کاهش سقف واریز شناسه‌دار

کاهش سقف واریز شناسه‌دار : محدودیت جدید کسب‌وکارهای رمزارزی

زمان مطالعه < 1 دقیقه

شرکت «وندار»، از ارائه‌کنندگان خدمات پرداخت الکترونیک به کسب‌وکارها، به پذیرندگان خود اطلاع داده است که براساس دستورالعمل جدید «شاپرک»، از شنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، اقدام به کاهش سقف واریز شناسه‌دار کرده است.

کاهش سقف واریز شناسه‌دار : چالش جدید

براساس اطلاعیه وندار، با اعمال این محدودیت سقف روزانه واریز شناسه‌دار به‌ازای هر حساب بانکی مبدأ برای کسب‌وکارهای رمزارزی ۲۵ میلیون تومان و برای سایر کسب‌وکارها ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

آن‌طور که وندار اطلاع داده، تراکنش‌هایی با مبالغ بالاتر ۵ روز مسدود می‌شود تا از نظر انطباق با قوانین مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم بررسی شوند و درصورت تأیید، مبلغ مسدودشده پس از این مدت به حساب مبدأ بازگردانده می‌شود.

آذر ۱۴۰۱، بانک مرکزی سقف تراکنش پلتفرم‌های رمزارز را از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان در روز کاهش داده بود و حدود یک ماه بعد از آن، این محدودیت را روی کد ملی کاربران اعمال کرد تا هر شخص نتواند روزانه بیشتر از ۲۵ میلیون تومان از طریق درگاه پرداخت به کیف پول خود در صرافی‌های رمزارزی واریز کند.

آن زمان، راهکار واریز شناسه‌دار به کمک کاربران آمد تا از این محدودیت‌ها عبور کنند اما با تصمیم جدید بانک مرکزی، این امکان نیز محدود می‌شود. بانک مرکزی معمولاً دلیل این محدودیت‌ها را مقابله با پول‌شویی اعلام می‌کند.

دیجیاتو

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT