیر شوند و برند شما را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد ببینند.

دریافت فید بک فوری: سایر اشکال بازاریابی ممکن است برای روزها یا هفته ها نتیجه ندهند، اماایمیل مارکتینگ فید بک فوری ارائه می دهد. در عرض چند دقیقه پس از ارسال ایمیل، می‌توانید پاسخ‌هایی را در قالب سؤالات، نظرات یا سفارش ‌های ارسال شده دریافت کنید و بلافاصله به شما بگوییم که آیا پیام شما بر مخاطبان شما تاثیر گذار بوده یا خیر.

بازده سرمایه گذاری بالاتری دریافت کنید: طبق آمار Statista، ایمیل مارکتینگ دارای بالاترین بازگشت سرمایه در بین تمام کانال های بازاریابی است که به ازای هر دلار خرج شده 42 دلار هست. همچنین یکی از کانال‌های بازاریابی ارزان‌تر می باشد، که معمولاً فقط به سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار نیاز دارد (اگرچه گزینه‌های رایگان زیادی در دسترس است).

چگونه ایمیل های خود را متمایز کنید

یکی از راه‌های متمایز کردن کسب‌وکارتان این است که به مشترکین گزینه انصراف بدهید. با نزدیک شدن به تعطیلات خاص،از مشترکینی که می‌خواهند از ایمیل‌های بازاریابی انصراف دهند، سوال نمایید با اذعان به اینکه تعطیلات می‌تواند دشوار باشد یا احساسات منفی ایجاد کند.

عکس

مشتریان از این گزینه قدردانی می کنند و به احتمال زیاد کسب و کار خود را در اختیار برندهایی قرار می دهند که آن را ارائه می دهند. 91 درصد از مصرف‌ کنندگان در نظرسنجی بازاریابی تعطیلات 2022 ما نسبت به ایمیل‌های انصراف از تعطیلات بسیار یا تا حدودی مثبت هستند و 81 درصد به احتمال زیاد از برندهایی که آنها را ارائه می‌دهند خرید می‌کنند.

ابزارهای فنی برای شروع ایمیل مارکتینگ

اگر تصمیم دارید تلاش های جذب مشتری خود را بر روی ایمیل متمرکز کنید، نرم افزارایمیل مارکتینگ ضروری است. وظایف رایج ایمیل مارکتینگ مانند پاسخ دادن به مشتریان یا ارسال ایمیل های انصرافی را خودکار می کند. این ابزارها همچنین می توانند معیارهای تعامل را اندازه گیری کنند، همانطور که در زیر نشان داده شده است، به شرکت ها کمک می کنند تا راه های بهتری برای تقسیم بندی مشتریان و مخاطبان خود پیدا نمایید.

عکس

3: رویدادهای حضوری

بازاریابی رویدادی یک استراتژی است که شامل رویدادهای تبلیغاتی زنده می باشد، در آن مخاطبان با یک محصول یا برند به صورت رو در رو تعامل دارند. و در حالی که در ابتدا به دلیل همه‌گیری COVID-19 کند شده بودند، رویدادهای حضوری در حال بازگشت هستند: تقریباً نیمی از رهبران کسب‌وکار خرده‌فروشی قصد دارند در این فصل تعطیلات در رویدادهای پاپ‌آپ حضوری یا بازارهای تعطیلات طبق نظرسنجی آماده‌سازی تعطیلات خرده‌فروشی 2023 بفروشند.

بازاریابی حضوری رویداد را در نظر بگیرید اگر:

شما محصولی دارید که به صورت حضوری تجربه بهتری دارد: چنین محصولاتی شامل مواد غذایی و نوشیدنی، لوازم خانگی، و محصولات بهداشتی و زیبایی است.

شما می‌خواهید تعامل حضوری را در اولویت قرار دهید: رویدادهای حضوری به شما فرصتی برای شبکه‌سازی، ایجاد روابط و خواندن نشانه‌های غیرکلامی می‌دهند که نشان می‌دهد مشتریان واقعاً چه احساسی دارند.

شما می‌خواهید پایگاه مشتریان خود را آموزش دهید: برای مثال، افسران ارشد بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی (CMOs)، هزینه‌های بیشتری را صرف بازاریابی رویداد می‌کنند، زیرا به آنها اجازه می‌دهد به مشتریان آینده آموزش دهند و آگاهی از برند ایجاد کنند.

چگونه رویدادهای حضوری خود را برجسته کنید

برای متمایز کردن نام تجاری خود از طریق کانال بازاریابی رویداد می توانید چندین کار انجام دهید:

یک پیشنهاد ارزش واضح داشته باشید. شما باید بتوانید توضیح دهید که چرا مخاطبان هدف شما باید در رویداد شما شرکت کنند و همچنین مزایا، نتایج و راه حل هایی که رویداد شما ارائه می دهد.

روی تجربه برند تمرکز کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از بلندگوهایی است که ارزش‌های برند شما را منعکس می‌کنند یا میزبانی در مکانی که هویت برند شما را نشان می‌دهد.

بازاریابی قبل از رویداد را فراموش نکنید. ایجاد محتوایی که باعث ایجاد هیجان می شود یا شرکت کنندگان را آموزش می دهد، یک راه عالی برای تبلیغ رویدادهای آینده است.

ابزارهای فنی برای شروع بازاریابی رویدادهای حضوری

نرم افزار مدیریت رویداد به شما امکان می دهد منطق تجاری را در برنامه ریزی و سازماندهی یک رویداد بگنجانید. ثبت رویداد، تهیه بلیط، مدیریت عملیات در محل و تخصیص صندلی را تسهیل می کند. همچنین می‌توانید از آن برای اجرای نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌های بی‌درنگ استفاده کنید تا مخاطبان خود را درگیر نگه دارید و فید بک مشتری را برای بهبود رویدادهای آینده ترکیب نمایید.

عکس

4: وب سایت (ترافیک ارگانیک)

اگر بدانید که چگونه آن را برای ترافیک ارگانیک بهینه کنید، وب سایت شما می تواند ابزار قدرتمندی برای جذب مشتریان جدید باشد. ما ترافیک ارگانیک را به جای ترافیک پولی مشخص می‌کنیم، زیرا رایگان است و هر سرنخ ایجاد شده در حال جستجو برای محصولات یا خدماتی هست که برند شما ارائه می‌دهد.

فرآیندی که برای بهینه سازی وب سایت شما برای ترافیک ارگانیک استفاده می گردد، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نامیده می شود. هدف سئو افزایش رتبه محتوای شما در نتایج جستجوی ارگانیک برای بهبود دید، ایجاد آگاهی و هدایت ترافیک به وب سایت شما است.

چگونه وب سایت خود را متمایز کنید

در اینجا چند نکته برای افزایش ترافیک ارگانیک و کمک به برجسته شدن وب سایت شما وجود دارد:

محتوای با کیفیت ایجاد کنید. محتوای شما باید به مخاطبان هدف شما ارزش بدهد و به آنها دلیلی برای بازدید از وب سایت شما بدهد.

کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در رادار کسی که در جستجوی وام خودرو هستقرار بگیرید، چیزهای دیگری که ممکن است برایشان جالب باشد (مثلاً «ماشین‌حساب وام خودرو») و همچنین مکان آن‌ها (به عنوان مثال، «بانک‌های تگزاس ارائه‌دهنده وام کم» را در نظر بگیرید. وام خودرو با بهره»).

اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاربرپسند بوده و همه لینک ها به صفحات وب زنده می روند و متن جایگزین را با هر تصویری برای کمک به خوانندگان کم بینا درج می کنند.

اجرای یک استراتژی لینک سازی اینکه وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالا به وب سایت شما لینک داده شوند، به الگوریتم می گوید که سایت شما قابل اعتماد است. شما می توانید این کار را با افزودن لینک به پروفایل رسانه های اجتماعی، اظهار نظر در مورد پست ها یا وبلاگ ها، یا نوشتن پست های وبلاگ مهمان برای وب سایت های محبوب در صنعت خود انجام دهید.

ابزارهای فنی برای آماده سازی وب سایت شما برای جذب مشتری

نرم افزار سازنده وب سایت به ساخت وب سایت ها بدون نیاز به تخصص برنامه نویسی عمیق کمک می کند. این نرم افزار ابزارهای مختلف طراحی، گزینه های هاستینگ دامنه و قالب های داخلی را برای ایجاد یک وب سایت کاربر پسند در حداقل زمان ارائه می دهد. این نرم افزار همچنین معمولا شامل ابزارهای SEO است که وب سایت را قادر می سازد تا در نتایج جستجو بهتر عمل کند.

عکس

5: برنامه های ارجاع

برنامه‌های ارجاع، مشتریان جدیدی را به ارمغان می‌آورند و به مشتریان فعلی شما پاداش می‌دهند، بدون اینکه به هزینه جذب مشتری شما اضافه کنند. مثال زیر از یک شرکت مدیریت املاک را ببینید که به مشتریان با یک ماه از هزینه های مدیریتی صرف نظر شده برای ارجاع سایر صاحبان املاک اجاره ای پاداش می دهد. این کار مشتریان فعلی را تشویق می‌کند تا کار اصلی وارد کردن مشتریان جدید را انجام دهند.

عکس

برنامه های ارجاع انتخاب خوبی برای انواع مشاغل زیر است:

برندهایی که به جمعیت جوان‌تر پاسخ می‌دهند: تحقیقات نشان می‌دهد که در مقایسه با مصرف ‌کنندگان مسن ‌تر، خریداران Gen Z اغلب به رتبه‌بندی‌ها، توصیه‌ها و پایداری به عنوان محرک خرید اشاره می ‌کنند.

خرده فروشان آنلاین و شرکت های تجارت الکترونیک: اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید یک برنامه ارجاع را با دادن یک کد منحصر به فرد به مشتریان برای اشتراک گذاری با دوستان خود پیاده سازی کنید. این امر ردیابی ارجاعات را آسان تر کرده و اطمینان حاصل می کند که مشتریان فعلی پاداش دریافت می کنند.

خدمات حرفه ای، خدمات مالی و شرکت های املاک و مستغلات: پیش از این، نمونه ای از یک شرکت مدیریت املاک را ارائه کردیم که برنامه ارجاع ارائه می دهد. همین نوع برنامه برای شرکت‌های نظافت، سالن‌های ورزشی، جابجایی‌ها و خدمات کیت غذا نیز کار می‌کند. همچنین بانک‌ها اغلب مشوق‌هایی را برای مشتریانی که دوستان یا اعضای خانواده‌شان حساب‌های جدیدی باز کرده‌اند، ارائه می‌کنند.

از آنجایی که این برنامه ها برای تبلیغات برند به جای کمپین های بازاریابی به مشتریان فعلی متکی هستند، برای کسب و کارهایی که به نتایج نهایی خود نگاه می کنند و همچنین کسانی که به دنبال بهبود تلاش های حفظ مشتری خود هستند، انتخاب خوبی هستند.

چگونه برنامه ارجاع خود را متمایز کنید

گیمیفیکیشن یا استفاده از بازی ها برای تعامل دیجیتالی و ایجاد انگیزه در مشتریان، راهی سرگرم کننده برای متمایز کردن برنامه ارجاع شما و افزایش وفاداری مشتری است. این کمک می‌ نماید که این روش به خرید متکی نباشد – گارتنر ادعا می‌کند که پاداش دادن به کاربران برای رفتار غیرمعامله‌ای باعث ایجاد وفاداری به برند می‌شود، بدون اینکه مشتریان را ملزم به خرید مداوم برای کسب جوایز کند.

نمونه هایی از گیمیفیکیشن عبارتند از:

نشان‌ها: وقتی مشتریان برای رسیدن به نقاط عطف ارجاع نشان دریافت می‌نمایند، احساس موفقیت و تجلیل می‌کنند.

سطوح: تعیین سطوح مختلف پاداش بر اساس تعداد تأییدها می تواند مشتریان را برانگیخته و آنها را درگیر نگه دارد.

امتیاز: به عنوان مثال، برند چینی لوازم الکترونیکی مصرفی آنر هر زمان که ارجاعی از طریق کد QR خرید کند، به مشتریان امتیاز می دهد. مشتریان می توانند امتیازات خود را برای برنده شدن جوایزی مانند هدفون جمع کنند.

ابزارهای فنی برای شروع بازاریابی ارجاع

نرم افزار مدیریت ارجاع به مدیریت برنامه ارجاع شما با خودکارسازی فرآیند سرتاسر ایجاد، سفارشی سازی، راه اندازی و ردیابی کمپین های ارجاع کمک می کند. با ارائه پاداش هایی مانند کوپن ها، کوپن ها و کارت های وفاداری برای هر مشتری احتمالی، مشتریان فعلی را تشویق می کند تا برند شما را توصیه کنند.

فراتر از خودکارسازی فرآیند ارجاع، این نرم افزار رفتار مشتریان از جمله تعامل آنها با کمپین های ارجاع و تأثیر ارجاع ها بر فروش کلی و دیده شدن برند را تجزیه و تحلیل می کند. این تجزیه و تحلیل به تیم بازاریابی شما کمک کرده تا برنامه های ارجاع را برای بخش های خاص مشتری تنظیم کند، اثربخشی برنامه را به حداکثر برساند و باعث جذب مشتری شود.

عکس

کانال جذب مشتری مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید

کانال‌های جذب مشتری که برجسته کرده‌ایم، بر اساس داده‌های تحقیق و نظرسنجی اختصاصی ما، بیشترین تأثیر را دارند. تأثیر آنها شامل این واقعیت است که آنها برای طیف گسترده ای از مشاغل، همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است، قابل استفاده هستند.

اگر کانال انتخابی شما موفقیت جذب مشتری را به ارمغان نمی آورد، همیشه می توانید کانال دیگری را امتحان کنید. هر استراتژی جذب مشتری را که انتخاب نمایید، باید از ابزارهای فنی مناسب برای پیگیری عملکرد آن استفاده کنید.

توجه: اسکرین شات های برنامه های موجود در این مقاله نمونه هایی برای نشان دادن یک ویژگی در زمینه هستند و به عنوان تأیید یا توصیه در نظر گرفته نشده اند.

عکس

روش بررسی

نظرسنجی ویژگی‌های کسب‌وکارهای کوچک ۲۰۲۳ Software Advice در اکتبر ۲۰۲۳ در میان ۴۰۰ پاسخ‌دهنده انجام شد تا درباره ویژگی‌هایی که مظهر کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده هستند اطلاعات بیشتری کسب کنند. همه پاسخ دهندگان برای موقعیت های رهبری معاون رئیس جمهور یا بالاتر در شرکت هایی با 1 تا 250 کارمند غربالگری شدند.

نظرسنجی چشم انداز رسانه های اجتماعی 2023 Software Advice در ژوئیه 2023 در میان 281 پاسخ دهنده در ایالات متحده انجام شد تا بررسی کند که چگونه بازاریابان سرمایه گذاری های رسانه های اجتماعی خود را بر روی یک چشم انداز همیشه تکه تکه شده رسانه های اجتماعی متمرکز می کنند (به ویژه با توجه به معرفی رشته های جایگزین توییتر جدید متا). پاسخ دهندگان برای نقش ها یا وظایف شغلی بازاریابی یا تبلیغاتی در سازمان هایی با 1 یا بیشتر کارمند غربالگری شدند. پاسخ دهندگان باید از توییتر یا اینستاگرام برای ابتکارات تبلیغاتی استفاده نمایند.

نظرسنجی بازاریابی آینده‌نگر 2023 Software Advice در ژوئن 2023 در میان 281 پاسخ‌دهنده ایالات متحده انجام شد. پاسخ دهندگان برای کشف مهارت هایی که مدیران و رهبران بازاریابی برای آنها در بازار کار پس از فناوری هوش مصنوعی استخدام می کنند، همراه با جایی که متخصصان بازاریابی معتقدند باید برای ایمن کردن نقش های شغلی خود در حال حاضر و آینده مهارت بیشتری کسب نمایند.

نظرسنجی بازاریابی تعطیلات 2022 Software Advice در سپتامبر 2022 در میان 869 مصرف کننده ایالات متحده انجام شد تا واکنش آنها به گزینه های انصراف ایمیل تعطیلات را ارزیابی کند. پاسخ‌دهندگان به‌طور ماهانه یا بیشتر در 6 ماه گذشته اکانت ایمیل شخصی خود را چک کرده‌اند و باید ایمیل‌های تبلیغاتی، بازاریابی یا تبلیغاتی دریافت کرده باشند.

نظرسنجی آماده‌سازی تعطیلات خرده‌فروشی 2023 Software Advice در آگوست 2023 در میان 500 رهبر کسب‌وکار خرده‌فروشی انجام شد تا درباره نحوه آماده‌سازی کسب‌وکارهای خرده‌فروشی کوچک تا متوسط ​​برای فصل خرید تعطیلات بیشتر بدانید. پاسخ دهندگان از نظر اختیار تصمیم گیری در زمینه های بازاریابی/تبلیغات، تجارت، زنجیره تامین/تدارکات، تدارکات یا خرید و عملیات تجارت الکترونیک غربالگری شدند. پاسخ دهندگان نشان دهنده مشاغل با 2 تا 1000 کارمند هستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT