کیف پول آنلاین ارز دیجیتال چیست

مفهوم کیف پول آنلاین ارز دیجیتال چیست | Online Wallet

زمان مطالعه 2 دقیقه

در حوزه ارزهای دیجیتال، یکی از مهمترین مسائلی که باید در نظر گرفته شود، محلی است که برای نگهداری ارز رمز انتخاب می‌شود. در حقیقت کیف پول ارزهای دیجیتال ، یک برنامه یا نرم افزار است که به کاربر اجازه می‌دهد ارز دیجیتال خود را ذخیره، ارسال و دریافت کند. کیف پول آنلاین ارز دیجیتال به منظور کمک به شما در ذخیره و معامله سریع و راحت ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، بیت کوین کش ، تتر، اتریوم و … طراحی شده است.

استفاده کیف پول آنلاین ارز دیجیتال

استفاده کیف پول آنلاین ارز دیجیتال

به طور کل چندین نوع کیف پول وجود دارد که محبوب‌ترین انواع آن شامل کیف پول سخت افزاری و کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌شود که هر یک مزایایی دارند. کیف پول‌های آنلاین ارز دیجیتال روی فضای ابری اجرا می‌شوند؛ بنابراین از هر سیستم و کامپیوتری و همچنین از هر مکانی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

در کیف پول‌های آنلاین، با ثبت نام در وبسایت مورد نظر می‌توان صاحب کیف پول دیجیتالی شد، در این نوع از کیف پول Private key شما بر روی سرور شخص و یا شرکت دیگری نگهداری می‌شود. نمونه کیف پول‌های آنلاین را می‌توان Blockchain.info و Coinomi و Exodus …. نام برد.

باید توجه داشت که ارائه دهندگان خدمات کیف پول آنلاین علاوه بر داشتن سابقه اثبات شده در تأمین امنیت پول رمزپایه مشتری، قابل اطمینان باشند و در کشورهای کمتر توسعه یافت ثبت شرکت نشده باشند.

مزایا و معایب کیف پول آنلاین

مزایا و معایب کیف پول آنلاین ارز دیجیتال

مزایا:

  • با کیف پول های آنلاین ارزهای دیجیتال می‌توانید معاملات سریع انجام دهید.
  • اکانت کیف پول آنلاین برای قرار گیری در وب سایت به عنوان درگاه‌های پرداخت اینترنتی مناسب‌ترند.
  • با هر دستگاه و در هر مکان از دنیا به کیف پول دسترسی دارید.
  • مدیریت انواع ارزهای مختلف در کیف پول آسان است.

معایب:

  •  در حقیقت شخص ثالث وجوه شما را از طرف شما ذخیره می‌کند و ریسک بسته شدن شرکت ثالث وجود دارد.
  • خطر تهدیدات امنیتی آنلاین مانند کلاهبرداری و هک شدن، بیشتر از کیف پول سخت افزاری است.

 

برخی از ارایه دهندگان خدمات کیف پول‌های آنلاین، علاوه بر وب سایت، اپلیکیشن‌هایی برای نصب روی گوشی همراه یا نرم افزارهای دستکتاپی هم ارایه می‌کنند. با این حال برخی دیگر برای افزایش امنیت، فقط به وب سایت اکتفا کرده و سیستم امنیتی سختگیرانه‌ای برای بازیابی پسورد کیف‌پول و همچنین ورود‌‌های مشکوک تدارک دیده‌اند.

حال که متوجه شدید کیف پول آنلاین ارز دیجیتال چیست و چه معایب و مزایایی دارد، می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT