کد نویسی در سئو

کد نویسی در سئو: 10 مزیت مهارت های کدنویسی در سئو

لازم است بدانید دانش کدنویسی یک سئوی خوب را به یک سئوی عالی تبدیل می ‌کند که این مورد باعث می شود بهتر ‌بتواند جلو تر از رقبا بماند. کد نویسی در سئو چطور به کارشناسان سئو کمک می کند؟!

برای متخصص سئوی خوب بودن، نیازی به دانستن نحوه کدنویسی نیست.

درست است که مهارت های کدنویسی پیش نیازی برای شایستگی سئو نیست، اما مهارت های اضافی همیشه یک بخش را موثرتر می کند.

در این مقاله 10 گزینه ای که درک کد می تواند به تبدیل یک سئوی خوب به یک سئوی عالی کمک کند، برای شما آورده شده است.

1. استانداردهای کد نویسی HTML و SEO با هم هماهنگ می شوند

یک متخصص SEO آشنا با HTML می ‌داند که چگونه یک سند وب باید ساختار داشته باشد و نسبت به عواقب شیوه‌ های کدنویسی ضعیف هوشیار است.

بلوک مهم سازنده یک صفحه وب، عناصر HTML هستند، که برای یک صفحه وب مانند همان چیزی است که پایه، در، کف و سقف برای خانه است.

در صورت استفاده نادرست از عناصر HTML، ممکن است موتور های جستجو نتوانند به درستی یک صفحه وب را پیمایش کنند.

مشخصات رسمی HTML، عناصر HTML مورد استفاده در بخش(محل ابر داده ‌هایی که فقط مرورگر ها و ربات ‌ها می ‌بینند) و کدام عناصر HTML در بخش(خود سندی که کاربران می ‌بینند) را محدود می ‌کند.

اما هنگامی که عناصر(مانند یا) را در قسمت قرار می ‌دهید، موتور های جستجو شروع به رندر کردن صفحه وب از قسمت معمولاً پنهانمی ‌کنند و در نتیجه فراداده به عنوان بخشی از خود محتوا نمایه می شود. این بدان معناست که گوگل نمی تواند آن صفحه وب را به روشی که قرار است ایندکس شود، فهرست کند.

این خطا زمانی رخ می دهد که یک کد پیکسل فیس بوک در مکان اشتباهی در بخشیک صفحه وب قرار گیرد.

مثال دیگری از اینکه چگونه کمبود دانش کدنویسی بر سئو تاثیر می گذارد، پیام پاسخ خطای 400 است.

برخی از سئو کار ها معتقدند که کد خطای 400 چیز بدی است زیرا آنها کلمه “خطا” را می بینند و فوراً فکر می کنند که باید برطرف شود زیرا ما خطا ها را به عنوان چیزی که باید اصلاح شود درک می کنیم، به خصوص زمانی که آنها در کنسول جستجوی گوگل به عنوان خطا نمایش داده می شوند.

اما یک متخصص SEO که استاندارد های کدنویسی HTML را می ‌داند، می ‌داند که کد پاسخ به خطای 400 فقط به این معنی است که مرورگر REQUEST برای یک صفحه در اشتباه است (زیرا صفحه وجود ندارد).

در بیشتر موارد، این چیز خوبی است، این چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد، و چیزی برای اصلاح نیز وجود ندارد.

دانستن استانداردهای HTML باعث می شود که یک فرد سئوی بهتری داشته باشد زیرا آنها می توانند مشکلات بیشتری را نسبت به متخصصان سئویی که دانش کدنویسی ندارند تشخیص دهند.

آنها همچنین در موقعیت بهتری قرار دارند تا اطلاعات غلط رایج سئو را که ناشی از فقدان توانایی کدنویسی است، رد کنند.

2.کد نویسی در سئو: داده های ساختار یافته

داده های ساختار یافته یک زبان نشانه گذاری هستند، به این معنی که کد دارای قوانینی است که نحوه نوشتن آن را کنترل می کند.

روش ‌های مختلفی برای بیان داده ‌های ساختاری Schema.org وجود دارد، اما اولویت Google، داده‌ های ساختار یافته JSON-LD، که درواقع ساده‌ ترین روش برای درک است که عیب‌ یابی را نیز آسان‌ تر می ‌کند.

مانند HTML، JSON-LD قوانینی دارد که نحوه نگارش آن را کنترل می کند، با یک ساختار تودرتو که در آن شما یک موضوع از داده های ساختاریافته (به نام Type) و سپس ویژگی های آن موضوع (به نام Property) را دارید.

درک داده های ساختاریافته JSON-LD آسان است، صرف نظر از اینکه HTML یا هر زبان نشانه گذاری دیگری را که می شناسید.

در زمینه ی مزایای درک نحوه کد گذاری داده های ساختار یافته لازم نیست اغراق کنیم.

نشانه‌گذاری داده ‌های ساختار یافته صحیح برای دستیابی به بسیاری از موقعیت ‌های نتایج غنی بسیار مطلوب در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی Google (معروف به SERP) ضروری است.

نشانه گذاری نادرست داده های ساختار یافته باعث می شود آن صفحه وب برای نتایج غنی واجد شرایط نباشد.

برای بررسی اینکه آیا داده ‌های ساختاریافته JSON-LD معتبر هستند و واجد شرایط بودن برای یک نتیجه غنی هستند، می ‌توان به بررسی‌ کننده نشانه‌ گذاری داده ‌های ساخت‌یافته Google اعتماد کرد.

اما فقط به این دلیل که ابزار می گوید کد معتبر است به این معنی نیست که برای نتایج غنی واجد شرایط است. اینجاست که توانایی تجزیه و تحلیل JSON-LD برای اصلاح داده های ساختار یافته به کار می رود، به طوری که نتایج غنی به یک گزینه تبدیل می شوند.

توانایی عیب ‌یابی دستی مهم است زیرا جستجوگر داده ‌های ساختار یافته Google به شما می‌گوید که چه زمانی خراب است و یک ایده کلی از محل خرابی به شما ارائه می‌ دهد. با این حال، به شما نمی گوید که چگونه آن را تعمیر کنید.

البته می توان به افزونه ها اعتماد کرد. تنظیم کردن یک ویژگی و سپس فراموش کردن آن و سپردن به سیستم مزایایی نیز دارد.

اما مشخصات داده های ساختار یافته دائما در حال تغییر هستند و پلاگین ها همیشه به اندازه کافی سریع نیستند. همچنین، آنها همیشه به اندازه کافی برای هر موقعیتی خاص نیستند.

هنگامی که در نتایج جستجو رتبه بالایی دارید، عموماً بهتر است بدانید که چگونه داده های ساختاری JSON-LD را کدنویسی کنید تا بالاترین مزیت را نسبت به رقبا بدست آورید.

3.کد نویسی در سئو: ارتباط بهتر با مشتریان

دانستن نحوه کدنویسی، فرد را قادر می ‌سازد تا توضیح را ساده ‌تر کند تا مشتری غیر دانش کدنویسی بتواند دلیل یک مشکل خاص و راه ‌حل را بفهمد.

ذکر این موضوع نیز مهم است که کسی نمی تواند چیزی را که نمی فهمد برای دیگران توضیح دهد.

به عنوان مثال، دانستن نحوه کدنویسی داده ‌های ساختار یافته به متخصص SEO این امکان را می‌ دهد تا توضیح دهد که نه تنها ترکیب داده‌ های ساخت ‌یافته اشکالی ندارد، بلکه باعث می شود تا مزایای انجام این کار و نحوه انجام آن را نیز توضیح دهد.

دانستن نحوه کدنویسی به شما این امکان را می دهد که توضیح دهید که یک مشتری فقط باید چند خط کد را در فایل functions.php تم فرزند وب سایت وردپرس خود قرار دهد تا از نصب یک افزونه متورم برای انجام همین کار جلوگیری کند.

اگر بگذریم که یک متخصص SEO بدون مهارت برنامه نویسی حتی در مورد راه حل فایل functions.php اطلاعاتی ندارد، شخصی که کدنویسی می کند و در PHP سواد دارد می تواند بفهمد که چه زمانی بهتر است از یک افزونه برای راه حل کدنویسی استفاده کند و سپس آن را برای مشتری توضیح دهد. .

دانستن نحوه کدنویسی این امکان را به شما می دهد که به کد HTML نگاه کنید و دلیل اینکه سایت به اندازه کافی ایندکس نشده است یا عملکرد ضعیفی دارد، به صفر می رسد.

من یک بار یک سایت تجارت الکترونیک را بررسی کردم که از یک الگوی سفارشی استفاده می کرد و (ضعیف) سطح دیوانه کننده ای از کدنویسی نا کار آمد را نشان می داد. فقط رفع این کد ها در سر تا سر سایت، سایت را قادر می سازد تا محتوای خود را به طور دقیق ایندکس کند.

دانستن HTML به من اجازه داد تا خطاها را شناسایی کنم و سپس به مشتری توضیح دهم که چرا خراب شده است و چگونه می توانند آن را برطرف کنند.

4. دانش htaccess قدرت است

.htaccess (به نظر من) یک زبان دشوار برای یادگیری است اما درک نحوه استفاده از آن نسبتاً آسان است.

صرفاً یادگیری در مورد مزایای htaccess. و موارد مفید آن، و سپس نحوه افزودن آن به یک فایل، می ‌تواند به طور کلی باعث پیشرفت فرد بشود.

به عنوان مثال، می‌ توانید از یک افزونه برای تغییر مسیر HTTP به HTTPS، یک افزونه برای تغییر مسیر صفحات خاصی که تغییر کرده ‌اند، و یک افزونه برای اصلاح URL‌های شکسته به URL صحیح استفاده کنید.

اما همه این کارها با یک فایل htaccess قابل انجام است.

صرف زمان برای آموزش خود در مورد htaccess می تواند به درک چگونگی بهبود یک وب سایت بدون استفاده از افزونه دیگر نیز کمک کند.

یک فایل .htaccess همچنین می تواند برای جلوگیری از پیوند سایت های دیگر به تصاویر شما و سایر فایل های رسانه ای (hotlinking) نیز استفاده شود.

استفاده از فایل htaccess. حتی می ‌تواند برای جلوگیری از کپی کردن محتوای شما توسط ربات ‌های سرکش، با مسدود کردن محدوده آدرس IP ربات ‌های بدی که مکرراً به یک وب‌ سایت دسترسی دارند، نیز استفاده شود.

انجام چنین کاری با فایل htaccess به طور قابل توجهی بهتر از استفاده از افزونه یا مدی است که آدرس های IP را در پایگاه داده می نویسد زیرا افزودن ده ها هزار تا میلیون ها آدرس IP به یک پایگاه داده سرعت سایت شما را به شدت کاهش می دهد.

5.کد نویسی در سئو: مشکلات پنهان را تشخیص دهید

به طور کلی، مشکلات مربوط به کدنویسی در کد HTML از دید پنهان می‌ شوند.

از آنجایی که اکثر سایت ها قالب بندی شده اند، خطا ها در هر صفحه ای که ساختار قالب را به اشتراک می گذارد، چند برابر می شود. یادگیری نحوه استفاده از اعتبارسنجی HTML ساده است، اما درک HTML برای تفسیر نتایج مهم است.

خطا های کد نویسی می توانند آشکار باشند، مانند حذف یک براکت بسته (>).

یا می ‌تواند ظریف باشد، مانند استفاده از یک کاراکتر غیر استاندارد در کد، مانند یک نقل قول هوشمند، نوع پیچ‌دار علامت نقل قول (” “) به جای شکل مستقیم مورد انتظار علامت نقل قول (“”).

این خطا معمولاً زمانی رخ می دهد که شخصی کد را از یک دستگاه نرم افزاری کپی می کند که نقل قول های هوشمند را به عنوان یک ویژگی پیش فرض درج می کند.

مسئله نقل قول های فرفری می تواند به طرز چشمگیری نحوه نمایه سازی و تجزیه یک صفحه وب را مختل کند.

این بدان معناست که اگر از چیزی شبیه به این در کد HTML استفاده کنید:

گوگل آن را نمی بیند زیرا نقل قول های فرفری (نقل قول های هوشمند) مانع از دیدن آن به عنوان تگ متا روبات ها می شود و بنابراین اقدام به فهرست کردن محتوا می کند.

در اینجا یک مثال دیگر برای شما آورده ایم.

اگر لینکی را به این صورت کدگذاری کنید:

مثال

پیوند به این صورت تفسیر می شود:

https://example.com/test.htm

با این حال، اگر از نقل قول های فرفری برای همان کد استفاده می کنید:

مثال

پیوند به این صورت تفسیر می شود:

https://%E2%80%9Cexample.com/test.htm%E2%80%9D

این نوع خطاها از آن دسته چیز هایی نیستند که یک ابزار حسابرسی به طور خودکار پیدا کند و به راحتی به لیست اضافه کند.

شما باید بدانید که چگونه کد نویسی کنید تا کد شکسته را در یک بازرسی بصری یا در مقیاس تشخیص دهید، اگر به عنوان یک ناهنجاری در اسکن Screaming Frog نشان داده شود.

در غیر این صورت، منبع یک خطای پیمایش پنهان می ماند تا زمانی که شخصی که بتواند HTML را بخواند یا خروجی یک اعتبارسنجی HTML را بفهمد، بتواند سایت را بازرسی کند.

6. کدنویسی می تواند به شکستن بن بست سئو کمک کند

کلمه بن بست از بازی شطرنج است. وضعیتی را توصیف می کند که در آن گیم پلی بازی به بن بست می رسد که در آن هیچ یک از طرفین نمی توانند برای پیروزی حرکت کنند. این در اصل حالتی است که به عنوان یک تساوی به حساب می آید.

همین وضعیت در صنایع رقابتی اتفاق می ‌افتد که در آن همه از پلتفرم‌ های انتشار یکسان، پلاگین ‌های بهینه ‌سازی یکسان، استراتژی ‌های محتوا و همان استراتژی ‌های ارتقای لینک استفاده می‌ کنند.

رقابت بین سایت ها تا حد زیادی برابر است و هیچ سایتی مزیت واضحی نسبت به دیگری ندارد.

یک متخصص SEO با مهارت های کدنویسی می تواند این نوع بن بست را بشکند.

مهارت های کدنویسی به یک متخصص SEO اجازه می دهد تا راه حل هایی را پیاده سازی کند که قالب ها، CSS و جاوا اسکریپت را بهبود می بخشد.

برای مثال، بسیاری از الگوها با استفاده آزادانه از سر فصل‌ ها برای چیز هایی که نیازی به عنصر عنوان ندارند، ارسال می ‌شوند، مانند پیمایش در پانل کناری.

با مهارت‌ های کدنویسی، ایجاد یک تم کودک و اصلاح عناصر سر صفحه به ‌گونه ‌ای که از CSS استفاده می ‌کنند و نه از عنوان برای استایل دادن به عناصر روی صفحه، آسان است.

من به شخصه از مهارت کدنویسی خود برای تغییر کامل بخش ‌های یک الگو استفاده کرده ‌ام تا کاربر پسند تر باشد، رنگ‌ های عناصر مختلف روی صفحه را تغییر دهم تا برای بازدید کنندگان کوررنگ بیشتر در دسترس باشند و بیت ‌های پویا از محتوا اضافه کنم. استفاده از PHP برای سفارشی سازی تگ های عنوان و همچنین حذف قسمت های اضافی یک صفحه وب نیز یکی از این مزایا است.

مهارت ‌های کد نویسی به ارائه برتری رتبه ‌بندی برای هر سایتی کمک می‌ کند و می ‌تواند برای بهبود تجربه کاربر فراتر از آنچه یک الگو ارائه می‌ دهد، استفاده شود.

این امر به‌ویژه در جایگاه ‌های رقابتی که رقبا به بالاترین درجه بهینه ‌سازی شده ‌اند و از بین بردن مزیت برتر است، اهمیت دارد.

7.کد نویسی در سئو: عیب یابی یک سایت هک شده

به نظر نمی رسد امنیت وب سایت چیزی باشد که یک متخصص سئو باید نگران آن باشد.

اما زمانی که رتبه بندی جستجوی یک سایت هک شده شروع به ناپدید شدن کند، بسیار واضح می شود که امنیت وب سایت واقعاً یک مشکل متخصص SEO است.

دانستن نحوه کد نویسی، به ویژه با به دست آوردن یک درک کلی از نحوه عملکرد فایل های PHP در یک سیستم مدیریت محتوای معین (CMS)، می تواند به ابهام زدایی از یک رویداد هک نیز کمک کند.

فقط دانستن خطوط کلی از نحوه کار PHP و نحوه کار همه بخش های CMS با هم، راه طولانی را برای درک اینکه چه اشتباهی رخ داده است و چگونه می توان مشکلات را برطرف کرد، هموار می کند.

دانش جاوا اسکریپت نیز بسیار مفید است. بسیاری از هک ها بر اساس آپلود فایل های جاوا اسکریپت یا تزریق جاوا اسکریپت به فایل های دیگر است.

تجزیه و تحلیل فایل های جاوا اسکریپت اصلاح شده اخیر می تواند به تایید هک شدن یک سایت کمک کند. بیشتر به این نکته، می تواند کمک کند تا مشخص شود که آیا یک افزونه خاص یا خود وردپرس مسئول هک شدن است یا خیر.

برخی از آسیب‌پذیری‌ ها می ‌توانند برای ماه ‌ها یا سال ‌ها قبل از کشف پنهان بمانند. درواقع وردپرس 5.9.2 برای رفع آسیب ‌پذیری ‌های اسکریپت بین سایتی که در هسته وردپرس وجود داشت منتشر شد.

در مورد آسیب‌پذیری وردپرس، مشکل به دلیل یک اشتباه کد گذاری مخفیانه به وجود آمد که در آن ترتیب کد گذاری فرآیند های امنیتی شرایطی را ایجاد کرد که یک هکر می‌ توانست همان اقدامات امنیتی را دور بزند.

این مورد نشان می ‌دهد که چگونه اشتباهات می ‌توانند از طریق نرم ‌افزار های قانونی وارد شوند و لزوماً به موقع برای جلوگیری از یک رویداد هک دستگیر نشوند.

البته ممکن است گوگل از طریق کنسول جستجوی گوگل مالک سایت را در مورد یک سایت هک شده مطلع کند، اما کنسول جستجوی گوگل آن را برای شما برطرف نمی کند و این مورد تنها در حد اطلاع رسانی می باشد.

شایان ذکر است که برخی از دانش در مورد نحوه عملکرد HTML، جاوا اسکریپت، و/یا PHP می ‌تواند به عیب‌ یابی مطمئن سایت هک شده کمک زیادی کند.

8. دانستن نحوه کدنویسی کنترل را برای شما فراهم می کند

هنگامی که در یک محیط شرکتی یا آموزشی کار می ‌کنید که در آن قالب ‌ها قفل شده‌ اند، و فرد نمی‌ تواند راه خود را از مخمصه خارج کند، دانستن نحوه کد نویسی می ‌تواند روند دردناک انتشار صفحات وب را سرعت بخشد.

چه کسی در یک محیط دروپال یا وردپرس کار کند، داشتن توانایی نگه داشتن یک برگه تقلب از تکه ‌های کد باعث صرفه ‌جویی در زمان می شود، حتی با چیز های بی ‌اهمیت مانند تغییر یک پیوند بدون نیاز به گذراندن 10 مرحله با استفاده از رابط بومی WYSIWYG و برخورد با موارد خاص این امر میسر می شود.

9.کد نویسی در سئو: بهینه سازی برای سرعت صفحه

پیشنهاداتی برای بهبود سرعت صفحه که Google’s PageSpeed ​​Insights ارائه می ‌کند، پس از یاد گیری نحوه کد نویسی، دیگر برایتان رمزآلود نخواهند بود.

البته اینطور نیست که یاد بگیرید چگونه یک وب سایت را از ابتدا کدنویسی کنید.

تنها چیزی که لازم است درک کلی از جاوا اسکریپت، CSS و HTML است تا بفهمید که چه کاری باید انجام دهید تا یک وب سایت سریعتر کار کند.

مفاهیمی مانند درون ‌سازی CSS، ترکیب جاوا اسکریپت، و کوچک‌ سازی جاوا اسکریپت زمانی منطقی ‌تر می ‌شود که بفهمیم سرور ها چگونه صفحات وب را ارائه می‌ دهند و مرورگر ها داده ‌ها را برای بازدید کنندگان سایت ارائه می ‌دهند.

10.کد نویسی در سئو: استاد پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که می تواند برای خودکار سازی طیف گسترده ای از وظایف سئو از جمله پیمایش، تجزیه و تحلیل داده ها، پردازش زبان طبیعی (NLP) و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از نکات مهم در مورد پایتون این است که ممکن است نیازی به کدنویسی یک ابزار از ابتدا نباشد زیرا اسکریپت های سئوی پایتون زیادی وجود دارد که می توانند به صورت آنلاین دانلود شوند.

یک چیز عالی در مورد پایتون این است که نیازی به کدنویسی اسکریپت برای تمام وظایف مختلف سئوی مورد نیاز نیست. بسیاری از آن اسکریپت ‌ها به ‌عنوان کتابخانه ‌های پایتون قابل دانلود حاوی ماژول‌ های مربوطه در دسترس هستند.

کتابخانه پایتون مجموعه ای از ماژول ها است. ماژول های پایتون خود فایل ها هستند.

طبق گفته روث اورت در مقدمه ای بر پایتون، اینها چند کتابخانه مفید پایتون هستند:

پانداها: برای دستکاری و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود.

NumPy: برای محاسبات علمی مفید است.

SciPy: برای محاسبات علمی و فنی استفاده می شود.

SciKit Learn: یادگیری ماشینی برای داده کاوی و تجزیه و تحلیل.

SpaCy: یک کتابخانه عالی پردازش زبان طبیعی.

درخواست ها: کتابخانه ای برای ایجاد درخواست های HTTP.

Beautiful Soup: برای استخراج داده ها از فایل های HTML و XML استفاده می شود.

Matplotlib: برای ایجاد تجسم از داده ها.

یکی دیگر از کتابخانه های مهم پایتون TensorFlow است، یک کتابخانه رایگان و متن باز که می تواند برای ایجاد برنامه های یادگیری ماشین استفاده شود.

با TensorFlow، یک بازاریاب جستجو می ‌تواند یک شبکه عصبی یا یک سیستم توصیه‌ کننده بسازد.

TensorFlow که مستقیماً با SEO مرتبط است، می تواند برای خودکار سازی فرآیند ایجاد برچسب عنوان در مقیاس استفاده شود.

یک متخصص SEO ماهر که نحوه استفاده از پایتون را یاد می گیرد، می تواند مهارت های موجود خود را به سطوح جدیدی ارتقا دهد.

آموزش کدنویسی

به دست آوردن توانایی کدنویسی (مسلماً) اختیاری است، و هنوز هم می توان بدون این دانش یک سئوکار شایسته بود.

شخصی که می تواند کد نویسی کند لزوماً بازاریاب جستجوی بهتری نسبت به کسی که نمی داند چگونه کدنویسی کند نیست.

اما یادگیری نحوه کدنویسی می تواند یک متخصص سئوی خوب را حتی بهتر کند زیرا دانش مزایایی را برای افراد فراهم می کند.

امیدواریم این مقاله شما را در زمینه ی تخصصی تان راهنمایی کرده باشد و پس از مطالعه ی این مقاله بتوانید در زمینه ی بهبود دانش خود قدم بردارید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT