کنفرانس یو ایکس شیراز ۱۴۰۲

کنفرانس یو ایکس شیراز ۱۴۰۲ با حضور مجموعه اول پرداخت

زمان مطالعه 4 دقیقه

کشورهای پیشگام سالهاست که با بکارگیری علم طراحی محصولات و خدماتی ساخته‌اند که آنها را به پیشروی جهان تبدیل کرده است. محصولاتی که به واسطه کاربرد فراوان‌شان به نوعی تعیین‌کنندهٔ سطحِ کیفیت زندگی ما هستند. اول پرداخت این افتخار را دارد تا در هفتمین کنفرانس یو ایکس شیراز ۱۴۰۲ با شما همراه باشد.

کنفرانس یو ایکس شیراز ۱۴۰۲

«کنفرانس یواکس شیراز» هر ساله با رویکرد «ارتقای کیفیت زندگی» با حضور طراحان،‌ صاحبان کسب‌و‌کار، مدیران محصول و علاقه‌مندان به طراحی برگزار می‌شود.

سخنرانان کنفرانس یو ایکس شیراز ۱۴۰۲

کنفرانس یو ایکس شیراز ۱۴۰۲

کنفرانس یو ایکس شیراز ۱۴۰۲

آرمان محمدی اصل
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در طراحی محصول
با توجه به افزایش سرعت تغییر تکنولوژی در سازمان‌ها و نیاز بازار به خلق محصولات مبتنی بر کاربر، فرآیند طراحی محصول، نیازمند استفاده از ابزارها و مدل‌های هوش مصنوعی است. نتایج یک تحقیق نشان داد، کارمندان یک شرکت که با هوش مصنوعی کار می‌کردند، دارای ۳۳ درصد بهره‌وری بالاتر و ۴۰ درصد افزایش کیفیت بودند، در مقایسه با همکارانی که از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کردند.

در این پژوهش ما به استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات کاربرمی‌پردازیم، که بخش‌ اصلی از یک فرآیند طراحی محصول را شامل‌ می‌شوند. به عنوان مثال، مدل‌سازی دنباله کلیک کاربران در یک دستگاه تلفن همراه، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین حافظه کوتاه مدت طولانی(LSTM) و ترانسفورمر (Transformer)، می‌تواند درک ما را از رفتار کاربران در صفحات مختلف برنامه بهبود بخشد و با توصیه عنصر بعدی که کاربر به احتمال زیاد، ممکن است بخواهد روی آن کلیک کند،‌ فرصت‌هایی را برای بهبود رابط و تجربه‌کاربری ارائه می‌کند.

خدیجه حمیدی
همدلی با کاربران میگرنی
ميگرن يک اختلال عصبى ناتوان كننده است كه به طور متوسط 1.4 تا 2.2 درصد از جمعيت جهان را تحت تاثير قرار داده است و بار فردى، اجتماعى واقتصادى قابل توجهى را تحميل مى‌كند. اثرات مخرب ميگرن به ویژه بر زندگی حرفه‌ای افراد، بهره‌وری شغلی و ارتباطات بین فردی آنان هزینه‌های هنگفتی در پی دارد. اين اختلال ممكن است حتى بر انتخاب شغل، امنيت شغلى، وضعيت مالى، روابط كارى، خلق و خو و اعتماد به نفس افراد تأثير منفى بگذارد.

با توجه به اهميت مسئله ميگرن و اثرات آن، در فناورى‌هاى روز دنيا براى همدلی با افرادى كه با آن درگير هستند، اقدامات و مداخلات رفتارى الكترونيكى قابل قبولى صورت گرفته است.

در اين مطالعه، ضمن بررسى فناورى‌هاى مرتبط، به مرور تحقيقات اخير در زمينه‌ى توسعه‌ی سلامت الكترونيكى (eHealth) به ويژه استراتژى‌هاى سلامت موبايل (mHealth) براى ارائه درمان رفتارى ميگرن، پرداخته خواهد شد.نتايج اين يژوهش، مى‌تواند مورد استفاده طراحان وب‌سايت و ايليكيشن‌ها در مورد نحوه‌ى همدلی با افرادی که دچار میگرن هستند؛ قرار بگيرد.

عاطفه محمدی
بررسی تاثیر عادت و سلیقه مخاطب در تجربه کاربری ایده آل (مطالعه موردی تایپ های فارسی)
در دنیای امروز یک تجربه کاربری عالی فقط به معنای ارائه محتوای عالی نیست. بلکه به معنای ارائه آن محتوا در قالبی قابل استفاده و مفید است که خواندن و تعامل را به جای کلیک کردن برای خارج شدن از محیط ایجاد می کند. یکی از عوامل کمک کننده به این موضوع شناخت بهتر مخاطب و نیازهای او است.

شناخت سلیقه و عادت مخاطب و رفتارهای روان شناختی او به ما کمک می‌کند تا محیط بهتری را برای تعامل بیشتر با او فراهم کنیم. در این گفتگو به بررسی عادت چشم مخاطب ایرانی در استفاده از تایپ های فارسی در فضای دیجیتال خواهیم پرداخت. در نهایت نتایج حاصل از این گفتگو کمک خواهد کرد تا در انتخاب تایپ مناسب برای ایجاد تجربه کاربری بهتر، بهتر عمل کنیم.

احسان نوری مقدم
اهمیت شناخت مدل ذهنی کاربران فارسی زبان، در راستا بومى سازى طراحى هاى تجربه و رابط كاربرى
پس از گذر از طراحی محوری محصول به سمت طراحی انسان محور، تحول چشمگیری در تاریخ طراحی رخ داده است. در رویکرد طراحی انسان محور، انسان به مرکز فرآیند طراحی منتقل شده و تمامی فعالیت‌ها بر اساس نیازها و تجربیات کاربران شکل می‌گیرند. طبق اصول طراحی انسان محور، فرآیند طراحی با فهم و شناخت مدل ذهنی انسان‌ها آغاز می‌شود، که به بررسی نحوه تعامل افراد با محصولات می‌پردازد.

شناخت مدل ذهنی کاربران ایرانی نه تنها تجربه این کاربران را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند به بومی‌سازی برخی از المان‌های طراحی و تولید یک مستند کاربردی منجر شود. این امر، کاربران فارسی زبان را بیش از پیش در قلب فرآیند طراحی قرار می‌دهد.

در این مطالعه، بر اهمیت درک مدل ذهنی کاربران فارسی زبان تاکید شده و استراتژی‌هایی برای بومی‌سازی پیشنهاد شده است. نتایج این تحقیق می‌تواند به ایجاد بینش‌های جدیدی منجر شود و به طراحانی که به دغدغه‌های کاربران فارسی زبان اهمیت می‌دهند، کمک نماید.

معین سپهری
یوایکسِ بدِ یوایکس: نجات جونیورها از سردرگمی
قرار است از تجربه ۳ سال منتورینگ دیزاینرهای جونیور بگویم. در این مسیر با بیش از ۱۵۰ نفر همراه بودم و حالا اینجا هستم تا داستان این تجربه را تعریف کنم.

یوایکسِ بدِ یوایکس، آنتاگونیست این داستان است؛ این آنتاگونیست مسیر پیشرفت دیزاینرها را تاریک و ترسناک کرده، ذهن آنها را با یک طلسم بی‌انتها از کلمات و اصول و قوانین غیرضروری مسموم کرده و ضربه مهلکی را به خلاقیت و تصمیم گیری زده.

منتظر دیدارتان هستم تا باهم سرنوشت دیزاینرها را عوض کنیم و این آنتاگونیست را از بین ببریم.

روابط عمومی چگونه میتواند به بهبود طراحی محصول کمک کند؟
متخصصین ارتباطات از بهر چه آمدند؟

در آغاز فرآیند طراحی، طراحان محصول به واسطه کاربر پژوهی و تحقیقات بازار، درک و دریافتی از نیاز کاربر و بازار را مبنای بسیاری از تصمیمات خود قرار می‌دهند؛ داده‌هایی از جنس اعداد.

ارتباط و تعامل با کاربرانِ محصولی که طراحان خلق می‌کنند؛ معرفی و اطلاع‌رسانی درباره‌ی آن میان گروه‌ بزرگی از مخاطبین به عهده متخصصین ارتباطات است. از تبلیغات تا محتوا، شبکه‌های اجتماعی و خبر را افرادی به عهده دارند که در آخرین قدم‌های خلق یک محصول با آن مواجه می‌شود روزهایی قبل از ارائه محصول به بازار!

به نظر می‌رسد هیچ وقت آنطور که طراحان به محصول نگاه می‌کنند تیم ارتباطات نمی‌تواند آن را به مخاطبین معرفی کند! کاربران در شبکه‌های اجتماعی آن‌طور که انتظار می‌رود هیجان زده نشده‌اند؛ رسانه‌ها به محصول علاقه‌ای نشان نمی‌دهند!

برای حل این مساله از زاویه دید افرادی که ارتباطی بی‌واسطه با مخاطب-کاربر دارند و در مواجهه با محصول کاربر- مخاطب هستند و نه طراح به آغاز راهی برمی‌گردیم که ایده‌ی یک محصول روی کاغذ است. در این بازگشت به دنبال درکی عمیق‌تر از نگاه مخاطب/مشتری هستیم که به کمک تکنیک working backwards می‌تواند به یک فرآیند درون سازمانی بین تیم محصول و ارتباطات و بازاریابی تبدیل شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT