کیف پول متا ماسک Metamask چیست؟

کیف پول متا ماسک Metamask چیست؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

در حوزه ارزهای دیجیتال، یکی از مهمترین مسائلی که باید در نظر گرفته شود، محلی است که برای نگهداری ارز رمز انتخاب می‌شود. در حقیقت کیف پول ارزهای دیجیتال ، یک برنامه یا نرم افزار است که به کاربر اجازه می‌دهد ارز دیجیتال خود را ذخیره، ارسال و دریافت کند. در این راستا برای نگهداری توکن‌های Ethereum و ERC-20 ، یکی از گزینه‌های برتر کیف پول متا ماسک Metamask است.

کیف پول متا ماسک Metamask چیست؟

کیف پول متا ماسک Metamask

متامسک (Metamask) یکی از کیف پول‌های رسمی و معتبر اتریوم و توکن‌های اتریوم است که به صورت اکستنشنی روی مرورگرهای کامپیوتر (Firefox، Chrome) فعالیت می‌کند. Metamask به کاربران این امکان را می‌دهد تا با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) ارتباط برقرار کنند. Metamask به کاربران امکان می‌دهد بدون ایجاد گره کامل، با بلاک چین Ethereum ارتباط برقرار کنند.

این کیف پول در سال ۲۰۱۶ توسط آرون دیویس و دن فین لی ساخته شده است. با این حال، به تیم توسعه دیگر کارشناسان رمزنگاری، از جمله جیمز مورو، کریستین جریان و فرانکی پانگیلان اضافه شد.

امنیت کیف پول Metamask چقدر است؟

امنیت کیف پول متا ماسک Metamask

همانطور که می‌دانید به طور کل کیف‌ پول‌های آنلاین ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های سخت افزاری امنیت کمتری دارند، با این حال دسترسی و راحتی کار با آنها بهتر است. اشکالی که همیشه بر کیف پول Metamask بود، بحث امنیت آن را شامل می‌شد و خیلی‌ها پیشنهاد می‌کردند که از این کیف پول برای خرید و فروش ارز استفاده کنند و برای نگه داری مبالغ زیاد مورد استفاده قرار ندهند.

با این حال اخیرا امنیت Metamask به شدت افزایش پیدا کرده است. MetaMask با اعلام خبری در تاریخ ۲ ژوئیه، توضیح داد که در بروزرسانی جدید (MetaMask نسخه ۸)، تعدادی از ویژگی‌های جدید مانند کنترل حریم خصوصی پیشرفته و یک سیستم ورود به سیستم حساب جدید را ارائه داده است.

ویژگی جدید کنترل حریم خصوصی در محافظت از اطلاعات کاربر در حین اتصال برنامه به یک وب سایت خاص متمرکز شده است. این شرکت معتقد است که اکثر کیف پول های آنلاین ارزدیجیتال در بازار با ارائه یک حساب کاربری در معرض افشای اطلاعات خصوصی قرار دارند، در حالی که Metamask این امنیت را حفظ می‌کند.

سیستم حساب جدید MetaMask برخی از ویژگی‌های رمزگذاری را برای توسعه دهندگان معرفی کرده است. امنیت این برنامه را با ابزار جدید LavaMoat خود تقویت کرده است (LavaMoat مجموعه‌ای جدید از ابزار برای تامین امنیت پروژه‌های جاوا اسکریپت در برابر حملات به دنبال به سرقت کلید خصوصی کاربران است).

نصب کیف پول متا ماسک چگونه است؟

۱) ابتدا عبارت «Metamask extension» را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید.

۲) گزینه add to chrome را زده تا به مرورگر کروم اضافه شود.

نصب کیف پول متا ماسک Metamask

۳) پس از اضافه شدن به منو بار، روی شکل روباه کلیک کنید و گزینه Get Started را بزنید.

۴) در ادامه روی گزینه create wallet کلیک نمایید تا فرایند ساخت کیف پول آغاز شود.

۵) در ادامه پسورد و ایمیل خود را وارد نمایید.

۶) برای پشتبیانی امنیتی، گزینه ۱۲ کلمه‌ای Secret Phrase را برای شما نمایش خواهد داد که باید آن را روی یک کاغذ یادداشت کنید.

۷) در ادامه از شما می‌خواهد که ۱۲ کلمه را به درستی وارد نمایید تا مطمن شود که آنها را یادداشت کرده‌اید.

۸) شما انواع توکن مبتنی بر ERC-20 را در کیف پول می‌توانید فعال و دریافت کنید.

حالا که متوجه شدید کیف پول متا ماسک Metamask چیست ، می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز 3.4/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. آرین مکاریان گفت:

    خوب بود

  2. مهدي گفت:

    متاماکس

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT