کاهش ارزش دوج کوین

کاهش ارزش دوج کوین از اوج قیمتی این ارز

زمان مطالعه 2 دقیقه

یک سال پیش، در 8 می (18 اردیبهشت 1400)، پس از اینکه ایلان ماسک (Elon Musk) آن را در اولین نمایش خود در Saturday Night Live به اختصار  SNL معرفی کرد، دوج کوین (Dogecoin) به بالاترین سطح تاریخ خود، به قیمت 0.7376 دلار رسید. اکنون، این میم کوین تقریباً 87 درصد از آن قله تاریخی کاهش یافته است. در این خبر به کاهش ارزش دوج کوین می پردازیم.

کاهش ارزش دوج کوین

چارلی بیلو(Charlie Bilello)، مدیر اجرایی و بنیانگذار کامپاند کپتال ادوایزرز (Compound Capital Advisors)، در توئیت اخیر خود این موضوع را به این جامعه یادآوری کرده است.

کاهش ارزش دوج کوین

کاهش ارزش دوج کوین

ماسک، DOGE را در طول SNL تبلیغ می کند و باعث می شود به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) برسد

قبل از اینکه ماسک میزبان برنامه تلویزیونی معروف آمریکایی باشد، دارایی رمزنگاری مورد علاقه او، Dogecoin، 0.3 دلار معامله می شد. رئیس تسلا(Tesla)، ماسک، با ذکر نام دوج کوین و همچنین بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) در SNL، قیمت DOGE را به 0.73 دلار رساند.

ارزش بازار DOGE در آن روز به 93 میلیارد دلار افزایش یافت و تنها در عرض 24 ساعت، بیش از 10 میلیارد دلار به دست آورد. این مبلغ، برابر با ارزش بازار BTC در دوسال قبل تر بود.

در طول این نمایش، ماسک، دوج کوین را «وسیله غیرقابل توقفی که قرار است جهان را تحت کنترل خود درآورد» نامید.

او همچنین اشاره کرد که DOGE در سال 2013 (1392) به عنوان یک شوخی و تقلید از بیت کوین شروع شد، اما اکنون به شکلی واقعی در حال پیشرفت است. قبل از حضور در تلویزیون، رئیس تسلا هنگام اعلام اولین حضور خود در SNL به شوخی در توئیتر خود را ” Dogefather” نامید.

دوج کوین علیرغم پذیرش گسترده، 87 درصد کاهش یافت

پس از آن، قیمت دوج کوین پایین آمد و در اواخر ژوئن (اوایل تیر 1400) به 0.1 دلار رسید و در آگوست و اکتبر 2021 (مرداد-مهر 1400)،توانست به بالاترین سطح محلی 0.3 دلار بازگردد. توئیت های مکرر ایلان ماسک در مورد DOGE، مانند توئیتی که او این کوین را در آن “رمزارز مردم” نامید، موفق شد قیمت را بالا ببرد اما نه برای مدت طولانی.

گذشته از آن، در اواخر سال 2021 (پائیز 1400)، بسیاری از مشاغل و فروشندگان شروع به پذیرش Dogecoin برای کالاها و خدمات خود کردند. بخشی از آنها امسال اتفاق افتاد. در میان کسب‌وکارهایی که DOGE را پذیرفته‌اند، می‌توان به سینماهای زنجیره‌ای ایالات متحده AMC، گوچی(Gucci)، فروشنده پورشه پورشه تاوسون(Porsche dealer Porsche Towson) و شرکت سرمایه‌گذاری جهانی جیمزتاون (Jamestown) که بر روی املاک و مستغلات تمرکز دارد، اشاره کرد.

علاوه بر این، DOGE به عنوان یک روش پرداخت توسط فروشگاه آنلاین دالاس میوریکس(Dallas Mavericks)، یک تیم بسکتبال حرفه ای که متعلق به میلیاردر و سرمایه گذار، مارک کوبان(Mark Cuban) است، استفاده می شود.

در زمان نگارش این مطلب، Dogecoin در قیمت 0.1133 دلار میباشد که در 24 ساعت گذشته نزدیک به 7 درصد کاهش یافته است. CoinMarketCap اکنون نشان می دهد که قیمت 84.53 درصد کمتر از بالاترین قیمت تاریخی اش میباشد.

منبع: u.today

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT